Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard vraag
Re: Creditcard vraag
Dom van mij
Had erbij moeten zeggen dat dat is bij een MC die gekoppeld is aan de Postbank. Het is nu een aantal weken zo en ik vind het buitengewoon prettig. :dance:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ook bij de ABN AMRO Bank is het (al ruim 2 jaar) mogelijk om de uitgaven van je creditcard online bij te houden.
Roland
Roland
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Re: Re:
De Mastercard zat in ons Rabopakket en de Visa/ANWB heb ik erbij genomen toen één van mijn internetwinkels alleen nog maar Visa accepteerde (en dit een paar weken later weer terugdraaideRoRo schreef:Is alleen bijvoorbeeld de Visa dan niet genoeg? Wat zijn de grote voordelen van Mastercard?Ta2 Gerrit schreef:Ook in Florida ben ik wel eens winkels tegengekomen met een bordje "No Amex" op de de deur. Bij navraag werd dezelde uitleg gegeven als Peet nu doet.
Wij hebben zelf Mastercard, en als backup de goedkope Visa aanbieding van de ANWB.
Bedankt voor alle antwoorden allemaal!!
Zolang ik er niks mee doe kost hij ook bijna niks, maar stel dat ik de MC een keer outmax (motorblokje kopen of zo
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Of als je Mastercard geblokkeerd wordt zoals bij ons afgelopen zomer:
Ja hoor, je hoort het wel eens van andere dat ze problemen hebben met hun creditkaart. Nu ben ik aan de beurt, wij alles goed voorbereid met:
Ja hoor, je hoort het wel eens van andere dat ze problemen hebben met hun creditkaart. Nu ben ik aan de beurt, wij alles goed voorbereid met:
Wij hebben inmiddels beide een VISA-kaart naast onze Mastercards, beide trouwens gekoppeld aan onze Rabobankrekeningen.Albertje Kretiek Himself schreef:Heb laten weten aan de bank dat we op vakantie zijn, zelf ons limieten verhoogd voor het geval dat. En dan toch sta je hier in Amerika met een geblokte kaart.
Interhelp gebeld en de zaak uitgelegd enne die zeiden dat de kaart niet geblokt was. Vanmorgen vroeg ons bedje uit dus en onze bank gebeld en het probleem voor gelegd. Wilma van de bank belde net terug met de mededeling dat hij was geblokkeerd omdat er kleine bedragen van de kaart werden afgeschreven. Dat klopt, ik betaal mijn internet en die van het boze oog met mijn creditkaart en dan praat je over bedragen van maximaal $ 5 per keer.
Advies van mij is dus als je de bank - lees mastercard - laten weten dat je op vakantie gaat vertel dan ook dat je kleine bedragen gebruikt voor internet e.d.
Heb een American Express. Geen limiet. Wel zo prettig om ERBIJ te hebben. 
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Vegasgirl
- Amerikakenner
- Contacteer:
nieuwenoord schreef:Of als je Mastercard geblokkeerd wordt zoals bij ons afgelopen zomer:
Wij hebben inmiddels beide een VISA-kaart naast onze Mastercards, beide trouwens gekoppeld aan onze Rabobankrekeningen.Albertje Kretiek Himself schreef:Heb laten weten aan de bank dat we op vakantie zijn, zelf ons limieten verhoogd voor het geval dat. En dan toch sta je hier in Amerika met een geblokte kaart.
Interhelp gebeld en de zaak uitgelegd enne die zeiden dat de kaart niet geblokt was. Vanmorgen vroeg ons bedje uit dus en onze bank gebeld en het probleem voor gelegd. Wilma van de bank belde net terug met de mededeling dat hij was geblokkeerd omdat er kleine bedragen van de kaart werden afgeschreven. Dat klopt, ik betaal mijn internet en die van het boze oog met mijn creditkaart en dan praat je over bedragen van maximaal $ 5 per keer.
Advies van mij is dus als je de bank - lees mastercard - laten weten dat je op vakantie gaat vertel dan ook dat je kleine bedragen gebruikt voor internet e.d.
War een bizar verhaal! Wij hebben ook 2 MC's (1 van de Postbank en 1 vd Bijenkorf) en hebben hier nog nooit last van gehad. Terwijl ik rustig een betaling van 2,50 zou doen met mijn cc als ik niets bij mij heb...
De afgelopen reis gingen wij wel een aantal grotere aankopen doen met de cc, die hebben wij van te voren telefonisch aangemeld. Anders 'blokken' ze idd je kaart totdat je contact hebt opgenomen met de creditkaart maatschappij. Bij Tiffany's vertelden zij ons ook dat dit vaak genoeg gebeurde, dat mensen wel geld erop hadden staan, maar dat de CC maatschappij zo'n transactie bij voorbaat blokt.
Dus, mocht je een grote betaling ergens gaan doen: bel dit van te voren even door!
(overigens raad ik zelf aan om een kaart nemen waar je ook punten mee spaart bij elke uitgave, zoals die Bijenkorf of Flying Bue kaart bijvoorbeeld. zo krijg je er nog een soort van iets voor terug, met de punten van bij de bijenkorf cc kan je weer spullen uit de winkel kopen, plus sparen gaat hard als je je tickets ed er op afrekent)
Re:
Wat is ongeveer het bedrag waar ik aan moet denken dat de autoverhuurmaatschappij 'reserveert' op je creditcard? En wat raden jullie aan dat wij ten minste aan bestedingslimiet nodig hebben?Bennogr schreef:Dat betekent, dat als je een auto huurt of een hotel bespreekt, je niet snel tegen je kredietgrens aanzit. Autoverhuurders en hotels "reserveren" vaak een bepaald (hoog) bedrag om zeker te weten, dat ze in ieder geval aan hun geld komen. Bij een kaart met een gewone grens, zit je dan al snel aan je maximum (en mogelijk in de problemen), met AmEx kun je even voort.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Minstens 5000 euro. Wij hebben het trouwens op 10.000 euro staan.RoRo schreef:En wat raden jullie aan dat wij ten minste aan bestedingslimiet nodig hebben?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
Vegasgirl
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dit hoeft dus niet, je kan ook je limiet op 1000 hebben en zelf van te voren geld op je kaart storten. Dit doen wij graag. Zodoende kan je niet meer geld uitgeven dan wellicht handig was... Ik zou nooit zo'n hoe limiet zetten (ook niet ivm diefstal etc), indien je zoveel nodig hebt staat het geld binnen 3 dagen op je cc geboekt vanaf je rekening.kastelke schreef:Minstens 5000 euro. Wij hebben het trouwens op 10.000 euro staan.RoRo schreef:En wat raden jullie aan dat wij ten minste aan bestedingslimiet nodig hebben?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 8149 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-
- 36 Reacties