Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Adoptie in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

jvinch schreef:
doreennicole schreef: en daarnaast is transraciale adoptie ook een issue (voor de kinderen ook later). het hoeft geen slecht iets te zijn maar wel iets om bij stil te staan. maar dat heeft, zeker in de US, ook gevolgen voor het aanbod. er zijn genoeg AA die vinden dat AA kinderen niet door blanken zouden moeten worden geadopteerd, maar er zijn niet genoeg AA die adopteren. en sommige blanken weerhouden zich van het adopteren van AA vanwege de stigma en weerstand, en gaan dan eerder door een proces om een kind ergens anders vandaan te halen, terwijl deze kinderen veel beter af zouden zijn met any liefhebbende ouder dan het systeem, maar erg gevoelig.
Onze zoon is nu 11 en we hebben het zelf laatst ook gehad over adoptie. Dit bovenstaande vind ik dus echt zo een geneuzel. Niet van Doreen maar van de mensen die zelfs in adoptietermen de raciale lijn volgen. Geen cent hebben, de hele familie aan de alcohol en drie keer gescheiden maar tegen elke prijs willen voorkomen dat je kind opgroeit bij mensen met een andere kleur. Stel je voor, je zou er iets van krijgen.
ik ga in October naar een conferentie over transraciale adoptie, met een focus op AA kinderen. een organisatie waar ik lid van ben (AA kunst en cultuur) gaat hier een avond aan besteden. ik vind het een interresant onderwerp omdat ik er zelf dubbel over ben (net als over interraciale relaties, maar dat is helemaal off topic). in any case, natuurlijk weet ik dat een opname in een gelukkig gezin onafhankelijk van kleur/ras/ethnische groep/sexuele orientatie/geloofsbelijding beter is dan het blijven in pleeggezinnen of instanties, laat staan dysfunctionele huishoudens. Toch wil il liever dat AA kinderen door AA families worden opgenomen (of op zijn minst gemengd). Ik heb er een beetje moeite mee als die kinderen uit hun cultuur worden gehaald en opgevoed als "witte" kinderen. Dit met name omdat de wereld (Amerika) nog steeds een duidelijke rassenscheiding kent en het opgroeien in een "witte" omgeving kinderen vaak later moeilijk maakt als ze in aanraking komen met discriminatie. Aan de andere kant door gezinnen te blenden, wordt er gewerkt aan het verminderen van rassenscheiding, dus dat is juist weer goed. Zoals ik al zei: dubbele gevoelens.

Maar dit is off topic. Het oorpsronkelijke topic ging over wegen voor adoptie en dit is er inderdaad een.

Zijn er nu in NL ook niet meer kinderen van ethnische minderheden? Ik weet bijv dat tienerzwangerschappen veel meer voorkomen onder Antilliaanse en Surinaamse meisjes dan bij Nederlandse. MAar tegelijkertijd is er denk ik nog steeds genoeg familie opvang en komen deze kinderen nog niet in het systeem terecht.
SEEING IS BELIEVING
Gymboree*Mommy
Amerikafan

Bericht door Gymboree*Mommy »

Kijk maar hier, ik heb er een paar duitse mensen tussen gezien, die een kind uit de VS willen adoptieren, misschien kunnen hun je verderhelpen met vragen over intercontinentale adoptie.

http://www.americanadoptions.com/

Veel sterkte toegewenst!
Sonja
German born, living in Holland and american shopping-habit - that's me!
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer