Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnaar DV-2014 : Dbacks

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door nieuwenoord »

Mmm, ja, een jaar of 10 al. Ik was heel jong weduwe en mijn moeder kon mijn nieuwe partner slecht accepteren. Pas toen ze zelf verliefd werd na de dood van mijn vader liet ze hem beetje bij beetje toe in haar hart. :offtopic:
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Nieuwenoord, Sophia... jullie ook al enig kind !! Zouden die met reislust geboren worden??

Dank voor jullie verhalen... ik hoop in de toekomst een verse emigrant ook te kunnen vertellen dat het goed gekomen is... :D

USinsider... ik weet dat je het goed bedoelt maar er zijn heel wat uurtjes nadenkwerk, leeswerk, discussie en overleg met de int. coordinator aan dit besluit vooraf gegaan. We waren liever gegaan met 2 kinderen van 2 en 4 jaar oud... maar lieverkoekjes worden niet gebakken en je moet op een gegeven moment een kant kiezen want midden op de weg wordt je zeker aangereden...

Ik waardeer het dat je nog even terugkomt op je reactie.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dbacks2 schreef:Nieuwenoord, Sophia... jullie ook al enig kind !! Zouden die met reislust geboren
Wie weet :-) In elk geval geen last van zeurende broers of zussen over je emigratie. Ha, mijn schoonzus en zwaher komen wel minimaal 2 keer per jaar op vakantie hier, hartstikke gezellig.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

De volgende stap is gezet!!

We krijgen net de bevestiging dat de aanvraag voor het huurappartement is goedgekeurd...

Alleen met het adres ben ik niet blij... daar heb je warempel geheugenuitbreiding voor nodig :shock: :shock:
Gelukkig heb ik nog even.
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Haha ja vreselijk he, die Noord Amerikaanse adressen? (soms dan, voordat iemand gaat roepen dat ze het fantastische adres hebben van Main Street 1, lol!).
Ik had weken nodig om ons vier cijferige huisnummer uit ons hoofd te leren en als iemand er plotseling om vraagt, sla ik spontaan dicht en begin ik te stotteren. Zelfs mijn pincode is makkelijker te onthouden. Des te erger als je bedenkt dat ons dirt roadje nog geen kilometer lang is en er zich zegge en schrijve 8 huizen bevinden....................... zonder mogelijkheden tot uitbreiding :evil:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Straatnummers bestaande uit 4 cijfers (terwijl er maar 25 huizen in de straat staan), en dan de postal code (aka zip code voor de Amerikanen) van 6 cijfer/letter combinaties, dus krijg je iets a la
1234 Nice Street Name
A1B 2C3 Cityname

En daar waar de zip code in Belgie voor het ganse dorp/stadje geldig was, veranderd het hier om de paar straten. Als ze dus naar je postal code vragen, dan kunnen ze hier 2 straten na zien waar ik woon. Ik deel dus die postal code niet meer als men er mij naar vraagt in de winkel of zo (voor marketing doeleinden).
Commercieel gezien maken wij er op het werk natuurlijk wel gebruik van omdat je erg nauwkeurig kan bepalen welke profielen in welke postal codes wonen, en zo kan je je advertising heel precies targetten. Die folder naar die 10 straten, en de andere folder naar 15 andere straten, enz.
Maar nu ben ik wel erg :offtopic: aan 't gaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

kastelke schreef:1234 Nice Long Horrible Street Name
A1B 2C3 Cityname
Verbeterd :lol: :lol: :lol:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wat me verbaasd hier is dat huis-nummers niet opeenvolgend zijn. Ik moet dus echt het huisnummer van buren weten want het is niet gewoon twee minder naar de ene kant en twee meer naar de andere. Of men van plan is tzt. in onze achtertuinen kleine flatjes te gaan bouwen ?
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Niet? Oh, hier in de straat zijn ze allemaal heel netjes opeenvolgend. Ik vind de adressen hier heerlijk, en vond die in Duitsland veel lastiger te onthouden (waarschijnlijk vanwege de spelling). Trouwens, ons Franse adres "took the cake" - huis naam, straat nummer, grotere straat naam, wijk, plaatsnaam, postcode...pffft..
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik bedoelde met niet-opeenvolgend dat na 8199 niet 8201 komt. En dat de buren aan de andere kant niet 8197 op hun huis hebben.
Is dat bij jou dus wel zo ?

Ik denk dat er alweer verschillen per regio zijn. Hier zijn veel cul-de-sacs en wordt ook een deel van een buurt door de ene projectontwikkelaar gebouwd en het andere deel door een andere ontwikkelaar. Vaak staat er dan een muur of hek op een plek waar je juist verwacht door te kunnen rijden. We hebben ook veel doodlopende stukjes straat.
Waar ik woon moet je exact weten waar een huis staat anders kun je een behoorlijke tijd rondrijden vanuit de ene buurt terug naar de main road naar de andere buurt en terug naar de main road, enz.
Laatst gewijzigd door USInsider op 19 mar 2014, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hier is het dus wel perfect opeenvolgend - net als in Nederland. Maar inderdaad, dit hebben we niet overal gehad. In het noorden zaten er zeven nummers tussen ons en de buren. Misschien te maken met de project ontwikkelaar?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier is het twee nummers verschillend: 1101 is naast 1103 en 1102, maar naast 1103 is 1105 en naast 1102 is 1104 tot ze elkaar ontmoeten bij 1111 en 1108, maar wij hebben dan ook een plein. In de rest van de buurt is het meestal aan de rechterkant oneven nummers, aan de linkerkant even nummers oplopend. Makkelijk te navigeren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik ontdekte dat waar ik woon - en op veel andere plaatsen dus - huisnummers niet gebaseerd zijn op bebouwing maar op 'frontage'. Om de zoveel feet wordt een nummer ingegeven om de plaats op het grid - van de gemeente in kwestie - te bepalen. Een huis op een perceel krijgt dan het middenste nummer van de nummers die bij jouw 'voorkant' horen klaarblijkelijk.
Inderdaad is het idee dat als later een deel van de straat herbouwd zou worden - en dan met meer bebouwing - er nog nummers beschikbaar zijn.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Zo zie je maar weer... ze verzinnen steeds iets anders.
Heb ooit in Den Haag gelopen; we moesten nog 200 huisnummers.
200 nummers : 2 want aan 2 kanten, maal een huisbreedte van 6/7 meter (van die herenhuizen) = 700 meter.... toch???

Nou we hebben het geweten! De eerste tijd ging het goed en daarna kwam 123 a, 123 b.... 123 k :shock: Pffff eindelijk 127, 129... en dan ging je weer 131 a.... 131 m.... (en hele huizen he... geen bovenverdiepingen!)

Kilometers hebben we afgelegd, van een hele rijke nette buurt tot een buurt waar je liever niet wilde zijn :mrgreen:

Ondertussen in het emigratie-proces.... zitten hier de te koop borden op het huis... staat het complete huis op z'n kop om zoveel mogelijk op te ruimen voor het vertrek van Dbacks...en regent het hier pijpestelen om ons even extra te laten voelen dat 1 mooie dag al heel wat is in NL :mrgreen:
Last van verhuis- of vertrekstress??? Misschien hebben we het wel, maar er is even geen tijd om ons dat te realiseren... Kapper,verhuizer voor offerte, auto inleveren, gereedschap uitzoeken, koffer inpakken... Want morgen zit helemaal vol met afscheid nemen; 1 ritje voor ons 's ochtends, de rest komt naar ons toe.
Zondagmiddag ga ik weer ademhalen :mrgreen: :mrgreen:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Oh vertel me er niet over ! Wij verhuisden zes keer in de eerste twaalf jaar.
En jullie hebben ook kinderen ! Wij waren 'maar' met zijn tweetjes.
Mijn man zegt nog steeds dat verhuizen toch niet echt een 'big deal' is.Hoe zou dat toch komen ?!

Hahaha je verhaal over Den Haag doet me denken aan toen ik in A'dam woon en nu en dan verdwaasde US toeristen tegenkwam.
Die hadden dan een adres gezocht op een van de grachten. Als USers gewend aan meestal rechte straten, hadden ze zich dan niet gerealiseerd dat de grachtengordel in een half-rond is aangelegd.

Wat kan ik anders dan je veel sterkte wensen ?
kiyu
Amerikafan

Bericht door kiyu »

Ach arme Dbacks 2 en kids...we zullen goed voor Dbacks zorgen hoor en met Facetime komt het allemaal toch nog goed :D Weer een bbq-tje of Portillo's hahaha!

Sterkte met afscheid nemen!
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Ha Kiyu... niet zo he??!!!

Want dan ga ik zeggen dat ik nog mooi drie maanden mag doorbrengen in het land van de bitterballen, frikadellen, drop en stroopwafels!

Afscheid nemen... pfff denk niet dat we daar echt tijd voor hebben! Hoeft ook niet...het is echt maar voor even en met de moderne middelen is er echt geen man overboord. Vanmiddag/vanavond nog even de zoete inval hier (en ik heb echt NIETS meer in huis!) en ergens tussendoor moeten we zijn koffer nog pakken :shock:
Gelukkig zijn we ervaren pakkers en beschikken ze aan de andere kant ook over winkels :wink:

Het is ook wel een goeie graadmeter voor de hoeveelheid die je in een koffer krijgt... het is natuurlijk heel anders dan je als je voor een vakantie pakt.

OOoo ppffff ik hoop niet dat ze hier meelezen... (en als ze dat wel doen.. nou ja... dan weten ze wat ze kunnen verbeteren, sorry heren!) maar die internationale verhuizers weten echt niet wat ze willen hoor! Heb er tig gebeld en de twee die het meest solide overkwamen langs laten komen.
Dat 'moest' want mijn omschrijving van 1 tafeltje, 1 kist, 1 computer en dan (afhankelijk van de prijs) een 15/30 dozen was absoluut niet voldoende en ze moesten zelf kijken! Prima, komen jullie toch lekker kijken hoe een doos eruit ziet??

Ze kwamen en ze zagen en vervolgens zaagden ze even door over 'hoe weinig' het wel niet was en dat ze daar niet voor langs hadden hoeven komen... DUH!!!

En de eerste offerte is binnen... en kan ik er iets mee?? Tuurlijk niet! Er wordt gesproken over zeevracht en even later dat de genoemde prijzen kunnen varieren omdat de luchtvrachtprijzen kunnen veranderen??? (mocht het alsnog zo bedoeld zijn dan hebben ze toch echt een stapje in de uitleg overgeslagen!)

Ach... over drie maanden is het allemaal opgelost :mrgreen: linksom of rechtsom.

(zit ik hier een beetje forum te lezen... geen tijd voor! Later meer...)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Oh dear, dat staat ons ook nog te wachten, dat sorteren, inpakken en noem maar op.

In elk geval veel succes ermee, ook met het afscheid nemen. Maar die drie maanden zijn om voor je het weet.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Neem gewoon een volle container mee. 20 feet. Dan heb je geen last. Ze komen langs, zeggen of het er in kan of niet, en wat het gaat kosten. Hoe lang het gaat duren. Komen inpakken, en komen ginder terug uitpakken. Geen gedoe.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Dude... NU NU NU beginnen met opruimen!!!

Ik ben direct in mei begonnen. Toen nog heel voorzichtig:'moet ik dit echt bewaren?' Daarna wat meer gericht: als we gaan dan gaat dit wel mee en dat niet. (opruimen op 2 verschillende plaatsen)

En nu is het: Mee/verkopen/weggeven/weggooien.... en het moet 1 van die 4 zijn. Even nadenken heb ik afgeschaft want dan wil je over alles nadenken :mrgreen:

Meubels nemen wij niet mee. Alles met een stekker ook niet (een paar dingen kunnen natuurlijk nog wel). Blijft er eigenlijk heel weinig over... maar om dat dan in dozen te krijgen en te beslissen tussen bedrag verzenden/waarde nieuw... is nog best lastig.

Bij mij overheerst het gevoel: had ik maar jaaaaaren eerder zo rigoureus opgeruimd... maarrrr de komende jaren heb ik hier in ieder geval nog veel plezier van! Beter nu pas dan helemaal niet :mrgreen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer