Je was vast niet de enige.nieuwenoord schreef:Montana is toch echt het Noordwesten. Maar vooruit ... het Nooroosten is ook prachtig, wij hebben afgelopen oktober enorm genoten van de staten van New England!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
welke staat is minder bekend bij het grote publiek???
Re: welke staat is minder bekend bij het grote publiek???
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Nope, maar op verschillende campings waren wij wel de eerste Nederlandse gasten die ze ooit gehad hadden!sweatbox schreef:Je was vast niet de enige.nieuwenoord schreef:Montana is toch echt het Noordwesten. Maar vooruit ... het Nooroosten is ook prachtig, wij hebben afgelopen oktober enorm genoten van de staten van New England!
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Thanks for the tip!Aïda schreef:Van het visitor bureau van Oregon kreeg ik een brochure met scenic routes. Lijkt me een prachtige staat! Nu alleen nog beslissen welke routes we aankomende september willen rijden. Kiezen valt niet mee.......
Wij gaan in april die kant op
Oh, en dat is dan weer een goeie tip voor mij om dan je log in de gaten te houden. Thanks! Ik denk dat je het inmiddels wel gevonden had, maar de guide bestelde ik hier http://www.traveloregon.com/Free-Travel-Guides.aspx en dan is het de Scenic Byways Guide.Staceybeesie schreef:Thanks for the tip!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is geen ramp maar je spelt het met een 'C'.Bart40 schreef:Kalamity Jane kwam geloof ik uit Livingston ...
Calamity Jane verbleef overigens voornamelijk in Deadwood, Sout Dakota. Zie het volgende stukje uit de Wikipedia:
MartinMartha Jane Cannary (Princeton, 1 mei 1852 – Deadwood, 1 augustus 1903) beter bekend als Calamity Jane, was een Amerikaanse vrouw die bekend werd door haar 'mannelijke' gedrag in het Wilde Westen en haar relatie met Wild Bill Hickok.
Zij werd geboren bij Princeton in Missouri. Op zeer jonge leeftijd namen haar ouders haar mee in een karavaan (wagon train) naar het Wilde Westen van de Verenigde Staten. Haar moeder stierf onderweg en haar vader niet lang na aankomst in Salt Lake City.
Na de Amerikaanse burgeroorlog trad ze in dienst als verkenner voor George Armstrong Custer en vanaf dat moment droeg ze een soldatenuniform. Het is niet geheel duidelijk of ze ook werkelijk dienst nam in het leger. Ze was betrokken bij een aantal campagnes in de lange serie conflicten met Amerikaanse indianen. Gedurende deze periode bij het leger kreeg ze haar bijnaam Calamity Jane (Calamity betekent ramp of ongeluk).
In 1876 was ze korte tijd rijder voor de Pony Express en vestigde zich in de buurt van Deadwood, Zuid-Dakota. Ze heeft altijd beweerd dat ze voor 1876 getrouwd is geweest met Wild Bill Hickok en dat hij de vader is van haar kind (Jean Hickok McCormick, geboren op 25 september 1873, ter adoptie gegeven). In 1878 verpleegde ze slachtoffers van een pokken-epidemie in het Dakota gebied. In 1891 trouwde ze met Clinton Burke nadat ze al enige jaren met hem had samengewoond.
Vanaf 1896 ging Jane op tournee met wild-west shows (onder meer met Buffalo Bill), wat ze bleef doen tot vlak voor haar dood bij Deadwood op 1 augustus 1903. Ze werd op Mount Moriah Cemetery in Deadwood begraven; haar graf bestaat nog steeds.
Haar avontuurlijke gewoontes, drankzucht en ruige levensstijl maakten haar tot opzienbarend en mysterieus voorbeeld voor vele onafhankelijk denkende vrouwen van haar tijd. Over haar leven zijn verschillende films gemaakt, de bekendste daarvan is gebaseerd op de gelijknamige musical met Doris Day in de hoofdrol. Ook in de serie Deadwood is Calamity Jane één van de prominente figuren. Ze speelt een hoofdrol in twee stripverhalen van Lucky Luke: Calamity Jane en De Spokenjagers
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je echt naar een onbekend stukje Amerika wilt gaan, dan moet je naar American Samoa gaan. Dit is een eilandengroep in de Stille Oceaan. Als je een driehoek tekent met als hoekpunten Hawaï, Nieuw Zeeland en Tahiti, dan ligt Amerikaans Samoa precies in het midden van deze driehoek. Amerikaans Samoa is slechts 200 km2 groot. Het is zelfs zo klein dat het maar één postcode heeft (ZIP code 96799). Het land bestaat uit twee atollen en vijf eilanden Ofu, Ta’u, Olosega, Rose Island en het hoofdeiland Tutuila, waar ook de hoofdstad Pago Pago ligt, dat een natuurlijke haven bezit. Het land telde volgens de officiële overheidssite in 2007 68.200 inwoners. Het World Fact Book op de site van CIA schat het aantal inwoners in juli 2007 op 57.663. Dat klinkt heel exact, dus zal wel fout zijn
Deze eilandengroep zijn het enige stukje Amerika dat gelegen is op het Zuidelijk halfrond. Het heeft momenteel de politieke status van ‘unincorporated and unorganized territory of the US; administered by the Office of Insular Affairs, US Department of the Interior’. Dat klinkt heel moeilijk en is ook lastig uit te leggen. Het komt er in het kort op neer dat Amerikaans Samoa wel tot het grondgebied van de Verenigde Staten behoort – het enige stukje Amerika op het zuidelijke halfrond - maar dat het er niet volledig in is opgenomen. Slechts delen van de Amerikaanse wetten gelden er. Sinds 1967 heeft Amerikaans Samoa een vorm van zelfbestuur en kiezen de bewoners een gouverneur die het land bestuurt. De president van Amerika is het staatshoofd en de dollar is het betaalmiddel. Inwoners van Samoa mogen vrij in de Verenigde Staten rondreizen en ook mogen de inwoners van het land een gedelegeerde in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden kiezen. Deze heeft echter geen stemrecht.
Ik ben er nooit geweest, maar ik heb er wel foto's van gezien en het ziet er wel mooi uit.
(Bovendien hebben ze een sympathieke voetbalbondscoach. Voor een nog te verschijnen voetbalboek heb ik de afgelopen maanden per mail met hem gecorrespondeerd over de resulataten van het voetbalteam van American Samoa. Deze hebben sinds 1983 alle interlands verloren waaronder een keer met 31-0 van Australië.)
Martin
Deze eilandengroep zijn het enige stukje Amerika dat gelegen is op het Zuidelijk halfrond. Het heeft momenteel de politieke status van ‘unincorporated and unorganized territory of the US; administered by the Office of Insular Affairs, US Department of the Interior’. Dat klinkt heel moeilijk en is ook lastig uit te leggen. Het komt er in het kort op neer dat Amerikaans Samoa wel tot het grondgebied van de Verenigde Staten behoort – het enige stukje Amerika op het zuidelijke halfrond - maar dat het er niet volledig in is opgenomen. Slechts delen van de Amerikaanse wetten gelden er. Sinds 1967 heeft Amerikaans Samoa een vorm van zelfbestuur en kiezen de bewoners een gouverneur die het land bestuurt. De president van Amerika is het staatshoofd en de dollar is het betaalmiddel. Inwoners van Samoa mogen vrij in de Verenigde Staten rondreizen en ook mogen de inwoners van het land een gedelegeerde in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden kiezen. Deze heeft echter geen stemrecht.
Ik ben er nooit geweest, maar ik heb er wel foto's van gezien en het ziet er wel mooi uit.
(Bovendien hebben ze een sympathieke voetbalbondscoach. Voor een nog te verschijnen voetbalboek heb ik de afgelopen maanden per mail met hem gecorrespondeerd over de resulataten van het voetbalteam van American Samoa. Deze hebben sinds 1983 alle interlands verloren waaronder een keer met 31-0 van Australië.)
Martin
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Ja, die heb ik aangevraagd!Aïda schreef:Oh, en dat is dan weer een goeie tip voor mij om dan je log in de gaten te houden. Thanks! Ik denk dat je het inmiddels wel gevonden had, maar de guide bestelde ik hier http://www.traveloregon.com/Free-Travel-Guides.aspx en dan is het de Scenic Byways Guide.Staceybeesie schreef:Thanks for the tip!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2378 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-