Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mooiste route moab -> jackson (1dag)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Mooiste route moab -> jackson (1dag)

Bericht door GuidoWater »

Ik vraag me af wat jullie de mooiste / beste route vinden om in 1 dag van moab naar jackson te rijden. Wij weten dat dit een hele afstand is maar we moesten ergens keuzes maken voor ons schema.

Volgens google maps is de snelste route via salt lake ciy ( 8uur).

Maar wat is nou de mooiste realistische route om op één dag af te leggen? Is het doen om via vernal en flaming gorge te rijden?

Zouden we dinosaur national monument nog mee kunnen pakken? Of is dit niet realistisch?

Benieuwd naar jullie mening!
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Mooiste route moab -> jackson (1dag)

Bericht door PSVwally »

Eigenlijk geef je zelf het antwoord al in je vraagstelling.

De route via Salt Lake City is de snelste en eerlijk gezegd scheelt het niet enorm veel met de route via Provo - 189 - 89 qua tijd. Misschien is die 2e route iets mooier.

De route via Dinosaur - Vernal - Rock Springs is minimaal een uur langer. Dus als je om 9u vertrekt zou je zonder stops om rond 18u in Jackson aankomen. Dinosaur Quarry kost je wrs ongeveer 30m tot een uur, maar dan heb je nog geen plaspauzes, lunchpauze, etc gemaakt en nog geen stop(s) bij flaming gorge.

Zonder tussenstop zou ik voor één van de andere 2 routes kiezen, want dat gaat het grootste deel van je dag al opslokken en die rit is lang genoeg voor je benen in de auto. Ik ben ook wel van het autorijden, maar ook al heb je maar enkele lange ritten in je route zitten. Op een gegeven moment ga je het wel merken in je benen.
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Ik denk dat we voor de route via flaming gorge gaan kiezen. Misschien hebben we niet veel tijd om te stoppen maar dan hebben we in elk geval wel een mooie route.

De weg langs salt lake city rijden we eigenlijk ook al als we uit yellowstone komen en 2 keer dezelfde route vind ik helemaal zonde.

Overigens hebben we 3 overnahctingen in Page dus dan hebben we hopelijk wat dagen met wat minder auto afstand achter de rug.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Omwille van je knieën zou ik het je echt afraden. Je hoeft niet 2x dezelfde weg langs SLC te nemen. Zoals ik aangaf kun je ook bv de heenweg naar Wyoming bv Moab - Provo nemen en dan de 189 tot aan Evanston. Daar de 89 op richting Jackson. Als je dan terugkomt van Yellowstone zou je via Idaho Falls kunnen rijden.

Behalve dat de route Moab - Vernal - Rock Springs - Jackson een stuk langer is, is de 139 tussen Loma en Dinosaur ook nog een zeer slechte weg. Zorg als je dit wel besluit te rijden overigens voor een volle tank, want op deze route zitten heel weinig tankstations.
Overigens hebben we 3 overnachtingen in PAGE dus dan hebben we hopelijk wat dagen met wat minder auto afstand achter de rug.
Ik neem aan dat je Moab bedoeld?
Je gaat voor Canyonlands en Arches ook nog een flinke afstand rijden hoor :wink: Moab - Grand View Point Overlook in Canyonlands bijvoorbeeld is al meer dan 70km enkele reis. Om het iets aangenamer te maken zou je ervoor kunnen kiezen om de laatste dag ipv Moab in Grand Junction te overnachten. Je kan dan ook de prachtige 128 tussen Moab en Cisco rijden. Dan zou ik wel Arches en Canyonlands omdraaien. Laatste nam voor mij iig veel minder tijd in beslag, omdat je met viewpoints en bv een wandeling naar Mesa Arch al veel van het park kunt bekijken. Dan heb je die dag ook nog wel tijd voor de rit naar Grand Junction.
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Als ik het goed begrijp hebben we voor canyondlands dus minder tijd nodig dan voor arches?

Ik heb eens zitten kijken en vind je idee om in grand junction te overnachten niet eens zo heel stom!

Het scheelt inderdaad gewoon een stuk als we de volgende dag naar jackson rijden.

Nu trek ik hem even in het extreme door maar is dit te doen?

's ochtends canyonlands en in de middag rijden naar Vernal? Ik zie dat dit ongeveer 4 uur rijden is. Op deze manier kunnen we de lange reisdag helemaal door 2 splitsen.
Of houden we zo echte te weinig tijd over voor canyonlands?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet je zelf eens inlezen in Arches en Canyonlands en dan bekijken wat je er wilt doen. In Arches heb je meer wandelmogelijkheden, dus als je veel wilt wandelen ben je daar aardig wat tijd kwijt. Kijk op http://www.ontdek-amerika.nl voor beide parken, en kijk ook op de NPS-sites. Misschien heb je ook iets aan ons 2013-verslag voor beide parken.
Op zich zou je ook alleen de ochtend kunnen gebruiken voor Canyonlands en dan naar Vernal rijden. Misschien echt vroeg beginnen en de zonsopkomst bij Mesa Arch meemaken?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dit hangt er vanaf wat je in Canyonlands wilt doen he. En of je Dead Horse SP ook wilt meepakken. Ik zou zeker de uitzichtpunten en naar Mesa Arch lopen. Maar als je de Shafer road wilt rijden (niet elk autotype kan dit overigens) dan gaat het al niet. Ik zou niet naar Vernal rijden, maar dat is omdat ik Canyonlands als mijn nr 2 National Park in de USA beschouw :P

Overigens als je van Canyonlands naar Vernal rijd is de snelste route via de snelweg en de 191 zeg maar. Ik zou je aanraden om echt de 128 langs de Colorado onder Arches door te rijden. Een van de mooiste wegen van je vakantie vind ik.
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Ik ben me zoals jullie als advies gaven eens gaan verdiepen in canyonlands national park. Nou lijkt het mij echt geweldig om de zonsopkomst te zien vanaf de mesa loop trail.

Nu vraag ik me af of dit überhaupt wel mogelijk is wanneer je overnacht in Moab. Als ik het lees / zie dan is het best een eind rijden en lopen om er te komen.

Ik weet niet hoe laat de zon hier opkomt in mei maar het lijkt me dat je dan erg vroeg moet vertrekken. Kan je op dit tijdstip al wel het park in of is het dan nog gesloten?

Verder lijken ons de volgende trails wel erg mooi :

- White rim overlook trail
- Grand viewpoint trail
- Crater view trail

Iemand ervaring met 1 van deze trails?

Zoals jullie begrijpen zijn wij niet van de extreem lange uren durende trails. We willen ze dan ook niet allemaal doen maar 2 van de 4 moet zeker wel lukken.

Benieuwd wat jullie ervaringen zijn hiermee.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt op http://www.sunrisesunset.com eens kijken hoe laat de zon opkomt. Het het zal ongetwijfeld erg vroeg zijn. :wink: Reken op ongeveer een uur rijden vanuit Moabb, en dan nog een eindje lopen. Dat is echt niet ver. Zie mijn wandelsite voor de Mesa Arch Trail en andere wandelingen in het park. De White rim Trail en Crater View Trail ken ik niet, zie daarvoor http://www.ontdek-amerika.nl.

Het park is altijd open.

Marianne
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik heb ervaring met alle 4 genoemde trails.
Doen. Kan makkelijk op een volle dag Canyonlands.
Helenica
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Helenica »

We hebben in oktober vanuit Jackson naar Vernal via Flaming Gorge gerijden. Het was wel erg mooi (vooral de herfst kleuren bij de Sheep Creek) maar de bochtige bergpas tussen Flaming Gorge en Vernal heeft toch meer tijd in beslag genomen dan verwacht. Als jij dan ook nog langs Flaming Gorge wilt kost dat ook weer behoorlijk wat tijd. Van Jackson naar Vernal was al een zeer volle dag. Om nog de extra afstand van de Moab-Vernal stuk erbij te doen zou ik afraden.

off topic: de camping bij Dinosaur Monument ligt wel erg mooi.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Martin & Marianne schreef:Je kunt op http://www.sunrisesunset.com" onclick="window.open(this.href);return false; eens kijken hoe laat de zon opkomt. Het het zal ongetwijfeld erg vroeg zijn. :wink: Reken op ongeveer een uur rijden vanuit Moabb, en dan nog een eindje lopen. Dat is echt niet ver. Zie mijn wandelsite voor de Mesa Arch Trail en andere wandelingen in het park. De White rim Trail en Crater View Trail ken ik niet, zie daarvoor http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

Het park is altijd open.

Marianne
Plus nog wat tijd als reserve nemen en voor het vinden van de goede spot (je wilt niet aankomen op het moment dat de zon opkomt, maar eerder) moet je inderdaad toch wel rekenen op ongeveer 90 minuten voor zonsopkomst. ik zou in augustus om half vijf moeten opstaan. Kon ik toen niet opbrengen... :roll:
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer