Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
credit card met of zonder pin
Re: credit card met of zonder pin
Bij ons werkte 90210 afgelopen vakantie ook... maar het is tijdens de vakantie daarvóór inderdaad wel eens voorgekomen dat-ie die postcode niet accepteerde. Dus toen inderdaad maar eigen postcode en een 0 ervoor gebruikt.
Klopt, dat heb ik ook gedaan.GJ schreef:Ik heb een creditcard van de Rabobank (dat is eigenlijk een Mastercard) en ik hoefde vorige maand in Amerika nergens mijn pincode te gebruiken.
Overigens zag ik, toen we eenmaal thuis waren, dat je de pincode van die Rabocard kunt wijzigen bij de geldautomaat.Dat heb ik dus meteen gedaan, de pincode is nu hetzelfde als die van mijn bankpas. Weer een code minder om te onthouden!
Een mens heeft toch al te veel om te onthouden, nietwaar?
16x USA / 30 staten
-
Annette&Henk
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Zojuist teruggekeerd van een trip van drie maanden dwars door Amerika (Miami-Seattle) en geen enkele keer is naar de pincode gevraagd. (Postbank Mastercard). Het kwam inderdaad wel eens voor dat om een zipcode gevraagd werd bij het tanken maar dan gewoon het gebouw ingaan met jouw card en dan tanken. In winkels gewoon zeggen dat je uit europa komt en dan zijn er geen problemen.
Hou er wel rekening mee dat bij het tanken vaak een limiet is van 80 dollar. Dan moet je gewoon 2 keer tanken, want die RV's slurpen benzine.
Groetjes en goede reis,
Annette&Henk
Weblog: http://www.annetteverhaaff.nl/blogger.html
Hou er wel rekening mee dat bij het tanken vaak een limiet is van 80 dollar. Dan moet je gewoon 2 keer tanken, want die RV's slurpen benzine.
Groetjes en goede reis,
Annette&Henk
Weblog: http://www.annetteverhaaff.nl/blogger.html
-
Veusy
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja juist, ben ik ook tegengekomen. Dan was de limiet eens 70 dollar, dan 80... Maar ik reed gewoon verder dan en zou later wel bijtanken. Ik reed met een SUV.Annette&Henk schreef: Hou er wel rekening mee dat bij het tanken vaak een limiet is van 80 dollar. Dan moet je gewoon 2 keer tanken, want die RV's slurpen benzine.
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Afgelopen vakantie is nergens in Amerika om een pincode van de creditcard gevraagd. Over een aantal jaren zal dat wel komen maar op dit moment is de apparatuur daar volgens mij nog niet overal geschikt voor. Overigens heb ik al wel een creditcard met chip en pincode.
Wel is bijna bij elke tankbeurt om een zipcode gevraagd. Overal heb ik 90210 gebruikt en in slechts 1 of 2 gevallen werkte dat niet en moest ik eerst naar binnen. Mijn eigen postcode heb ik dit keer niet geprobeerd.
Roland
Wel is bijna bij elke tankbeurt om een zipcode gevraagd. Overal heb ik 90210 gebruikt en in slechts 1 of 2 gevallen werkte dat niet en moest ik eerst naar binnen. Mijn eigen postcode heb ik dit keer niet geprobeerd.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Dat heb ik ook ondervonden afgelopen vakantie. Ik heb toen gewoon nogmaals getankt omdat ik de tank steeds graag helemaal vol gooi om het verbruik bij te houden.Veusy schreef:Ja juist, ben ik ook tegengekomen. Dan was de limiet eens 70 dollar, dan 80... Maar ik reed gewoon verder dan en zou later wel bijtanken. Ik reed met een SUV.Annette&Henk schreef: Hou er wel rekening mee dat bij het tanken vaak een limiet is van 80 dollar. Dan moet je gewoon 2 keer tanken, want die RV's slurpen benzine.
Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij gaan juist vaak bewust wel naar binnen. De camper heeft een giga tank en er gaat voor dik 200 dollar in. Tenminste, niet als je dagelijks tankt, maar in drukkere gebieden met weinig afgelegen wegen e.d. tanken wij pas vaak in de buurt van de camping waar we heen gaan. Als ik even naar binnen loop en authorisatie vraag, hebben we geen gedoe met pompen die afslaan op bepaalde limieten. Ook bij niet-werkende pincodes is het probleem opgelost als je naar binnen gaat, ik vind dat nooit zo erg, neem ook vaak even koffie of zo mee.Rob schreef:Maar niet bij alle benzinepompen.Doockles schreef: Zoals hierboven ergens gemeld: 90210 werkt wél
Hilarisch eigenlijk. We hebben zelf maar 1 tankstation gehad waar naar zo'n code gevraagd werd. Gelukkig had ik hier al eens iets gelezen over Beverly Hills
Over het algemeen werkt je eigen Nederlandse of Belgische postcode met een 0 er voor of soms er achter wel goed, op enkele merken na, de ARCO-pompen rijden wij voorbij omdat je daar met een buitenlandse CC altijd naar binnen moet.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Voor de forumleden die naar Canada gaan. Bij ons wordt 7 van de 10 keer om een pincode gevraagd bij het afrekenen met de creditcard.
Meestal in supermarkten en in winkels. Bij restaurants soms wel en soms niet.
Marjon
Marjon
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Bedankt voor deze goede tip Marjon. Dan blijkt dus dat ze in Canada daar verder mee zijn dan in Amerika. Ik heb de afgelopen vakantie nergens mijn pincode van mijn creditcard hoeven te gebruiken.vana schreef:Voor de forumleden die naar Canada gaan. Bij ons wordt 7 van de 10 keer om een pincode gevraagd bij het afrekenen met de creditcard.
Veel plezier verder....
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dat was maar goed ook dat we hem in Amerika niet hoefden te gebruiken, wist hem niet eens.hekkie schreef:Bedankt voor deze goede tip Marjon. Dan blijkt dus dat ze in Canada daar verder mee zijn dan in Amerika. Ik heb de afgelopen vakantie nergens mijn pincode van mijn creditcard hoeven te gebruiken.vana schreef:Voor de forumleden die naar Canada gaan. Bij ons wordt 7 van de 10 keer om een pincode gevraagd bij het afrekenen met de creditcard.
Veel plezier verder....![]()
Gr. Marjan
Zal hem voor de volgende keer wel meenemen.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hartelijk dank voor deze tip Marjon.vana schreef:Voor de forumleden die naar Canada gaan. Bij ons wordt 7 van de 10 keer om een pincode gevraagd bij het afrekenen met de creditcard.
Marjon
Fijne vakantie verder.
hoi,
goed dat ik dit berichtje ook lees, ik heb visa maar mijn man heeft een credit card van de postbank, wordt die wel geaccpeteerd in california? beetje vervelend als we daar achter komen..
groetjes,
daan
goed dat ik dit berichtje ook lees, ik heb visa maar mijn man heeft een credit card van de postbank, wordt die wel geaccpeteerd in california? beetje vervelend als we daar achter komen..
groetjes,
daan
Visa en American Express zijn de meest gangbare creditkaarten, en worden ook probleemloos overal geaceppteerd! Maar ik denk niet dat andere creditkaarten een probleem gaat geven; als ik zie hoeveel verschillende hier in de US alleen al zijn...
Wat de pincode beterft; gisteren is mij voor het eerst in 8 jaar naar de pincode gevraagd..
Wat de pincode beterft; gisteren is mij voor het eerst in 8 jaar naar de pincode gevraagd..
The USA...what else?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als t.s. kan ik nu uit eigen ervaring bevestigen dat er in de V.S. niet om de pin van de creditcard wordt gevraagd. De bankpas wordt meestal wel, maar niet altijd geaccepteerd.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Daan,daanvdhk schreef:hoi,
groetjes,
daan
Als je op de creditcard van de Postbank kijkt, zie je daar het rood-gele logo van Mastercard. Deze wordt in de USA overal zonder probleem geaccepteerd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht