New York april/mei 2015

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Caro66
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2015, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 3

New York april/mei 2015

Bericht door Caro66 »

Hallo allemaal,

Ik ben druk aan het voorbereiden voor onze (mijn 16 jarige dochter en ik) 5 dagen New York, veel zin in! Ik heb wat verschillende vragen, hoop dat jullie ons kunnen helpen.

We zijn van plan om van Newark met een gedeelde minivan naar ons hotel in midtown Manhattan te gaan. Onze terugreis valt op de dag van de 5 boro bike tour, weet iemand of dit soort busjes dan wel rijden? Onze vlucht gaat die dag om 17.45. Is het wellicht verstandiger om terug naar het vliegveld met ov te gaan?

We vliegen met United Airlines, begrijp ik goed dat we entertainment niet hoeven te bespreken maar dat dit standaard is inbegrepen?

Verder wil ik graag een kaart bij readysim.com kopen. Heeft iemand ervaring om dit vast in je hotel te laten bezorgen en/of kun je ze ook gewoon bv al op het vliegveld kopen?

We willen de eerste dag de downtowntour van de HOHO bus doen. Ik krijg van de verschillende sites niet helemaal duidelijk of ze live gidsen hebben of alleen maar audio. Ik vind de gidsen veel leuker dus weet iemand welke organisaties die hebben?

Tot slot, ik zou het leuk vinden om een avond echt amerikaanse steaks te eten. Maar wat ik zie op internet vind ik vaak wel heel duur. Suggesties (bij voorkeur in midtown)? Ik heb gezocht naar een topic favoriete restaurants oid maar kan ik niet vinden.

Ik zie uit naar reacties, alvast bedankt! Groeten
1998: Zuidwesten
2008: New York
2013: Florida
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8331
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: New York april/mei 2015

Bericht door Bennogr »

Probeer http://www.opentable.com" onclick="window.open(this.href);return false; Zoek New York op en dan kun je op een lijstje klikken met allerlei soorten eten, van Beglisch tot hedendaags Amerikaans, tot vele andere culturen (geen Dutch!). Naast de naam van het restaurant staat een indicatie van de prijs ($ is goedkoop, een meer $ wordt steeds duurder). Kun je zelfs tijden en tafels reserveren.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: New York april/mei 2015

Bericht door PSVwally »

We vliegen met United Airlines, begrijp ik goed dat we entertainment niet hoeven te bespreken maar dat dit standaard is inbegrepen?
Jup. Mocht je nog in een oud vliegtuig zitten, dan heb je wrs 9 kanalen. In een geupdate vliegveld kun je je reis bijna helemaal uitzitten met films en series hoor.
Verder wil ik graag een kaart bij readysim.com kopen. Heeft iemand ervaring om dit vast in je hotel te laten bezorgen en/of kun je ze ook gewoon bv al op het vliegveld kopen?
Waar heb je die kaart voor nodig? Er zijn heel veel free wifi plekken, misschien ook wel free wifi in je hotel? Of moet je verplicht de hele dag bereikbaar zijn voor vanalles en nog wat?
marfre1970
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 aug 2014, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: New York april/mei 2015

Bericht door marfre1970 »

We willen de eerste dag de downtowntour van de HOHO bus doen. Ik krijg van de verschillende sites niet helemaal duidelijk of ze live gidsen hebben of alleen maar audio. Ik vind de gidsen veel leuker dus weet iemand welke organisaties die hebben?
Wij hebben vorig jaar een HOHO tour gedaan met citysightsNY (blauwe bus). Hier is een gids aanwezig. We hebben tijdens de verschillende tours steeds leuke enthousiaste gidsen gehad. Kaarten ter plekke gekocht.
1998: New York
2014: New York
2015: rondreis Florida en New York
2018: rondreis Californië
2020: rondreis Oregon - Canada
marfre1970
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 aug 2014, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: New York april/mei 2015

Bericht door marfre1970 »

[quoteProbeer http://www.opentable.com" onclick="window.open(this.href);return false; Zoek New York ][/quote]

Opentable kan ik je ook aanraden. Is heel handig om alvast een plekje in je favoriete restaurant te reserveren. Wij hadden een leuk restaurant bij Rockefeller plaza (Rock Center cafe) en keken uit op de schaatsbaan :thumbup: Maar dit is tijdens het voorjaar niet van toepassing... ;)
1998: New York
2014: New York
2015: rondreis Florida en New York
2018: rondreis Californië
2020: rondreis Oregon - Canada
Caro66
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2015, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: New York april/mei 2015

Bericht door Caro66 »

Bedankt voor de reacties. Open table heb ik ondertussen bekeken, leuk, daar is heel wat te vinden. Ik ben benieuwd wat op het forum de favoriete (betaalbare) steakrestaurants zijn.
De internetkaart wil ik vooral gebruiken om toeristische informatie van mijn telefoon te halen, zoals een app voor de metro bijvoorbeeld.
1998: Zuidwesten
2008: New York
2013: Florida
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: New York april/mei 2015

Bericht door Bushmaster »

Verder wil ik graag een kaart bij readysim.com kopen.
kan je nu ook al vast kopen, heb je met twee/drie dagen in huis (wordt vanuit Duitsland verstuurd),
termijn begint pas als je de kaart in de US in je telefoon stopt en activeert, werkt perfect in NY.
Gebruikersavatar
jmdank
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 dec 2014, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: New York april/mei 2015

Bericht door jmdank »

Werkt de readysim kaart ook buiten NYC en de staat New York?
Wil hem voor de rondreis NYC, Niagara, Washington, NYC gebruiken.
Hoop niet de ervaring als Tele2 mobiel in Nederland te krijgen (hebben we hier geen bereik mee...)
NYC 2013
Rondje Noord Oost 2015 https://dankiesontour.wordpress.com"
NYC 2017
NYC 2019

Verslaafd aan NYC maar nu tijd om eens verder te kijken.
Daarom oktober 2022 rondje Zuid West op de planning
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: New York april/mei 2015

Bericht door Bushmaster »

jmdank schreef:Werkt de readysim kaart ook buiten NYC en de staat New York?
http://www.readysim.com/coverage.html
Caro66
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2015, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: New York april/mei 2015

Bericht door Caro66 »

Bedankt voor de reactie over de kaart, dit wist ik niet, ga hem bestellen.
1998: Zuidwesten
2008: New York
2013: Florida
Gebruikersavatar
jmdank
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 dec 2014, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: New York april/mei 2015

Bericht door jmdank »

Dank voor je linkje Bushmaster! :thumbup:
NYC 2013
Rondje Noord Oost 2015 https://dankiesontour.wordpress.com"
NYC 2017
NYC 2019

Verslaafd aan NYC maar nu tijd om eens verder te kijken.
Daarom oktober 2022 rondje Zuid West op de planning
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer