Nou, hier niet! Maar goed ook, want dit is flink druk gebied. En in ieder geval alle tieners moeten tien professionele lesuren volgen, voor ze mogen afrijden.Color01 schreef:hier zie je ook wel Les Auto's rondrijden.. ...waarom weet ik niet ..want het afrijden kun je nog met de ogen dicht doen.a4plus schreef:
Weer blijkt dat elke Staat verschillend is, denk dat ze hier dat ze nog nooit een lesauto hebben gezien
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
rijbewijs halen
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bedankt voor de tip, nooit geweten dat zoiets bestond. Ik heb even gemaild naar de voorwaarden en prijzen.a4plus schreef:Je kan in Nederland een verzekering kan afsluiten, ( bijvoorbeeld bij http://www.alessie.com/nederlands/ )vraag me alleen af wat er gaat gebeuren als je in Amerika een flink ongeluk krijgt en bijvoorbeeld veel schade toebrengt aan de andere partij, men houdt nogal van rechtzaken.Imke schreef:Ik ga voor 4 maanden naar de staat Tennessee, daar wil ik ook graag een auto kopen.
Nu had ik iets gelezen over een certificaat, maar is dit echt nodig of is mijn NL rijbewijs voldoende voor die 4 maanden? (met verzekering enzo)
Echt dacht dat zo een certificaat in Amerika zo op te halen was op vertoon van je rijbewijs, dus je moet echt opnieuw opgaan?

Nee, je moet eerst je theorie opnieuw halen en dan een praktijktest, in mijn geval zelfs alles 2x. eerst auto en daarna motor.Imke schreef:Bedankt voor de tip, nooit geweten dat zoiets bestond. Ik heb even gemaild naar de voorwaarden en prijzen.a4plus schreef: Je kan in Nederland een verzekering kan afsluiten, ( bijvoorbeeld bij http://www.alessie.com/nederlands/ )vraag me alleen af wat er gaat gebeuren als je in Amerika een flink ongeluk krijgt en bijvoorbeeld veel schade toebrengt aan de andere partij, men houdt nogal van rechtzaken.
Echt dacht dat zo een certificaat in Amerika zo op te halen was op vertoon van je rijbewijs, dus je moet echt opnieuw opgaan?
- DixieChick
- Amerika-expert
Geen lesauto's in Georgia..ik moest ook in onze enorme truck fileparkeren <hihi> Gelukkig ging het in een keer goed.
en ja, je moet helaas echt opnieuw afrijden...eerst theorie, dan praktijk. Stelt allemaal niet zoveel vooor hoor, maar het kost een halve dag ofzo (en 20 dollar)
Hier in Georgia moet je aangeven of je een ander rijbewijs (out of state, out of country) hebt...zeg je dat je niks hebt, dan moet je eerst een jaar met een instructional permit rijden (dus alleen rijden als er iemand met een rijbewijs naast je zit). Als je aangeeft dat je wel al een rijbewijs hebt, mag je dezelfde dag nog afrijden. Dus voor mij was inleveren echt de enige optie.
Maar ik las dat het in New Jersey bijvoorbeeld niet hoefde, dus inderdaad, dat verschilt per staat.
Ik zou met verzekeren in NL inderdaad even navragen voor hoeveel je gedekt bent..
en ja, je moet helaas echt opnieuw afrijden...eerst theorie, dan praktijk. Stelt allemaal niet zoveel vooor hoor, maar het kost een halve dag ofzo (en 20 dollar)
Hier in Georgia moet je aangeven of je een ander rijbewijs (out of state, out of country) hebt...zeg je dat je niks hebt, dan moet je eerst een jaar met een instructional permit rijden (dus alleen rijden als er iemand met een rijbewijs naast je zit). Als je aangeeft dat je wel al een rijbewijs hebt, mag je dezelfde dag nog afrijden. Dus voor mij was inleveren echt de enige optie.
Maar ik las dat het in New Jersey bijvoorbeeld niet hoefde, dus inderdaad, dat verschilt per staat.
Ik zou met verzekeren in NL inderdaad even navragen voor hoeveel je gedekt bent..
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Wij mochten onze rijbewijzen gewoon houden, gelukkig want anders mocht ik ook geen motorrijden. Toen ik af moest rijden voor mijn motorrijbewijs vroegen ze hoe ik naar het examenkantoor was gereden. Ik zei dus, op de motor, waarop ze zeiden, dar mag niet want je hebt nog geen rijbewijs. Wel dus, mijn Nederlandse, maar met dit antwoord waren ze minder blij, rare jongens 
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: rijbewijs halen
Het is niet zozeer de vraag dat je het zelf snel wilt hebben omdat dat makkelijk is maar het is zelfs verplicht.JB schreef:Ik kom volgende week aan in de San Diego om te beginnen aan grad school. Ik wil zo snel mogelijk een auto kopen en denk dat ik de volgende stappen moet doorlopen:
1)Social Securiry Number halen
2)rijexamen doen: theorie+praktisch
3) auto kopen en insurance ervoor halen
Heeft iemand een idee op hoeveel tijd dit kan? Hoe lang duurt het eer je je rijexamen kan doen? Het is toch zo dat ik met mijn Europees rijbewijs geen verzekering ga kunnen nemen right? Ik wil het zo snel mogelijk want ik weet uit vorig bezoek dat zonder auto het niet te doen is.
Verder nog een vraagje voor ervarenen in CA: is de test echt belachlijk makkelijk en moet je er echt niets voor doen? En wat zal de verzekering kosten (25jr m/ grad student)
Je kan het zelf opzoeken bij de Californian DMV maar hier is het belangrijkste stukje informatie voor je;
"If you take a job here or become a resident, you must get a California driver license within 10 days. Residency is established by voting in a California election, paying resident tuition, filing for a homeowner's property tax exemption, or any other privilege or benefit not ordinarily extended to nonresidents."
Je bent dus verplicht om binnen 10 dagen je rijbewijs te halen in CA. Dat verschilt inderdaad van State tot State.
Je kan hier de info lezen waaraan je moet voldoen.
http://www.dmv.ca.gov/dl/dl_info.htm#two500
Je kan online de toesten oefenen.
Als jij de wagen kan verzekeren in Nederland is het nauwelijks de moeite allemaal, have fun.Imke schreef:Ik heb dit gevonden
Mijn NL rijbewijs heb ik dus al maar denk dat ze US rijbewijs bedoelen die je mag gebruiken tot aan vervaldatum? Ik blijf namelijk maar 4 maanden en dit klinkt als een hoop werk.
-
peet
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hier in NY moesten ons NL rijbewijs inleveren. Als je terug naar NL gaat kun je je eigen rijbewijs weer ophalen. Dit wordt voor je bewaard en je krijgt er een reciepje voor.DixieChick schreef:even een opmerking tussendoor; ik moest hier in Georgia mijn Nederlandse rijbewijs inleveren toen ik mijn Georgia license haalde. Ik heb met de RDW daarover gebeld, en als je je Nederlandse rijbewijs hebt ingeleverd in het buitenland (zij noemen het dan ruilen, ook al heb je opnieuw moeten afrijden), moet je, als je ooit terug naar Nederland gaat, dus opnieuw rij-examen doen.
Ik weet niet of andere mensen weer andere dinge gehoord hebben, maar zo is het mij verteld.
Als je niet permanent in de VS verblijft, en je zit in een staat waar je je rijbewijs moet inleveren, zou je misschien kunnen overwegen of je niet geowon je Nederlandse rijbewijs wilt houden.
Mocht je terug naar NL gaan dan kun je dit (verlopen ) rijbewijs bij de gemeente gewoon weer laten verlengen mits het niet van voor 1985 verlopen is.
Uw rijbewijs is verlopen wanneer de data onder de kopjes "vernieuwen voor" en "geldig tot" zijn verstreken. U kunt uw rijbewijs bij uw gemeente vernieuwen. Opnieuw afrijden is niet meer nodig, behalve als u nog in het bezit bent van een rijbewijs dat vóór 1 juli 1985 is verlopen.
Dit vond ik namelijk op de site van het RDW
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
- DixieChick
- Amerika-expert
Echt waar? Mijn werd namelijk verteld dat de rijbewijzen vernietigd werden door de DMV zelf. Ik heb ook geen receipt gekregen...misschien verschilt ook dat per staat?
Het zou wel mooi zijn als ik gewoon, als we ooit nog teruggaan, mijn oude rijbewijs zou kunnen omruilen...bedankt voor de tip in ieder geval!
Het zou wel mooi zijn als ik gewoon, als we ooit nog teruggaan, mijn oude rijbewijs zou kunnen omruilen...bedankt voor de tip in ieder geval!
Southern Tales
Southern Tales
- Color01
- Amerika-expert
Hier in Virginia vroegen ze helemaal niet naar mijn nederlandse rijbewijs ....ik heb dat roze papiertje nog gewoon in de la liggen ..aankomend jaar moet ik hem wel laten verlengen.peet schreef:Wij hier in NY moesten ons NL rijbewijs inleveren. Als je terug naar NL gaat kun je je eigen rijbewijs weer ophalen. Dit wordt voor je bewaard en je krijgt er een reciepje voor.
-
BostonBoy
- Amerika-ontdekker
Het is grappig te lezen dat iedere staat hier zijn eigen procedures heeft. Alvorens ik naar New Hempshare vertrok dacht ik, ik ga even naar de ANWB en betaal voor een internationaal rijbewijs wat ik kan omruilen voor een rijbewijs in Amerika. Ten eerste, het zogenaamde internationale rijbewijs van de ANWB was een met de hand geschreven papiertje ten bedrage van 25 gulden, zonde van het geld, niemand hier keek er zelfs naar.
Toen ik bij de lokale DMV aankwam was de eerste vraag: Waar is uw "Driving Record"? Driving what?
In veel staten in Amerika wordt een punten stelsel gehanteerd dat aangeeft hoeveel verkeers overtredingen je hebt begaan in de laatste 5 jaar. Dit Driving Record wordt tevens door de verzekerings maatschappijen gebruikt om je premie vast te stellen. Hoe meer overtredinging hoe meer het kost een auto te verzekeren en dat kan ZEER sterk oplopen (60%+).
Ik dus terug naar de RDW om te kijken of zij een verklaring van "goed weggedrag" konden afgeven. Na lang wachten (4-5 weken) kreeg ik een briefje terug waarin stond dat ik geen aantekening op mijn nederlandse rijbewijs had. Tevens had ik mijn nederlandse verzekering gevraagd of zij een verklaring konden afgeven met betrekking tot schadeloosheid in de laatste 10 jaar. OK, ik dus terug naar de DMV in New Hampshare met mij papiertjes, schriftelijk examen gedaan en toen de auto in. Ook in New Hampshare moet je dus je eigen auto meenemen.
Ik had inmiddels een auto gekocht maar met een automaat dus ik vroeg mijn vriendin (mijn huidige vrouw) of ik haar auto mocht lenen omdat die hand geschakeld was. In die dagen was het in nederland zo dat als je af ging rijden in een automaat dat je ook alleen in een automaat mocht rijden (zo niet hier in amerika). OK, instructeur in de auto en de eerste vraag was of "jullie daar in nederland" ook rechts rijden? Met een positief antwoord, drie keer rechts
de bocht om en vijf minuten later had ik mijn eerste amerikaanse rijbewijs 
Toen ik bij de lokale DMV aankwam was de eerste vraag: Waar is uw "Driving Record"? Driving what?
Ik dus terug naar de RDW om te kijken of zij een verklaring van "goed weggedrag" konden afgeven. Na lang wachten (4-5 weken) kreeg ik een briefje terug waarin stond dat ik geen aantekening op mijn nederlandse rijbewijs had. Tevens had ik mijn nederlandse verzekering gevraagd of zij een verklaring konden afgeven met betrekking tot schadeloosheid in de laatste 10 jaar. OK, ik dus terug naar de DMV in New Hampshare met mij papiertjes, schriftelijk examen gedaan en toen de auto in. Ook in New Hampshare moet je dus je eigen auto meenemen.
Ik had inmiddels een auto gekocht maar met een automaat dus ik vroeg mijn vriendin (mijn huidige vrouw) of ik haar auto mocht lenen omdat die hand geschakeld was. In die dagen was het in nederland zo dat als je af ging rijden in een automaat dat je ook alleen in een automaat mocht rijden (zo niet hier in amerika). OK, instructeur in de auto en de eerste vraag was of "jullie daar in nederland" ook rechts rijden? Met een positief antwoord, drie keer rechts
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Zoals je bovenstaande verteld, kan het lijken alsof alleen een internationaal rijbewijs voldoende is. Natuurlijk dien je wel een gewoon Nederlands rijbewijs te hebben alvorens je een internationaal rijbewijs kan halen (puur ter vertaling, meer is het niet).BostonBoy schreef:Alvorens ik naar New Hempshare vertrok dacht ik, ik ga even naar de ANWB en betaal voor een internationaal rijbewijs wat ik kan omruilen voor een rijbewijs in Amerika.
Ik vermeld het even omdat er anders verwarring kan ontstaan bij mensen die dit voor het eerst lezen. Overigens is er over het "vodje van de ANWB" al meer dan genoeg geschreven op dit forum. Gebruik de zoekfunctie maar eens... Daar graag geen nieuwe discussie over opstarten.
Roland
-
Dan
- Amerikakenner
Hier ook even mijn ervaring in Mississippi (de staat waar ik ben gaan wonen direct na mijn emigratie).
Ik ging op een dag na de DMV, en ging ervan uit dat ik op zijn minst een theorie examen moest doen.
Maar ik kwam aan, liet mijn Nederlandse rijbewijs zien, deed een ogentest, en kreeg voor een klein bedrag mijn Mississippi rijbewijs. Mijn Nederlandse rijbewijs mocht ik zelfs nog houden ook.
Toen we twee jaar geleden naar Georgia verhuisden, moest ik mijn Mississippi driving license inleveren, en kreeg (ook zonder examens) een Georgia driving license (wel weer een ogentest).
Mijn Nederlandse rijbewijs heb ik dus nog steeds.
Ik ging op een dag na de DMV, en ging ervan uit dat ik op zijn minst een theorie examen moest doen.
Maar ik kwam aan, liet mijn Nederlandse rijbewijs zien, deed een ogentest, en kreeg voor een klein bedrag mijn Mississippi rijbewijs. Mijn Nederlandse rijbewijs mocht ik zelfs nog houden ook.
Toen we twee jaar geleden naar Georgia verhuisden, moest ik mijn Mississippi driving license inleveren, en kreeg (ook zonder examens) een Georgia driving license (wel weer een ogentest).
Mijn Nederlandse rijbewijs heb ik dus nog steeds.
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Dan, wat een mazzelDan schreef:Ik ging op een dag na de DMV, en ging ervan uit dat ik op zijn minst een theorie examen moest doen.
Ik moest dus wel een theorie en praktijk doen, beide een lachertje overigens, maar ik was er wel een ochtend aan kwijt. Ook moest ik zelf voor een auto zorgen en die checken ze ook (toeter, knipperlicht etc).
Het was makkelijk om een afspraak te maken die kan je gewoon online bij de dichtsbijzijnde DMV ''schedulen''.
Het is wel lopende band werk bij de DMV en het kantoor waar ik naar toe ging was ook behoorlijk chaotisch...maar een paar uur later heb je voor slechts 20 dollar wel je rijbewijs
Overigens heb ik ook nog steeds mijn NL rijbewijs, daar is nooit om gevraagd???
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Hier in NC hoefde ik niks in te leveren.
Maar wel alles op nieuw doen, dus theorie en praktijk.
Wat als je in een staat waarbij je moet inleveren, niet meld dat je een NL-Rijbewijs hebt? Waarschijnlijk zul je dan wel theorie en praktijk moeten doen, maar eerlijk gezegd vond ik dat wel mee vallen allemaal.
Hier trouwens wel rijscholen hoor. "Drivers Ed" komt hier voor de deur altijd "bochtje achterom" oefenen met de leerlingen. Vaak zijn dat studenten die via school, rijles kunnen nemen als ze bepaalde cijfers hebben gehaald.
Maar wel alles op nieuw doen, dus theorie en praktijk.
Wat als je in een staat waarbij je moet inleveren, niet meld dat je een NL-Rijbewijs hebt? Waarschijnlijk zul je dan wel theorie en praktijk moeten doen, maar eerlijk gezegd vond ik dat wel mee vallen allemaal.
Hier trouwens wel rijscholen hoor. "Drivers Ed" komt hier voor de deur altijd "bochtje achterom" oefenen met de leerlingen. Vaak zijn dat studenten die via school, rijles kunnen nemen als ze bepaalde cijfers hebben gehaald.
- DixieChick
- Amerika-expert
Als ik in Georgia niet had gemeld dat ik een Nederlands rijbewijs had, had ik eerst een jaar met een instructor's permit moeten rijden. Dat leek me nou ook niet echt handig (dan mag je alleen rijden met iemand met een rijbewijs naast je). Ik weet niet of dat in andere staten ook zo is..
Ik hoor het trouwens al weer...hier in Georgia gaat het er dus weer het strengst aan toe..*zucht*. Ik heb dat wel van meer mensen die naar Georgia verhuizen gehoord. Nou ja, ik schat de kans dat we terug gaan naar Nederland toch heel erg klein in, dus daar klamp ik me dan maar aan vast
Ik hoor het trouwens al weer...hier in Georgia gaat het er dus weer het strengst aan toe..*zucht*. Ik heb dat wel van meer mensen die naar Georgia verhuizen gehoord. Nou ja, ik schat de kans dat we terug gaan naar Nederland toch heel erg klein in, dus daar klamp ik me dan maar aan vast
Southern Tales
Southern Tales
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2027 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic