Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Probleem met stagebedrijf

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ems2012
Amerikakenner

Re: Probleem met stagebedrijf

Bericht door Ems2012 »

Hockey schreef:Ik vind het een beetje vreemd antwooord van de school. De stage duurt 3 tot 4 maanden? En je vorige stage is na 2 weken afgebroken? Dan heb je toch nog genoeg tijd nog?
De volgende vraag aan de school is, wat nu? Want die stage zal wel verplicht zijn en je moet hem toch ooit een doen? Wanneer zien ze jou dat dan wel doen?
Vind het helemaal niet zo gek. Bovendien is vraag123 dus eigenlijk al 5 weken onderweg (met 3 wkn thuis werken).

Wij hadden stages van 6 maanden, maar bij ons was er ook geen mogelijkheid om - als je stopte - later in te stromen bij een andere plek, ook niet als je langer door ging. Elke 10-12 weken (elk blok) gaat er een groep op stage, waarbij de opleiding (o.a.) gebruik maakte van een aantal vaste adressen. Als studenten dan zelf gaan "bedenken" wanneer ze kunnen instromen, houdt het ook in dat ze langer door moeten en dus een plek voor slechts de helft van een volgende periode bezet houden (waar dan dus ook niemand anders meer kan instromen = stageplek minder, waardoor mogelijk een andere student dan vertraging oploopt). Daar zijn stage-adressen (die soms rekenen op elke periode een stagiaire) niet blij mee.

Vraag123, succes verder.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Zijn stageperiode loopt tot de zomervakantie dus het kan makkelijk doorlopen.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Bij ons liepen de stages ook gewoon door in de zomer, dus het jaar bestond uit 5 periodes. Dus ook dat is niet altijd een mogelijkheid. :wink:

(Zelf ook een zomervakantie over geslagen om versneld te kunnen afstuderen, dus weet er alles van! Haha)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

En uiteindelijk is de school degene die de regels opstelt..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Water is nat!
AmerikaEnzo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door AmerikaEnzo »

Boos zijn is prima hoor, maar nu je toch daar zit, probeer er het beste van te maken. Als toerist desnoods.
Je bent er nu toch. Verder kunnen ze je niet veel maken als je je eigen stage plek vind. Wie weet doet je school dan moeilijk bij terugkomst maar op je cv staat het stukken beter als je er ondanks alles het beste van hebt gemaakt.
In 2010 voor het eerst naar de VS geweest, en in 2014 gaan we weer. We hebben er zin in!
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vraag123 »

Hier doen ze moeilijk ''omdat ze in de zomervakantie ook vrij hebben''.
Wat heb ik daar nou mee te maken.

Ik ga morgen gewoon weer bellen, laat het hier verdomme niet bij zitten.
En dan reageren ze pas om 17:00 zodat ik ze niet terug kan bellen... Lekker professioneel weer.

Ik ga gewoon zoveel mogelijk docenten af. Ik vind niet dat dit moet kunnen, ben al vanaf OKTOBER vorig jaar bezig om deze tering stage te regelen, duizenden euro's uitgegeven en nu zeggen ze eigenlijk gewoon dat ik pech heb? Wat kan ik nou aan een ontslag doen. Dit is gewoon onredelijk. En dan willen ze mij 5 maanden laten wachten, om mij dan weer naar een nieuwe stage te laten zoeken? HAHAHAHA.

Daar begin ik dus NIET in. Als het zo moet, stop ik wel gewoon meteen met deze studie i.p.v. nog meer tijd te verspillen. Begin ik wel wat voor mijzelf, iets wat ik al langere tijd in gedachten heb en al aan een begin aan heb gemaakt.

Of het lukt, of het lukt niet. Hopelijk komen ze mij tegemoet en plaatsen ze zich in mijn positie.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

DejaVu schreef:Water is nat!
Wat bedoel je hiermee? :P
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Hoppa een beetje pit erin meteen sochtends bellen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heeft de school vanaf het begin 100% achter je plannen gestaan om naar de US te trekken, of hebben ze je proberen aan te geven dat een Europese stage een beter idee was?

Als je geen stage meer kan doen nu in de US, dan moet je asap terug naar huis. Hoe zit het daar dan? Kan je dan gewoon les lopen, of zit je al die maanden op je gat te wachten tot de mede-studenten hun buitenlandse stage afgewerkt hebben?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

vraag123 schreef: Wat kan ik nou aan een ontslag doen. Dit is gewoon onredelijk.

Uh? Had jij niet zelf ontslag genomen? :?
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

kastelke schreef:Heeft de school vanaf het begin 100% achter je plannen gestaan om naar de US te trekken, of hebben ze je proberen aan te geven dat een Europese stage een beter idee was?

Als je geen stage meer kan doen nu in de US, dan moet je asap terug naar huis. Hoe zit het daar dan? Kan je dan gewoon les lopen, of zit je al die maanden op je gat te wachten tot de mede-studenten hun buitenlandse stage afgewerkt hebben?
Dat laatste. Ze hebben verteld dat ik rekening moet houden met een stage in de US, maar niet afgeraden aangezien er meerdere studenten gegaan zijn.
Nee, een wat moeilijker te regelen stage moedigen ze niet aan, maar studenten die in de Caribbean niets zitten te doen en liggen te zonnen, zijn niet ''te makkelijk bezig''...

Zal ze morgen bellen. Wil het er hier echt niet bij laten...

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@vraag123, en weer geef je geen antwoord op bepaalde vragen, de vragen die dieper ingaan op het probleem. Dit keer zijn het mijn vragen die onbeantwoord blijven.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Hockey schreef:@vraag123, en weer geef je geen antwoord op bepaalde vragen, de vragen die dieper ingaan op het probleem. Dit keer zijn het mijn vragen die onbeantwoord blijven.
Sorry, maar ik heb momenteel heel erg veel aan mijn hoofd en ik heb de afgelopen 30 uur niet geslapen.
Vragen beantwoorden die te maken hebben met het bedrijf enz. is niet mijn prioriteit op het moment, wil weten of ik verder kan gaan of niet...

Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

Als je op deze moment niks kan doen, zou ik ofwel slapen ofwel NY verkennen! Binnen zitten en je zorgen maken haalt niks uit! :thumbup:
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ben het helemaal met Eve eens .... ga even lekker naar Battery Park om uit te waaien

en bedenk vooral goed: je vangt meer vliegen met honing dan met azijn ...

ga vooral niet tegen de school schelden dat jij anders de opleiding niet af gaat maken .... dan gaan ze heus niet meer voor je doen ...

je komt verder met 'aub aub aub, ik wil ZO GRAAG een andere stage hier proberen, please pretty please .....'
niet nogmaals boos uithalen, je zult nu wel inzien dat dat alleen maar averechts werkt ...

of zelf iets anders vinden, maar dat lijkt me nogal moeilijk, geen idee .....

overigens, er zijn heel veel broadway shows die kortingen bieden aan studenten, misschien kun je daar iets mee?
dat is een uitstekende manier om je hoofd even om te gooien:
http://www.playbill.com/celebritybuzz/a ... y-Policies

(dat kan ook nog wel op die 5K)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het was toch geen probleem om een andere stageplaats te vinden? Zo lang hij dat bemiddelingsbedrijf maar $500 betaald. En dat is peanuts in vergelijking met een half jaar verliezen door studievertraging. (= half jaar inkomen)

Trouwens, als je nu gewoon tijd zou verliezen door terug naar Nederland te moeten gaan en te zitten wachten op de medestudenten die hun stage nog aan't doen zijn, dan zou ik gewoon doorgaan hoor! Als het bedrijf dat instaat voor je visum er geen probleem mee heeft. Want ondertussen die je werkervaring op, en als mens denk ik dat je er ook heel veel van bij kan leren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

500 $ sjonge, het tikt wel aan ... nu ja, dan maar geen Broadway .... :blink:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

599... + vliegticket om over te vliegen, zit ik al aan de 1000.
Ik zou dat nu meteen betalen als mijn school maar toestemming geeft. Jezus, dacht ik dat het visum een probleem zou zijn, is mijn eigen universiteit het laatste obstakel dat alles bemoeilijkt... Liever nogmaals 1000 uitgeven, dan 5-6 duizend vergooien en 5 maanden achterlopen.

AmerikaEnzo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door AmerikaEnzo »

30 uur niet geslapen? Tja, daar help je jezelf ook niet mee. Slaap wat bij en ga er wat van maken. Later kan je er dan wellicht nog om lachen ook en wie weet wilt je school dit ook wel bij je bereiken, dat je kwaad word en zelf wat regelt. Zeker in marketing/verkoop moet je toch wel zelfstandig dingen kunnen/willen bereiken. Je moet nu jezelf verkopen, wat je kunt en wilt. Go for it!
In 2010 voor het eerst naar de VS geweest, en in 2014 gaan we weer. We hebben er zin in!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer