Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eenzijdigheid NLse Media over US Elections

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Re: Eenzijdigheid NLse Media over US Elections

Bericht door StageNYCfall2007 »

DixieChick schreef:Als je zelf journalist bent (en misschien kan Benno hier meer over vertellen) dan denk je, voor zover ik dat weet, in termen van ' wat is het grootste nieuws', of 'wat is voor de lezers het meest interessant', niet in termen van 'welke kandidaat vind ik het leukst en ga ik dus een stuk over doen'.
Klopt, maar Nederlandse media hebben het nog steeds over Hillary als vrouw en Barack als 'zwarte'. Wat mij betreft is dat geen nieuws (meer). Dat weten we nu wel.
p.s. een politica met tranen in haar ogen is inderdaad nieuws. Als John McCain ergens emotioneel was geworden, was dat ook echt voorpagina nieuws geweest. Dit is misschien niet ' hard' nieuws, maar het is nieuws.
Tja, nieuws omdat de Amerikaanse media erover schrijft. En media is ook niks anders dan kranten en journaals die elkaar na-apen. "Als die en die zender het bericht, moeten wij het ook doen." Hillary had niets meer dan waterige ogen. Het wordt allemaal zo overdreven vind ik. Het zou geen nieuws moeten zijn. Maar goed.

Kranten willen niet perse inhoudelijke verhalen, ze willen dat het gelezen wordt.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

StageNYCfall2007 schreef:[StageNYCfall2007 scgreef:

Ik zeg niet dat Bush altijd goede beslissingen gemaakt heeft, maar hem dom noemen omdat je het niet met hem eens bent, of omdat het gewoon populair is om te doen, vind ik niet oprecht. Ik ben het ook radicaal oneens met mensen als Ella Vogelaar of Jan Marijnissen. Maar zijn die mensen dom? Nee, ze zien voor problemen andere oplossingen dan ik.

Ik ben natuurlijk maar een dom blondje maar als ik Bush zie blunderen zie ik een buiksprekerspop met pa Bush die via de pop probeert om zijn oude grieven aan de man te brengen.
StageNYCfall2007
Amerikafan

De laatste USA-Elections Nieuwsheadlines van NOS' Amerika Kiest:

Hillary Clinton komt terug
Huilende Hillary
Peilingen: Obama ver voor op Clinton
Obama en Edwards samen tegen Clinton
Hillary aast nu op jongeren
Obama en Huckabee winnen in Iowa

Sorry hoor, maar dit is wel heel erg eenzijdig.
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De media, Nederlandse en Amerikaanse, werken te vaak met als basis: if it bleeds, it leads. Vandaar al die verhalen over moord en doodslag, vooral bij de plaatselijke tv 'nieuws'uitzendingen.

Tranen zijn altijd nieuws. Toen Ed Muskie jaren geleden in New Hampshire een traan (of een sneeuwvlok, dat is nooit helemaal duideljk geworden) wegpinkte, was dat het nieuws en hij kon het toen wel vergeten.

Probleem is dat de verkiezingsstrijd hier veel en veel te lang duurt. We weten nou ongeveer wel wat de meningen zijn van de verschillende kandidaten. "We" zitten nu met z'n allen te wachten op misstappen (ook letterlijk), versprekingen, domme dingen in het algemeen.

En: inderdaad: een zwarte en een vrouwelijke kandidaat die hoge ogen gooien zijn nieuwseriger dan dat hele stel oudere blanke mannen die de Republikeinen tevoorschijn hebben weten te toveren. Als Elizabeth Dole had meegedaan, of Condi Rice, dan zouden die of de partij (terecht) veel meer in het nieuws zijn geweest.

Een partij die niet verder weet te komen dan telkens maar dezelfde, afgeleefde, saaie, oninteressante blanke mannen (de een met een nog mooier kapsel dan de andere), moet niet klagen over het gebrek aan belangstelling.

En ze moeten dan niet met Ron Paul komen. Die man is volledig geflipt (zoals wij vroeger in Nederland zeiden). Dennis Kucinich krijgt bij de Democraten ook weinig aandacht (evenals Bill Richardson, die in een echte meritocratie het veel beter gedaan zou moeten hebben).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Een partij die niet verder weet te komen dan telkens maar dezelfde, afgeleefde, saaie, oninteressante blanke mannen (de een met een nog mooier kapsel dan de andere), moet niet klagen over het gebrek aan belangstelling.
John Edwards' kapsel krijgt de prijs van mij! Ik kan niet stoppen ernaar te kijken. Bij de Republikeinen vind ik de wang van John McCain het interessantst.
En ze moeten dan niet met Ron Paul komen. Die man is volledig geflipt (zoals wij vroeger in Nederland zeiden).
Ja, ik heb hem gisteren voor het eerst (lang) op tv gezien, met z'n toespraak. Benno, you're right; die man is volledig geflipt! [not to mention z'n aanhang]
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
StageNYCfall2007
Amerikafan

Ik heb gisteren uitzendingen gezien van Nova, Netwerk en Eenvandaag. De uitzending de dag na New Hampshire. Alleen bij Nova bracht correspondent Willem Lust de Republikeinen nog even naar voren. In Netwerk en Eenvandaag? 20 minuten: GEEN ENKEL nieuws over de Republikeinen. Alleen over Hillary en Obama. Sorry hoor, maar dit vind ik heel kwalijk.

Ze gingen ook de straat op in Nederland, en vragen wie 'de gewonen NLse burger' het liefst als president ziet. Antwoorden: ALLEEN Hillary en Obama. Oke, dat kan nog, maar wel werd duidelijk hoe slecht geinformeerd ze zijn door de media. "Wat vind je van John Edwards?" werd daarna gevraagd. En ja hoor, NIEMAND kende John Edwards. Een mompelde nog: "Hmm, is dat niet de Republikeinse tegenhanger ofzo?"

Een hele goede column:
http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer