Boeken over USA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Yanggie
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 sep 2014, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Boeken over USA

Bericht door Yanggie »

Ik vroeg me af of jullie mij wat boeken kunnen aanbevelen over de Verenigde Staten.
Non-fictie boeken over het land zelf.
Heb zelf bijv. al "In alle staten" van Max Westerman en "Reizen door de subculturen van Amerika" van Louis Theroux gelezen en ben nu bezig met "Amerikanen fietsen niet..." van Gijs van Middelkoop aan het lezen.
Hopen hebben jullie tips voor me.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Boeken over USA

Bericht door kastelke »

Een verzameling korte stukjes van een forumlid dat 10 jaar geleden naar de US verhuisde. Het zijn observaties van een nuchtere Nederlander. Petra schrijft werkelijk hilarisch, en ik ben niet de enige die haar ondertussen al terug aan 't aanmoedigen is om een vervolg te schrijven!
" onclick="window.open(this.href);return false;
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Boeken over USA

Bericht door markro »

Yanggie schreef:ben nu bezig met "Amerikanen fietsen niet..." van Gijs van Middelkoop aan het lezen.
Hopen hebben jullie tips voor me.
Gijs heeft inmiddels een 2de boek geschreven: 'Beren op de weg' (zijn website).

Hier de link naar een eerder topic over boeken: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 6&p=903845" onclick="window.open(this.href);return false;
En ook: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=11103" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Yanggie
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 sep 2014, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Boeken over USA

Bericht door Yanggie »

kastelke schreef:Een verzameling korte stukjes van een forumlid dat 10 jaar geleden naar de US verhuisde. Het zijn observaties van een nuchtere Nederlander. Petra schrijft werkelijk hilarisch, en ik ben niet de enige die haar ondertussen al terug aan 't aanmoedigen is om een vervolg te schrijven!
" onclick="window.open(this.href);return false;
Oke bedankt voor je tip. Klinkt goed. Even kijken naar de shippingkosten aangezien het uit de States komt.
Yanggie
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 sep 2014, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Boeken over USA

Bericht door Yanggie »

markro schreef:
Yanggie schreef:ben nu bezig met "Amerikanen fietsen niet..." van Gijs van Middelkoop aan het lezen.
Hopen hebben jullie tips voor me.
Gijs heeft inmiddels een 2de boek geschreven: 'Beren op de weg' (zijn website).

Hier de link naar een eerder topic over boeken: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 6&p=903845" onclick="window.open(this.href);return false;
En ook: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=11103" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de link. Heb geprobeerd zelf al te zoeken, maar je raad het al wat voor resultaten ik krijg als ik op boek of boeken zoek :wink:
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Boeken over USA

Bericht door kastelke »

Yanggie schreef:
kastelke schreef:Een verzameling korte stukjes van een forumlid dat 10 jaar geleden naar de US verhuisde. Het zijn observaties van een nuchtere Nederlander. Petra schrijft werkelijk hilarisch, en ik ben niet de enige die haar ondertussen al terug aan 't aanmoedigen is om een vervolg te schrijven!
" onclick="window.open(this.href);return false;
Oke bedankt voor je tip. Klinkt goed. Even kijken naar de shippingkosten aangezien het uit de States komt.
Misschien kan dit je helpen:
" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lulu.com/shop/petra-glorie/t ... 96935.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Beaver
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 okt 2014, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Boeken over USA

Bericht door Beaver »

Reizen zonder John, op zoek naar Amerika . Geschreven door Geert Mak.
LuckyLuke
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2014, 08:28

Re: Boeken over USA

Bericht door LuckyLuke »

Misschien vind je Stephen Fry in America wel leuk?
Stephen Fry gaat in dit boek alle staten af en onderneemt er vaak originele dingen met de lokale bevolking. Leuk voor achtergrondinformatie, aparte invalshoek.
Yanggie
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 sep 2014, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Boeken over USA

Bericht door Yanggie »

Bedankt voor jullie tips. Ze zijn allemaal bruikbaar :thumbup:
Wat vinden jullie van Charles Groenhuijsen? Binnenkort komt er een nieuw boek van hem uit en ik lees veel positieve reacties over zijn voorgaande boeken.
Gast

Re: Boeken over USA

Bericht door Gast »

Beaver schreef:Reizen zonder John, op zoek naar Amerika . Geschreven door Geert Mak.
Net gelezen. Erg interessant boek over het dagelijkse leven in verschillende delen van de VS. Ook veel over de geschiedenis.

Een aanrader!

En ik kijk erg uit naar dit boek: https://decorrespondent.nl/8263/ik-dach ... verhuisde/ dat komt binnenkort uit.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Boeken over USA

Bericht door El_guti2 »

Interessant topic!
Beaver schreef:Reizen zonder John, op zoek naar Amerika . Geschreven door Geert Mak.
Ik lees op het moment ook Reizen zonder John. Het is ontzettend interessant om te lezen hoe de huidige maatschappij in de verenigde staten is ontstaan en welke gebeurtenissen en gebruiken hieraan ten grondslag liggen.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Boeken over USA

Bericht door CAM1984 »

Reizen zonder John is inderdaad een aanrader.

Heeft er iemand ook een tip voor een zogenaamd 'coffee table' boek? Ben hier al enige tijd naar op zoek, maar nog niet direct iets gevonden waarvan ik dacht dat wil ik hebben.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gast

Re: Boeken over USA

Bericht door Gast »

Welk topic zoek je voor je koffietafelboek?
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Boeken over USA

Bericht door CAM1984 »

Ik zit in de richting van architectuur te denken en dan met name woningen. Maar andere suggesties zijn ook welkom!
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gast

Re: Boeken over USA

Bericht door Gast »

Het eerste waar ik dan aan denk is Frank Lloyd Wright: https://www.google.com/search?q=coffee% ... d%20wright
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Boeken over USA

Bericht door CAM1984 »

Dank, daar ga ik eens naar kijken!
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Remski
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 20 jun 2009, 16:50
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Rotterdam

Re: Boeken over USA

Bericht door Remski »

eoms schreef:
Beaver schreef:Reizen zonder John, op zoek naar Amerika . Geschreven door Geert Mak.
Net gelezen. Erg interessant boek over het dagelijkse leven in verschillende delen van de VS. Ook veel over de geschiedenis.

Een aanrader!

En ik kijk erg uit naar dit boek: https://decorrespondent.nl/8263/ik-dach ... verhuisde/ dat komt binnenkort uit.
'Amerikanen lopen niet' is inderdaad een erg interessant boek. Ik heb het afgelopen weekend in één ruk uitgelezen.
Verder vind ik 'In New York' van Jan Tromp enorm leuk geschreven, al is dat wat ouder. Nu ga ik beginnen aan 'Bij Starbucks heet ik Amy' van Els Quaegebeur over het leven in NYC. Ben benieuwd :)
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Boeken over USA

Bericht door winterpark »

Een Amerikaans boek, maar wat ik erg leuk vond was Dispatches from Pluto van Richard Grant. Gaat over een Britse New Yorker die met zijn vriendin naar de Mississippi Delta verhuisd en er achter komt waarom mensen daar leven zoals ze leven (heb het boek dan ook gekocht toen we door de Mississippi Delta reden :)). Waarom gebruiken mensen daar van die kleine vliegtuigjes die gif sproeien en heeft iedereen wapens? Erg leuk iig.

'The English travel writer Richard Grant makes an impulsive decision to buy a plantation house in the “poorest county in America’s poorest state” and then spends the next year trying to convince his girlfriend it was a good idea. The cypress-choked settlement of Pluto, barely a dot on the map, provides the otherworldly image of the title and serves as Grant’s base of operations as he explores this essential corner of rural America'
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer