Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laatste vragen! :-) Zie laatste pagina...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Voor de 1e keer zelf een rondreis plannen - LASTIG!

Bericht door Chi Sin X »

vista schreef:Hallo allemaal!

Nog drie maandjes wachten en dan vertrekken we! Het wordt nu echt spannend! Nog een paar praktische vragen:

1. Ik heb een midsize SUV gehuurd bij usareisen.de met navigatiesysteem. Is deze voldoende of raden jullie aan een Tomtom mee te nemen/daar te kopen?
2. We vliegen via Heathrow naar San Francisco en hebben een overstaptijd van 1 uur en 50 minuten. Op internet heb ik een aantal 'horrorscenario's' gelezen over vluchten net wel/niet op tijd halen en bagage die zoek raakt enzo... Is dat echt zo of valt het mee?
Als je pech hebt, kan het daar traag gaan, maar bijna 2 uur is wel een mooie marge.
3. We willen op 16 juni een night tour doen op Alcatraz en van tevoren op internet boeken. Hoe ver van tevoren moet je dit doen?
Vanaf de moment dat je kan boeken, moet je dat ook doen. Sommige dagen zijn snel uitverkocht.
4. Net als de helikoptervlucht in de Grand Canyon, hoe ver van tevoren moet je deze boeken bij Papillon?
Wij hebben die ook heel vroeg geboekt, maar dat is schijnbaar niet nodig. Toen wij er waren, was het er wel heel druk en zat alles vol.
vista
Amerikafan

Re: Laatste vragen! :-) Zie laatste pagina...

Bericht door vista »

Wat jammer! Ik zie net de op de sites dat de night tour naar Alcatraz niet op dinsdagen of woendagen wordt aangeboden. En laten dat nou net de dagen zijn dat wij willen gaan! :ban: Nu moeten we dus maar voor de day tour gaan... Hoeveel tijd ben je ongeveer kwijt met de tour en wat zou dan het beste tijdstip zijn, 's ochtends of 's middags?

Groetjes Vista
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Dan zou ik 's ochtends één van de eerste tours nemen.. anders wordt het een onderbreking van de dag, waar je dus de hele dag rekening mee moet houden..
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Zijn er niet meer reacties? :dance:
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

de night tour naar Alcatraz niet op dinsdagen of woendagen wordt aangeboden
wellicht nu niet ivm laagseizoen ? Ik gok maar wat...wij waren er in juli en toen was iedere dag een avond tour.Kun je voor jouw data al online boeken ?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

We hebben in september gekozen voor de afvaart van ca. 9.30 uur.
Toen was het nog niet zo druk en we hadden alle tijd om het eiland te bekijken.

Ik zou ook óf een vroege ochtend boot of een boot aan het einde van de middag nemen. Dat is makkelijker voor de rest van je planning van de dag.

Eerlijk gezegd ging ik alleen om mijn man een plezier te doen maar vond het uiteindelijk ontzettend interessant en ben blij dat ik ben gegaan :!:

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Wij hebben in mei ook gekozen voor de avondtour. Je kan overigens dan zelf een klein beetje bepalen hoe lang je er blijft, er keren immers 2 boten terug naar SF zelf.

Online kan je maar boeken voor de volgende 90 dagen, dus een maand half op voorhand moet wel lukken voor jullie.
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Bedankt voor jullie reacties! Ik zal inderdaad kijken of ik 1,5 maand van tevoren de night tour kan boeken en anders gaan we gewoon voor de eerste tour op 16 juni!

Nu mijn overige vragen... Kunnen jullie daarbij helpen?

1. Ik heb een midsize SUV gehuurd bij usareisen.de met navigatiesysteem. Is deze voldoende of raden jullie aan een Tomtom mee te nemen/daar te kopen?
2. We vliegen via Heathrow naar San Francisco en hebben een overstaptijd van 1 uur en 50 minuten. Op internet heb ik een aantal 'horrorscenario's' gelezen over vluchten net wel/niet op tijd halen en bagage die zoek raakt enzo... Is dat echt zo of valt het mee?
3. We willen op 16 juni een night tour doen op Alcatraz en van tevoren op internet boeken. Hoe ver van tevoren moet je dit doen?
4. Net als de helikoptervlucht in de Grand Canyon, hoe ver van tevoren moet je deze boeken bij Papillon?

Groetjes Vista
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Vista, dat zijn allemaal dezelfde vragen als degene die je op de vorige pagina reeds hebt gevraagd?

Ivm je TomTom, dat lijkt me niet nodig neen. Het ingebouwde navigatiesysteem zal het hoogstwaarschijnlijk wel doen, zorg dat je gewoon een backup routekaart mee hebt.. Moet je zowiezo doen, ook als je met Tom Tom op reis gaat.

Heathrow heeft niet echt een goeie reputatie als het om correcte behandeling van bagage gaat, maar natuurlijk zijn er best veel mensen die nooit problemen hebben. Gouden regel bij vluchten : neem altijd een setje kleren mee in je handbagage.
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Hey Vista,

Een midsize SUV met navigatie is voldoende hoor! Wij hadden ook een navigatiesysteem gehuurd, wij hebben hem alleen gebruikt in de steden LA, SF en Las Vegas, de rest is heel makkelijk te rijden!

Wij vlogen afgelopen semptember ook amsterdam - Londen - San Francisco, met 1 uur en 20 minuten tussen londen en san francisco, op de terugweg hetzelfde verhaal. Als je met de zelfde airline vliegt wordt je bagage doorgelabeld en hoef je alleen zelf maar door de security check. dit was bij ons binnen 30 minuten gebeurd, we hebben tijd genoeg gehad om wat te eten en te drinken.
Er loopt op het forum al een topic over dit 'probleem', veel verschillende mensen en veel verschillende meningen, maar mijn mening is, gewoon doen!

Succes
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

klaus schreef:Vista, dat zijn allemaal dezelfde vragen als degene die je op de vorige pagina reeds hebt gevraagd? Ja dat klopt, maar toen had ik nog geen antwoord gekregen op alle vragen... Vandaar dat ik ze nog eens herhaalde. :D

Ivm je TomTom, dat lijkt me niet nodig neen. Het ingebouwde navigatiesysteem zal het hoogstwaarschijnlijk wel doen, zorg dat je gewoon een backup routekaart mee hebt.. Moet je zowiezo doen, ook als je met Tom Tom op reis gaat.

Heathrow heeft niet echt een goeie reputatie als het om correcte behandeling van bagage gaat, maar natuurlijk zijn er best veel mensen die nooit problemen hebben. Gouden regel bij vluchten : neem altijd een setje kleren mee in je handbagage.
Bedankt voor je reactie!

Groetjes vista
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

angelab schreef:Hey Vista,

Een midsize SUV met navigatie is voldoende hoor! Wij hadden ook een navigatiesysteem gehuurd, wij hebben hem alleen gebruikt in de steden LA, SF en Las Vegas, de rest is heel makkelijk te rijden!

Wij vlogen afgelopen semptember ook amsterdam - Londen - San Francisco, met 1 uur en 20 minuten tussen londen en san francisco, op de terugweg hetzelfde verhaal. Als je met de zelfde airline vliegt wordt je bagage doorgelabeld en hoef je alleen zelf maar door de security check. dit was bij ons binnen 30 minuten gebeurd, we hebben tijd genoeg gehad om wat te eten en te drinken.
Er loopt op het forum al een topic over dit 'probleem', veel verschillende mensen en veel verschillende meningen, maar mijn mening is, gewoon doen!

Succes
Dankjewel Angela, wij vliegen vanaf A'dam en vanaf Londen met British Airways dus de bagage wordt doorgelabeld. Laten we maar duimen dat het goed gaat en ik zal uiteraard een extra setje kleding meenemen in de handbagage.

Je hebt me weer een beetje gerust gesteld!

Groetjes Vista
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Jammer, er gaan geen night tours naar Alcatraz op dinsdag en woensdag. Net op de (volle) dagen dat wij in SF zijn... :( Nu ga ik denk ik maar voor de eerste tour 's ochtends. Hopelijk is het niet al te mistig op de boot!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer