Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).
-
jill1234
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).
Je kunt nu al reserveren voor komende zomer; je boekt dan de one way (28,50 dollar p.p.) naar Glacier Point en loopt dan naar beneden. De bus gaat 2x per dag, om 8.30 en om 12.30. Ik raad de bus van 8.30 aan. Je bent dan rond 10 uur boven, even genieten van het uitzicht en dan beginnen aan de Panorama Trail. Geloof dat wij er afgelopen zomer 6 uur op gelopen hebben. Prachtig!
Maar let op: wij stonden om 7 uur klaar bij de shuttlestop van Curry Village om met de shuttle naar de Lodge te gaan van waar de bus naar Glacier Point zou vertrekken. Om 7 .40 was er nog geen shuttle terwijl ze vanaf 7 uur zouden rijden. Stress....om 7.45 kwam er een shuttle maar we zouden nooit meer op tijd bij de Lodge zijn (moesten daar eigenlijk om 8 uur zijn) maar de busschauffeur gaf ons de tip snel naar de bushalte van Yarts te lopen, daar zou een bus komen die ook naar de lodge ging. Al met al op het nippertje gehaald. Dus tip: check van te voren bij welke halte de shuttles om 7 uur beginnen te rijden (niet bij Curry Village dus...) of zorg dat je bij de Lodge parkeert (wij waren met de camper dus kozen er voor om met de shuttle naar de Lodge te gaan)
Reserveren kan hier:
https://reservations.ahlsmsworld.com/Yo ... ch/Results
Hoogtepunt van onze vakantie!
Maar let op: wij stonden om 7 uur klaar bij de shuttlestop van Curry Village om met de shuttle naar de Lodge te gaan van waar de bus naar Glacier Point zou vertrekken. Om 7 .40 was er nog geen shuttle terwijl ze vanaf 7 uur zouden rijden. Stress....om 7.45 kwam er een shuttle maar we zouden nooit meer op tijd bij de Lodge zijn (moesten daar eigenlijk om 8 uur zijn) maar de busschauffeur gaf ons de tip snel naar de bushalte van Yarts te lopen, daar zou een bus komen die ook naar de lodge ging. Al met al op het nippertje gehaald. Dus tip: check van te voren bij welke halte de shuttles om 7 uur beginnen te rijden (niet bij Curry Village dus...) of zorg dat je bij de Lodge parkeert (wij waren met de camper dus kozen er voor om met de shuttle naar de Lodge te gaan)
Reserveren kan hier:
https://reservations.ahlsmsworld.com/Yo ... ch/Results
Hoogtepunt van onze vakantie!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is al meerdere keren in dit topic genoemd, maar hier nog eens: reserveren voor de bus kan op www.travelyosemite.com (via Things do to, Guided bus tours). Je kunt ook altijd op de NPS-site terecht voor dit soort vragen, dan heb je altijd de meest actuele informatie. Zie daarvoor https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/glacierhikes.htm
Zie ook mijn wandelsite voor meer informatie (hier).
@jill1234 Dat was stressen!
De shuttlebussen rijden anders nu dan tijdens ons laatste bezoek aan het park; toen vertrok er wel heel vroeg een shuttlebus vanaf Curry Village. Er zijn daar twee haltes, daar moet je ook op letten.
Parkeren bij de grote parking in de Village kan ook (bij de lodge kan het vol zijn), dan is het ruim 20 minuten lopen naar de Lodge.
@Hein & Erica Ik raad altijd aan om bij de Lodge te ontbijten zodat je daar op tijd bent.
Marianne
Zie ook mijn wandelsite voor meer informatie (hier).
@jill1234 Dat was stressen!
Parkeren bij de grote parking in de Village kan ook (bij de lodge kan het vol zijn), dan is het ruim 20 minuten lopen naar de Lodge.
@Hein & Erica Ik raad altijd aan om bij de Lodge te ontbijten zodat je daar op tijd bent.
Marianne
-
Hein & Erica
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Als ik op de site ben zie ik yosemite guided hikes adventure hike panorama trail staan.. Dat is toch niet die ik moet hebben.
Wij gaan heel vroeg het park in. (waarschijnlijk met de auto) auto parkeren. En dan gaan we daar zeker even ontbijten.. Bedankt voor de tip
Edit
Jill1234 ik heb het gevonden Guide bus tour naar glacier point . Dan One way aanzetten.. Inmiddels gereserveerd voor 23 Juli.. Weet u ook waar het opstap punt is voor de bus guide tour naar glacier point
Martin en Marianne ook bedankt voor het meedenken..
Wij gaan heel vroeg het park in. (waarschijnlijk met de auto) auto parkeren. En dan gaan we daar zeker even ontbijten.. Bedankt voor de tip
Edit
Jill1234 ik heb het gevonden Guide bus tour naar glacier point . Dan One way aanzetten.. Inmiddels gereserveerd voor 23 Juli.. Weet u ook waar het opstap punt is voor de bus guide tour naar glacier point
Martin en Marianne ook bedankt voor het meedenken..
-
jill1234
- Amerika-expert
Ik krijg geen foutmelding. Als voorbeelddatum 16 juli:
-
Hein & Erica
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Nee ik ook niet meer. Inmiddels geboekt
-
jill1234
- Amerika-expert
Top! Veel plezier alvast! Wij hadden wandelstokken van Decathlon mee; heel blij mee! Pubers lachten ons uit (en wilden er geen) maar hadden een beetje spijt; liep toch een stuk comfortabeler
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is hier al aangegeven; bij de Lodge. De bus stopt aan de achterkant. Vanuit het restaurant loop je er zo naar toe.Hein & Erica schreef: ↑07 dec 2025, 18:00Weet u ook waar het opstap punt is voor de bus guide tour naar glacier point
Wandelstokken zijn inderdaad erg fijn. Lees je ook eens in over de John Muir Trail versus de Mist Trail; die laatste is steiler en korter. Als je moe bent als je bij de top van de Nevada Falls bent kan het verstandig zijn om de John Muir Trail te nemen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 6743 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-