Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Martin & Marianne »

Jedinja schreef:
19 nov 2024, 10:47
En kwa kosten: camper duidelijk goedkoper.
Met 7 personen natuurlijk wel. Maar in de meeste gevallen, als je het met de kosten van 1 kamer vergelijkt, niet.
En dan is persoonlijke voorkeur naar mijn idee de belangrijkste (of enige) reden om wel of niet voor een camper te kiezen. En de voor- en nadelen worden er dan bij gezocht. :wink:

Marianne
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Jedinja schreef:
Zijn er camperfans die een reis hebben gemaakt in West-Canada in periode april/mei?
Niet in april/mei, maar wel in juni. Veel wegen en kampeerplekken waren nog dicht vanwege de sneeuw.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Jedinja schreef:
En kwa kosten: camper duidelijk goedkoper.
Ja, als je met 7 personen gaat wel ja...maar met 2 of 4...echt niet! Met 2 of 4 heb je in bijna alle gevallen maar 1 kamer nodig met 2 queen bedden.

Allergrootste nadeel van een camper-reis is voor mij dat er bijna nergens op een campground een fatsoenlijk zwembad is en al helemaal geen hottub, voor mij is niks zo lekker dan een dag lekker afsluiten met een hottub.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nou, dat valt best mee, genoeg campgrounds met een prima zwembad, en een hottub heb ik ook wel gezien. Heb je het wel over campings natuurlijk, en geen NP grounds.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Als je zeker een zwembad op de camping wilt hebben dan kun je dit op www.rvparky.com aanvinken in de zoekopdracht. Campings zonder worden er dan automatisch uitgefilterd.
19 States so far...
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

Wij hebben best vaak een zwembad op de camping. In Yosemite kun je bijvoorbeeld zwemmen bij Curry Village als je op upper/lower/north pines staat. Voor paar dollar, of gratis, dat was elke keer anders bij ons. Kon je daarna meteen fijn douchen.
Bij Bryce op Ruby's ook een zwembad en zo zijn er veel campings met zwembad. Komende zomer gaan we naar Zion en in plaats van Watchman kiezen we dan voor Zion Canyon Campground, met zwembad en toch heel mooi in de natuur. Kortom: mogelijkheden zat. :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Ellent_88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Leveling blocks bij camperhuur Cruise America?

Bericht door Ellent_88 »

Hi allemaal!

Over twee weken vertrekken we voor onze roadtrip naar West-Amerika. We hebben er superveel zin in!
We hebben een C25 camper van Cruise America gehuurd, en nu vraag ik mij af of er eigenlijk 'leveling blocks' bij de camperhuur in zitten, of dat je die zelf moet kopen? Of hebben we deze helemaal niet nodig (en zit ik mij weer druk te maken om niks :lol:)?

We kamperen een paar keer op een 'normale' camping (om het zo maar even te noemen), maar kamperen de meeste nachten in de nationale parken, en er staan ook 3 wildkampeernachten op de planning.

Hoe pakken jullie dit aan/hoe zouden we dit het beste aan kunnen pakken?

Alvast bedankt voor jullie reacties :wave:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Re: Leveling blocks bij camperhuur Cruise America?

Bericht door harryh »

Die vraag past prima in het camperverhuur topic viewtopic.php?f=30&t=1264, ik vraag het @Moderatorteam even om je vraag te verplaatsen.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Geen ervaring met Cruise America, maar bij Roadbear/El Monte zaten ze er altijd bij. Heb ze nooit gebruikt. Maar bij Walmart te koop, $25 ofzo.
Edit: lees net dat ze er bij CA niet bij zitten.
19 States so far...
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Zitten er niet bij, maar we hebben ze ook nog nooit gebruikt bij al onze reizen. We kamperen bijna alleen maar 'wild' een enkele keer een blok hout onder een wiel gelegd. Hout hebben we altijd toch wel bij om vuurtje te stoken 's avonds.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zitten er niet bij, niet echt nodig ook. De ene keer dat wij echt ongelijk stonden heb ik een flinke steen onder het wiel gereden.
Ellent_88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Ellent_88 »

Ah oke, bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
We kijken het gewoon even de eerste nachten aan, en kunnen dan onderweg altijd nog bij de Walmart halen mochten we ze wel missen. En een blok hout is inderdaad ook een alternatief.

Dank je wel!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Jarenlang zonder levelling blocks gedaan (“gewoon een blokje hout eronder”), maar de laatste 2 jaren zaten er blokken bij de camper die we hadden. Ik moet zeggen: wel lekker hoor… hahahaha.
Maar ik zou ze inderdaad niet gaan kopen. Gewoon aan het begin van de reis ff wat rondstruinen op de camping of handige houtblokken apart houden voor de rest van de reis….
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Met "leveling blocks" kan je 5" (12,5cm) hoogteverschil verhelpen. Er zijn (gratis) programmaatjes (bijv. Truma, Level my RV) waarmee je precies kan zien hoeveel hoogte je per wiel nodig hebt.

Of het nodig is hangt van je eisen en van de motorhome af.

Als de motorhome schuiven heeft dan is het noodzakelijk dat hij waterpas staat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer