Het is natuurlijk nooit zo dat veel van dergelijke aanslagen voorkomen worden door inlichtingendiensten en politiediensten.
Gelukkig soms dus wel. Vandaag hebben ze in Canada 2 mensen opgepakt die blijkbaar samenwerkten met al-Qaida en die van plan waren om een aanslag te plegen op een VIA trein (de trein die grote steden dwars door Canada met elkaar verbindt)
The investigation was part of a cross-border operation involving Canadian law enforcement agencies, the FBI and the U.S. Department of Homeland Security.
“They watched trains and railways in the Toronto area,” she said.
She would only say that the pair was targeting a Via Rail route. The Reuters news agency reported that U.S. officials said it was the Toronto-New York City train.
En... het houdt in ieder geval weer veel journalisten van de straat, CNN heeft de Homepage weer gevuld met smeuige stories de komende week. Vervolgens kunnen we ons weer voorbereiden op de volgende episode van "je eigen vijand creerende strategie" van War on Terror door alle illegale, internationaal recht aan de laars lappende en mensenrechten-schendende akties van dien.
Ik weet 99.9% zeker dat Hockey zijn opmerking "Het is natuurlijk nooit zo dat veel van dergelijke aanslagen voorkomen worden door inlichtingendiensten en politiediensten" een sarcastisch antwoord was op de uitspraak dat het een "kwestie van mazzel was" dat dit niet vaker voorkomt. Natuurlijk heeft dat niets met "mazzel" te maken maar voornamelijk goed speurwerk van de inlichtingen. En wat (ik meen dimona) al aangaf, natuurlijk zullen inlichtingsdiensten echt niet elke keer dat ze iets voorkomen dat breeduit in de krant zetten want daarmee geven ze veel teveel prijs. Maar goed, er zijn blijkbaar mensen die denken dat het aan de "mazzel" factor ligt
Goed dat ze die aanslag voorkomen hebben zeg! Al zullen er natuurlijk altijd mensen zijn die dit verhaal niet geloven. Ach ja, die hou je altijd
Het is natuurlijk nooit zo dat veel van dergelijke aanslagen voorkomen worden door inlichtingendiensten en politiediensten.
Gelukkig soms dus wel. Vandaag hebben ze in Canada 2 mensen opgepakt die blijkbaar samenwerkten met al-Qaida en die van plan waren om een aanslag te plegen op een VIA trein (de trein die grote steden dwars door Canada met elkaar verbindt)
Ik vind het juist verbazingwekkend hoe veel die intelligence diensten weten te voorkomen. Er worden wereldwijd zeer regelmatig netwerken opgerold, kopstukken opgepakt, en aanslagen voorkomen. In dit geval gaat het echter om twee broers die met z'n tweeën op een zolderkamertje een aanslag hebben zitten bekokstoven, dat staat bijna gelijk aan de eenzame gek die om duistere redenen een massaslachting aanricht. De intelligence diensten zijn nog niet zo ver dat ze bij mensen onder hun schedelpan kunnen kijken. Als er geen aftapbare communicatiekanalen worden gebruikt, dan wordt het denk ik wel heel erg lastig om dingen te weten te komen.
Ziva schreef:Ik weet 99.9% zeker dat Hockey zijn opmerking "Het is natuurlijk nooit zo dat veel van dergelijke aanslagen voorkomen worden door inlichtingendiensten en politiediensten" een sarcastisch antwoord was op de uitspraak dat het een "kwestie van mazzel was" dat dit niet vaker voorkomt. Natuurlijk heeft dat niets met "mazzel" te maken maar voornamelijk goed speurwerk van de inlichtingen. En wat (ik meen dimona) al aangaf, natuurlijk zullen inlichtingsdiensten echt niet elke keer dat ze iets voorkomen dat breeduit in de krant zetten want daarmee geven ze veel teveel prijs. Maar goed, er zijn blijkbaar mensen die denken dat het aan de "mazzel" factor ligt
Encinitas schreef:Vervolgens kunnen we ons weer voorbereiden op de volgende episode van "je eigen vijand creerende strategie"
Je bedoelt zoals in Noord Korea waar ze elke dag op het nieuws wel iets negatiefs over de VS zeggen, of Iran waar in de jaren '80 al elke ochtend door de publieke speakers schalde "Maag Barg Amrica" wat zich vertaalt als "Dood aan Amerika". Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat afgezien van wellicht een zeer klein groepje de Amerikaan geen enkele behoefte heeft aan vijanden en enkel wil reageren op acties naar hen toe.
Inmiddels is er een oudere drie voudige moordzaak heropend.
De oudste broer was bevriend met 1 van de vermoorde mannen.
En familie leden vragen zich nu af, of hij er wat mee te maken gehad heeft.
Encinitas schreef:Vervolgens kunnen we ons weer voorbereiden op de volgende episode van "je eigen vijand creerende strategie" van War on Terror door alle illegale, internationaal recht aan de laars lappende en mensenrechten-schendende akties van dien
Hockey schreef: Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat afgezien van wellicht een zeer klein groepje de Amerikaan geen enkele behoefte heeft aan vijanden en enkel wil reageren op acties naar hen toe.
Dat ben ik met je eens. Het is ook niet wat ik bedoel.
Wat ik wel bedoel is dat de USA met zijn manier van opereren in de wereld vele vijanden creeert en dientengevolge akties tegen de USA zijn te verwachten.
Ik zie de laatste dagen meer en meer van die conspiracy theories opduiken & de helft van de uitleg klopt niet eens volgens anderen, wel grappig dat mensen zo geobsedeerd zijn om zich hier mee bezig te houden
" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Fraa op 24 apr 2013, 01:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Encinitas schreef:Wat ik wel bedoel is dat de USA met zijn manier van opereren in de wereld vele vijanden creeert en dientengevolge akties tegen de USA zijn te verwachten.
Dit ben ik niet helemaal met je eens. De VS treedt inderdaad vaak op en heeft daardoor een hoop vijanden. Aan de andere kant verwacht de wereld wel steeds dat de VS continu optreedt als politieagent.
Hockey schreef:Dit ben ik niet helemaal met je eens. De VS treedt inderdaad vaak op en heeft daardoor een hoop vijanden. Aan de andere kant verwacht de wereld wel steeds dat de VS continu optreedt als politieagent.
Welke wereld? In ieder geval niet de arabische wereld. En ook niet de Noordkoreaanse wereld. Of de Chinese wereld. Of de Russische wereld. En eerlijk gezegd is het mij niet helemaal duidelijk hoe de Afrikaanse wereld daar in staat. En dat geldt ook voor de Zuidamerikaanse wereld.
Volgens de FBI had hij schotwonden in hoofd, nek, benen en een hand. Daarnaast begreep ik gisteren op CNN dat hij op de rand van de boot is gaan zitten en vervolgens, wegens zwakte door het bloedverlies en gebrek aan eten en drinken, van de rand van de boot is gevallen en anderhalve meter lager op de grond is beland.
maar dat verhaal klopt niet met de foto's van een link hierboven ...
ik kan overigens niet aanraden die link te bekijken ... gruwelijk ... en het fijne zal waarschijnlijk pas over 20 jaar bekend worden gemaakt of zo ....
Er doen allerlei geruchten de ronde, ook dat hij geprobeerd zou hebben zelfmoord te plegen en daarom aan zijn keel verwond is. Het schijnt ook dat de FBI 25 minuten met hem moest onderhandelen voor hij zich overgaf. Nogal lang voor iemand die zo verzwakt was.
Niet "de FBI MOEST 25 minuten met hem onderhandelen", maar "de FBI HEEFT 25 minuten met hem onderhandeld." Terwijl alles aan de gang was voor de arrestatie van de jongste broer, werd er al gemeld dat er een officiele onderhandelaar van de politie (of FBI) bezig was om hem 'uit de boot te praten.'
Men wilde duidelijk erg graag een overlevende hebben om hem te kunnen ondervragen (zonder martelen) om te proberen uit te vinden of er nog meer plannen waren van mogelijk anderen. En vooral: om de reden voor deze terreurdaad te proberen achterhalen.
En inderdaad, het vuurgevecht waarbij de oudste broer omkwam, klonk nogal schokkend met erg veel kogels. Geen wonder dat de jongste broer gewond was.
In het artikel: ...Duidelijk is wel dat Tsarnaev niet meer in de stad Worcester, ten oosten van Boston, is...
hahaha, zo'n typisch nederlands foutje die ik zelf ook wel heb gemaakt. D'r ligt dus een plas water ten oosten van Boston, Worcester ligt west van de stad. Velen die uit NL komen verwarren hier oost en west van de grote stad nog wel es. Dit soort domme fouten helpen een serieus artikel niet, in mijn mening.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.