Ja, we gaan Upper Pines proberen op 31 maart. Hodgdon Meadows ligt verder weg van de vallei dan Indian Flat die we nu als back up hebben dus we gaan inzetten op Upper Pines en als er later nog North en Lower beschikbaar komen hebben we daar ook nog eens kansje. Dat is nu wel even een voordeel bij dit hele gebeuren: vaker kans
Om 15 uur Lodgepole proberen maar er zijn maar 2 beschikbare plekjes voor onze camper. Maar ik heb nog tijd; zijn er 26 en 27 juli (je mag 14 nachten boeken). Als het lukt boek ik en pas ik later de data aan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
o echt? 16 uur volgende week?! Dank je @Martin & Marianne , dat wist ik niet! Komt goed uit, hoeven de zonen niet zo hard uit school te fietsen om te helpen
Edit: de klok gaat natuurlijk vooruit komend weekend; scherp. Had ik nog niet aan gedacht
Wij hebben het vandaag ook geprobeerd, met twee laptops en meerdere optiesplaatsen voor Upper Pines en Wawona, maar helaas, het was echt kansloos (zo voelde het tenminste . Alles was om 15.00u. al 'reserved'.
Iemand nog tips?? Wij kunnen namelijk vlg week nog een poging doen qua data.
Het is lastig om tips te geven als we niet weten wat je nu gedaan hebt. Heb je een lange periode geprobeerd? Dat zal altijd lastiger zijn dan een of twee nachten. Ook zowel Wawona als Upper Pines proberen is misschien niet verstandig. Ga voor Upper Pines. Als dat niet lukt probeer dan Wawona of Hodgdon Meadows. Soms zijn er mensen die meerdere sites in hun mandje hebben. Dan komt er na enkele minuten weer een van die plaatsen vrij. Blijf dus kijken ook al lukt het niet direct.
Verder is het goed om dit topic door te lezen en ook te kijken naar de links die gegeven zijn
In je routetopic heb ik nog de tp gegeven om niet alleen naar rv only plekken te kijken. Ik weet niet of je dat nog had gelezen? Ik weetvook niet of dat nog wat uitmaakt.
Ik vermoed dat jullie een grote camper hebben. Dat maakt het wellicht ook lastiger. En aangezien de vraag vele malen groter is dan het aanbod is de kans dat het lukt, ook als je alle tips opvolgt, toch niet heel groot.
Heb je een backup buiten het park gereserveerd?
Het is lastig om tips te geven als we niet weten wat je nu gedaan hebt. Heb je een lange periode geprobeerd? Dat zal altijd lastiger zijn dan een of twee nachten. Ook zowel Wawona als Upper Pines proberen is misschien niet verstandig. Ga voor Upper Pines. Als dat niet lukt probeer dan Wawona of Hodgdon Meadows. Soms zijn er mensen die meerdere sites in hun mandje hebben. Dan komt er na enkele minuten weer een van die plaatsen vrij. Blijf dus kijken ook al lukt het niet direct.
Verder is het goed om dit topic door te lezen en ook te kijken naar de links die gegeven zijn
In je routetopic heb ik nog de tp gegeven om niet alleen naar rv only plekken te kijken. Ik weet niet of je dat nog had gelezen? Ik weetvook niet of dat nog wat uitmaakt.
Ik vermoed dat jullie een grote camper hebben. Dat maakt het wellicht ook lastiger. En aangezien de vraag vele malen groter is dan het aanbod is de kans dat het lukt, ook als je alle tips opvolgt, toch niet heel groot.
Heb je een backup buiten het park gereserveerd?
Hoi marianne,
Bedankt voor je reactie.
Wij hadden de tips en eerdere topics doorgelezen en zaten er vorige week en deze week klaar voor. Het stappenplan zoals eerder aangegeven, werkte ook zoals omschreven. We hadden ook een vaste internetkabel, voor de zekerheid.
Waar het wrs toch 'mis' is gegaan, is dat we net te vroeg/ te laat op de vernieuw knop hebben gedrukt op het moment dat het 15.00u werd.
Wij hebben idd een lange periode geprobeerd (een week). We hebben ook een langere tijd achter de laptop gezeten om te kijken of er nog weer plaatsen vrij kwamen.
Vlg week toch nog maar een keer proberen en anders wordt het alternatief een plek buiten het park of Lake Tahoe.
Een plek buiten het park of Lake Tahoe zijn wel heel verschillende dingen. Je kunt ook nog naar Hodgdon Meadows kijken of Wawona.
Je gaat niet naar Sequoia?
Wil je op bijvoorbeeld Indian Flat staan dan zou je dat voor de zekerheid nu al kunnen reserveren.
@Big Al
Op 31 maart is hier ook de zomertijd ingegaan dus dan is het weer zoals gewoonlijk om 16.00 uur.
Wat een stress! Maar met hulp van de kinderen hebben we 3 nachten op Upper Pines, wel 3 verschillende plekken. In eerste instantie hadden we niks, maar tot 16.15 blijven refreshen en op die manier toch 3x een plekje kunnen bemachtigen. Pfff, blij mee!
Zou er 's ochtends om 6.30 nog plek zijn op de parking van Curry Village? Moeten namelijk 1x de camper parkeren om de bus naar Glacier Point te nemen.
Zo, nu weer ademhalen...
Fijn dat het gelukt is! Maar wel onhandig dat je moet verkassen, zeker met die bus naar Glacier Point. Ik zou het voorleggen aan de ranger als je incheckt. Misschien is er iets te regelen. Ik zou daar zeker vragen waar je het beste kunt parkeren. Bij CV lijkt mij zeker wel mogelijk op dat tijdstip, maar misschien is het bij de lodge ook mogelijk. OF bij de andere parkeerplaats.
Dat is een goed idee Marianne. We komen op woensdag aan op Upper Pines, vanuit June Lake. Donderdag de bus naar Glacier Point voor de panorama trail en vrijdag een dag in de vallei. Die dag in de vallei is geen probleem; dan verplaatsen we de camper even ergens in de ochtend naar de nieuwe plek. Alleen donderdag moeten we de camper dus in het park parkeren; Een optie is parkeren bij Curry Village omdat dat maar 2 minuten rijden is; als we daar om half 7 heen rijden moet er toch wel plek zijn? Kan me alleen niet herinneren of er op die parkeerplaats campers stonden, of alleen auto's. Andere optie is parkeren bij de Lodge; dat zou natuurlijk het handigst zijn omdat daar de bus vertrekt maar zou daar plek zijn om half 7?
Laatst gewijzigd door jill1234 op 16 apr 2025, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij Curry Village kun je zeker parkeren. En het lijkt mij op dat tijdstip zeker mogelijk is hoewel gasten van Curry Village ook dat parkeerterrein gebruiken. Ik denk dat het bij de lodge lastiger zal zijn, als het überhaupt al mogelijk is.
Van de NPS site:
Parking for RVs, trailers, and other oversized vehicles is limited and can fill by late morning during summer, especially on weekends.
Yosemite Valley
Parking for larger class A and B vehicles is available at Curry Village parking or at Yosemite Falls parking (in the parking lot west of Yosemite Valley Lodge, across the road from Camp 4). For smaller class C RVs, parking is available in the day-use parking area at Yosemite Village or in the parking area west of Yosemite Valley Lodge.
Bron: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/rv.htm
Ik zou het ook zeker even overleggen met een ranger. Of kijk of de mensen op jullie nieuwe plek willen ruilen. Of misschien komen ze niet eens opdagen.
Ja, komt goed! Heel blij dat we in elk geval een plekje hebben, ook al zijn het er dan 3 verschillende voor 3 nachten
Ik zie dat er bij de Yosemite Falls parking , dat is vlakbij de Lodge, ook parkeerplaatsen zijn voor RV's; dat zou veruit het handigste zijn in verband met de bus naar Glacier Point. Ik ga eens kijken of ik info kan vinden over of daar om half 7 nog plek is normaal gesproken.
Niog even gekeken: denk dat we gaan parkeren bij Curry Village (tenzij de ranger een andere tip heeft of we al terecht kunnen op de nieuwe plek). Ik zie dat de valleywide shuttle (de oranje route) rechtstreeks van Curry Village naar de Lodge gaat. Eerder dacht ik gezien te hebben dat we moesten overstappen. Shuttles rijden vanaf 7 uur; ik ga er maar van uit dat we dan om 8 uur bij de Lodge kunnen zijn (ook als de shuttle niet direct om 7 uur bij Curry Village is) En anders lopen we vanaf Curry Village naar de Lodge; 35 minuten is ook wel te doen; warming up voor de 14 km naar beneden
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.