Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Bericht door lovely_laura »

Als alles goed gaat willen we graag volgend jaar onze 3de reis alweer naar Amerika gaan maken.
Maar waar ga je dan heen?
In eerste instantie had ik een mooie route door canada gemaakt maar de dingen die we daar willen gaan doen (kanoeën, paardrijden) vinden we eigenlijk nog iets te vroeg met onze kinderen. Orlando lijkt ons ook erg leuk vooral voor de kinderen die dan 5 en 6 jaar zullen zijn. De gedachte was om dit te combineren met een kleine rondreis maar na lang twijfelen zijn we toch weer in het zuidwesten terecht gekomen. Dit keer in combinatie met Yellowstone. Omdat we midden in het hoofdseizoen zitten kunnen we er helaas niet meer van maken dan 23 dagen. In grote lijnen heb ik nu een route gemaakt maar hier heb ik nog wat dagen over en kan nog van alles geschoven worden. Graag jullie mening :thumbup:

dag1 Amsterdam - Jackson
dag2 Grand Teton
dag3 Grand Teton- Yellowstone
dag4 Yellowstone
dag5 Yellowstone
dag6 Yellowstone - Zo ver mogelijk richting Moab
dag 7 ???? - Moab
dag8 Moab
dag9 Moab
dag10 Moab - Capitol reef
dag11 Capitol reef
dag12 Capitol Reef - Bryce
dag13 Bryce - Zion
dag14 Zion
dag15 Zion - Las Vegas
dag16 Las Vegas
dag17 Las Vegas
dag 18 Las Vegas - Los Angeles
dag19 Los Angeles
dag20
dag21
dag 22
dag23 Naar huis

Wat vinden jullie van het aantal dagen per locatie? Los Angeles is eigenlijk voor ons geen must maar heb hem er nu bijgezet omdat ik toch nog dagen over heb. Het begin en eind punt liggen nog niet vast al lijkt me Jackson wel een handig beginpunt.
We zijn al 2 keer eerder in het zuidwesten geweest namelijk:
San Francisco 2x Yosemite 2x Seki 1x Zion 1x Bryce 1x(maar door omstandigheden bijna niks gezien) Page 1x Grand Canyon 2x Sedona 1x Las Vegas 2x LA 1x Yellowstone 1x en san Diego 1x
Las Vegas is vooral omdat mijn man het hier geweldig vind en het ook lekker is om een paar dagen lekker te luieren. We zijn niet echt strand mensen maar vind het voor een dagje wel leuk daarom nu LA erin gezet. Waar zouden jullie de extra dagen plaatsen?
Graag wil ik nog een keertje naar Monument Valley maar kan niet echt een goede plek vinden om het in te stoppen zonder er teveel voor om te rijden of mis ik nog een leuke plek daar in de buurt?
Ik hoop dat jullie nog leuke ideeën of tips hebben om er weer mede dankzij jullie een onvergetelijke reis van te maken! :thumbup: :D

Gr Laura
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Bericht door ingrid14 »

Een extra dag zou ik nog bij Yellowstone zetten.
En misschien Cody toevoegen. Het is een leuk stadje.

Tussen Yellowstone en Moab zou je een stop in Vernal kunnen doen (Dinosaur NM)

Monument Valley zou kunnen na Moab en dan daarna via de schitterende Ut95 naar Capitol Reef.

Het begin zou je ook anders kunnen doen.
Voordeel is dan dat je rit naar Vernal korter wordt.

AMS-Jackson
Jackson - Cody ('s avonds naar de rodeo)
Cody - Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone - Grand Teton
Grand Teton
Grand Teton - Vernal

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Bericht door lovely_laura »

Bedankt ingrid,
Cody lijkt me inderdaad een leuk stadje maar als ik het in google maps zet kom ik op een reistijd van 5:20uur en dat vind ik eigenlijk te lang om gelijk de eerste dag al te gaan rijden nadat de kinderen net de dag ervoor de hele dag in het vliegtuig hebben gezeten.
Als we kiezen voor vernal is het wel handiger om eerst naar yellowstone te gaan en dan naar Jackson. Mijn zoontje is gek op dino's dus denk dat hij dat wel leuk vind.

Iemand anders nog leuke ideeën? :thumbup:

Gr. Laura
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1469
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Contacteer:

Re: Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Bericht door Inge »

Ik zou in dit geval Los Angeles schrappen. Het ligt een eind uit de route en alleen voor een dagje strand zou ik die hele rit niet maken. Ga dan in NL nog een dagje naar het strand :wink: .

Je zou ook kunnen starten en/of eindigen in Denver (al is de tijd wel wat krap om een rondje te maken met Las Vegas erbij). Je kan vanuit grand Teton via Salt Lake City naar Las Vegas (evt. Via Zion) en daarna via Monument Valley naar Moab en dan via Rocky mountain NP naar Denver.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Bericht door Hans B »

Ga je met auto/motel of camper/camping

Je zou ook vanaf Billings kunnen.
Misschien is vanaf Moab een stukje oostelijk (ZW Colorado, NW New Mexico) iets.
Je heb de treinreis van Durango naar Silverton, Mesa Verde, Petrified Forest.
En misschien stoppen in Las Vegas ipv LA ??

Of helemaal wat anders met vertrek van Denver (Badlands, Black Hills, Cody, Yellowstone, SLC, Vernal Dinosaur, Arches) en als er tijd genoeg is door de hoge bergen van Colorado terug naar Denver (Mesa Verde, Great Sand Dunes)
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
TwentseGijs
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mei 2014, 18:01
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Houston Texas (voorheen in Enschede)

Re: Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Bericht door TwentseGijs »

ingrid14 schreef: Tussen Yellowstone en Moab zou je een stop in Vernal kunnen doen (Dinosaur NM)
Ik kom net terug uit Vernal, is inderdaad een leuke stop.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Bericht door lovely_laura »

bedankt voor de vele reacties.
Als vervoer gaan we met de auto en slapen we in hotels.
LA gaan we denk ik sowieso maar schrappen want inderdaad hier in Nederland woon ik ook maar een half uurtje van het strand. Zou er alleen nog heen gaan als we een dagje pretpark zouden doen.
Ik zal vanavond even rustig al jullie reacties doorlezen en dan een nieuwe route in elkaar gaan zetten. :thumbup:

Gr. Laura
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Bericht door ingrid14 »

Van Jackson naar Cody is 3 u 40 rijden.

Google maps stuurt je rond nu omdat in Yellowstone de wegen gesloten zijn.

Via Mapquest lukt het wel http://mapq.st/1MQS9uh

Als je van Jackson naar Cody rijdt kan je verscheidene stops doen, vb wandelingetje bij Colter Bay, bezoek aan West Thump Geyser Basin, Buffalo Bill Dam, ...

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Bericht door lovely_laura »

Het stukje durango en mesa Verde lijkt me een erg leuke aanvulling op de route alleen twijfel ik of het ook voor kinderen leuk is. De treinreis durango - silverton lijkt me net iets te ver vooral omdat je ook nog terug moet maar wel erg mooi! Iemand hier ervaring op dit stuk met kinderen? Zijn er in die omgeving ook voor de kinderen leuke activiteiten?

Gr. Laura
SteViS
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 aug 2011, 20:28
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Bericht door SteViS »

Durango is leuk met kinderen. Wij hebben er voor gekozen niet de treinreis te doen omdat dit een hele dag duurt. En aangezien die van ons na een kwartiertje begint te vragen of we er al zijn, vonden we een dag treinreizen te lang.
Wij hebben onze dag in Durango besteed aan het treinmuseum en vervolgens het Discovery Museum. Erna nog even spelen in een speeltuintje dat we tegen kwamen en we hadden een heerlijke dag. En heb je een paar uur over op een dag, dan kun je 1 van deze dingen ook doen.

Daarna zijn wij vanuit Durango naar Ouray gereden via Silverton. We zagen de trein 's morgens na vertrek over de camping rijden in Durango en erna weer aankomen in Silverton, omdat wij eerder gearriveerd waren. Vanuit Silverton de Million Dollar Highway naar Ouray. Nachtje geslapen, gezwommen in de warmwaterbronnen, wandeling gemaakt bij de Box Canyon Falls en erna naar Moab gereden. Erg mooie route.

Wij zijn trouwens vanuit Monument Valley naar Durango gereden met de camper.
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Bericht door lovely_laura »

Dat klinkt allemaal heel leuk steVIS Hebben jullie toevallig ook een reisverslag gemaakt?

Gr. Laura
SteViS
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 aug 2011, 20:28
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Bericht door SteViS »

Ik PB je wel even.
Route staat trouwens op het forum, zie dit topic.Definitieve route wijkt iets af, maar niet veel.
Laatst gewijzigd door SteViS op 21 mar 2015, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Bericht door lovely_laura »

Wij komen uit Moab dus zullen jullie stukje dan denk ik andersom doen.
Nu lees ik op Wikipedia dat de million dollar highway best gevaarlijk kan zijn en vooral als je van onze kant komt (de buitenkant)
Hoe hebben jullie dat ervaren?

Gr. Laura
SteViS
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 aug 2011, 20:28
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Bericht door SteViS »

Wij hebben de weg met een 30ft camper gereden, maar reden inderdaad wel aan de binnenkant. In het reisverslag staat op dag21 een foto van de weg. Als er geen verkeer komt, kun je altijd meer naar het midden van de weg gaan rijden. Is trouwens ook lang niet overal zo stijl. Ik vond het een schitterende weg. Maar eerlijk is eerlijk...ik weet niet hoe ik het had gevonden als we aan de buitenkant reden.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis lovely_laura: rondreis augustus 2016

Bericht door hemmie »

Wij hebben in Durango de treinreis niet gedaan vanwege de baby, ik zou het met wat oudere kinderen zoals die van jou misschien wel gedaan hebben, maar ik heb geen idee of we ook echt iets gemist hebben. Wij zijn vanaf Durango naar Mesa verde op en neer geweest, de 4- en zeker de 6-jarige vonden dat best leuk. Wij zijn ook vanuit Durango op een dag op en neer naar Ouray gereden (omdat we met de caravan waren, die lieten we dus in Durango staan), prachtige weg. Ik ben sowieso niet zo'n held in de auto, mijn man rijdt dus altijd, ik kan me niet echt herinneren dat hij/we 1 kant enger vonden dan de andere. Het is gewoon een bergweg, zoals je die in de Alpen ook wel hebt.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer