Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JFeetje83: Route West Amerika 3wk

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
amboly
Amerikafan

Re: Reis JFeetje83: Route West Amerika 3wk

Bericht door amboly »

Heb je al gekeken voor de cabins bij The View in Monument Valley? http://monumentvalleyview.com/

Volgens mij een fantastische plek en redelijk te betalen!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Voor mijn gevoel is het nu een schema dat niet al te druk is. Maar wellicht verkijk ik mij daar enorm op!
Voor jullie is het misschien niet druk qua route, maar vergeet niet dat je een dochter hebt die aandacht nodig heeft op die leeftijd he....
MV of dan bij de Grand Canyon blijven is mij persoonlijk om het even. Dat is qua afstand ook niet zo enorm.

Maar ik zou persoonlijk een dagje langer in Yosemite blijven en een dag SF er bijvoorbeeld af halen. Je kunt de dag dat je naar Monterey gaat ook nog een flink deel vd dag in San Francisco doorbrengen, want je hebt de dag erna een volle dag in Monterey.

San Francisco is inderdaad een prijzige stad. Ik vond Monterey en Page (en Monument Valley) overigens ook erg prijzig ivm sommige andere plekken.
Met een dag extra Yosemite zou je m.i. ook best buiten het park kunnen zitten. Kijk bv eens op Yosemite's Scenic Wonders, dat kan ook via Airbnb, dat is misschien nog wel iets?
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

JFeetje83 schreef:Als we alleen zouden zijn, zouden de goedkopere motelletjes volstaan. We willen nu met een baby wat meer luxe en ook een lekker zwembad, zodat ook zij Ff lekker kan genieten.
Resultaat: 21 overnachtingen 3500€. Niet goedkoop dus! Waardoor je continue twijfelt of je misschien toch een voordeliger hotel moet kiezen. Maar die liggen dan inderdaad een stuk minder gunstig.

Veel accomodaties met een gunstige prijs kwaliteit verhouding zijn vol omdat wij zo laat hebben besloten toch te gaan..

.....
Het is ook niet goedkoop
maar de meeste motels vallen echt reuze mee.
Twee queen bedden en een zwembad is zeer zeker geen zeldzaamheid.
Wil je het echt weten of het schoon, ruim en netjes is zullen ze je altijd wel een kamer laten zien als je er om vraagt.
Meeste motels hebben ook magnetron en koelkast, wat je weer geld bespaart in tegenstelling tot drinken in het hotel moeten kopen.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 03 jun 2015, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: probeer aub alleen de regel(s) te quoten die interessant zijn en niet het hele bericht
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door JFeetje83 »

Dank weer allemaal :)

Ik heb ondertussen overal goede accomodaties gevonden. Dat is super tof! Monument Valley heb ik San Juan in Mexican Hat kunnen reserveren voor 100E en bij Yosemite een perfecte B&B in Mariposa.
Gisteravond had ik met een collega afgesproken die veel gereisd heeft met haar kind van kleins af aan en zij gaf ook aan dat de route toch wel erg druk is met een baby en dat we op deze manier wrs alle 3 geen rust vinden.
En ook net als Vito hier waarom ik het niet een jaartje uitstel.

Ik ben bang dat onze dochter volgend jaar als ze bijna 2 is tegen die tijd, veel minder blij is met deze reis. Ze zal zich veel meer bewust zijn dat ze lang in een auto zit (Saaaaaaai) en zal zelf willen lopen en tieren.
Nu is ze nog makkelijk in de auto en valt ze nog makkelijk in slaap. Vindt ze het heerlijk om in een draagzak te zitten.
Maar vraag me inderdaad nu af of 3 weken op deze manier niet te uitputtend worden voor ons allemaal.

Stel ik zou de route gaan inkorten. En ik wil wel naar GC, Bryce en/of Zion, Yosemite en HW1. Hou zouden jullie dat dan inplannen?
Misschien is het dan wat relaxer. Ik ben alleen zo bang dat het het dan "net niet" is.

Thanks!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Stel ik zou de route gaan inkorten. En ik wil wel naar GC, Bryce en/of Zion, Yosemite en HW1. Hou zouden jullie dat dan inplannen?
Ehhh je wilt dan eigenlijk precies hetzelfde als wat je nu al hebt :wink:
De andere plekken op de route die je nu hebt zijn namelijk of gewoon tussenplaatsen om de route op te breken of een stad als LA/SF of Las Vegas waar je toch al zo ongeveer langskomt. Dus echt inkorten met de parken en plekken die je nu opsomt gaat lastig worden.

Ik begrijp uit het topic dat de vluchten al vastliggen?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

(zet je route hier anders nog eens neer voor de duidelijkheid)

Volgens mij heb je nu de route zoals die wat PSVwally enkele posts terug geplaatst heeft.
Als dit de route is, dan kan het wel met een kindje.
Reizen met een kleintje van 11 maanden vond ik gemakkelijker dan met een kind van 2 of ouder tenminste als je kind ook slaapt in de auto.

Probeer je ritten wat te combineren met de middagslaapjes.
Vb GC-Monument Valley: vertrekken rond 13u of zo in GC, na enkele bochten slaapt je kindje dan waarschijnlijk.

Ritten die buiten de middagslaapjes vallen, regelmatig onderbreken met een stop.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
JFeetje83
Amerika-ontdekker

Bericht door JFeetje83 »

Paul, de vlucht ligt niet definitief vast (optie) maar we willen graag op LA reizen omdat we dan de kust als laatste kunnen doen vd vakantie en dat een beetje het relaxen wordt. Dit deel zal voor onze dochter ook het leukste zijn.
Ik heb er ook aan gedacht om op Vegas te vliegen en het stuk Arizona en Utah helemaal over te slaan, maar dan vlieg je een stuk langer door de tussenstop en je ziet de (mooiste) parken niet!

Ingrid, de route is idd zoals Paul Hem neerzette. Leek mij ook goed te doen, zeker omdat het echte lange rijden alleen tussen LA en Kingman en Vegas-Lone Pine-Mariposa zit. We zitten dan bij Page 2 nachten, Vegas 2 nachten, yosemite 2 nachten en dan gaan we naar de kust.

Alle hotels zijn geboekt en kunnen gratis geannuleerd worden dus we kunnen nog even brainstormen, alleen de vlucht wordt wrs steeds duurder en veel ruimte is er niet meer in het budget met onze dure hotels.

Wellicht een domme vraag; maar wat is een realistisch budget voor 3 weken eten (lunch en avondeten)?
Ik ben zelf alleen in NY geweest, dus heb eigenlijk geen idee :)

Dank!
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Uit mijn blog van Alaska vorig jaar
In totaal reden we 2419 mijlen (3.780 km)
We gaven 333,83 $ uit aan benzine
Voor eten, drinken, boodschappen, de was, inkom musea, parkeerkosten kwamen we op een daggemiddelde van 111,67 $.
Op mijn hoofdblog kan je ook een link naar de pagina 'Budget' vinden.
Daar heb ik wat kosten uitgesplitst staan.

Tussen LA en Kingman zou je kunnen overwegen om een kleine omweg via Calico te doen. Er is daar een klein treintje, misschien leuk voor jullie kleintje.
Vanaf Topoc kan je via Route 66 en Oatman naar Kingman rijden. Bij Oatman zijn (half)wilde ezeltjes.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat je je een beetje vergist in de kustroute. Die volle dag Monterey is misschien leuk voor je dochter, maar de 2 dagen erna is het veel in de auto hoor. Wat je daar wel kunt doen is af en toe je auto langs de kant zetten bij inhammetjes en dan zelf van 2m afstand van je auto naar de oceaan ed kijken. Dan zou je je dochten (mits ze slaapt en je niet echt van de auto weggaat) nog kunnen laten slapen. Verder heb je maar 1 dag LA... of dat nou echt relaxen gaat worden betwijfel ik eerlijk gezegd in die stad. Google maps geeft voor Monterey - Pismo Beach nog geen 4u aan, maar je stopt zo vaak dat je dat best kunt verdubbelen. Voor meer info over de kustroute kun je hier kijken: http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html

Je zit ook eind September waar de dagen al wat korter worden. Het is dat je volgens mij al veel hotels hebt vastliggen, anders had een one way heen naar LA en terug vanaf Las Vegas misschien makkelijker geweest. In Vegas kun je ook bij een zwembad gaan liggen en je hebt niet het (relatief saaie) stuk tussen LA en de Grand Canyon. Maar in principe lijkt mijn andere route ook wel goed te doen, alleen zou ik ook zoals Ingrid al aangeeft soms de rust pakken waar dat kan. Antelope Canyon met die kleine lijkt me bv niet zo handig om te doen. Lange wandelingen die flink de hoogte ingaan bij Zion ook niet. Bryce moet je zelf even beoordelen als je er bent. Want daar moet je ook bij veel korte wandelingen wel een steil stuk naar beneden (en op het einde weer omhoog). Niet alle wandelingen zijn even geschikt voor een kind in een draagzak. Maar dan kun je wel de andere wandelingen doen en wat meer rust pakken als jullie of die kleine dat nodig hebben.

Hier is een topic dat over budgetten gaat van vakanties:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... &start=100
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Elke leeftijd heeft voor- en nadelen, totdat ze echt wat ouder zijn (jaar of 3) en het echt makkelijker wordt. Een bijna 2-jarige kan natuurlijk in een goede drager ook nog prima gedragen worden, die van ons hielden dat uren vol en sliepen er dan ook even lekker. Inderdaad is het een nadeel dat ze minder slapen in de auto, maar aan de andere kant, onze kinderen werden meestal wel wakker als we stopten, dus dan kun je met een slapend kind niet bij elk uitzichtspunt even stoppen, want dan heb je een niet uitgeslapen kind. Dan is het ook juist wel weer handig als ze minder slapen. Voordeel van een iets ouder kind is dat ze lopen ipv kruipen en dus heb je minder last van een smoezelige hotelkamer, en ze kunnen zich al stappend vaak vermaken dan in de buggy ofzo. En het hangt allemaal ook gewoon van het kind af, onze zonen waren van jongs af aan altijd geinteresseerd in alles om hen heen, hoe meer afwisseling hoe beter, dus op reis waren ze altijd heel tevreden. Dochter had dat weer minder, dus die vond reizen op die leeftijd sowieso wat minder leuk.

Ik zou gewoon gaan wanneer het jullie het beste uitkomt, of dat nu dit jaar of volgend jaar is.
Terug in Texas!
JFeetje83
Amerika-ontdekker

Bericht door JFeetje83 »

Ingrid, ik ga eens een kijkje nemen op jouw blog. Ik ben nog helemaal aant uitzoeken hoe alles werkt. Ik weet zelfs niet te quoten.

PSVWally, Anilope C was juist een van de dingen met top prio. Ik heb gelezen dat de upper c. best te doen is met een baby en kleine kinderen, omdat de bodem plat en zanderig is. De lower c gaan we ons niet aan begeven.
Bryce is volgens mij een heel autovriendelijk park met veel mooie uitzichtpunten. Ook meerdere korte trails. In Zion wilden we Weeping Rock en (Lower) Emerald Pools iig doen. En auto/bus trails.
Het punt waar ik licht over twijfel is MV. Het is een stuk omrijden richting Page en natuurlijk ook nog rijden omdat we in Mexican Hat overnachten. Ik ben erg overtuigd van de schoonheid van MV, maar heb een beetje het idee dat je er redelijk snel uitgekeken bent. Zonder baby zou ik niet twijfelen. Maar we kunnen ook extra nachtje in Williams blijven, waar het stadje zelf ook erg leuk schijnt te zijn en natuurlijk relatief dicht bij GC.
In Monterey wil ik dolgraag walvis spotten.

Alle hotels zijn geboekt, maar kunnen gratis geannuleerd worden. Mijn wederhelft begint steeds meer te twijfelen omdat hij bang is dat we straks 7000 euro betalen voor een vakantie die dan toch niet optimaal benut wordt zeg maar.
Ik blijf hard op hem inpraten haha!

Hemmie, het is pas ons eerste kindje en we willen er graag meer, dus het zal nog even duren voordat de jongste 3 is, als er meer komen. We hebben een goede ergonomische drager waar kindjes tot 18kg mee gedragen kunnen worden, dus dat is zeker het probleem niet. En je hebt gelijk, zij wordt ook vaak wakker als de auto stopt. Ze is erg geïnteresseerd in alles dus dat zit wel goed.

We gaan zien hoe het gaat gaan!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Williams ligt ook nog op ruim een uur van de Grand Canyon, dus 2u op en neer he, hou daar rekening mee.
In Williams heb je ook Bearizona, een kleine dierentuin. Hier kun je ook met de auto doorheen rijden. Misschien ook wel leuk.

Je moet Monument Valley niet zien als omrijden naar Page, maar als een plek tussen de Grand Canyon en Page. Als je de omgeving niet meepakt (Goosenecks SP, Moki Dugway, Muley Point en evt. Valley of the Gods) en je alleen concentreert op MV zelf heb je het, incl. de valley drive in een aantal uren wel gezien. Wel een prachtige plek om te overnachten en naar de sterrenhemel te staren en de dag erna zonsopkomst te bekijken.

Baby's worden inderdaad toegelaten. Bij beide canyons. Bij de upper antelope canyon moet je alleen eerst nog 3 mijl over zand en hobbels richting de ingang van de canyon. Je zult hier je kleine dus op schoot moeten nemen. De lower heeft een paar kleine opstapjes en is wat smaller en een grote trap aan het begin of einde, maar als je kleine stevig zit zie ik daar ook weinig problemen mee. Wel wordt aangeraden om de baby aan de voorkant te dragen ipv met een rugdrager, omdat het wat smal is op sommige plekken. Maar als je voorzichtig doet moet dat ook geen probleem zijn. Als ik de verhalen over de verschillen tussen de 2 canyons en mijn eigen ervaring neem heb ik het idee dat je in de lower canyon wat rustiger erdoor gaat en dat het in de upper én drukker en allemaal wat sneller erdoorgeduwt wordt.
In Monterey wil ik dolgraag walvis spotten.
Dat snap ik, maar hier nemen de meeste operators geen (kleine) kinderen mee aan boord. Bij veel aanbieders moet je ouder zijn dan 5 en zullen ook babies niet toegelaten worden. Hier zul je dus apart moeten gaan.

Ik denk dat je zeker wel van deze vakantie kunt genieten. Maar het is ook hoe je erin staat natuurlijk.
JFeetje83
Amerika-ontdekker

Bericht door JFeetje83 »

Bedankt voor de tips omtrent MV. Daar had ik me nog niet zo in verdiept!
Ik heb gemaild met Monterey Bay Whale Watch en daar mogen ook kindjes onder 3 mee. In de drager mocht ze zonder life guard, maar zodra ze eruit gaat moet ze ook een vest aan. Deze organisatie krijgt goede recensies, dus dat is helemaa super. Ik vraag me alleen af of het ivm zeeziekte wel zo fijn is voor een baby. Wrs niet.

Wij gaan de komende dagen eens heel goed overleggen.
S het aan mij ligt gaan we zeker! Mijn man twijfelt steeds meer.. En koppig dat ie is!

Ik wil jullie (alvast) heeel erg bedanken voor alle hulp en snelle reacties!
Mochten we deze mooie reis gaan maken, laat ik zeker weten hoe het is bevallen. En anders komt er een volgende keer en horen jullie vast weer van mij!

Veel plezier op jullie komende Amerika reizen!

Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer