Euro zakt verder weg,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Euro zakt verder weg,

Bericht door ronenivonne »

He jammer, en wij gaan bijna richting de USA. Euro zakt steeds verder weg tegenover de Dollar.

BRON NU.NL:

De euro is het nieuwe jaar begonnen met een stevige daling ten opzichte van de dollar. De koers zakte vrijdagochtend naar het laagste niveau sinds juni 2010.
De waarde van de euro daalde in de vroege ochtendhandel naar 1,2035 dollar, tegen 1,2145 dollar bij het slot van de Europese beurshandel op oudjaarsdag. De euro was een jaar geleden nog ongeveer 1,38 dollar waard.
De stijging van de dollar hangt samen met het herstel van de Amerikaanse economie en het vooruitzicht dat de rente in de Verenigde Staten waarschijnlijk in de loop van 2015 wordt verhoogd.
Aan de andere kant van de Atlantische Oceaan maakt de Europese Centrale Bank (ECB) zich juist op voor nieuwe maatregelen om de zeer lage inflatie in de eurozone te stimuleren.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door meyem »

Het moest niet mogen!!

Maar ik moet toegeven dat ik er in 2014 wel voordeel van had .... ik logeerde in een tehuis voor vrouwen en heb een maand borg moeten betalen. Tegen de tijd dat ik het geld terug kreeg, had ik een klein 75 euro winst :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door Bennogr »

Zoals de oude (en dus wijze) Nederlanders al riepen: 't Kan verkeren!

Ik heb wel eens 4 gulden voor een dollar moeten betalen en deze koers is dus vergeleken daarmee zo slecht nog niet. En ook beter dan de 1 op 1 toen de Euro net bestond.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door Petra/VS »

Voor ons helemaal goed, mag zeker tot maart zo blijven (hopen dan naar NL te gaan, eerste keer in 10 jaar voor mijn man en kinderen).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door bello »

:offtopic:

Je weet ook steeds wel de tijdstippen uit te kiezen, Petra (ik kan me nog levendig je laatste bevroren bezoekje aan NL herinneren - gelukkig had K. meer geluk met Koningsdag). Als je hier in maart-roert-zijn-staart bent, weet je tenminste zeker dat niemand van je gezin zijn Nederlandse paspoort wil inzetten voor een langer verblijf :lol:

Hopelijk zitten jullie op een goede plek, liefst midden in de hoofdstad natuurlijk. Je kunt echt geluk hebben met het weer, zelfs in maart. Dit was mijn buurtje op 1 april vorig jaar <3 http://schlijper.nl/140401-04-noordermarkt.photo

Enne... reserveer je kaartjes voor het Anne Frankhuis op tijd. Nog slimmer: koop van tevoren een Museumkaart (circa 50 euro pp), dan kun je ook bij het Rijks en het Van Gogh etc. als een echte local al je landgenoten voorbij stiefelen :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door meyem »

Petra/VS schreef:Voor ons helemaal goed, mag zeker tot maart zo blijven (hopen dan naar NL te gaan, eerste keer in 10 jaar voor mijn man en kinderen).
Nou, okay dan, als ie in april maar weer gunstiger komt te staan voor ons .... (lees: mij), want dan kom ik weer die kant op .....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Hansi1959
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 dec 2009, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Stein (L)

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door Hansi1959 »

Bennogr schreef:Zoals de oude (en dus wijze) Nederlanders al riepen: 't Kan verkeren!

Ik heb wel eens 4 gulden voor een dollar moeten betalen en deze koers is dus vergeleken daarmee zo slecht nog niet. En ook beter dan de 1 op 1 toen de Euro net bestond.
In 2002 heeft de dollar nog voortdurend boven de euro gestaan! Ik importeerde toen goederen tegen dollarkoers en betaalde iets van 1,12 euro voor een dollar! Hatseflats!
In 2008 was de koers bijna de helft en betaalden we 0,64 euro voor een dollar..... Was leuk shoppen toen in de VS :lol:
Dit jaar weer een nieuw bedrijfje gestart en betaalde in juli iets van 0,72 euro en dat is inmiddels al weer opgelopen naar 0,82. Toch een stijging van de inkoopprijs met bijna 14% in slechts enkele maanden tijd... (en ik vrees dat we het einde van de stijging van de koers nog niet bereikt hebben...)
No guts, no glory!
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 528
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door gera_r »

Ik las begin deze week in de krant, dat de dollar naar verwachting dit hele jaar zal blijven stijgen en eind van het jaar wel op € 1,10-€ 1,15 kan staan. En dat pas in 2016 een daling te verwachten is... Ik heb daarom naast de boeking van 3 maanden geleden van onze huurauto bij Hertz in dollars, nu ook maar een boeking bij National gedaan in euro's... Beiden zijn annuleerbaar. Kan ik van de zomer kiezen welke het goedkoopst uitkomt... Gelukkig al een aantal hotels betaald, maar de meeste zullen pas bij aankomst in rekening gebracht worden. Jammer, de vakantie zal een stuk duurder uitkomen. :?
Maar wie weet, misschien blijkt de krant het toch mis te hebben...
pbuyse1
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 17 jan 2010, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door pbuyse1 »

Aan het hudige tempo, zal ie vlugger aan 1.15 staan, nu maar hopen dat het verval iets vetraagt.
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door eddepet71 »

Ach de benzineprijzen zijn ook gedaald dus daar verdien je weer wat op terug.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door bedeve »

eddepet71 schreef:Ach de benzineprijzen zijn ook gedaald dus daar verdien je weer wat op terug.
:thumbup: :thumbup:

:offtopic:
Anders ga je toch naar Buenos Aires .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door RiverCola »

Dat schijnt het afgelopen jaar de helft goedkoper te zijn geworden inderdaad! Staat bovendien hoog op mijn wensenlijstje :wink:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door bedeve »

RiverCola schreef:Dat schijnt het afgelopen jaar de helft goedkoper te zijn geworden inderdaad! Staat bovendien hoog op mijn wensenlijstje :wink:
:offtopic:

€ 338,87
Maar eddepet71 kan het nog goedkoper .
Hoe ??
Ik weet weer van goedkoper autohuren
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door eddepet71 »

Haha, en ik wil niet eens naar Buenos Aires :wink:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door bedeve »

eddepet71 schreef:Haha, en ik wil niet eens naar Buenos Aires :wink:
:offtopic:
Voor die prijs kun je het toch niet laten !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
steentjuh
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 jan 2014, 23:41
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door steentjuh »

Wij zijn aan het kijken of we dit jaar nog terug gaan naar de US.
Kun je nou het beste betalen in euro's of in dollars als je pint ?
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door eddepet71 »

Ik snap echt niet waar jullie je druk om maken.

Benzineprijs zakt ook flink en er zijn op het moment goede autohuur aanbiedingen met Budget. Ben je per saldo niks duurder uit. :wink:
frent
Amerikafan
Berichten: 193
Lid geworden op: 31 aug 2012, 15:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door frent »

Er was al zeker een lage gas prijns, dat is nooit de grote kost geweest.
Ook al plan ik een route van 4000 mijl dan is 3$ per gallon of 2$ niet zo'n groot verschil: 4000 / 20 (mpg) = 200 gallon = 200$ verschil in prijs

Bij Budget krijg ik geen geweldige prijzen tegenover drive-usa.de ... of mis ik iets?

van .75 cent naar .85 cent (nu) en mogelijk .90 cent (voorspellingen) scheelt op een langere reis toch gemakkelijk 500€-1000€ ... en daar zitten nog geen inkopen bij.
Ik blijf hopen op een lagere dollar, maar de toekomst is niet rooskleurig!
Gebruikersavatar
Hansi1959
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 dec 2009, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Stein (L)

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door Hansi1959 »

eddepet71 schreef: en er zijn op het moment goede autohuur aanbiedingen met Budget. Ben je per saldo niks duurder uit. :wink:
Heb dus ook maar even Budget gechecked; helaas geen Budget vestiging op Atlanta airport.... tevens zie ik aangegeven dat je de huurkosten pas betaald bij het ophalen van de auto. Dus tegen de dan (voor mij juni) nog hogere dollarkoers...
Vond de prijzen van Budget in de stad Atlanta zelf ook niet echt voordeliger (of duurder) dan bij de andere aanbieders.
No guts, no glory!
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door eddepet71 »

Je kan bij budget.com kiezen voor vooruitbetaling met korting. Overigens staat Atlanta natuurlijk gewoon bij de airport locations op budget.com
ATLANTA, GA APO, COLLEGE PARK, GEORGIA, UNITED STATES-(ATL)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer