Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huurhuis in omgeving Seattle
Huurhuis in omgeving Seattle
Gisteren is ons visum (L1) goedgekeurd en kunnen we ons definitief gaan opmaken voor vertrek naar Seattle voor 2-3 jaar. We hebben twee dochters van 6 en 8 en vonden het allemaal heel leuk maar ook wel heel spannend. We vertrekken 2 juli maar hebben helaas nog geen huis. Vorige week zijn mijn man en ik gaan kijken en we gaan in de omgeving Mill creek iets zoeken . We hebben op twee woningen ons ingeschreven maar helaas blijkt het niet hebben van een credit history lastig. En het nog niet hebben van een visum hielp natuurlijk ook niet mee. Hebben jullie nog tips om aan een huurhuis te komen? Of is kopen ook een optie? Dat lijkt ons voor zon korte periode niet verstandig maar er is wel veel meer aanbod.
- Color01
- Amerika-expert
- Berichten: 2098
- Lid geworden op: 23 sep 2006, 03:05
- Locatie: Beautifull Virginia
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Heb je op graigslist al gekeken https://seattle.craigslist.org/search/apaIng1972 schreef:Gisteren is ons visum (L1) Hebben jullie nog tips om aan een huurhuis te komen? Of is kopen ook een optie? Dat lijkt ons voor zon korte periode niet verstandig maar er is wel veel meer aanbod.
- Max Kool
- Amerikakenner
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
- Locatie: Los Angeles, California
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Wij zijn vorig jaar naar LA verhuisd, en liepen tegen hetzelfde aan: geen credit history. Voor woningen die via een buro verhuurd worden, is dat echt lastig. Voor woningen van een partikulier (komt in LA veel voor) is daar wel omheen te werken.
Wij hebben een "flyer" gemaakt waarin we ons voorstelden, waarom we naar de VS verhuisden en voor welke duur, wat ik voor werk doe, etc. Tevens een Employer Verification Letter ("werkgeversverklaring") op laten maken. Met deze twee in de hand was het voor ons niet moeilijk om van een particulier een huis te huren.
Wij hebben een "flyer" gemaakt waarin we ons voorstelden, waarom we naar de VS verhuisden en voor welke duur, wat ik voor werk doe, etc. Tevens een Employer Verification Letter ("werkgeversverklaring") op laten maken. Met deze twee in de hand was het voor ons niet moeilijk om van een particulier een huis te huren.
LA, LA, LA....
-
- Amerika-expert
- Berichten: 18396
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Huis kopen zal lasting zijn, tenzij je alles cash kan betalen en geen hypotheek nodig hebt.
Wij liepen tegen hetzelfde probleem aan, maar als je rechtstreeks van een eigenaar huurt, dan is het niet zo moeilijk als je enkele maanden vooruit betaald. Wij betaalden 4 maanden vooruit (certified cheque, zodat ze zeker zijn dat je het geld hebt), en kregen zelfs nog $250/maand van de prijs af.
Je hebt al nagekeken dat die buurt goed te doen is qua commute? Want vaak zijn dingen in afstand niet zo ver, maar waar ik woon spreekt men niet eens over hoeveel kilometer plaats a van plaats b ligt, maar hoeveel rush hour travel time. Iets wat je op een weekendochtend op 30 minute doet, duurt je tijdens rush hour 1,5 uur of langer.
Veel plezier!
Wij liepen tegen hetzelfde probleem aan, maar als je rechtstreeks van een eigenaar huurt, dan is het niet zo moeilijk als je enkele maanden vooruit betaald. Wij betaalden 4 maanden vooruit (certified cheque, zodat ze zeker zijn dat je het geld hebt), en kregen zelfs nog $250/maand van de prijs af.

Je hebt al nagekeken dat die buurt goed te doen is qua commute? Want vaak zijn dingen in afstand niet zo ver, maar waar ik woon spreekt men niet eens over hoeveel kilometer plaats a van plaats b ligt, maar hoeveel rush hour travel time. Iets wat je op een weekendochtend op 30 minute doet, duurt je tijdens rush hour 1,5 uur of langer.
Veel plezier!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Een paar weken / maanden bij een keten zoals TownePlace Suites of Extended Stay America logeren geeft je wellicht de tijd om op locatie de juiste huurwoning te vinden.
- goldenhills
- Amerika-expert
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
- Locatie: San Francisco Bay Area
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Ik sluit me bij Dulles aan. Zelf het huis zien, in een buurt rondwandelen en de woon-werk route rijden is heel anders dan via Google Maps! En tegen de tijd dat we het huurhuis in konden kwamen ook onze verhuisspullen aan, dat pakte mooi uit.
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Een paar maanden in tijdelijke accommodatie is lastig denk ik, met schoolgaande kinderen. Ik denk dat je dan toch wel voor de start van het schooljaar iets wilt hebben gevonden, zodat ze later niet van school hoeven te wisselen. Maar een huurhuis kan snel geregeld zijn, je hebt na aankomst dan een week of 6, dat was in Houston toen wij daar heen verhuisden meer dan genoeg. Maar ik weet niet hoe de markt in Seattle is.
Wij hebben destijds in Houston al voordat we ons visum hadden, zonder credit history, tijdens een bezoek van een week een huis gehuurd. Ook van een particulier. Daardoor dus wel 2 maanden al huur betaald voordat we er woonden, maar daardoor hoefden we niet in juli nog op zoek te gaan, want in die tijd van het jaar was er waarschijnlijk minder keus geweest (veel mensen verhuizen in de zomer). Ik had vooraf al heel goed online uitgezocht welke wijken geschikt zouden zijn wat scholen betreft, en op basis van verder online onderzoek had ik al wat voorkeuren. Vervolgens zijn we een dag met een makelaar op pad geweest en hebben toen in verschillende wijken woningen gezocht, waarna voor ons duidelijk was welke wijk het zou worden. 1 van de woningen daar gekozen, en contract getekend. Nooit spijt van gehad dat we zo snel een beslissing hebben genomen, we hebben daar met heel veel plezier 2 jaar gewoond, en als de prijzen in die wijk inmiddels niet zo gestegen zouden zijn zou ik er ook best terug willen keren mochten we weer de kans krijgen naar Houston te gaan. We missen allemaal het huis nog.
Overigens, mocht het huurhuis of de wijk toch niet bevallen dan kun je na een jaar weer verhuizen. Niet ideaal, maar ook niet het eind van de wereld. Als je nu meteen zou kopen ligt dat heel anders, dat zou ik dan ook niet aanraden.
Wij hebben destijds in Houston al voordat we ons visum hadden, zonder credit history, tijdens een bezoek van een week een huis gehuurd. Ook van een particulier. Daardoor dus wel 2 maanden al huur betaald voordat we er woonden, maar daardoor hoefden we niet in juli nog op zoek te gaan, want in die tijd van het jaar was er waarschijnlijk minder keus geweest (veel mensen verhuizen in de zomer). Ik had vooraf al heel goed online uitgezocht welke wijken geschikt zouden zijn wat scholen betreft, en op basis van verder online onderzoek had ik al wat voorkeuren. Vervolgens zijn we een dag met een makelaar op pad geweest en hebben toen in verschillende wijken woningen gezocht, waarna voor ons duidelijk was welke wijk het zou worden. 1 van de woningen daar gekozen, en contract getekend. Nooit spijt van gehad dat we zo snel een beslissing hebben genomen, we hebben daar met heel veel plezier 2 jaar gewoond, en als de prijzen in die wijk inmiddels niet zo gestegen zouden zijn zou ik er ook best terug willen keren mochten we weer de kans krijgen naar Houston te gaan. We missen allemaal het huis nog.
Overigens, mocht het huurhuis of de wijk toch niet bevallen dan kun je na een jaar weer verhuizen. Niet ideaal, maar ook niet het eind van de wereld. Als je nu meteen zou kopen ligt dat heel anders, dat zou ik dan ook niet aanraden.
Terug in Texas!
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Er wordt afgeraden een huis te kopen als je niet een jaar of vier, vijf kunt blijven. Blijf je korter dan leg je er bijna altijd geld op toe.
Het is mogelijk zonder credit history een huis te komen met de al genoemde Letter of Employment - waarin ook je salaris gegeven moet worden.
Plus de security deposit en de eerste maand huur in een cashiers check van de bank (die is gedekt) overhandigd, doet ook wonderen.
Je weet dat je moet huren in een goed school district vanwege de kids ?
Ik heb begrepen dat nu veel staten makelaars nu ook bemiddelen voor rental homes. (Wel je been stijf houden want ze verkopen natuurlik nog liever.) Voor zover ik kon vinden staan in OR de rentals nu ook de op zg. Multiple Listing Service - MLS - waar makelaars hun huizen-informatie kunnen vinden.
Al de makelaar mogelijkheden vindt, kun je die nu bekijken op Zillow, Trulia, etc.
Het is mogelijk zonder credit history een huis te komen met de al genoemde Letter of Employment - waarin ook je salaris gegeven moet worden.
Plus de security deposit en de eerste maand huur in een cashiers check van de bank (die is gedekt) overhandigd, doet ook wonderen.
Je weet dat je moet huren in een goed school district vanwege de kids ?
Ik heb begrepen dat nu veel staten makelaars nu ook bemiddelen voor rental homes. (Wel je been stijf houden want ze verkopen natuurlik nog liever.) Voor zover ik kon vinden staan in OR de rentals nu ook de op zg. Multiple Listing Service - MLS - waar makelaars hun huizen-informatie kunnen vinden.
Al de makelaar mogelijkheden vindt, kun je die nu bekijken op Zillow, Trulia, etc.
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Bedankt voor de reacties. We hebben inderdaad goed gekeken naar de reistijd naar mijn man zijn werk en naar de scholen. Daarom weten we goed waar we willen zitten maar er is gewoon heel weinig aanbod. Een flyer is een goed idee. Ik kan me ook voorstellen dat een langere duur van de huur een verhuurder over kan halen. Is alleen een risico als je door omstandigheden ( bv familie of ontslag) toch eerder naar Nederland terug gaat. Of zijn er dan mogelijkheden een contract te ontbinden?
-
- Amerika-expert
- Berichten: 18396
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Als je al bereid bent om 4 tot 6 maanden huur vooraf te betalen, dan zal je wel kandidaten vinden hoor. Zeker in combinatie met een brief van de werkgever (of het contract).
De verhuurregels zijn gans anders dan in Nederland, vermoed ik. Maar ik laat het aan de anderen hier over om daar meer uitleg bij te geven. (veel bescherming heb je als huurder niet, is mijn indruk)
De verhuurregels zijn gans anders dan in Nederland, vermoed ik. Maar ik laat het aan de anderen hier over om daar meer uitleg bij te geven. (veel bescherming heb je als huurder niet, is mijn indruk)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
In de US ga je meestal voor het eerste jaar een lease aan voor dat hele jaar. Aan het einde van dat jaar kan zowel de verhuurder als de huurder de lease opzeggen. Meestal moet dat 1 maand vantevoren.
Zegt de verhuurder niet op dan kun je kiezen: of weer voor een heel jaar verlengen, of van maand-tot-maand gaan huren.
Voordeel is dat je snel kunt opzeggen (1 maand tevoren aangeven), nadeel is dat de verhuurder dat ook kan doen.
Bij een lease van een jaar is er meestal een 'afkoop' mogelijkheid als je eerder weg wilt/moet van twee of drie maanden extra huur betalen.
Let op dat sommige staten die winter-periodes kennen, vaak een clausule toestaan in de huurkontrakten dat men in de winter niet kan opzeggen (dat kan je wel - maar het betekent doorbetalen die hele periode plus ev. de boete.)
Veel verhuurders hebben de regel dat als je weggaat het appartement of de woning prof. schoongeaakt moet worden en/of de tapijten prof. gereinigd.
Wij waren bovendien meestal minstens de helft van ons sec. deposit kwijt - ondanks het bijkans perfect achterlaten van de woonst. Vooral als je vertrekt naar een buitenland of naar een andere staat, is die poot snel uit te draaien.
Daarom mijn advies: als voor huurpanden in WA makelaars (ook) bemiddelen, maak er gebruik van. Het is de verhuurder die de rek. betaalt daarvoor. De makelaar kan ook het huurkontrakt met je doornemen en opletten dat er geen clausules ingeschoven zijn die je extra geld kunnen kosten. Bv. dat jullie moeten betalen voor onderhouds-reparaties oid.
Mbt. het feit dat de huur opgezegd kan worden door een verhuurder. Als je huurt van een prof. verhuurder met meerdere panden, is daar minder kans op.
Er is momenteel juist met huurpanden veel fraude gaande. Ga dus niet eerst geld sturen. Zorg dat je eerst een huurkontrakt krijgt.
Overigens is er in sommige staten de regel dat een verhuurder niet meer tegelijk mag incasseren van een huurder dan de eerste maand en de sec. deposit.
Vor je het huis betrekt, maak een serie foto's van de conditie ervan - voo je je meubilair erin zet. Met c.u. opnamen van schade al aanwezig.
Je inboedel, plus je WA, kun je verzekeren middels een zg. renters policy. Het voordeligst is die af te sluiten bij dezelfde verzekeraar als waar je je auto(s) verzekert.
Zegt de verhuurder niet op dan kun je kiezen: of weer voor een heel jaar verlengen, of van maand-tot-maand gaan huren.
Voordeel is dat je snel kunt opzeggen (1 maand tevoren aangeven), nadeel is dat de verhuurder dat ook kan doen.
Bij een lease van een jaar is er meestal een 'afkoop' mogelijkheid als je eerder weg wilt/moet van twee of drie maanden extra huur betalen.
Let op dat sommige staten die winter-periodes kennen, vaak een clausule toestaan in de huurkontrakten dat men in de winter niet kan opzeggen (dat kan je wel - maar het betekent doorbetalen die hele periode plus ev. de boete.)
Veel verhuurders hebben de regel dat als je weggaat het appartement of de woning prof. schoongeaakt moet worden en/of de tapijten prof. gereinigd.
Wij waren bovendien meestal minstens de helft van ons sec. deposit kwijt - ondanks het bijkans perfect achterlaten van de woonst. Vooral als je vertrekt naar een buitenland of naar een andere staat, is die poot snel uit te draaien.
Daarom mijn advies: als voor huurpanden in WA makelaars (ook) bemiddelen, maak er gebruik van. Het is de verhuurder die de rek. betaalt daarvoor. De makelaar kan ook het huurkontrakt met je doornemen en opletten dat er geen clausules ingeschoven zijn die je extra geld kunnen kosten. Bv. dat jullie moeten betalen voor onderhouds-reparaties oid.
Mbt. het feit dat de huur opgezegd kan worden door een verhuurder. Als je huurt van een prof. verhuurder met meerdere panden, is daar minder kans op.
Er is momenteel juist met huurpanden veel fraude gaande. Ga dus niet eerst geld sturen. Zorg dat je eerst een huurkontrakt krijgt.
Overigens is er in sommige staten de regel dat een verhuurder niet meer tegelijk mag incasseren van een huurder dan de eerste maand en de sec. deposit.
Vor je het huis betrekt, maak een serie foto's van de conditie ervan - voo je je meubilair erin zet. Met c.u. opnamen van schade al aanwezig.
Je inboedel, plus je WA, kun je verzekeren middels een zg. renters policy. Het voordeligst is die af te sluiten bij dezelfde verzekeraar als waar je je auto(s) verzekert.
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Ik heb nog een andere vraag. Is het mogelijk vanuit nl een social security nummer aan te vragen.? Mijn man zou eigenlijk deze week naar Seattle gaan en dit gaan regelen maar de meeting ging niet door. Voordat we met het hele gezin gaan op 2 juli zal hij ook niet meer in de us zijn.
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Bij mijn weten kan dit niet omdat de S.S.Admin. toegang moet hebben tot de I-94 van betrokkene.
Dat is het inreis-document en het wordt door een CBP Officer aangemaakt als iemand de US binnenkomt.
Het is denk ik het snelste als je man even naar het plaatselijke S.S.A. kantoor gaat.
Voor info welke documentatie mee te nemen:
http://www.ssa.gov" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorzover ik weet kun jij pas een SSN aanvragen als je een EAD (Work Permit) hebt.
Dat is het inreis-document en het wordt door een CBP Officer aangemaakt als iemand de US binnenkomt.
Het is denk ik het snelste als je man even naar het plaatselijke S.S.A. kantoor gaat.
Voor info welke documentatie mee te nemen:
http://www.ssa.gov" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorzover ik weet kun jij pas een SSN aanvragen als je een EAD (Work Permit) hebt.
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
100$ boven de gevraagde huurprijs bieden kan ook nog wel eens helpen, en dan in combinatie met een aantal maanden vooraf betalen. Verhuurders weten hier in de omgeving wel dat expats hierheen gehaald worded door grote bedrijven die goed betalen, en dat sort mensen zijn gewilde huurders.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Ook wel belangrijk: hier in Washington geldt er een 20 day notice requirement. Dat betekent dat je als huurder je verhuurder maar 20 dagen notice hoeft te geven voor je uit de woning vertrekt.
Maar dat betekent dus ook dat als je in juli wilt intrekken, je eigenlijk pas in juni een goed beeld krijgt van wat er op de huurmarkt is.
Maar dat betekent dus ook dat als je in juli wilt intrekken, je eigenlijk pas in juni een goed beeld krijgt van wat er op de huurmarkt is.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Je kunt het beste een dag of 10 wachten (na aankomst) voordat je je SSN aanvraagt. Je I-94 moet namelijk eerst verwerkt worden in de database voordat die gegevens tevoorschijn komen op het SSN kantoor.
Heb je een lange naam of meerdere voornamen? Dan kun je mogelijk een problem hebben omdat de gegevens die je verstrekt aan het SS kantoor exact moeten overeenkomen met je i94 record. Maar op dat record hebben ze niet voldoende karakters beschikbaar voor lange namen en dan moeten ze een handmatig request naar een hoofdkantoor in California opsturen om je entry record te laten aanpassen.
Dit gebeurde mij ook: mijn 3e voornaam was 1 letter te lang.....
Heb je een lange naam of meerdere voornamen? Dan kun je mogelijk een problem hebben omdat de gegevens die je verstrekt aan het SS kantoor exact moeten overeenkomen met je i94 record. Maar op dat record hebben ze niet voldoende karakters beschikbaar voor lange namen en dan moeten ze een handmatig request naar een hoofdkantoor in California opsturen om je entry record te laten aanpassen.
Dit gebeurde mij ook: mijn 3e voornaam was 1 letter te lang.....
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Op een L2 kun je gewoon een SSN aanvragen, daar is geen EAD voor nodig.
Terug in Texas!
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Hemmie - dank voor de verbetering ! Dat had ik dus verkeerd begrepen.
(H-4's moeten wel eerst een EAD hebben hebben.)
(H-4's moeten wel eerst een EAD hebben hebben.)
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Berichten: 595
- Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Locatie: Scottsdale Arizona
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
Als je bereid bent je arbeidscontract te laten zien/ te laten bellen naar je werkgever wil dat ook nog wel helpen. Zekerheid is alles wat ze zoeken...dus bv ook 2 maanden huur vooruit betalen (zou ik liever doen dan 100 extra) kan ook wel helpen. (zou wel afspreken en vastleggen wanneer je die dan mag inlopen.... want veel verhuurders vinden ineens van alles dat van de borg betaald moet gaan worden bij vertrek...vaak verre van redelijk!)
Re: Huurhuis in omgeving Seattle
De werkgever - althans de afd. HR - schrijft voor dit soort situaties een brief met daarin de functie, inkomen, enz. Dat is normaal hier.
De verhuurder is wat huiverig omdat er geen credit history is.
Maar als iemand werkt bij een wat groter, plaatselijk bekend bedrijf, is er zelden een probleem.
Ga liever niet met je arbeidsovereenkomst zwaaien, want men kopieert hier alles en ook helemaal, plus het gaat dan mogelijk verder nog, en zowel de verhuurder als anderen hebben niets te maken met de details van jouw kontrakt.
Ik zou ook niet HR vragen om te bellen met de verhuurder want dat kan leiden tot agonizing episodes of phone-tag. USers zijn notoir slecht in bellen en terugbellen.
Je kunt het beste de genoemde brief vragen op co. briefpapier in een co. envelop, dichtgeplakt, en die zelf gaan brengen naar de mogelijke verhuurder.
In de US, als je wilt hebben dat iets gebeurt, en tijdig gebeurt, en doeltreffend gebeurt, doe het zelf !
Er wordt standaard gevraagd eerste maand huur plus security deposit - meestal gelijk aan een maand huur.
Sommige verhuurders nemen ook meteen de 'laatste maand' huur als zekerheid, maar dat is in veel staten verboden.
Inderdaad ben je meestal een deel van je sec. dep. kwijt want verhuurders weten altijd iets te vinden dat ze op je kunnen verhalen.
Wij vertrokken uit WI en hadden een aantal dingen klaarstaan om naar de Spullenhulp/Goodwillstore te brengen. De klusjesman van het appartement-complex kwam langs en vroeg 'wat gaat u daarmee doen ?' 'Weggeven' zeiden wij. 'Mag ik dat dan hebben - trap, tuinstoel ?' 'Ja, waarom niet' 'Ik ben nu niet met m'n van, maar als u het in de garage laat staan, haal ik dat overmorgen weg'. 'OK'. Wij hebben de dag daarop de verhuizer voor, alles ingeladen, verhuizer weg, wij naar een hotel. Trap en tuinstoel in de - opgeruimde, schoongemaakte, verder volslagen lege - garage achtergelaten.
We kregen enige tijd later een gedeeltelijk sec. dep. terug, met een verantwoording, en bij de kostenposten stond: $ 50 voor verwijderen afval uit garage.
De verhuurder is wat huiverig omdat er geen credit history is.
Maar als iemand werkt bij een wat groter, plaatselijk bekend bedrijf, is er zelden een probleem.
Ga liever niet met je arbeidsovereenkomst zwaaien, want men kopieert hier alles en ook helemaal, plus het gaat dan mogelijk verder nog, en zowel de verhuurder als anderen hebben niets te maken met de details van jouw kontrakt.
Ik zou ook niet HR vragen om te bellen met de verhuurder want dat kan leiden tot agonizing episodes of phone-tag. USers zijn notoir slecht in bellen en terugbellen.
Je kunt het beste de genoemde brief vragen op co. briefpapier in een co. envelop, dichtgeplakt, en die zelf gaan brengen naar de mogelijke verhuurder.
In de US, als je wilt hebben dat iets gebeurt, en tijdig gebeurt, en doeltreffend gebeurt, doe het zelf !
Er wordt standaard gevraagd eerste maand huur plus security deposit - meestal gelijk aan een maand huur.
Sommige verhuurders nemen ook meteen de 'laatste maand' huur als zekerheid, maar dat is in veel staten verboden.
Inderdaad ben je meestal een deel van je sec. dep. kwijt want verhuurders weten altijd iets te vinden dat ze op je kunnen verhalen.
Wij vertrokken uit WI en hadden een aantal dingen klaarstaan om naar de Spullenhulp/Goodwillstore te brengen. De klusjesman van het appartement-complex kwam langs en vroeg 'wat gaat u daarmee doen ?' 'Weggeven' zeiden wij. 'Mag ik dat dan hebben - trap, tuinstoel ?' 'Ja, waarom niet' 'Ik ben nu niet met m'n van, maar als u het in de garage laat staan, haal ik dat overmorgen weg'. 'OK'. Wij hebben de dag daarop de verhuizer voor, alles ingeladen, verhuizer weg, wij naar een hotel. Trap en tuinstoel in de - opgeruimde, schoongemaakte, verder volslagen lege - garage achtergelaten.
We kregen enige tijd later een gedeeltelijk sec. dep. terug, met een verantwoording, en bij de kostenposten stond: $ 50 voor verwijderen afval uit garage.
Laatst gewijzigd door USInsider op 19 mei 2015, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5720 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 12 Reacties
- 2826 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 11 Reacties
- 5770 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa