Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door Texas Boy »

goldenhills schreef:Erg origineel grapje, nog nooit gehoord... :roll:
mooi, weer iemand een ervaring rijker kunnen maken :mrgreen:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

goldenhills schreef:Het Nederlandse maaiveld is wel eens vervelend, maar die artificiele voetstukken kan ik maar moeilijk accepteren. Mijn huisarts mag ik gelukkig met z'n voornaam aanspreken, en hij draagt geen witte jas...
Dit is dan voor ieder mens verschillend, ik heb juist geen behoefte aan een arts die zichzelf met zijn voornaam laat aanspreken.

Ik was er ooit een bij toen mijn vriendin met haar office belde en zij zal nooit haar voornaam gebruiken, ook naar haar assistent toe niet. Het is altijd dr. puntjepuntje. Ik maakte daar een opmerking over dat het wel erg formeel was, en zij legde uit dat dit juist moest, om een zekere afstand te bewaren.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ach het is in ieder geval een duidelijk teken dat hij zichzelf niet beter of meer vindt dan Jan met de korte achternaam... :wink: En uiteindelijk maakt het niet uit of hij Dokter genoemd wil worden of niet, zolang hij maar ervoor zorgt dat je beter wordt :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Even terug naar Adam en Eva: Adams eerste vrouw was Lilith, zij was te geemancipeerd.
Daarop gaf HIJ aan Adam een nieuwe vrouw, gemaakt van een van Adams ribben - waarmee ze dus duidelijk zijn eigendom was.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Ik ben eigenlijk best wel een beetje trots op mijn dr. titel. In Nederland is die beschermd voor gepromoveerden, zelfs een groot deel van de medici mag geen dr. noemen omdat ze geen promotie hebben gedaan (maar noemen zich wel zo). Af en toe mag ik die trots wel uitspreken toch? Dat heeft niets te maken met "beter" zijn dan Jan met de korte achternaam, maar wel trots zijn op een grote prestatie!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

oortjes schreef:Even terug naar Adam en Eva
[youtube]zKAW96N-Vms[/youtube]

:mrgreen:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

SanneN schreef:In Nederland is die beschermd voor gepromoveerden, zelfs een groot deel van de medici mag geen dr. noemen omdat ze geen promotie hebben gedaan (maar noemen zich wel zo).
Volgens mij benoem jij nu het verschil tussen doctor en dokter. De eerste is voor de aanduiding van de hoogste academische graad en wordt afgekort als dr., de tweede is de aanspreektitel van artsen, of ze nu wel of niet gepromoveerd zijn.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Doctor
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dus als je heel gelukkig en heel knap bent, kun je worden: Dr. Doktor, M.D.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Liever nog:
Prof. dr. Doktor, MD, PhD

(je moest eens zien wat sommige profs wel niet allemaal voor en achter hun hebben staan :shock: )
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik had op de middelbare school een leraar wiens naam met alle titels dr. dr. dr. drs. drs. drs. Voornaam Achternaam was... Yep, drie keer doctor, en daarnaast nog eens drie keer doctorandus... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Dento schreef:Ik had op de middelbare school een leraar wiens naam met alle titels dr. dr. dr. drs. drs. drs. Voornaam Achternaam was... Yep, drie keer doctor, en daarnaast nog eens drie keer doctorandus... :lol:

en, kon hij ook nog een goed gesprek aan? maar met zoveel titels, dan toch nog docent op een middelbare school? Of had hij als hobby titels sparen?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:offtopic: Ik heb net eens Google geraadpleegd, en tot mijn grote verbazing heeft hij zelfs een eigen Wikipedia pagina. Hij is blijkbaar in 2000 gestopt met lesgeven aan de middelbare school, en is nu hoogleraar in de filosofie en germanistiek aan o.a. de Lomonosow-Universiteit van Moskou en hij bekleedt ook de Martin Buber-leerstoel voor Integratiefilosofie en Ethiek aan de Nieuwe Europese Universiteit c.q. de Université Nouvelle Européenne (UNE).

Deze zin vond ik wel leuk: "Anderzijds had ook een vrij rigide wijze van lesgeven". En dat is geen understatement; als je zijn klaslokaal inliep nadat er al een andere klas les had gehad dan rook je het angstzweet gewoon :lol: Hij had in ieder geval een aparte manier van lesgeven, die voor sommige leerlingen iets te veel van het goede was...

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dento schreef:Ik had op de middelbare school een leraar wiens naam met alle titels dr. dr. dr. drs. drs. drs. Voornaam Achternaam was... Yep, drie keer doctor, en daarnaast nog eens drie keer doctorandus... :lol:

Ken ook zo iemand, hij stottert trouwens ook behoorlijk :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Die Wikipedia bijdrage is 'zo te ruiken' samengesteld door een van de angstige zweters ?
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

oortjes schreef:Die Wikipedia bijdrage is 'zo te ruiken' samengesteld door een van de angstige zweters ?
:?: :?: :?:
Ik begrijp jouw reactie niet....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Lees Dento's bijdrage, en over angstzweet in het klaslokaal....
Maar inderdaad we gaan al een tijdje teveel off-topic....
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

:thumbup:
Thnx, ik had geen clue, maar had de wiki-link in Dennis' bericht ook gemist, ik dacht dat je reageerde op mijn wiki-link, vandaar mijn verwarring.
Winston Churchill

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

SanneN schreef:Ik ben eigenlijk best wel een beetje trots op mijn dr. titel. In Nederland is die beschermd voor gepromoveerden, zelfs een groot deel van de medici mag geen dr. noemen omdat ze geen promotie hebben gedaan (maar noemen zich wel zo). Af en toe mag ik die trots wel uitspreken toch? Dat heeft niets te maken met "beter" zijn dan Jan met de korte achternaam, maar wel trots zijn op een grote prestatie!
Perfect verwoord.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

SanneN schreef:Liever nog:
Prof. dr. Doktor, MD, PhD

(je moest eens zien wat sommige profs wel niet allemaal voor en achter hun hebben staan :shock: )
Waarvoor nog een keertje het woordje 'Doktor'?, dat staat toch gewoon in MD ? Of is dit nu een hele domme vraag... :oops: ?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

Maar om even terug te komen op mijn vraag; kent hier iemand een Nederlandse vrouw die op eigen houtje naar de VS is ge-emigreerd? Of zijn hier op het forum wellicht vrouwen die op eigen houtje naar Amerika zijn ge-emigreerd? En ik bedoel dan zonder hulp van een Amerikaanse partner of studiebeurs. Gewoon alleen, vanwege het avontuur of vanwege betere toekomstperspectieven. Solo en definitief.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer