Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Stepni: Help, waar moet ik beginnen! LV-LA-SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Stepni
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Stepni: Help, waar moet ik beginnen! LV-LA-SF

Bericht door Stepni »

Hoi allemaal,

In juni 2015 willen we graag een rondreis maken in Californie van ongeveer 17 dagen.

Ik heb een hoop gelezen op het forum maar kom er nog steeds niet goed uit, er zijn zoveel verschillende mogelijkheden!
We hebben nog geen vliegtickets enz geboekt, het is onze eerste keer dus kunnen wel wat tips/hulp gebruiken.

Wat we graag willen zien:
grand canyon, bryce canyon, las vegas, yosemite, san Francisco, kustroute/pacific coast, los angeles.
Wat is de beste route, welke dorpjes/plekken kunnen we nog meer bezoeken?
We zouden graag een fijne mix van steden, natuur en strand/kust willen hebben :D

alvast heel erg bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Help, waar moet ik beginnen! LV-LA-SF

Bericht door PSVwally »

Met 17 dagen zou ik in ieder geval zeker een multicity trip maken. Ik denk dat je namelijk eigenlijk zeker al een paar dagen te kort komt. Hoe ik het lees zou je denk ik het beste van Los Angeles kunnen vertrekken en van Las Vegas of Phoenix terugvliegen.

01 naar LA
02 LA
03 LA - San Simeon
04 San Simeon - San Francisco
05 San Francisco
06 San Francisco - Yosemite
07 Yosemite
08 Yosemite - Lone Pine
09 Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Zion
12 Zion
13 Zion - Bryce
14 Bryce - Page
15 Page - Grand Canyon
16 Grand Canyon - Las Vegas/Phoenix
17 Las Vegas/Phoenix - Naar huis
18 aankomst thuis

Eigenlijk zou je in deze route op dag 8 moeten eindigen in Mammoth Lakes of Bishop en de dag erna overnachten in Death Valley, dat is wel speciaal. Ik heb nu een volle dag bij Zion gezet wat dit park wel verdiend, maar hier zou je in principe nog een dag kunnen winnen om je 17 dagen te halen. Ik vind het als nadeel hebben dat dan je laatste week erg druk wordt. Het is tenslotte wel vakantie. Ook is het eigenlijk leuker om de kustroute met een dag meer in 3-en te splitsen. Dan heb je bv rond Monterey ook tijd voor bijv een walvistocht.

Kijk op http://www.ontdek-amerika.nl voor informatie wat je allemaal in de parken kunt doen.
Stepni
Amerika-ontdekker

Bericht door Stepni »

Het is zeker het overwegen waard om de reis te verlengen met een paar dagen.
Bedankt voor de tips!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

01 naar LA
02 LA
03 LA - Pismo Beach
04 Pismo Beach - Monterey
05 Monterey - San Francisco
06 San Francisco
07 San Francisco - Yosemite
08 Yosemite
09 Yosemite - Mammoth Lakes/Bishop
10 Mammoth Lakes/Bishop - Death Valley
11 Death Valley - Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Zion
14 Zion
15 Zion - Bryce
16 Bryce - Page
17 Page - Grand Canyon
18 Grand Canyon - Las Vegas/Phoenix
19 Las Vegas/Phoenix naar huis
20 aankomst thuis

Ik denk dat dit zo ongeveer een standaard route (althans daar ben ik een stuk over aan het schrijven ;) ) zal zijn wat de meeste mensen op hun 1e trip ongeveer maken. Er zijn er die bv de kustroute in 2 dagen ipv 3 doen. En/of die de volle dag Zion liever bij Yosemite/Page of de Grand Canyon of bij een stad zetten. Maar 20 dagen is denk ik toch echt het minimum om een beeld van het Zuidwesten te krijgen.
Er zijn routes in reisgidsen of die aangeboden worden waar je Yosemite & Sequoia NP in 1.5e dag kunt bekijken of waar Zion meer als doorheenrij-park wordt gezien. Sommigen zullen Monument Valley in deze route toevoegen.
Heb je meer op met steden dan met natuur en heb je je, zoals veel mensen te houden aan slechts 3 weken vakantietijd dan kun je beter wat parken na Las Vegas overslaan en die (want je raakt verslaafd aan dit land) een volgende keer meepakken. Wij hebben dat tijdens onze eerste zuidwestreis ook gedaan. Ook als je een rondje zou maken moet je eigenlijk net wat meer dagen hebben vind ik.

Heb je overigens in 2008 geen trip meer gemaakt?
Stepni
Amerika-ontdekker

Re: Reis Stepni: Help, waar moet ik beginnen! LV-LA-SF

Bericht door Stepni »

Dank je! Die laatste lijst ziet er goed uit :)

In 2008 was het de bedoeling om LA- SD - LV te gaan doen maar door omstandigheden zijn we niet verder gekomen dan San Diego.
Erg spijtig en vandaar dat ik heel graag terug wil en het meteen goed wil aanpakken!

Ik ben al druk in de weer met kaarten en het uitzoeken van leuke hotels om te overnachten.

Maar je raadt Mammoth Lakes/Bishop eerder aan dan Lone Pine die in de eerste trip staat?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja, meer tijd is altijd leuker natuurlijk :wink:
Als je van Yosemite via de Tioga pass naar Lone Pine gaat heb je een stuk minder tijd voor de tioga pass, want daar wil je ook wel stoppen en eigenlijk geen tijd voor Bodie. En weinig tijd voor Mono Lake. Evt een brood kopen bij de nederlandse bakker in Bishop. Met de stop in Mammoth Lakes heb je en net wat meer tijd voor Yosemite en kun je op het gemak Bodie en Mono Lake meepakken. En je hebt de dag erna met een overnachting in Death Valley ook meer tijd voor dat park.
Stepni
Amerika-ontdekker

Bericht door Stepni »

Ik ga deze tips opslaan en gebruiken voor volgend jaar!
Helaas kregen we dit jaar niet langer dan 2 weken vrij van de baas :(

Maar deze reis willen we sowieso gaan maken dus heel erg bedankt voor de tips!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer