Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
niet in de economy light @Pleank ....dan is zo n uitje 20 XP
Je kunt bij SAS niet vanuit ZWE boeken
En jouw voorbeelden , waarvan Basel/Mulhouse mijn favoriet is , haal je niet voor dat geld.
Door het jaar heen Berlijn en in najaar/winter CDG zit je rond Eur 160.
Je kunt bij SAS niet vanuit ZWE boeken
En jouw voorbeelden , waarvan Basel/Mulhouse mijn favoriet is , haal je niet voor dat geld.
Door het jaar heen Berlijn en in najaar/winter CDG zit je rond Eur 160.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Enkele weken geleden kwam ik er achter dat ik nog wat XP nodig had en zocht in naarstig naar een handige route om deze te verkrijgen. Een retourtje ZWE-AMS-BHX was zo geboekt. Aangezien ik niet vies ben van een potje old skool Engels voetbal kon in dit mooi combineren met een wedstrijdje in de kelderklasse van Engeland. Doe ik wel vaker, erg leuk. Maar goed, ander verhaal. De XP van Amsterdam naar Birmingham waren toegevoegd maar ik miste de XP's van Antwerpen naar Amsterdam. Gek, want ik had wel in de trein gezeten. Welke trein laat ik even in het midden....
1 chatbericht naar Flying Blue was voldoende en de missende XP's werden direct bijgeboekt. Een positieve ervaring dus.
1 chatbericht naar Flying Blue was voldoende en de missende XP's werden direct bijgeboekt. Een positieve ervaring dus.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- bedeve
- Amerika-expert
Zo te lezen wilde je gewoon een weekendje op je zelf weg @dejong89 ....
ZWE_AMS_BER vv op een dag had je hetzelfde aantal XP's opgeleverd....
ZWE_AMS_BER vv op een dag had je hetzelfde aantal XP's opgeleverd....
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Klopt, maar dan had ik wel een avondje Oxford gemist. 
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Late reactie, maar via vergelijker Chaser.nl kun je wel vanaf Antwerpen-Treinstation (ZWE) zoeken. Je krijgt amper resultaten en daarbij is direct via KLM.nl bijna altijd het goedkoopste (ook beter ofc).Coyote Buttes schreef: ↑17 sep 2025, 13:58Misschien een lompe vraag, maar ik probeer ook vluchten te zoeken vanaf Antwerpen treinstation, maar dit lukt mij niet.
Als ik via skyscanner of momondo ZWE invul, kies ik een vliegveld in Zweden.
Edit: Op de site van KLM zelf lukt het me wel. Ik neem dat jullie ook daar zoeken?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Er zijn maar weinig travel agents of search engines die Antwerpen Centraal (ZWE) of Brussel Midi (ZYR) als "luchthaven" kennen. Het is ook eigenlijk alleen KLM/AF die 'vluchten' vanaf hier aanbied.
Naast de KLM en Air France site, ken ik expedia.com en (vroeger) D-reizen die ZWE en ZYR herkennen.
Maar sinds Covid boek ik eigenlijk alleen maar bij de luchtvaartmaatschappijen zelf (en met klm.be bespaar je de €10 boekingskosten t.o.v. klm.nl)
En mijn eigen ervaring is dat de XP van de Eurostar trajecten (ZWE-AMS en AMS-ZWE) altijd een paar dagen later pas komen.
Naast de KLM en Air France site, ken ik expedia.com en (vroeger) D-reizen die ZWE en ZYR herkennen.
Maar sinds Covid boek ik eigenlijk alleen maar bij de luchtvaartmaatschappijen zelf (en met klm.be bespaar je de €10 boekingskosten t.o.v. klm.nl)
En mijn eigen ervaring is dat de XP van de Eurostar trajecten (ZWE-AMS en AMS-ZWE) altijd een paar dagen later pas komen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- bedeve
- Amerika-expert
Afgelopen week boekte ik een ZWE vlucht en zat er 3 Euro prijsverschil tussen KLM .nl en de .be
Als je net als @Frasi rechtstreeks bij de luchtvaartmij boekt is het ook zinvol om bij airfrance te kijken naar je eindprijs.
Zoals vaker hier vermeldt : vergeet airfrance.us niet !
Ook bij air France wordt dat tientje van KLM .nl niet in rekening gebracht...
Voor je stoelkeuze is het wel jammer dat ZWE tickets pas 6 maanden voor vlucht geboekt kunnen worden,
Stel je voor dat Ryanair die KLM truc zou uithalen......dan zou er moord en brand worden geschreeuwd ....
Als je net als @Frasi rechtstreeks bij de luchtvaartmij boekt is het ook zinvol om bij airfrance te kijken naar je eindprijs.
Zoals vaker hier vermeldt : vergeet airfrance.us niet !
Ook bij air France wordt dat tientje van KLM .nl niet in rekening gebracht...
Voor je stoelkeuze is het wel jammer dat ZWE tickets pas 6 maanden voor vlucht geboekt kunnen worden,
Stel je voor dat Ryanair die KLM truc zou uithalen......dan zou er moord en brand worden geschreeuwd ....
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik ben ook maar eens aan t kijken voor een ticket ZWE-MCO(of TPA) Op Airfrance.us is het niet goedkoper. TPA is wel goedkoper dan MCO op elke site.
Volgens mij zag ik onlangs een kortingscode van 60 euro, weet iemand tot wanneer die geldig is?
Even voor de zekerheid: ik hoef nog steeds de treinreis niet te maken en kan gewoon op Schiphol opstappen?
Volgens mij zag ik onlangs een kortingscode van 60 euro, weet iemand tot wanneer die geldig is?
Even voor de zekerheid: ik hoef nog steeds de treinreis niet te maken en kan gewoon op Schiphol opstappen?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@asv60 Officieel moet je natuurlijk alle trajecten van je ticket -in volgorde- gebruiken. Overslaan heet skiplaggen en de luchtvaartmaatschappijen staan dat niet toe.
Echter... bij vertrek (en terugkomst) in Antwerpen ZWE, kan je je Eurostar-ticket online ophalen: tijdens het inchecken krijg je deze als boardingpass in de app of per email. Er daarmee geen enkele controle meer of dan daadwerkelijk de juiste Eurostar trein genomen wordt. Maar wel altijd inchecken en de boardingpassen voor de Eurostar ophalen (al is het alleen maar voor de XP en de illusie op te houden).
Zelf zoek ik altijd een ticket met een heel ruime overstaptijd tussen Eurostar en de vlucht vanaf Schiphol, soms zelfs de avond ervoor. Twee voordelen: je kan al uren eerder inchecken voor je gehele vlucht en evt. stoelen selecteren. Bijkomend voordeel is dat je meer vrijheid hebt om op je eigen tijd op Schiphol te komen. Ik check altijd bagage in en ze zullen maar net aan de balie zien dat je Eurostar "officieel" nog onderweg is (evt door vertraging/uitval).
Echter... bij vertrek (en terugkomst) in Antwerpen ZWE, kan je je Eurostar-ticket online ophalen: tijdens het inchecken krijg je deze als boardingpass in de app of per email. Er daarmee geen enkele controle meer of dan daadwerkelijk de juiste Eurostar trein genomen wordt. Maar wel altijd inchecken en de boardingpassen voor de Eurostar ophalen (al is het alleen maar voor de XP en de illusie op te houden).
Zelf zoek ik altijd een ticket met een heel ruime overstaptijd tussen Eurostar en de vlucht vanaf Schiphol, soms zelfs de avond ervoor. Twee voordelen: je kan al uren eerder inchecken voor je gehele vlucht en evt. stoelen selecteren. Bijkomend voordeel is dat je meer vrijheid hebt om op je eigen tijd op Schiphol te komen. Ik check altijd bagage in en ze zullen maar net aan de balie zien dat je Eurostar "officieel" nog onderweg is (evt door vertraging/uitval).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Bedankt voor de antwoorden heren!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 6568 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties