Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Toegang US na refusal INA section 217?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Anneke030
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Toegang US na refusal INA section 217?

Bericht door Anneke030 »

Beste ervaringsdeskundigen,

Helaas heeft mijn partner in de US in burnout en dit heeft mogelijk gevolgen voor mijn relatie en de daarbijbehorende K1 procedure. Ik ben hier heel verdrietig over uiteraard, maar hoop dat alles uiteindelijk toch goed komt. Het is in onze geval een nóg langere procedure omdat mijn vriend pas recentelijk citizen is, deze procedure moest eerst worden gestart voordat wij onze procedure konden starten. Maar nu we EINDELIJK kunnen wordt het mijn partner helaas allemaal teveel omdat hij vreest dat het extra lang gaat duren omdat ik eerder geweigerd ben (hij denkt minimaal 8-10 maanden en weet niet of hij dat nog eens aan kan na bijna 2 jaar long distance).

In verband met mijn huidige baan kan het in de toekomst voorkomen dat ik wellicht korte tripjes naar US zou moeten maken. Ik ben in oktober geweigerd, omdat men bang was dat ik het land niet meer zou verlaten i.v.m. mijn relatie (ik had mijn partner al meerdere keren bezocht dat jaar). Ik heb sindsdien dus een 'kruisje achter mijn naam'. Ik wil na mijn verdrietige ervaring in oktober geen slapende honden wakker maken bij het consulaat daarom hoop ik dat hier mensen zijn die er wat meer over weten of mij kunnen doorverwijzen naar een eerdere post?

Kan ik, wanneer ik meer duidelijkheid heb over mijn toekomst, een afspraak maken bij het consulaat en toelichten dat de relationele situatie is veranderd en dus niet meer van toepassing is? Hoe lang blijf je geregistreerd?

Lang verhaal kort; wat kan ik zelf doen om weer te mogen reizen?

Thanks.
Jrabakker
Amerikakenner

Re: Toegang US na refusal INA section 217?

Bericht door Jrabakker »

Vervelend, maar simpel: je zult NOOIT meer zonder visa naar de USA Mogen reizen. Voor korte tripjes heb je vanaf nu een B2 visum nodig, en daarvoor moet je door een volledige visumaanvraag. Sinds je specifiek bent geweigerd omdat ze bang waren dat je zou blijven, is de kans gering/nihil dat ze je zonder een gewijzigde situatie nu wel een visum zullen geven.

(Zijn die tripjes trouwens gerelateerd aan je werk? In dat geval gaat het om een B1 visum. Het B1/B2 wordt vaak als combinatie afgegeven.)

Ik ben bang dat je gewoon het K1 process zult moeten doorlopen. Je bent vorige keer geweigerd maar toen heb je gelijk het land verlaten? Dan heb je in ieder geval niet de wet overtreden en voor een K1 zal dit waarschijnlijk worden vergeven.

Allemaal niet leuk om te horen, maar als je nu gekke dingen gaat doen zul je het jezelf alleen maar moeilijker maken.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Anneke030
Amerika-ontdekker

Bericht door Anneke030 »

Nee, na alle ellende durf ik geen gekke sprongen meer te maken, dus daarom ben ik extra voorzichtig. Ja, ik ben gelijk terug gegaan naar NL en heb niet gelogen tijdens het opnemen van mijn verklaring.

Bedankt voor het duidelijke antwoord, nooit meer zonder visum dus. Het is wat het is, ik kan het niet meer veranderen. Spontane tripjes zijn er dus niet meer bij, daar moet ik dus qua werk ook rekening mee houden.

Ik hoop dat we alsnog de K1 procedure gaan starten, want ik wil niets liever dan bij mijn Amerikaanse partner zijn.
Alleen is het dus nu gezien de omstandigheden niet duidelijk of dat gaat gebeuren en ja, daar ben ik ik erg verdrietig over.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

is je werk op de hoogte van je geplande emigratie? Zo ja, dan zou ik ze duidelijk maken dat op dit moment tripjes naar de USA voor werk je situatie niet zullen helpen, omdat je hiervoor dus een B1 visum moet gaan aanvragen.
Anneke030
Amerika-ontdekker

Bericht door Anneke030 »

Ja, zij zijn zeker op de hoogte en heel erg begaan met mijn siutatie.

Wordt wel een heel lastig verhaal allemaal...
Ik vrees dat ik dus nu ook dat allemaal on hold moet zetten.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Ik ben bang van wel. Zeker zolang je K1 aanvraag nog niet is opgestart. Als je nu een B1/2 visum probeert aan te vragen wordt dat gewoon gezien als nog een poging om het land binnen te komen, en zolang je niet heel specifiek kunt aantonen dat je terug zult keren naar NL wordt dit visum ook geweigerd. En dan ben je weer wat verder van huis voor je K1 aanvraag.

Heeft je partner nu eindelijk zijn amerikaanse paspoort? in je andere topic had je het over December?
Anneke030
Amerika-ontdekker

Bericht door Anneke030 »

Ja, hij is nu officieel Amerikaan. Sinds eind december. Het kostte helaas een paar weken om alle benodigde doc's uit zijn geboorteland te krijgen voor onze aanvraag. En nu is alles eindelijk compleet, kunnen we na 2 jaar eindelijk alles insturen en dan slaat de twijfel toe :-( Zo moeilijk dit.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

mag ik vragen waarom jullie dan de K1 procedure nog niet gestart zijn, dat had toch gelijk daarna gekund? Zolang je niets indient duurt het oneindig lang....
Anneke030
Amerika-ontdekker

Bericht door Anneke030 »

Ja, we hadden 2 weken geleden (toen alle stukken eindelijk compleet waren) alles kunnen insturen. Nét op het moment dat mijn partner in paniek raakte en nu compleet overwerkt niet meer weet wat hij wil. We delen een lange geschiedenis en hebben heel fijne relatie. En nu zijn we zo dichtbij! Wat is 8 maanden op een mensenleven? Hij zou gewoon kunnen insturen en heeft dan alsnog de tijd om na te denken en we houden al zolang zoveel van elkaar dat ik zeker weet dat hij, zodra hij zich weer beter voelt, hier ontzettend spijt van gaat krijgen. Ik vind het moeilijk om er over te oordelen, ik ben zelf nooit overspannen geweest / nooit een burnout gehad dus ik wil niet te hard zijn en hem even de tijd en ruimte te geven. Maar elke week die we langer wachten is weer een week langer apart van elkaar. Lastig om op afstand en met tijdsverschil er voor elkaar te kunnen zijn, je wilt de persoon van wie je het allermeeste houdt zo graag bij staan...
Anneke030
Amerika-ontdekker

Bericht door Anneke030 »

Gelukkig, kogel is door de kerk: we gaan door met de K1 procedure. Na een paar emotionele weken zijn we gelukkig nu op het punt beland dat we er toch voor gaan.

Ik zal jullie op de hoogte houden van het proces en hoop dat ik andere mensen met mijn verhaal kan behoeden voor het maken van dezelfde fouten.
Ik ben benieuwd of mijn refusal invloed zal hebben op de duur van het proces etc. Maar gelukkig is het nu verder in handen van de immigratiejurist in de US.

Thanks voor het 'aanhoren'.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Anneke030 schreef:Gelukkig, kogel is door de kerk: we gaan door met de K1 procedure. Na een paar emotionele weken zijn we gelukkig nu op het punt beland dat we er toch voor gaan.
.
:thumbup: :thumbup:
Take it easy en kopje erbij !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Vervelend dat je een moeilijke periode hebt moeten doorstaan. Maar de zon schijnt weer !

Immigratie 'overtredingen' worden vergeven wanneer betrokkene met een US citizen trouwt.
Maak je dus geen zorgen. Bovendien de immigratie advocaat zal weten wat te doen.
Laat een van jullie wel regelmatig kontakt hebben met de advocaat mbt. voortgang van de procedure, wat voor documenten aangeleverd moeten worden enz. Het krakende wiel krijgt de wagen-smeer, zegt het spreekwoord - en zo werkt het hier echt !
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

volgens mij heeft TS geen overtreding begaan, maar is ze alleen geweigerd bij binnenkomst.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Daarom stond overtreding ook tussen aanhalingstekens.
Maar je hebt gelijk - niet echt duidelijk opgeschreven. Ik bedoelde het 'vlaggetje' bij TS naam.
Goed dat je het even recht-zet.
Aangezien er inderdaad geen sprake is van een overtreding, hoeft de procedure niet daardoor langer te duren.

Zodra het K-1 visum inderdaad is aangevraagd zal TS denkelijk weer naar de US kunnen.
Maar moet wel het dossier met I-129F informatie en alles mbt. K-1 aanvrae meenemen, zodat ze de immigrations officer kan bewijzen dat zij en haar a.s. alles op de aangewezen manier aanpakken, en daarmee door zullen gaan.
Anneke030
Amerika-ontdekker

Bericht door Anneke030 »

Thanks... Ik zal jullie op de hoogte houden. Spreek vanavond met de advocaat, zal het eens vragen over het naar US reizen .
Anneke030
Amerika-ontdekker

Bericht door Anneke030 »

Een korte update van mijn kant.

Heeft poosje geduurd, maar NOA1 is binnen!
Ook al gaat het nog een poos duren, de eerste stap is gezet. Ik ben blij!
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Fijn, gefeliciteerd!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer