Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
zoeken en bezoeken State Parks
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
zoeken en bezoeken State Parks
Hoi allemaal,
Omdat er in verschillende draadjes op het forum vragen kwamen over State Parks hier een paar tips.
De National Parks zijn wel bekend maar dat je onderweg ook veel State Parks tegenkomt is niet zo bekent, soms worden er een paar bezocht omdat men ze toevallig tegenkomt op de route.
Om er bij de planning al rekening mee te houden kan je de site bezoeken http://www.stateparks.org en als de route ruimte laat om er wat tussen te voegen kan je altijd zoeken tussen de vele folders die je vind in het hotel, in het gebouw van de Rest-Area en het kantoor van de campground zo hebben wij ook onze eerste State Parks gevonden.
Uiteraard kan je het ook vragen op het forum zo hebben wij voor onze laatste trip in NY verschillende tips gekregen via het forum.
De meeste State Parks zijn zeker een bezoekje waard.
Gr.
Rob
Omdat er in verschillende draadjes op het forum vragen kwamen over State Parks hier een paar tips.
De National Parks zijn wel bekend maar dat je onderweg ook veel State Parks tegenkomt is niet zo bekent, soms worden er een paar bezocht omdat men ze toevallig tegenkomt op de route.
Om er bij de planning al rekening mee te houden kan je de site bezoeken http://www.stateparks.org en als de route ruimte laat om er wat tussen te voegen kan je altijd zoeken tussen de vele folders die je vind in het hotel, in het gebouw van de Rest-Area en het kantoor van de campground zo hebben wij ook onze eerste State Parks gevonden.
Uiteraard kan je het ook vragen op het forum zo hebben wij voor onze laatste trip in NY verschillende tips gekregen via het forum.
De meeste State Parks zijn zeker een bezoekje waard.
Gr.
Rob
-
erki
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Dit brengt mij op de volgende vraag:
Ik lees vaak en met veel plezier de reisverslagen op Internet en doe zo hier en daar wel ideeën op. Maar het zou voor mij, en anderen ongetwijfeld, heel erg prettig zijn bij het plannen van een reis, om een meer gestructureerde 'kennisdatabase' te hebben. En dan bedoel ik een site waar reizigers hun ervaringen op een gestructureerde wijze kwijt kunnen en anderen kunnen lezen wat aanbevolen danwel afgeraden wordt. Ik denk bijv. aan een beoordeling van staten, steden, attracties, nationale parken, state parks, hotels, restaurantketens etc. Zeker voor de rondtrekkende vakantieganger, zoals de meesten van ons, kan het reuzehandig zijn om vooraf te weten welke trail je in park X zeker moet doen of welke boottocht een must is, maar dat je dan wel van tevoren moet reserveren op site Y.
Maar misschien is er zoiets al wel. In dat geval houd ik me aanbevolen voor de naam van zo´n site.
Erik
Ik lees vaak en met veel plezier de reisverslagen op Internet en doe zo hier en daar wel ideeën op. Maar het zou voor mij, en anderen ongetwijfeld, heel erg prettig zijn bij het plannen van een reis, om een meer gestructureerde 'kennisdatabase' te hebben. En dan bedoel ik een site waar reizigers hun ervaringen op een gestructureerde wijze kwijt kunnen en anderen kunnen lezen wat aanbevolen danwel afgeraden wordt. Ik denk bijv. aan een beoordeling van staten, steden, attracties, nationale parken, state parks, hotels, restaurantketens etc. Zeker voor de rondtrekkende vakantieganger, zoals de meesten van ons, kan het reuzehandig zijn om vooraf te weten welke trail je in park X zeker moet doen of welke boottocht een must is, maar dat je dan wel van tevoren moet reserveren op site Y.
Maar misschien is er zoiets al wel. In dat geval houd ik me aanbevolen voor de naam van zo´n site.
Erik
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Hoi Erik,erki schreef:Dit brengt mij op de volgende vraag:
Erik
Op http://www.reisweb.nl staan ook een aantal reisverhalen en daar kunnen mensen ook op een andere manier tips achterlaten. Helaas is het niet zo gestructureerd als het zou kunnen zijn. Bovendien heb ik het idee dat sommige informatie al wat verouderd is. Maar het is een begin.
groetjes
Inge
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Erik,
De beleving van een park of stad is natuurlijk heel persoonlijk, iets wat ik een 10 geef kan voor iemand anders heel erg tegenvallen.
Zo geef ik niet zo veel om steden terwijl jij misschien wel een week in 1 stad door wil brengen.
Het blijft dus altijd erg persoonlijk.
Zoals Inge aangeeft kan informatie soms verouderd zijn, zeker als er zoals op reisweb.nl geen datum bij vermeld is.
Gr.
Rob
De beleving van een park of stad is natuurlijk heel persoonlijk, iets wat ik een 10 geef kan voor iemand anders heel erg tegenvallen.
Zo geef ik niet zo veel om steden terwijl jij misschien wel een week in 1 stad door wil brengen.
Zoals Inge aangeeft kan informatie soms verouderd zijn, zeker als er zoals op reisweb.nl geen datum bij vermeld is.
Gr.
Rob
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Rob,
Heb mij de laatste dagen een beetje verdiept in de div. State Parks (alvast voor volgend jaar) en ik kom er nu eigelijk pas achter dat ik toch al wel een behoorlijk aantal S.P. heb bezocht. Om een paar te noemen:
In Utah bijv. Goblin Valley SP, Kodachrome SP, Coral Pink Sand Dunes SP, Goosenecks SP, Green River SP. Dead Horse Point SP. Vorig jaar bijv. in Arizona het Slide Rock SP, Catalina SP, In Texas Palo Duro Canyon SP, enz.
Ik noem er zo maar een paar, maar het zijn er veel meer. Eigenlijk is het min of meer ongemerkt gegaan. Ik ben ook altijd op zoek naar de mooie plekjes en daarbij niet eens zo gelet op de naam State Park. Wel weet ik dat overnachten in deze SP'n aantrekkelijk is vanwege de prijs. Heel goedkoop dus, maar gewoon een bezoek moet je altijd apart betalen.
Mijn vraag is: hoe doe jij dat? Koop je daar ook een pas voor of betaal jij elke park apart?
Groet Marjan
Heb mij de laatste dagen een beetje verdiept in de div. State Parks (alvast voor volgend jaar) en ik kom er nu eigelijk pas achter dat ik toch al wel een behoorlijk aantal S.P. heb bezocht. Om een paar te noemen:
In Utah bijv. Goblin Valley SP, Kodachrome SP, Coral Pink Sand Dunes SP, Goosenecks SP, Green River SP. Dead Horse Point SP. Vorig jaar bijv. in Arizona het Slide Rock SP, Catalina SP, In Texas Palo Duro Canyon SP, enz.
Ik noem er zo maar een paar, maar het zijn er veel meer. Eigenlijk is het min of meer ongemerkt gegaan. Ik ben ook altijd op zoek naar de mooie plekjes en daarbij niet eens zo gelet op de naam State Park. Wel weet ik dat overnachten in deze SP'n aantrekkelijk is vanwege de prijs. Heel goedkoop dus, maar gewoon een bezoek moet je altijd apart betalen.
Mijn vraag is: hoe doe jij dat? Koop je daar ook een pas voor of betaal jij elke park apart?
Groet Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
eaglelgae
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Marjan,hekkie schreef:
Wel weet ik dat overnachten in deze SP'n aantrekkelijk is vanwege de prijs. Heel goedkoop dus, maar gewoon een bezoek moet je altijd apart betalen.
Ik heb de afgelopen zomer overnacht in Lake Horsethief State Park, WA aan de Columbia River. De prijs viel me echter tegen. Ik kampeerde gewoon met mijn tentje en betaalde 16 dollar per nacht. Dat vond ik erg veel aangezien ik in hostels vaak maar 10 tot 15 dollar betaalde en het kamperen in nationale parken is meestal rond de 10 dollar. Ook zat er niks bij van luxe, alleen toiletten, verder niks. Misschien is het per locatie erg verschillend of heeft het te maken met wat je duur noemt. Het kan in ieder geval goedkoper dan dat.
Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Marjan,
Dat ligt aan het aantal parken wat we per State bezoeken je kan een pas kopen wat toegang geeft tot alle parken in 1 State b.v. Utah deze kosten tussen de $ 35 en $ 50 terwijl een parkbezoek tussen de $5 en $ 7 per dag kost het is dus een optelsom wat het voordeligste is net als bij de NPpass.
Helaas is er geen pass wat in meerdere staten geldig is.
Meestal zit bij de campgroundfee ook de entrancefee van 1 dag.
Voorbeeld is 2003 waren we in Valley of Fire SP Nevada de entrancefee was $ 5 per voertuig per dag en de campgroundfee was $ 13 = $8 voor campsite en $5 voor een dag dus waren de kosten $ 18 voor 1 nacht en 2 dagen.
Er zijn ook passen voor de campgrounds in de State Parks maar die worden pas aantrekkelijk als je een 1/2 jaar in de USA bent en dan veel in de SPs slaapt.
Ook moet je niet voor alle parken een entrancefee betalen dus kijken we tijdens de planning van een trip al wat we gaan doen.
Hetzelfde geld trouwens ook voor de National Park Pass $50 of Golden Eagle $ 65 voor 2005 zit o.a. Red Rock Canyon NCA in de route de entrancefee is $ 5 dus was het niet aantrekkelijk om $ 15 meer uit te geven voor een Golden Eagle maar bij meer NCAs misschien weer wel.
We komen uit Zeeland weet je wel (ons bin zunig he) maar niet gierig
Gr.
Rob
Dat ligt aan het aantal parken wat we per State bezoeken je kan een pas kopen wat toegang geeft tot alle parken in 1 State b.v. Utah deze kosten tussen de $ 35 en $ 50 terwijl een parkbezoek tussen de $5 en $ 7 per dag kost het is dus een optelsom wat het voordeligste is net als bij de NPpass.
Helaas is er geen pass wat in meerdere staten geldig is.
Meestal zit bij de campgroundfee ook de entrancefee van 1 dag.
Voorbeeld is 2003 waren we in Valley of Fire SP Nevada de entrancefee was $ 5 per voertuig per dag en de campgroundfee was $ 13 = $8 voor campsite en $5 voor een dag dus waren de kosten $ 18 voor 1 nacht en 2 dagen.
Er zijn ook passen voor de campgrounds in de State Parks maar die worden pas aantrekkelijk als je een 1/2 jaar in de USA bent en dan veel in de SPs slaapt.
Ook moet je niet voor alle parken een entrancefee betalen dus kijken we tijdens de planning van een trip al wat we gaan doen.
Hetzelfde geld trouwens ook voor de National Park Pass $50 of Golden Eagle $ 65 voor 2005 zit o.a. Red Rock Canyon NCA in de route de entrancefee is $ 5 dus was het niet aantrekkelijk om $ 15 meer uit te geven voor een Golden Eagle maar bij meer NCAs misschien weer wel.
We komen uit Zeeland weet je wel (ons bin zunig he) maar niet gierig
Gr.
Rob
-
erki
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Rob, natuurlijk is zoiets heel persoonlijk, maar ik denk dat het best waardevol zou zijn als je persoonlijke reports gestructureerd op Internet kunt lezen en daaruit tips kunt opdoen. Ikzelf zou bijvoorbeeld niet zo snel naar een vliegtuigmuseum gaan, maar wel willen weten welke State Parks de moeite waard zijn.Rob schreef:Hoi Erik,
Gr.
Rob
Ik heb even op reisweb.nl rondgekeken en dat is wel een begin ja, maar zoals al geschreven redelijk verouderd en niet erg gestructureerd.
Ik zal mijn ideeën eens verder uitwerken en ondertussen ook nog eens rondneuzen op Internet.
Erik
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Anneke,Ik heb de afgelopen zomer overnacht in Lake Horsethief State Park, WA aan de Columbia River. De prijs viel me echter tegen. Ik kampeerde gewoon met mijn tentje en betaalde 16 dollar per nacht. Dat vond ik erg veel aangezien ik in hostels vaak maar 10 tot 15 dollar betaalde en het kamperen in nationale parken is meestal rond de 10 dollar. Ook zat er niks bij van luxe, alleen toiletten, verder niks. Misschien is het per locatie erg verschillend of heeft het te maken met wat je duur noemt. Het kan in ieder geval goedkoper dan dat.
Ik denk dat je gelijk hebt, want het verschilt per park nogal wat. Wij kamperen dus ook gewoon met een tentje en hebben in de State Parks voor overnachting tussen de $ 5 en $ 15 betaald. Ook de faciliteiten verschilden nogal. Wij vinden dit goedkoop, mede omdat je bijv. op een KOA campground al gauw gemiddeld $ 25 kwijt bent.
Soms pakken we een motel en dan betaal je zeker 2 tot 3 keer zoveel. Met hostels heb ik geen ervaring.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Rob,Ook moet je niet voor alle parken een entrancefee betalen dus kijken we tijdens de planning van een trip al wat we gaan doen.
Wij doen dat ook meestal op die manier: van te voren een beetje kijken wat het beste (goedkoopste) uitkomt. Maar soms kom je toch nog voor verrassingen te staan. Zo hadden we dit jaar ook weer de Nat. Park Pass gekocht voor $ 50. Komen we bij het 1e visitorcenter van Mount St. Helens National Volcanic Monument, blijkt dit van de State te zijn. Betalen dus. 40 mijl verder heb je het Coldwater Ridge Visitor Center, blijkt dit Federal te zijn. Geldt de NPP dus ook niet en nog eens 10 mijl verder (vlakbij de vulkaan) heb je het Johnston Ridge Observatory, waar je ook weer moet betalen. Wij hebben toen bij Coldwater onze pass voor $ 15 geupgrade naar een Golden Eagle Pass (krijg je er een hologramsticker op). Daarmee hebben we ons op dat moment 2x $ 6 = $ 12 uitgespaard. Later zijn we bij Las Vegas naar de Red Rock Canyon geweest en konden daar ook onze "Eagle Pass" gebruiken wat nog eens $ 5 dollar scheelde. Al met al een winst van.....$ 2. Stelt dus echt niets voor. Maar....we hebben de lol er ook van gehad zullen we maar zeggen.
Wij komen uit Groningen en dit "lijkt" er verrekte veel op...We komen uit Zeeland weet je wel (ons bin zunig he) maar niet gierig![]()
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht