Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Orka's / Beren / Poema's Vancouver Island
-
JensCourtens
- Amerika-ontdekker
Orka's / Beren / Poema's Vancouver Island
Hallo!
Mijn Vriendin en ik hebben een reis geboekt van 4 tot 20 september naar Vancouver.
We zijn nu bezig met het voorbereiden van onze route, omdat we deze reis gaan doen met een gehuurde camper met de bedoeling Vancouver Island rond te rijden.
We maken deze reis vooral omdat we beiden geobsedeerd zijn van orka's, en deze ( zoveel mogelijk) daar in het wild willen zien.
We zouden natuurlijk ook wel graag de beren en de poema's zien en daarom hadden we graag wat tips gehad over hoe we best onze route plannen.
Ik had namelijk het volgende in gedachten:
Ferrie nemen van Tsawwassen naar Duke Point, zo richting Campbell River → Telegraph Cove → Port Hardy → Tofino → Victoria.
M.a.w het hele eiland rondrijden. Is dit aan te raden, of neem ik best een ander traject?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Jens Courtens
Mijn Vriendin en ik hebben een reis geboekt van 4 tot 20 september naar Vancouver.
We zijn nu bezig met het voorbereiden van onze route, omdat we deze reis gaan doen met een gehuurde camper met de bedoeling Vancouver Island rond te rijden.
We maken deze reis vooral omdat we beiden geobsedeerd zijn van orka's, en deze ( zoveel mogelijk) daar in het wild willen zien.
We zouden natuurlijk ook wel graag de beren en de poema's zien en daarom hadden we graag wat tips gehad over hoe we best onze route plannen.
Ik had namelijk het volgende in gedachten:
Ferrie nemen van Tsawwassen naar Duke Point, zo richting Campbell River → Telegraph Cove → Port Hardy → Tofino → Victoria.
M.a.w het hele eiland rondrijden. Is dit aan te raden, of neem ik best een ander traject?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Jens Courtens
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Orka's / Beren / Poema's Vancouver Island
Wij zagen op een week vancouver island slechts één beer (heel schuw) in de buurt van Tofino.
Vanuit telegraphe cove kan je berenexcursies doen.
Verder zagen we ook orka's en walvissen op boottochten vanuit Victoria, maar vooral die vanuit PortMcNeill (Mackay).
-> zie voor ideetjes ons reisverslag van 2012 via de link hieronder.
Vanuit telegraphe cove kan je berenexcursies doen.
Verder zagen we ook orka's en walvissen op boottochten vanuit Victoria, maar vooral die vanuit PortMcNeill (Mackay).
-> zie voor ideetjes ons reisverslag van 2012 via de link hieronder.
We zijn al vaak in noord amerika geweest, en zijn enorme natuurmensen. Een poema zien is heel heel heel veel geluk hebben. Ik hoop voor jullie dat je eentje zult zien.
Je vergeet de zeeotters, maar die zul je wel tegen komen net als beren. Ga voor zonopgang aan de rit dan is de kans het grootst om dieren tegen te komen.
Ogen en oren ophouden en niet te snel opgeven. Wij zagen onze eerste otter op nog geen 10 meter toen we aan het strand zaten. Komt er ineens een otter uit het water gaat naar zijn favoriete boom. Gaat even lekker schuren en gaat het water weer in en dat op nog geen 10 meter van ons af. Natuurlijk geen fototoestel..... Bij ons.....
Je vergeet de zeeotters, maar die zul je wel tegen komen net als beren. Ga voor zonopgang aan de rit dan is de kans het grootst om dieren tegen te komen.
Ogen en oren ophouden en niet te snel opgeven. Wij zagen onze eerste otter op nog geen 10 meter toen we aan het strand zaten. Komt er ineens een otter uit het water gaat naar zijn favoriete boom. Gaat even lekker schuren en gaat het water weer in en dat op nog geen 10 meter van ons af. Natuurlijk geen fototoestel..... Bij ons.....
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Al wat jaartjes geleden, maar wat ook wel eens wil helpen, is af en toe een zijweg nemen. Heel rustig rijden en niet te veel lawaai maken. Zo hebben wij een paar keer beren gezien op Vancouver Island.
Voor de Orka's gewoon een toer geboekt. gegarandeerd dat je dan Orka's ziet. Ze volgen hele families en weten waar ze zitten. De toerorganisaties tippen elkaar ook.
Volgens mij gingen we bij Tofino op walvistoer. Hondsberoerd geweest door het slechte weer. Volgens mij kregen we toen een tegoed bon, om nog eens gratis terug te komen. Helaas weggegooid, anders had ik het kunnen opsturen.
Is september nog bessen tijd?? daar zitten heel vaak beren te snoepen. En inderdaad. Zo tegen sunset gaan toeren met de auto...meer kans op wilde dieren.
Ik weet nog dat we daar een camping hadden met wilde dieren....
allemaal konijntjes in alle kleuren van de regenboog. Over de hele camping...
By de 'Knight Inlet lodge' ( boven Vancouver)http://www.grizzlytours.com/ heel veel beren.
Voor de Orka's gewoon een toer geboekt. gegarandeerd dat je dan Orka's ziet. Ze volgen hele families en weten waar ze zitten. De toerorganisaties tippen elkaar ook.
Volgens mij gingen we bij Tofino op walvistoer. Hondsberoerd geweest door het slechte weer. Volgens mij kregen we toen een tegoed bon, om nog eens gratis terug te komen. Helaas weggegooid, anders had ik het kunnen opsturen.
Is september nog bessen tijd?? daar zitten heel vaak beren te snoepen. En inderdaad. Zo tegen sunset gaan toeren met de auto...meer kans op wilde dieren.
Ik weet nog dat we daar een camping hadden met wilde dieren....
By de 'Knight Inlet lodge' ( boven Vancouver)http://www.grizzlytours.com/ heel veel beren.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
JensCourtens
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie tips en info!
We zijn volop bezig met het uitstippelen van onze route.
Ik post die dan zeker op het forum om te zien wat jullie ervan vinden!
Bedankt!!
We zijn volop bezig met het uitstippelen van onze route.
Ik post die dan zeker op het forum om te zien wat jullie ervan vinden!
Bedankt!!
Poema's zien zelfs de Canadians zelf nooit
, wij hebben er eentje van ver gezien maar het zijn zeer schuwe dieren.
Beren zal je sowieso zien, waar je ook bent. Wij zagen er enkele in de buurt van Telegraph Cove en uiteraard in de Rockies.
Beren zal je sowieso zien, waar je ook bent. Wij zagen er enkele in de buurt van Telegraph Cove en uiteraard in de Rockies.
Op de planning: Canada (juni 2014)
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4495 Weergaves
-