Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis inge-amerika: van Boston naar San Francisco
-
inge-amerika
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis inge-amerika: van Boston naar San Francisco
Op 16 april vertrek ik samen met mijn man naar Boston. In twee maanden tijd gaan we door de USA rijden met als eindpunt San Francisco!
De route hebben we al bepaald alleen het boeken van de hotels doen we ter plekke zodat we flexibel zijn in hoeveel nachten we ergens verblijven.
Ik ben nog op zoek naar een goedkoop hotel in de buurt van Boston
En omdat we met de huurauto langs new York gaan ben ik benieuwd of jullie tips hebben voor verblijf net buiten new York waar de auto gratis kan staan en dat we dan met openbaar vervoer makkelijk naar new York toe kunnen....
De route hebben we al bepaald alleen het boeken van de hotels doen we ter plekke zodat we flexibel zijn in hoeveel nachten we ergens verblijven.
Ik ben nog op zoek naar een goedkoop hotel in de buurt van Boston
En omdat we met de huurauto langs new York gaan ben ik benieuwd of jullie tips hebben voor verblijf net buiten new York waar de auto gratis kan staan en dat we dan met openbaar vervoer makkelijk naar new York toe kunnen....
2015 Boston - San Francisco
2017 Tampa - Keys - Smoky Mountains - New Orleans
2018 New York citytrip
2022 Vegas - Yellowstone - Seattle - SF - Vegas
2018 New York citytrip
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: van Boston naar San Francisco
Boston is verschrikkelijk duur. Je kunt daarvoor het beste naar iets kijken buiten Boston, maar wel aan de metrolijn. Wij zaten in 2012 in Cambrige, zie ons reisverslag. Die BW waar wij zaten is ook niet goedkoop maar misschien is er iets goedkopers in de omgeving. Voor alleen accommodatie in Boston kun je ook een topic in het NO-forum openen, of eens kijken of je daar iets kunt vinden met de zoekfunctie.
Hoe lang zijn jullie van plan om in NY te blijven? Is het een idee om de auto in te leveren daar?
Ik weet dat er wel mensen zijn die in NY een paar dagen een auto hadden, misschien levert ook hier de (google)zoekfunctie op het forum wat relevante topics op.
Alvast eentje: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=39099 (gezocht op auto new york)
Ik ben heel benieuwd naar jullie planning; heb je ongeveer een beeld van hoe lang je overal wilt blijven? zoals ik al eerder aangaf is het wel handig om een globale dagplanning te maken.
Voor sommige locaties is het verstandig om alvast iets vast te leggen, zeker bij de parken in het zuidwesten. Je kunt altijd nog annuleren, dus je blijft flexibel.
Marianne
Hoe lang zijn jullie van plan om in NY te blijven? Is het een idee om de auto in te leveren daar?
Ik weet dat er wel mensen zijn die in NY een paar dagen een auto hadden, misschien levert ook hier de (google)zoekfunctie op het forum wat relevante topics op.
Alvast eentje: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=39099 (gezocht op auto new york)
Ik ben heel benieuwd naar jullie planning; heb je ongeveer een beeld van hoe lang je overal wilt blijven? zoals ik al eerder aangaf is het wel handig om een globale dagplanning te maken.
Voor sommige locaties is het verstandig om alvast iets vast te leggen, zeker bij de parken in het zuidwesten. Je kunt altijd nog annuleren, dus je blijft flexibel.
Marianne
-
inge-amerika
- Amerika-ontdekker
We waren er inderdaad achter gekomen dat Boston ontzettend duur is... Nu heb ik voor de eerste nacht een hotel vlakbij de luchthaven gereserveerd, zodat we in ieder geval de eerste dag nog niet veel hoeven te reizen en eerst even kunnen bijkomen. Ik heb nu een reservering staan bij Rodeway Inn Logan International Airport voor bijna 90 dollar voor die nacht van 16 op 17 april, dit was het goedkoopst wat ik in de buurt kon vinden. De volgende dag halen we onze huurauto op, en dan is het inderdaad de bedoeling om iets te zoeken buiten Boston. Ik zal eens kijken in Cambridge!
Het idee is om zondag(19 april) of maandag(20 april) naar New York te rijden om daar vervolgens een midweek te zijn (van 20 - 24 april) dus 4 a 5 dagen.
Ik heb vanochtend een conceptdagplanning gemaakt. Overal heb ik minstens 2 nachten ingepland, dus hierin kunnen we nog schuiven. Als we het ergens echt niet leuk vinden ofzo, kunnen we dag latergelijk door en hebben we een extra buffer aan het eind. Nu is de buffer 5 nachten.
Ik had inderdaad gehoord dat het slim is om bij parken als grand canyon alvast te reserveren, misschien moet ik dat maar doen voor de zekerheid, ook al weten we niet of we daadwerkelijk 17 - 20 mei daar zijn.
Dagnr datum vertrekplaats aankomst/verblijf reistijd
Dag 1 16-apr Amsterdam Boston 8 uur
Dag 2 17-apr Boston
Dag 3 18-apr Boston
Dag 4 19-apr Boston
Dag 5 20-apr Boston New York 4 uur
Dag 6 21-apr New York
Dag 7 22-apr New York
Dag 8 23-apr New York
Dag 9 24-apr New York
Dag 10 25-apr New York Philadelphia 2 uur
Dag 11 26-apr Philadelphia
Dag 12 27-apr Philadelphia Washington 2,5 uur
Dag 13 28-apr Washington
Dag 14 29-apr washington pittsburg 4 uur
Dag 15 30-apr pittsburg
Dag 16 1-mei pittsburg columbus 3 uur
Dag 17 2-mei columbus
Dag 18 3-mei columbus Cincinnati 2 uur
Dag 19 4-mei Cincinnati
Dag 20 5-mei Cincinnati Louisville 2 uur
Dag 21 6-mei Louisville
Dag 22 7-mei Louisville Nashville 3 uur
Dag 23 8-mei Nashville
Dag 24 9-mei Nashville Memphis 3 uur
Dag 25 10-mei Memphis
Dag 26 11-mei Memphis oklahoma 7 uur
Dag 27 12-mei oklahoma wellicht 1 nacht bij tussenstop?
Dag 28 13-mei oklahoma
Dag 29 14-mei oklahoma Albuquerque 8 uur
Dag 30 15-mei Albuquerque wellicht 1 nacht bij tussenstop?
Dag 31 16-mei Albuquerque
Dag 32 17-mei Albuquerque Grand canyon 6 uur
Dag 33 18-mei Grand canyon in 1 x door
Dag 34 19-mei Grand canyon
Dag 35 20-mei Grand canyon Zion Park 3,5 uur
Dag 36 21-mei Zion Park
Dag 37 22-mei Zion Park Las Vegas 3 uur
Dag 38 23-mei Las Vegas
Dag 39 24-mei Las Vegas
Dag 40 25-mei Las Vegas
Dag 41 26-mei Las Vegas Joshua Tree 3 uur
Dag 42 27-mei Joshua Tree
Dag 43 28-mei Joshua Tree Palm Springs 1 uur
Dag 44 29-mei Palm Springs
Dag 45 30-mei Palm Springs San Diego 2,5 uur
Dag 46 31-mei San Diego
Dag 47 1-jun San Diego
Dag 48 2-jun San Diego Los Angeles 2,5 uur
Dag 49 3-jun Los Angeles
Dag 50 4-jun Los Angeles
Dag 51 5-jun Los Angeles
Dag 52 6-jun Los Angeles San Francisco 7 uur
Dag 53 7-jun San Francisco via highway 1
Dag 54 8-jun San Francisco 1/2 nacht(en) bij tussenstop?
Dag 55 9-jun San Francisco
Dag 56 10-jun San Francisco
Dag 57 11-jun San Francisco
Dag 58 12-jun San Francisco buffer
Dag 59 13-jun San Francisco
Dag 60 14-jun San Francisco
Dag 61 15-jun San Francisco
Dag 62 16-jun San Francisco Amsterdam 13 uur
We hebben een aantal steden waar we langs willen vanwege dierentuinen of gitaarfabrieken etc
Wellicht maakt dat onze route ook wat logischer
Boston: Zoo/Auquarium
New York; Zoo, en al het andere natuurlijk, spreekt voor zich
Columbus: dierentuin
Cincinneti: dierentuin
Louisville: Distillery
Memphis: Gibson fabriek
San Diego: Sea world
LA: Disney & Universal
La - Corona: Fender Fabriek
Het idee is om zondag(19 april) of maandag(20 april) naar New York te rijden om daar vervolgens een midweek te zijn (van 20 - 24 april) dus 4 a 5 dagen.
Ik heb vanochtend een conceptdagplanning gemaakt. Overal heb ik minstens 2 nachten ingepland, dus hierin kunnen we nog schuiven. Als we het ergens echt niet leuk vinden ofzo, kunnen we dag latergelijk door en hebben we een extra buffer aan het eind. Nu is de buffer 5 nachten.
Ik had inderdaad gehoord dat het slim is om bij parken als grand canyon alvast te reserveren, misschien moet ik dat maar doen voor de zekerheid, ook al weten we niet of we daadwerkelijk 17 - 20 mei daar zijn.
Dagnr datum vertrekplaats aankomst/verblijf reistijd
Dag 1 16-apr Amsterdam Boston 8 uur
Dag 2 17-apr Boston
Dag 3 18-apr Boston
Dag 4 19-apr Boston
Dag 5 20-apr Boston New York 4 uur
Dag 6 21-apr New York
Dag 7 22-apr New York
Dag 8 23-apr New York
Dag 9 24-apr New York
Dag 10 25-apr New York Philadelphia 2 uur
Dag 11 26-apr Philadelphia
Dag 12 27-apr Philadelphia Washington 2,5 uur
Dag 13 28-apr Washington
Dag 14 29-apr washington pittsburg 4 uur
Dag 15 30-apr pittsburg
Dag 16 1-mei pittsburg columbus 3 uur
Dag 17 2-mei columbus
Dag 18 3-mei columbus Cincinnati 2 uur
Dag 19 4-mei Cincinnati
Dag 20 5-mei Cincinnati Louisville 2 uur
Dag 21 6-mei Louisville
Dag 22 7-mei Louisville Nashville 3 uur
Dag 23 8-mei Nashville
Dag 24 9-mei Nashville Memphis 3 uur
Dag 25 10-mei Memphis
Dag 26 11-mei Memphis oklahoma 7 uur
Dag 27 12-mei oklahoma wellicht 1 nacht bij tussenstop?
Dag 28 13-mei oklahoma
Dag 29 14-mei oklahoma Albuquerque 8 uur
Dag 30 15-mei Albuquerque wellicht 1 nacht bij tussenstop?
Dag 31 16-mei Albuquerque
Dag 32 17-mei Albuquerque Grand canyon 6 uur
Dag 33 18-mei Grand canyon in 1 x door
Dag 34 19-mei Grand canyon
Dag 35 20-mei Grand canyon Zion Park 3,5 uur
Dag 36 21-mei Zion Park
Dag 37 22-mei Zion Park Las Vegas 3 uur
Dag 38 23-mei Las Vegas
Dag 39 24-mei Las Vegas
Dag 40 25-mei Las Vegas
Dag 41 26-mei Las Vegas Joshua Tree 3 uur
Dag 42 27-mei Joshua Tree
Dag 43 28-mei Joshua Tree Palm Springs 1 uur
Dag 44 29-mei Palm Springs
Dag 45 30-mei Palm Springs San Diego 2,5 uur
Dag 46 31-mei San Diego
Dag 47 1-jun San Diego
Dag 48 2-jun San Diego Los Angeles 2,5 uur
Dag 49 3-jun Los Angeles
Dag 50 4-jun Los Angeles
Dag 51 5-jun Los Angeles
Dag 52 6-jun Los Angeles San Francisco 7 uur
Dag 53 7-jun San Francisco via highway 1
Dag 54 8-jun San Francisco 1/2 nacht(en) bij tussenstop?
Dag 55 9-jun San Francisco
Dag 56 10-jun San Francisco
Dag 57 11-jun San Francisco
Dag 58 12-jun San Francisco buffer
Dag 59 13-jun San Francisco
Dag 62 16-jun San Francisco Amsterdam 13 uur
We hebben een aantal steden waar we langs willen vanwege dierentuinen of gitaarfabrieken etc
Wellicht maakt dat onze route ook wat logischer
Boston: Zoo/Auquarium
New York; Zoo, en al het andere natuurlijk, spreekt voor zich
Columbus: dierentuin
Cincinneti: dierentuin
Memphis: Gibson fabriek
San Diego: Sea world
LA: Disney & Universal
La - Corona: Fender Fabriek
2018 New York citytrip
2018 New York citytrip
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is wel een ultieme stedentrip op deze manier
Er staat wel enorm veel San Francisco op het einde. Hoeveel dagen heb je dan echt als buffer? Die 3 of 4?
Die kustweg op dag 53 is niet te doen op 1 dag en zeker niet in 7u.
Ik zou overigens wel even goed kijken waar je met het memorial day weekend zit, want daar zou ik, behalve misschien als je dan bij Joshua Tree zit zeker ook voor reserveren. Je zit rond die koers ook in Las Vegas, dus het zal daar wat duurder zijn.
Grand Canyon - Zion in 3.5u is niet haalbaar. Ik zou 1 van die dagen GC naar Page schuiven, pareltje (niet het dorp, maar wat er te doen is).
Als je dan toch van dierentuinen houd, dan zou ik zeker ook de Brooklyn Zoo en de San Diego Zoo meepakken hoor. Vooral de laatste schijnt echt bijzonder te zijn.
Er staat wel enorm veel San Francisco op het einde. Hoeveel dagen heb je dan echt als buffer? Die 3 of 4?
Die kustweg op dag 53 is niet te doen op 1 dag en zeker niet in 7u.
Ik zou overigens wel even goed kijken waar je met het memorial day weekend zit, want daar zou ik, behalve misschien als je dan bij Joshua Tree zit zeker ook voor reserveren. Je zit rond die koers ook in Las Vegas, dus het zal daar wat duurder zijn.
Grand Canyon - Zion in 3.5u is niet haalbaar. Ik zou 1 van die dagen GC naar Page schuiven, pareltje (niet het dorp, maar wat er te doen is).
Als je dan toch van dierentuinen houd, dan zou ik zeker ook de Brooklyn Zoo en de San Diego Zoo meepakken hoor. Vooral de laatste schijnt echt bijzonder te zijn.
-
inge-amerika
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie PSVwally!
We willen ongeveer 5 dagen in San Francisco verblijven. Naar alcatraz enz, waarvoor ik ga reserveren en de rest van de dagen om alvast een beetje uit te rusten van de reis. We hebben met de huidige planning dus ongeveer 4 dagen als buffer, voor als we ergens anders iets langer willen blijven oid.
Bij die kustweg highway 1 willen we inderdaad wel 1 of 2 nachten ergens halverwege verblijven, dus die zullen we niet in 1 keer rijden. Als iemand nog tips heeft voor een leuke overnachting op highway 1, graag!
misschien dat we met memorial day weekend dan ergens buiten las vegas moeten verblijven.. of we moeten net iets sneller of juist langzamer door ons trip heen gaan :p
Ik zet Page op de planning tussen Grand Canyon en Zion!
We willen ongeveer 5 dagen in San Francisco verblijven. Naar alcatraz enz, waarvoor ik ga reserveren en de rest van de dagen om alvast een beetje uit te rusten van de reis. We hebben met de huidige planning dus ongeveer 4 dagen als buffer, voor als we ergens anders iets langer willen blijven oid.
Bij die kustweg highway 1 willen we inderdaad wel 1 of 2 nachten ergens halverwege verblijven, dus die zullen we niet in 1 keer rijden. Als iemand nog tips heeft voor een leuke overnachting op highway 1, graag!
misschien dat we met memorial day weekend dan ergens buiten las vegas moeten verblijven.. of we moeten net iets sneller of juist langzamer door ons trip heen gaan :p
Ik zet Page op de planning tussen Grand Canyon en Zion!
2018 New York citytrip
2018 New York citytrip
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie zijn duidelijk van de steden, waarschijnlijk een heel bewuste keuze. Maar wil nog wel even zeggen dat jullie van het klassieke rondje westen nog wel een paar hoogtepunten missen nu: Monument Valley, Bryce Canyon, Yosemite en evt. Moab met Arches en Canyonlands. Maar da's alleen nog in te passen door minder tijd in sommige steden te verblijven...
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het stuk vanaf de Grand Canyon wat anders doen. Jullie trekken erg veel tijd uit voor Joshua Tree en Palm Springs. Misschien is JT nog net te doen in juni maar het kan er erg heet zijn en dan is een volle dag echt niet nodig. Ik zou eens kijken of je niet Bryce en Zion, Death Valley en Yosemite op kunt nemen. Je hebt voldoende tijd, maar het wordt keuzes maken.
Met 3 dagen SF heb je denk ik ook al voldoende tijd om veel te zien daar. Uitrusten kun je beter onderweg doen door de route niet te gehaast te maken, daar heb je veel meer aan. Voor uitrusten is Las Vegas ook (of: beter) geschikt, en langs de kust kun je natuurlijk ook lekker relaxen.
Marianne
Met 3 dagen SF heb je denk ik ook al voldoende tijd om veel te zien daar. Uitrusten kun je beter onderweg doen door de route niet te gehaast te maken, daar heb je veel meer aan. Voor uitrusten is Las Vegas ook (of: beter) geschikt, en langs de kust kun je natuurlijk ook lekker relaxen.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat uitrusten begrijp ik in dit geval ook niet helemaal. Ik vind SF niet echt een stad om uit te rusten. Het is ook een dure stad overigens. Ik zou daar max 3 dagen voor uittrekken en op sommige tussenstukken je route juist wat rustiger maken.
Puur rust-technisch zou ik de rustdagen ook eerder bij Palm Springs, San Diego of LA zetten, daar kun je in die tijd wrs al wel goed op het strand of aan een zwembad liggen. SF is daar niet echt de stad voor.
Als je highway 1 in 2 dagen doet is de logische overnachting rond San Simeon of Cambria. Ik kan je daar niet aan hoteltips helpen, maar misschien vind je HIER nog wat info. De meesten doen die rit in 3 dagen overigens om zo rond Monterey ook nog tijd te hebben voor de 17mile drive, het aquarium of een walvistocht.
Wat me verder eigenlijk opvalt is dat je amper tijd voor Washington uittrekt ivm veel andere steden. Washington heeft veel te bieden en ook veel gratis musea. Niet dat mij persoonlijk een museum zo trekt, maar daar heb je echt een aantal heel interessante. Ik zou de 25e voor Philadelphia uittrekken, maar de dag erna al doorgaan naar DC.
Het stuk ertussen kan ik niet beoordelen. Maar nogmaals, een flinke stedentrip. Ga je dan over een (paar) jaar terug om de natuurparken waar je langs bent gereden te bezoeken?
Puur rust-technisch zou ik de rustdagen ook eerder bij Palm Springs, San Diego of LA zetten, daar kun je in die tijd wrs al wel goed op het strand of aan een zwembad liggen. SF is daar niet echt de stad voor.
Als je highway 1 in 2 dagen doet is de logische overnachting rond San Simeon of Cambria. Ik kan je daar niet aan hoteltips helpen, maar misschien vind je HIER nog wat info. De meesten doen die rit in 3 dagen overigens om zo rond Monterey ook nog tijd te hebben voor de 17mile drive, het aquarium of een walvistocht.
Wat me verder eigenlijk opvalt is dat je amper tijd voor Washington uittrekt ivm veel andere steden. Washington heeft veel te bieden en ook veel gratis musea. Niet dat mij persoonlijk een museum zo trekt, maar daar heb je echt een aantal heel interessante. Ik zou de 25e voor Philadelphia uittrekken, maar de dag erna al doorgaan naar DC.
Het stuk ertussen kan ik niet beoordelen. Maar nogmaals, een flinke stedentrip. Ga je dan over een (paar) jaar terug om de natuurparken waar je langs bent gereden te bezoeken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een mogelijke route voor het laatste stuk, met wat meer parken:
18-mei - Grand Canyon
19-mei Grand Canyon
20-mei Grand Canyon - Page
21-mei Page - Bryce
22-mei Bryce - Zion
23-mei Zion
24-mei Zion - Las Vegas
25-mei Las Vegas
26-mei Las Vegas
27-mei Las Vegas - Death Valley
28-mei Death Valley - Mammoth Lakes
29-mei Mammoth Lakes - Yosemite
30-mei Yosemite
31-mei Yosemite
1-jun Yosemite - Sequoia
2-jun Sequoia
3-jun Sequoia - Los Angeles
4-jun Los Angeles
5-jun Los Angeles
6-jun Los Angeles
7-jun Los Angeles - San Diego
8-jun San Diego
9-jun San Diego
10-jun San Diego - Santa Barbara
11-jun Santa Barbara - Monterey
12-jun Monterey - San Francisco
13-jun San Francisco
14-jun San Francisco
15-jun San Francisco
16-jun San Francisco
Misschien een dag minder GC, jullie hebben daar nu 2 volle dagen gepland als ik het goed zie? Twee nachten/1 volle dag is ook al mooi.
Paul heeft gelijk wat Washington betreft; een extra dag daar zou mooi zijn. Misschien een dag minder Boston? Kijk eens in ons 2012-verslag voor onder andere Boston en Washington.
En zie ons 2013-verslag voor onder andere Yosemite en Sequoia in juni.
Ik zou met 4 dagen NY toch serieus overwegen om de auto in te leveren dan. Eigenlijk heb je in Boston ook geen auto nodig.
Marianne
18-mei - Grand Canyon
19-mei Grand Canyon
20-mei Grand Canyon - Page
21-mei Page - Bryce
22-mei Bryce - Zion
23-mei Zion
24-mei Zion - Las Vegas
25-mei Las Vegas
26-mei Las Vegas
27-mei Las Vegas - Death Valley
28-mei Death Valley - Mammoth Lakes
29-mei Mammoth Lakes - Yosemite
30-mei Yosemite
31-mei Yosemite
1-jun Yosemite - Sequoia
2-jun Sequoia
3-jun Sequoia - Los Angeles
4-jun Los Angeles
5-jun Los Angeles
6-jun Los Angeles
7-jun Los Angeles - San Diego
8-jun San Diego
9-jun San Diego
10-jun San Diego - Santa Barbara
11-jun Santa Barbara - Monterey
12-jun Monterey - San Francisco
13-jun San Francisco
14-jun San Francisco
15-jun San Francisco
16-jun San Francisco
Misschien een dag minder GC, jullie hebben daar nu 2 volle dagen gepland als ik het goed zie? Twee nachten/1 volle dag is ook al mooi.
Paul heeft gelijk wat Washington betreft; een extra dag daar zou mooi zijn. Misschien een dag minder Boston? Kijk eens in ons 2012-verslag voor onder andere Boston en Washington.
En zie ons 2013-verslag voor onder andere Yosemite en Sequoia in juni.
Ik zou met 4 dagen NY toch serieus overwegen om de auto in te leveren dan. Eigenlijk heb je in Boston ook geen auto nodig.
Marianne
-
inge-amerika
- Amerika-ontdekker
Jullie hebben inderdaad een goed punt betreffende de parken..dom van mij, deze had ik nog niet goed in mijn route geïntegreerd,(ik zie ook sequoia staan, daar wil ik sowieso heen!!) we willen de parken zeker wel zo veel mogelijk meepakken. De voorgestelde mogelijk route van Marianne met meer parken vanaf de Grand Canyon spreekt mij wel aan! We hebben op zich ook niet zoveel dagen nodig in San Francisco (ook budgetgewijs is dat slimmer bij nader inzien), en wellicht is uitrusten inderdaad iets meer voor bij het strand
Dat we zo weinig tijd in washington nemen is puur gevoelsmatig, die stad trekt ons niet zo.. maar het kan goed zijn dat wanneer we washington hebben voorbereid en uitgezocht, dat we erachter komen dat we wat langer willen blijven daar:) Het zijn zoveel steden en parken dat ik lang niet alles goed heb bekeken
Een walvistocht lijkt ons ook wel heel tof! Ik ben helemaal gek van aquariums/vissen/zeeschildpadden enz dus deze gaan we doen. Zullen wel moeten reserveren begreep ik.
Voor die auto inleveren.. ik ga even mailen met sunnycars, om in ieder geval new york te bespreken, we hebben namelijk een bepaalde korting kunnen afspreken voor Boston-SF, dus even kijken wat we kunnen regelen en wat het voordeligst is
Ik ben echt heel blij met deze tips!! merk wel dat ik echt een noob ben wat amerika en reizen haha! we hebben uberhaupt nog nooit zoiets gedaan, altijd gewoon zon,zee strand vakantie met een touroperator
Ik heb ook nog niet een goed idee over hoe de steden/parken zullen zijn, en of we daar 1, 2 of 3 dagen willen blijven, dus ik ga maar even uit van alles wat jullie zeggen !
Dat we zo weinig tijd in washington nemen is puur gevoelsmatig, die stad trekt ons niet zo.. maar het kan goed zijn dat wanneer we washington hebben voorbereid en uitgezocht, dat we erachter komen dat we wat langer willen blijven daar:) Het zijn zoveel steden en parken dat ik lang niet alles goed heb bekeken
Een walvistocht lijkt ons ook wel heel tof! Ik ben helemaal gek van aquariums/vissen/zeeschildpadden enz dus deze gaan we doen. Zullen wel moeten reserveren begreep ik.
Voor die auto inleveren.. ik ga even mailen met sunnycars, om in ieder geval new york te bespreken, we hebben namelijk een bepaalde korting kunnen afspreken voor Boston-SF, dus even kijken wat we kunnen regelen en wat het voordeligst is
Ik ben echt heel blij met deze tips!! merk wel dat ik echt een noob ben wat amerika en reizen haha! we hebben uberhaupt nog nooit zoiets gedaan, altijd gewoon zon,zee strand vakantie met een touroperator
Ik heb ook nog niet een goed idee over hoe de steden/parken zullen zijn, en of we daar 1, 2 of 3 dagen willen blijven, dus ik ga maar even uit van alles wat jullie zeggen !
2018 New York citytrip
2018 New York citytrip
Zelfs als Washington je niet zo trekt, zou ik in elk geval de Zoo daar niet overslaan. Gratis en erg mooi onderhouden.
Voor wat betreft de auto aan het begin van de trip: bespaar jezelf veel gedoe en huur nog geen auto vanaf dag 1. Neem vanuit Boston een Megabus/Boltbus/Amtrak trein naar Manhattan en huur daar aan het eind op Newark (of eventueel JFK) pas een auto. Dat scheelt je negen of tien dagen autohuur, benzine, parkeerkosten en stress.
Voor wat betreft de auto aan het begin van de trip: bespaar jezelf veel gedoe en huur nog geen auto vanaf dag 1. Neem vanuit Boston een Megabus/Boltbus/Amtrak trein naar Manhattan en huur daar aan het eind op Newark (of eventueel JFK) pas een auto. Dat scheelt je negen of tien dagen autohuur, benzine, parkeerkosten en stress.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben ook wel benieuwd hoe de autohuur geregeld is. Meestal zit er een maximum aan het aantal huurdagen. Ik weet dat er mensen zijn die de auto daarom halverwege inleverden om vervolgens weer een nieuwe te huren.
Marianne
Marianne
-
inge-amerika
- Amerika-ontdekker
We hebben de auto via sunnycars. Toen ik deze reserveerde kon dat alleen telefonisch omdat er online een maximum van 30 dagen op stond, maar telefonisch was het geen probleem, dit was 1,5 maand geleden ongeveer.
Op één of andere gekke manier was het veel duurder om de auto vanaf new york te huren dan vanaf Boston(scheelde toen wel 600 euro), ik weet niet hoe de prijzen nu zijn, dus dat moet ik eerst even goed vergelijken, sowieso scheelt het benzine en autohuur, dus dan moeten we goed afwegen.
Gratis zoo in washington: dat klinkt goed:)
Op één of andere gekke manier was het veel duurder om de auto vanaf new york te huren dan vanaf Boston(scheelde toen wel 600 euro), ik weet niet hoe de prijzen nu zijn, dus dat moet ik eerst even goed vergelijken, sowieso scheelt het benzine en autohuur, dus dan moeten we goed afwegen.
Gratis zoo in washington: dat klinkt goed:)
2018 New York citytrip
2018 New York citytrip
Ik wilde ook aangeven dat je op zich geen auto nodig hebt voor Boston en New York en je eenvoudig met bus of trein van Boston naar New York kunt komen, maar......dat je inderdaad moet kijken naar de prijs, gek genoeg is korter huren niet altijd voordeliger. Met 60 dagen heb je waarschijnlijk 2x een maandtarief en dat scheelt behoorlijk met weektarieven of dagtarieven. Dus inderdaad eerst checken en ook of het one-way tarief niet heel anders is. Tarief autohuur is zo mogelijk nog ondoorgrondelijker dan van vluchten.
Verder kan ik je aanraden te bellen met Avis en Hertz (gewoon in Nederland). Voordeel daar is, als je wettig echtgenoot bent van elkaar, dat je geen extra bestuurder hoeft te betalen. Bij Hertz krijg je korting met je ANWB pas. Bij vragen naar tarief vanaf New York ook vragen naar verschil tussen ophalen in de stad of op JFK of vanaf Newark airport.
En als ik naar je route kijk zou je zelfs pas vanaf Washington een auto hoeven te hebben. Want ook Philadelphia en Washington zijn eenvoudig met bus of trein te bereiken.
Ik zou er nog wat rekenwerk tegenaan gooien.
Verder kan ik je aanraden te bellen met Avis en Hertz (gewoon in Nederland). Voordeel daar is, als je wettig echtgenoot bent van elkaar, dat je geen extra bestuurder hoeft te betalen. Bij Hertz krijg je korting met je ANWB pas. Bij vragen naar tarief vanaf New York ook vragen naar verschil tussen ophalen in de stad of op JFK of vanaf Newark airport.
En als ik naar je route kijk zou je zelfs pas vanaf Washington een auto hoeven te hebben. Want ook Philadelphia en Washington zijn eenvoudig met bus of trein te bereiken.
Ik zou er nog wat rekenwerk tegenaan gooien.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Edit: Jetusa was me voor.
In principe is het ook heel makkelijk en snel en goedkoper dan met autohuur om met de trein of bus van NY naar Philadelphia en Washington te gaan.
In principe is het ook heel makkelijk en snel en goedkoper dan met autohuur om met de trein of bus van NY naar Philadelphia en Washington te gaan.
-
inge-amerika
- Amerika-ontdekker
als ik bij hertz of sunnycars invoer als voorbeeld
26 april auto ophalen washington of philadeplhia
14 juni inleveren San Francisco
met een groter personenauto (fullsize bij sunnycars)
dan komen er bedragen van tegen de 3000 euro uit
vanaf new york per 23 april komt er zelfs 4000 euro uit..
terwijl ik nu heb 17 april boston tot 14 juni san francisco voor 2500 euro
Ik ga nog wel even verder kijken, maar dit was even een update van mijn zoektocht
26 april auto ophalen washington of philadeplhia
14 juni inleveren San Francisco
met een groter personenauto (fullsize bij sunnycars)
dan komen er bedragen van tegen de 3000 euro uit
vanaf new york per 23 april komt er zelfs 4000 euro uit..
terwijl ik nu heb 17 april boston tot 14 juni san francisco voor 2500 euro
Ik ga nog wel even verder kijken, maar dit was even een update van mijn zoektocht
2018 New York citytrip
2018 New York citytrip
-
inge-amerika
- Amerika-ontdekker
Ok na wikken en wegen, en nog wat dierentuinen hier en daar en het voorstel om het westen iets anders te doen is op dit moment de dagplanning als volgt:
Dagnr datum vertrekplaats aankomst/verblijf
Dag 1 16-apr Amsterdam Boston
Dag 2 17-apr Boston
Dag 3 18-apr Boston
Dag 4 19-apr Boston New York
Dag 5 20-apr New York
Dag 6 21-apr New York
Dag 7 22-apr New York
Dag 8 23-apr New York Philadelphia
Dag 9 24-apr Philadelphia
Dag 10 25-apr Philadelphia Washington
Dag 11 26-apr Washington
Dag 12 27-apr washington pittsburg
Dag 13 28-apr pittsburg columbus
Dag 14 29-apr columbus
Dag 15 30-apr columbus Cincinnati
Dag 16 1-mei Cincinnati
Dag 17 2-mei Cincinnati Louisville
Dag 18 3-mei Louisville
Dag 19 4-mei Louisville Nashville
Dag 20 5-mei Nashville
Dag 21 6-mei Nashville Memphis
Dag 22 7-mei Memphis
Dag 23 8-mei Memphis oklahoma
Dag 24 9-mei oklahoma
Dag 25 10-mei Oklahoma Dallas
Dag 26 11-mei Dallas
Dag 27 12-mei Dallas Amarillo
Dag 28 13-mei Amarillo Albuquerque
Dag 29 14-mei Albuquerque
Dag 30 15-mei Albuquerque Phoenix
Dag 31 16-mei Phoenix
Dag 32 17-mei Phoenix Grand Canyon
Dag 33 18-mei Grand Canyon
Dag 34 19-mei Grand Canyon page
Dag 35 20-mei page Bryce
Dag 36 21-mei Bryce Zion
Dag 37 22-mei Zion Las Vegas
Dag 38 23-mei Las Vegas
Dag 39 24-mei Las Vegas
Dag 40 25-mei Las Vegas Death Valley
Dag 41 26-mei Death Valley Mammoth Lakes
Dag 42 27-mei Mammoth Lakes Yosemite
Dag 43 28-mei Yosemite
Dag 44 29-mei Yosemite Sequoia
Dag 45 30-mei Sequoia
Dag 46 31-mei Sequoia Los Angeles
Dag 47 1-jun Los Angeles
Dag 48 2-jun Los Angeles
Dag 49 3-jun Los Angeles
Dag 50 4-jun Los Angeles Palm Springs
Dag 51 5-jun Palm Springs
Dag 52 6-jun Palm Springs San Diego
Dag 53 7-jun San Diego
Dag 54 8-jun San Diego
Dag 55 9-jun San Diego Santa Barbara
Dag 56 10-jun Santa Barbara Cambria
Dag 57 11-jun Cambria Monterey
Dag 58 12-jun Monterey
Dag 59 13-jun Monterey San Francisco
Dag 62 16-jun San Francisco Amsterdam
er zit wel 1 of 2 grote stukken tussen zoals memphis - oklahoma en albuquerque - phoenix. Eigenlijk wilde ik ook direct van Dallas naar Albuquerque maar dat was welk echt te lang... vandaar de tussenstop in amarillo.
Kleine toelichting bij sommige steden
Columbus : Zoo
Cincinneti: Zoo
Nashville/Memphis: Muziek/ gibson fabriek
Dallas: Zoo
Albuquerque: vanwege serie Breaking Bad
Phoenix: Zoo
Daarna spreekt wel voor zich..
Hebben jullie nog verdere inzichten? ik zit nu wel op zo'n 6000 miles
Dagnr datum vertrekplaats aankomst/verblijf
Dag 1 16-apr Amsterdam Boston
Dag 2 17-apr Boston
Dag 3 18-apr Boston
Dag 4 19-apr Boston New York
Dag 5 20-apr New York
Dag 6 21-apr New York
Dag 7 22-apr New York
Dag 8 23-apr New York Philadelphia
Dag 9 24-apr Philadelphia
Dag 10 25-apr Philadelphia Washington
Dag 11 26-apr Washington
Dag 12 27-apr washington pittsburg
Dag 13 28-apr pittsburg columbus
Dag 14 29-apr columbus
Dag 15 30-apr columbus Cincinnati
Dag 16 1-mei Cincinnati
Dag 17 2-mei Cincinnati Louisville
Dag 18 3-mei Louisville
Dag 19 4-mei Louisville Nashville
Dag 20 5-mei Nashville
Dag 21 6-mei Nashville Memphis
Dag 22 7-mei Memphis
Dag 23 8-mei Memphis oklahoma
Dag 24 9-mei oklahoma
Dag 25 10-mei Oklahoma Dallas
Dag 26 11-mei Dallas
Dag 27 12-mei Dallas Amarillo
Dag 28 13-mei Amarillo Albuquerque
Dag 29 14-mei Albuquerque
Dag 30 15-mei Albuquerque Phoenix
Dag 31 16-mei Phoenix
Dag 32 17-mei Phoenix Grand Canyon
Dag 33 18-mei Grand Canyon
Dag 34 19-mei Grand Canyon page
Dag 35 20-mei page Bryce
Dag 36 21-mei Bryce Zion
Dag 37 22-mei Zion Las Vegas
Dag 38 23-mei Las Vegas
Dag 39 24-mei Las Vegas
Dag 40 25-mei Las Vegas Death Valley
Dag 41 26-mei Death Valley Mammoth Lakes
Dag 42 27-mei Mammoth Lakes Yosemite
Dag 43 28-mei Yosemite
Dag 44 29-mei Yosemite Sequoia
Dag 45 30-mei Sequoia
Dag 46 31-mei Sequoia Los Angeles
Dag 47 1-jun Los Angeles
Dag 48 2-jun Los Angeles
Dag 49 3-jun Los Angeles
Dag 50 4-jun Los Angeles Palm Springs
Dag 51 5-jun Palm Springs
Dag 52 6-jun Palm Springs San Diego
Dag 53 7-jun San Diego
Dag 54 8-jun San Diego
Dag 55 9-jun San Diego Santa Barbara
Dag 56 10-jun Santa Barbara Cambria
Dag 57 11-jun Cambria Monterey
Dag 58 12-jun Monterey
Dag 59 13-jun Monterey San Francisco
Dag 62 16-jun San Francisco Amsterdam
er zit wel 1 of 2 grote stukken tussen zoals memphis - oklahoma en albuquerque - phoenix. Eigenlijk wilde ik ook direct van Dallas naar Albuquerque maar dat was welk echt te lang... vandaar de tussenstop in amarillo.
Kleine toelichting bij sommige steden
Columbus : Zoo
Cincinneti: Zoo
Nashville/Memphis: Muziek/ gibson fabriek
Dallas: Zoo
Albuquerque: vanwege serie Breaking Bad
Phoenix: Zoo
Daarna spreekt wel voor zich..
Hebben jullie nog verdere inzichten? ik zit nu wel op zo'n 6000 miles
2018 New York citytrip
2018 New York citytrip
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die kilometers gaat nog wel meer worden, want je gaat binnen de steden en parken ook nog 100-den kilometers rijden. Wrs kun je er zo nog meer dan 1000km bijtellen tijdens de hele reis.
Ik zou wel wat veranderen aan het Californië deel:
Rij van Sequoia naar Palm Springs, dan naar San Diego en dan naar Los Angeles. Dan kun je daarna een dag winnen door van LA naar bv Pismo Beach of Morro Bay te rijden en de dag erna naar Monterey. Dan kun je op die rit onderweg makkelijk Santa Barbara meepakken en heb je dus een dag over om elders bij te zetten. Ik neem aan dat jullie niet alles vooraf vastleggen qua overnachtingen?
Hou ook goed de site van Yosemite in de gaten over het wel of niet open zijn van de tioga pass. http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tioga.htm Het sneeuwvrij maken van de wegen begint vanaf 15 April en er schijnt dit jaar weinig sneeuw te liggen. Dus een hele grote kans dat je er op 27 Mei geen probleem hebt, maar ze sluiten het ook wel eens voor een dag (deel) af. Dus altijd even de updates online volgen.
Ik zou wel wat veranderen aan het Californië deel:
Rij van Sequoia naar Palm Springs, dan naar San Diego en dan naar Los Angeles. Dan kun je daarna een dag winnen door van LA naar bv Pismo Beach of Morro Bay te rijden en de dag erna naar Monterey. Dan kun je op die rit onderweg makkelijk Santa Barbara meepakken en heb je dus een dag over om elders bij te zetten. Ik neem aan dat jullie niet alles vooraf vastleggen qua overnachtingen?
Hou ook goed de site van Yosemite in de gaten over het wel of niet open zijn van de tioga pass. http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tioga.htm Het sneeuwvrij maken van de wegen begint vanaf 15 April en er schijnt dit jaar weinig sneeuw te liggen. Dus een hele grote kans dat je er op 27 Mei geen probleem hebt, maar ze sluiten het ook wel eens voor een dag (deel) af. Dus altijd even de updates online volgen.
-
inge-amerika
- Amerika-ontdekker
Re: Reis inge-amerika: van Boston naar San Francisco
Bedankt voor je suggesties voor de route, PSVwally! Ik ga er eens naar kijken!
was btw 6000 miles dus iets van 10.000 km , weet niet of je dat gezien had
dus ja ach 1000 km meer of minder...
Ik ga die site van Yosemite wel in de gaten houden ja, ik had hier en daar wel gelezen erover, maar zag zo vaak staan dat het dit jaar wel open zou zijn, maar kan maar beter zeker zijn voordat we daar staan en hij is toevallig een ochtendje dicht!
was btw 6000 miles dus iets van 10.000 km , weet niet of je dat gezien had
Ik ga die site van Yosemite wel in de gaten houden ja, ik had hier en daar wel gelezen erover, maar zag zo vaak staan dat het dit jaar wel open zou zijn, maar kan maar beter zeker zijn voordat we daar staan en hij is toevallig een ochtendje dicht!
2018 New York citytrip
2018 New York citytrip
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis inge-amerika: van Boston naar San Francisco
Leg alvast iets vast in het Memorial day weekend. Dat zou ik zo snel mogelijk doen, annuleren kan altijd nog. Het zal wel duur zijn in Las Vegas dan.
Ik zou ook inderdaad rondom LA de route iets anders doen. Ik zat te denken aan LA - San Diego - Palm Springs - SB. Maar het voorstel van Paul is beter, zeker als je via Joshua Tree wilt rijden (dan kun je via 29 Palms het park binnen rijden).
Marianne
Ik zou ook inderdaad rondom LA de route iets anders doen. Ik zat te denken aan LA - San Diego - Palm Springs - SB. Maar het voorstel van Paul is beter, zeker als je via Joshua Tree wilt rijden (dan kun je via 29 Palms het park binnen rijden).
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 9085 Weergaves
-
Laatste bericht door Glorious
-