GSM met data

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mr.Smiley
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2015, 16:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

GSM met data

Bericht door Mr.Smiley »

Hey,

Ik ga komende zomer opnieuw een rondrit doen aan de westkust. Ik start in San Diego en zou daar graag een sim kaartje kopen voor mijn iPhone.
Het tarief voor het bellen is niet zo belangrijk, maar vooral de data telt voor mij.

3 jaar geleden kon ik enkel bij T-Mobile een sim kaart kopen voor die ook data had. Ik betaalde toen 50 dollar voor 1 maand data en gratis bellen naar vaste lijnen over de hele wereld.
Andere operatoren konden mij toen niet helpen ivm data.

Heeft iemand hier nog recente ervaringen mee?
Laatst gewijzigd door Mr.Smiley op 09 mei 2015, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: GSM met data

Bericht door sanook »

Zijn al diverse topics over, oa: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=57443

Onlangs hebben wij een readysim 1 GB gebruikt in Florida, echter hebbben we deze zo weinig gebruikt dat ik er niks zinnigs over kan zeggen. Blijkbaar hadden we onderweg minder behoefte aan data dan we dachten. En al onze hotels hadden gratis wifi dus 's avonds hadden we toch wel data.
Gebruikersavatar
avusa
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: GSM met data

Bericht door avusa »

Afgelopen jaar een hotspot van ATT gekocht met 5GB data. Hotspot is te verkrijgen bij alle Bestbuys en Walmart Supercenters. Werkte perfect in alle "bewoonde" gebieden en kan 5 mensen/aparaten van een draadloze verbinding voorzien. Kijk ook ff op http://www.att.com/att/gophone-mobile-h ... index.html

Grtz AVUSA
Laatst gewijzigd door avusa op 09 mei 2015, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Jerre
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 nov 2008, 00:01
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: GSM met data

Bericht door Jerre »

ik vraag me af of zo'n hotspot een even goede antenne heeft als een iphone bv? anders lijkt me dit wel leuker om dit jaar te nemen ipv een amerikaanse simkaart :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Gebruikersavatar
avusa
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: GSM met data

Bericht door avusa »

De hotspot van ATT is van Netgear en deze maakt gebruik van dezelfde technologie/chipsets als in mobiele telefoons. Ik ben juist terug uit Zwitserland en heb daar met een lokaal abonnement en een iphone 6 gewerkt. De kinderen merkten geen verschil tussen de twee oplossingen.

Btw de oplossing van ATT is ook echt 4G (LTE) en geen veredelde 3G (3,5G) wat sommige providers ook 4G noemen. Ik heb daadwerkelijk snelheden van 30 Mbit/s gezien. (Was handig voor de weblog onderweg of in hotels met slechte wifi :-) )

Grtz AVUSA
Jerre
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 nov 2008, 00:01
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: GSM met data

Bericht door Jerre »

avusa schreef:De hotspot van ATT is van Netgear en deze maakt gebruik van dezelfde technologie/chipsets als in mobiele telefoons. Ik ben juist terug uit Zwitserland en heb daar met een lokaal abonnement en een iphone 6 gewerkt. De kinderen merkten geen verschil tussen de twee oplossingen.

Btw de oplossing van ATT is ook echt 4G (LTE) en geen veredelde 3G (3,5G) wat sommige providers ook 4G noemen. Ik heb daadwerkelijk snelheden van 30 Mbit/s gezien. (Was handig voor de weblog onderweg of in hotels met slechte wifi :-) )

Grtz AVUSA
ik zag dat die toestelletjes zo'n 80 dollar kosten op bestbuy. Ik ga er van uit dat het datakaart exclusief is?
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: GSM met data

Bericht door tosca »

Ik heb ook afgelopen jaar gebruik gemaakt van ReadySim. Twee maal met plezier. Wij hadden ook alleen datakaartje omdat we gebruik wilden maken van Google Maps. En daarnaast konden we dan ook nog wat zaken opzoeken.

Aan de oostkust hadden we overal perfect bereik. In Texas merkten we wel dat het bereik in sommige gebieden minder was, maar daar hadden we ook wel rekening mee gehouden gezien de gebieden waar we doorheen reisden.
Gebruikersavatar
Yoshi
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 mar 2014, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: GSM met data

Bericht door Yoshi »

Wij hebben een simkaart van H2O besteld via EBay en via een Duitse site opgewardeerd. €60 dollar voor 2 GB high speed internet en daarna wat langzamer internet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer