Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen coast-to-coast Boston/NYC --> Seattle/LA ?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Bart,

Wij hebben een aantal Midwest reizen gemaakt, door Michigan, Wisconsin en Minnesota. Reisverslagen vind je hier en hier, misschien heb je er wat aan. Foto's van onze laatste reis vind je hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Souraia schreef:Bart ik benijd je vanuit het diepst van mijn hart. Het is mijn droom om ooit een coast to coast reis te maken. De route van Hekkie ziet er overigens prachtig uit.
Niet te snel jaloers worden, de reis is nog niet gemaakt hoor. :D :wink:
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
BigAppleLover
Amerikafan

Petra/VS schreef:Hoi Bart,

Wij hebben een aantal Midwest reizen gemaakt, door Michigan, Wisconsin en Minnesota. Reisverslagen vind je hier en hier, misschien heb je er wat aan. Foto's van onze laatste reis vind je hier.

Bedankt! Leuk om iets over het middengebied te lezen. Misschien dat we de stad Milwaukee ook wat tijd moeten geven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ervaringen coast-to-coast Boston/NYC --> Seattle/LA ?

Bericht door Martin & Marianne »

BigAppleLover schreef:
Martin & Marianne schreef: Het enige probleem is wellicht dat je misschien zo hier en daar nog sneeuw tegen kunt komen; dat hadden wij eind juli zelfs nog bij Crater Lake en Lassen Volcanic NP.
Hmm....zouden in juni de wegen in die parken wel begaanbaar zijn met een gewone auto? Als dat al problemen gaat opleveren, dan kunnen we misschien toch beter voor de route naar het Zuiden gaan?! Wat denk jij?

Ja hoor, de wegen zullen wel begaanbaar zijn, maar je zult er rekening mee moeten houden als je wilt gaan wandelen. Zo hadden wij bij Lassen een trail op het oog die helaas niet begaanbaar bleek; niet met onze schoenen in elk geval.

Vanaf Grand Teton kun je via Idaho en Oregon reizen, of je gaat eerst naar de Tetons en dan vanuit Yellowstone richting Seattle. Als je dan nog tijd hebt kun je nog naar Mt Rainier, Mt St Helens en het Olympic NP.
Ik denk zelf aan: eerst Yellowstone, dan Grand Teton en dan Craters of the Moon. Als we dan in tijdnood zitten meteen via Interstate 84 en 82 naar Seattle.
Hebben we wel tijd genoeg: wat zou dan een goede route zijn?
1- Meteen over Interstate 84 doorblazen (met 75 mile per uur :wink: ) naar Portland en onze laatste week besteden in Mt St. Helens, Mt Rainier en/of Olympic NP en tenslotte Seattle OF:
2- is er nog iets (een park, plaats of schitterende route) in Oregon wat we persee moeten meepikken, waardoor we niet voor de snelle Interstate moeten kiezen?
In de Rand McNally kijkend lijkt de staat Washington het meest te bieden voor ons: Mt St Helens en Rainier liggen min of meer op onze route.

Wat zou jij kiezen Marienne (en anderen mogen natuurlijk ook reageren....graag zelfs :!: ) ?

In Oregon heb je natuurlijk Cater Lake, maar dat ligt wel weer ver naar het zuiden. Mt Hood hebben wij overgeslagen maar is natuurlijk ook de moeite waard. Een stuk van de kust meenemen is ook mooi. Wij hebben eigelijk te weinig van Oregon gezien, kan er dus niet veel over vertellen. Iets voor een volgende keer!
Je kunt natuurlijk via Glacier NP rijden, maar daar loop je ook het risico dat de bergweiden nog onder een laag sneeuw bedekt zijn.
De Columbia River Gorge is ook mooi. Wij hebben bij onze voorbereidingen voor de agleopen zomer veel gehad aan het weblog van Bert&Hanny (http://www.deree.web-log.nl ) En in het noordwesten forum moet je maar eens zoeken naar het verslag van Jan en Wilma, die zijn van Yellowstone via Idaho en Oregon naar Washington gegaan.

Ondertussen ga ik je reisverslagen lezen
Je hebt voorlopig wel even genoeg om te lezen!

Marianne
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik ben gisteren naar de film Borat geweest. Hij trekt ook van New York naar LA in de film, dus wellicht kan je wat van zijn ervaringen meenemen, als je de film bekijkt :lol: !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ervaringen coast-to-coast Boston/NYC --> Seattle/LA ?

Bericht door Martin & Marianne »

Martin & Marianne schreef:
Je hebt voorlopig wel even genoeg om te lezen!

Marianne
Ik krijg net een melding dat web-log uit de lucht is. Duurt hopelijk niet al te lang!

Marianne
BigAppleLover
Amerikafan

Hier een update van de vakantieplannen:

Alles afwegende hebben we besloten komend jaar toch af te zien van de geplande coast-to-coast trip. Zoals zovelen uiteindelijk steeds bij deze trip aangeven, zeg ook ik "we gaan het vast nog een keer doen, maar komend jaar wordt het toch (weer) het schitterende zuidwesten". :wink:

De hoofdreden:
Mijn vriendin is (behalve in New York) nog nooit in de VS geweest. Daardoor leek het ons toch het leukst (en verstandigst) om op een meer relaxte manier voor het eerst kennis te maken met een fly-drive in de VS. Het zuidwesten biedt gewoon onzettend veel moois en veel afwisseling qua natuur en steden in een relatief klein gebied.

Waarschijnlijk zal het dus het min of meer klassieke rondje worden, waar ook nog allerlei plekken in zijn opgenomen waar ik in mijn vorige 2 reizen niet ben geweest. De grove route:
SF
Highway 1
LA
Joshua tree -Sedona
GrandCanyon south rim
Monument Valley
Moab
Bryce
Cottonwood road -> Page
(evt. Grand Canyon north rim)
Zion
Las vegas
Yosemity
SF

Data: 4 juni - 27 juni
Vliegen: rechtstreeks met KLM
Autohuur: SUV via usareisen.de

Maar....zodra het definitief is zet ik het allemaal wel bij het betreffende draadje "vakantieplannen 2007"
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik denk dat dit een verstandige keus is, zeker omdat dit de eerste keer Amerika is voor je vriending. De door jou genoemde route is voor drie "vol" genoeg. Jullie heel veel nieuwe indrukken opdoen.

Enneh....het geijkte rondje is niets mis mee. Het is het mooiste stukje Amerika. Jullie zijn er trouwens gelijk met ons. Wij vertrekken 22 mei en gaan tot 27 juni. Misschien komen we elkaar nog wel ergens tegen.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
BigAppleLover
Amerikafan

hekkie schreef:Jullie zijn er trouwens gelijk met ons. Wij vertrekken 22 mei en gaan tot 27 juni. Misschien komen we elkaar nog wel ergens tegen.

Groetjes Marjan
Dat zou natuurlijk leuk zijn (en tegelijk héééél erg toevallig).
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het word (net als vorig jaar) weer druk met forumleden in juni.
Wij zitten er van 30 mei tot 28 juni 8)
Rob
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Bij ons kriebelt het nog steeds om een keer coast-to-coast te gaan. Natuurljk is de planning voor komende zomer anders, maar wie heeft vanaf Yellowstone weleens een wat meer noordelijke route naar San Francisco genomen, dus niet via Las Vegas maar door Noord Californië richting kust rijdend?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer