Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kathie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2014, 14:31

Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door Kathie »

Hoi allemaal,

Al heel lang dit forum gevolgd en nu onze plannen concreter worden ben ik benieuwd naar reacties op onze ideeën.
We hebben al jaren de wens om langere tijd met ons gezin rond te gaan reizen en nu gaat het dan echt gebeuren.
De tickets en camper zijn geboekt. We vertrekken op 27 april naar LA en vliegen op 28 juni vanaf LA weer naar huis.
De kinderen zijn dan 6,5 , 4,5 en en 2,5 jaar oud.

We hebben een eerste opzet voor de route gemaakt en zijn benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik vraag me zelf af of ik af en toe niet langere tijd op 1 plek moet nemen om even bij te komen van het reizen (het is wel vakantie, maar toch altijd hard werken :lol: ).
We willen niet alles vastleggen, maar om een plekje te bemachtigen in Yosemite bijvoorbeeld, moeten we natuurlijk wel een aantal overnachtingsplaatsen definitief weten.

27-04-14 Ams - LA
28-04-14 LA
29-04-14 LA (camper ophalen, boodschappen etc)
30-04-14 LA - 29 Palms
1-05-14 29 Palms - Kingman (via Joshua Tree)
2-05-14 Kingman - Sedona
3-05-14 Sedona
4-05-14 Sedona - Grand Canyon NP
5-05-14 GCNP
6-05-14 GCNP - Page
7-05-14 Page
8-05-14 Page
9-05-14 Page
10-05-14 Page - Monument Valley
11-05-14 MV - Moab
12-05-14 Moab
13-05-14 Moab
14-05-14 Moab - Dinosaur
15-05-14 Dinosaur
16-05-14 Dinosaur - Cody
17-05-14 Cody ?
18-05-14 Cody - Yellowstone NP
19-05-14 Yellowstone
20-05-14 Yellowstone
21-05-14 Yellowstone - Jackson (Hole ?)
22-05-14 Jackson - Bear lake
23-05-14 Bear Lake
24-05-14 Bear Lake - Salt Lake City
25-05-14 Salt Lake City - Capitol Reef
26-05-14 Capitol Reef
27-05-14 Capitol Reef - Bryce
28-05-14 Bryce - Zion
29-05-14 Zion
30-05-14 Zion
31-05-14 Zion - Las Vegas
1-06-14 LV
2-06-14 LV - Death Valley
3-06-14 DV
4-06-14 DV - Lake Isabella/Kern County
5-06-14 Lake Isabella - Sequoia
6-06-14 Sequoia
7-06-14 Sequoia - Kings Canyon
8-06-14 Kings Canyon - Yosemite NP
9-06-14 Yosemite
10-06-14 Yosemite
11-06-14 Yosemite
12-06-14 Yosemite - San Francisco
13-06-14 SF
14-06-14 SF
15-06-14 SF
16-06-14 SF - Kust
17-06-14 kust
18-06-14 kust
19-06-14 kust
20-06-14 kust - LA
21-06-14 LA
22-06-14 LA- San Diego
23-06-14 SD
24-06-14 SD
25-06-14 SD
26-06-14 SD - LA
27-06-14 LA Camper inleveren
28-06-14 LA terugvlucht
29-06-14 Amsterdam

Een paar opmerkingen erbij:
- de route is hier en daar misschien niet helemaal 'logisch', maar we hebben ook een beetje gekeken naar leuke plekjes voor de kinderen of mooie routes. Desondanks hoor ik graag tips ter verbetering :P
- Is Cody de moeite? Lijkt me leuk, ook voor de kinderen, maar weet niet of het klopt.
- Yellowstone nu 2 dagen. Ik denk dat 3 beter is... maar ben er niet uit wat dan te schrappen :roll:
- Is het de moeite om via Bear Lake te gaan? Of beter rechttoe rechtaan naar het zuiden?
- Salt Lake City trekt niet echt, maar we moeten ergens overnachten... Bovendien zitten we rond die periode met Memorial Day. Wat is dan slim/handig/leuk?
- Ik vraag me af of Sequoia / Kings Canyon / Yellowstone teveel NP achter elkaar is? Is Sequoia/KC de moeite voor 3 dagen? Of beter schrappen/inkorten en elders meer rust inbouwen?
- De kustroute SF-LA willen we lekker rustig aan doen en wat fijne strandjes aandoen en dat soort dingen.
- In LA geen echte wensen; 1 dagje rondtouren en Hollywood sign zien volstaat denk ik wel.
- In SD meer dagen gepland, omdat we daar sowieso Ocean World en evt. Legoland of Zoo willen bezoeken.

Nou, het is een heel verhaal geworden. Schiet maar raak :D

Groet, Kathie
Kathie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2014, 14:31

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door Kathie »

Oh, haha. Ik zie dat overal nog 2014 staat. Moet natuurlijk 2015 zijn. De data kloppen wel (dus vertrek 27 april).
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door lovely_laura »

Wat een heerlijk lange reis zeg! Zoals het er nu uitziet ben je in totaal 3 keer in LA. Ik zou toch proberen die allemaal bij elkaar te plakken voor wat meer rust. De eerste dag ben je vaak vroeg wakker dus misschien op je eerste volle dag daar meteen de camper ophalen en doorrijden naar 29 palms. Die dagen zou je er dan op het einde er weer bij kunnen doen. Als je eerst naar SD rijdt en daarna naar LA heb je nog een paar rustige stranddagen op het einde in LA en hoef je ook niet meer te verkassen. Ook zou ik een dagje minder Death Valley erin doen en deze dan weer in Yellowstone doen.
Voor de kust route vonden wij Monterey erg leuk. Hier zit een groot zee aquarium wat onze kinderen erg leuk vonden.
Veel succes met plannen :thumbup:

Gr. Laura
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door PSVwally »

Een paar opmerkingen erbij:
- de route is hier en daar misschien niet helemaal 'logisch', maar we hebben ook een beetje gekeken naar leuke plekjes voor de kinderen of mooie routes. Desondanks hoor ik graag tips ter verbetering :P
Ik vind dat je in beginsel een prachtige route hebt. Ik mis hier alleen Grand Teton NP in wat tegen Yellowstone aan ligt. Hier ligt misschien ook enige probleem wat je in je route kunt hebben. Je bent erg vroeg in het gebied rond Yellowstone en rond de tijd dat jullie er zijn zal nog niet alles open zijn. Misschien zou je de route grotendeels kunnen omdraaien dat je wat later in die omgeving bent. Aan de andere kant is het nog redelijke rustig in het park midden Mei wat zeker ook een voordeel kan zijn. Ik zou hoe je route nu loopt een dag Cody doen om even inkopen te doen, alle zaken een keer te poetsen/wassen van de dagen in de natuur die je gehad hebt, maar zeker vanaf Dinosaur naar de Grand Tetons rijden en daar minimaal 2 nachten doen. Cody ligt qua route eigenlijk net aan de verkeerde kant van Yellowstone.
- Is Cody de moeite? Lijkt me leuk, ook voor de kinderen, maar weet niet of het klopt.
Voor het museum zijn de kinderen misschien nog wat te klein en je bent net een week of 2 te vroeg voor de dagelijkse rodeo en de cody gunfighters show. Toch is het
- Yellowstone nu 2 dagen. Ik denk dat 3 beter is... maar ben er niet uit wat dan te schrappen :roll:
Ik weet niet wat rond Page van plan bent, maar ik zou misschien een dag Page en misschien zelfs ook wel nog een dag kust schrappen. Ivm Yosemite en bv de kustroute en wat steden trek je juist erg weinig tijd uit voor Yellowstone. Alleen het 8e is al meer dan 250km. Neem daar juist veel meer tijd voor ook icm Grand Tetons. In 3 dagen ga je alleen de basis van dit prachtige park kunnen zien en 2 is veel te weinig.
- Is het de moeite om via Bear Lake te gaan? Of beter rechttoe rechtaan naar het zuiden?
Ik zou hier juist misschien wat meer kilometers maken om te compenseren.
- Salt Lake City trekt niet echt, maar we moeten ergens overnachten... Bovendien zitten we rond die periode met Memorial Day. Wat is dan slim/handig/leuk?
Misschien is het wel handig om met memorial day een lange rit te maken (en misschien komen we elkaar dan wel tegen rond Capitol Reef, al rij ik als de vakantie door gaat die dag ook nog door naar Moab :wink: )
- Ik vraag me af of Sequoia / Kings Canyon / Yellowstone teveel NP achter elkaar is? Is Sequoia/KC de moeite voor 3 dagen? Of beter schrappen/inkorten en elders meer rust inbouwen?
Het is dat je voor Yosemite echt beter vooraf je camping moet boeken, anders had je dit open kunnen laten. Als de Tioga pass (vanuit death valley de 395 naar het noorden en dan rond Lee Vining een nacht blijven en dan over de tioga pass, de 120, naar Yosemite NP) geopend is zou ik een aantal nachten voor Yosemite kiezen en dan evt 2 of 3 voor de rit en zien van Sequoia & Kings Canyon. De afstand Yosemite San Francisco of Sequoia NP San Francisco is ongeveer gelijk. Mocht je nergens dagen willen offeren dan zou ik Sequoia laten zitten en die dagen bij Yellowstone en de Grand Tetons doen. Ik zou zeker als je naar Sequoia gaat onder de Sierra Nevada langs een langere rijdag van Death Valley maken direct naar Sequoia, daar pluk je de dagen erna de vruchten van. Het stuk tussen DV en Lake Isabella is echt te verwaarlozen.
- De kustroute SF-LA willen we lekker rustig aan doen en wat fijne strandjes aandoen en dat soort dingen.
Dat kan, maar er zou ook best een dag vanaf kunnen vind ik. Het is een mooie weg, maar er zijn m.i. mooiere wegen die je gaat rijden hoor.
- In LA geen echte wensen; 1 dagje rondtouren en Hollywood sign zien volstaat denk ik wel.
Misschien is een dagje disney wel leuk voor de kinderen. Ik zou sowieso een dag meer uittrekken voor de stad, omdat het gewoon zo enorm is. Er zijn zoveel mooie plekken, alleen ligt het allemaal erg uit elkaar.

Samenvattend:
In beginsel een prachtige trip. Alleen voor Yellowstone zou ik zeker meer tijd uittrekken en minimaal 2 nachten Grand Teton erbij doen. (Dit kan ook door bv Bear Lake eruit te halen en van Yellowstone direct naar Salt Lake City te rijden. Een dagje Cody om de camper weer op te frissen en boodschappen te doen kan, maar je kan dit ook in Jackson, Wyoming net onder Grand Teton NP doen. Je zit hier alleen net rond te tijd dat het park sneeuwvrij wordt en het kan dat her en der plekken nog niet helemaal open zijn. Ook de weg tussen Canyon en Roosevelt in het park zal gesloten zijn en ook tussen West Thump en Old Faithful zullen de wegwerkzaamheden nog niet klaar zijn, waardoor je veel om moet rijden.
Ook heb je kans dat de Tioga Pass tussen Lee Vining en Yosemite NP nog gesloten is en bv Glacier Point road. De laatste jaren was de pas op deze data wel geopend trouwens.
Persoonlijk vind ik het verschil tussen de dagen SF/SD en dan LA/LV ook erg groot. Ik denk dat vooral je 2 oudste kinderen Las Vegas met de lampjes en zwemparadijzen erg leuk vinden. Zorg dat je in LA op dag 2 wel een auto hebt, je zou bv al de boodschappen voor de camper kunnen doen en bij je hotel (of waar je overnacht) kunnen zetten. Dan ben je dag 3 sneller weg. Ik zou er zelf misschien voor kiezen om dag 2 al de camper te pakken en te vertrekken, maar voor de kinderen is het misschien wel lekker om even een dagje bij te komen. Maar je kan eigenlijk wel beter alle dagen LA aan elkaar koppelen.
Overigens zou ik die volle dag Dinosaur ook niet aan het NP besteden. Als je naar Dinosaur NM gaat alleen de quarry meepakken, dat is (voor even) nog wel leuk voor de kinderen, die dinosaurusbotten. Maar ik zou dan de dag erna eerder rond Flaming Gorges blijven hangen. Een strandje opzoeken en evt een beetje badderen met de kids (als het er weer voor is...het water zal overigens wrs nog wel erg koud zijn)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door Martin & Marianne »

Zo, wat een lange reis! Lekker hoor.
In het begin zou je het allemaal wat open kunenn laten. Drie dagen Page lijkt me wat veel, maar dat merk je ter plekke wel. Rond Memorial day moet je wel wat vastleggen, en Yosemite moet je ook vastleggen (op 15 januari, 16.00 precies).
Een volle dag DV lijkt me veel, het zal daar dan al heel hee zijn. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verlsagen; wij waren er toen eind mei. Kijk ook eens in dat verslag voor Yosemite en Sequoia begin juni. De kans dat de Tioga Pass open is, is best groot. Ik zou dan van DV naar Yosemite rijden en daarna naar Sequoia. Dat betekent wel dat je eerder in Yosemite bent dan wanneer de Tioga Pass dicht is. Misshcien kun je verschillende data vastleggen.
Ik zou ook meer tijd uittrekken voor Yellowstone. En mei is inderdaad erg vroeg, de wegen zijn dan ook nog niet allemaal open.
Wij zijn eens langs Bear Lake gereden en vonden het helemaal niets, maar dat was in het hoogseizoen (zie ons 2004-verslag).
En de kustroute kan inderdaad wel iets korter. Drie dagen SF vind ik ook wel veel.
De tijd voor Sequoia en Yosemite vind ik niet te veel, je hebt ook helemaal geen 3 dagen voor Seki. Kijk eens goed of je via three rivers het park kunt binnenrijden. Wij hadden in 2006 met de kinderen veel meer tijd voor Seki en Yosemite. Waar zou je die tijd anders willen gebruiken? Het is toch ook lekker om daar wat rust te hebben? In de parken kunnen de kindren aan het junio ranger programma meedoen. Is erg leuk als je wat emer tijd hebt.

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door ingrid14 »

Misschien toch nog ander vervoer zorgen in LA voor je 1ste dag.
Het is moeilijk om je in LA te verplaatsen met het openbaar vervoer.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door bello »

Wat een gave reis! Over de parken kan ik niet zoveel zeggen, maar ik zou zeker een dag San Diego (of twee) inwisselen voor Los Angeles. Een stad waar gek genoeg echt veel te doen is met kinderen (wij waren er een maand rond kerst met onze toen 1,5 jaar oude peuter).

En wellicht een dag San Francisco opofferen voor het gebied net ten noorden van de stad: daar waren we een maand in sept/okt met onze toen bijna 5-jarige. We zijn wel regelmatig naar 'de stad' geweest, maar vonden het voor onszelf én voor onze kleuter veel leuker in Marin County. Prachtige natuur, wegen over de kliffen, stranden waar geen toerist te bekennen is, uitzicht op San Francisco, de woonboten, kleine stadjes met boerenmarkten en minikermissen voor de allerkleinsten.

Je kunt dan vanuit Yosemite door de Napa Valley rijden (ook al zo'n gebied dat heerlijk is met kleintjes) en dan overnachten in de KOA camping in Petaluma. Daar vlakbij heb je onder meer een Target en Whole Foods, beiden erg handig voordat je SF ingaat. De camping heeft een verwarmd buitenzwembad, echt heel fijn als je buiten het seizoen met kleine kinderen reist, zoals jullie.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door bello »

PS Wij hebben veel en langdurig gereisd tot precies op de dag dat onze oudste vijf jaar werd en dus leerplichtig, maar nu zitten we vast aan de schoolvakantieweken. Jullie vierjarige mag natuurlijk gewoon van school worden geplukt, maar hoe hebben jullie dat kunnen regelen voor jullie 6-jarige?
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Kathie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2014, 14:31

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door Kathie »

Waauw, wat veel tips al!

Even wat vlugge reacties:

De reden om dit aantal dagen Page, SF en kust in te voeren was omdat ik dacht dan ook een dagje te kunnen lummelen, wat te zwemmen, etc.
Maar misschien stel ik me dat helemaal verkeerd voor?

Yellowstone komt inderdaad redelijk vroeg aan bod, maar ik wil graag eindigen met de kustroute, juist om dan lekker wat aan zee te zijn. De reden om San Diego op het laatst te nemen is omdat we denken dat een start met Sea World de kids een onrealistisch beeld van de vakantie geeft, haha. Dan denken ze dat we allemaal zulke activiteiten gaan doen :lol: .

We hebben al een auto geboekt voor de 1e dag LA. We wilden niet meteen gaan RV-en, omdat we redelijk laat arriveren en denken dat een dagje acclimatiseren wel ok is.

Misschien inderdaad beter om de laatste dagen LA bij elkaar te nemen. En eens te kijken of we de dagen in SF en LV anders moeten verdelen.

Dus DV kunnen we inkorten. En van daaruit naar Yosemite. Als de Tioga Pass open is zijn we er eerder, als die dicht is later. Dus 2 keer Yosemite boeken. Check. :thumbup:

Vanwaar naar Seki via Three Rivers Marianne? Is dat een mooie route?
En denk je dat het junior rangers programma al leuk is voor kinderen van 4-6? Ze spreken geen Engels...

Paul; bedankt voor je uitgebreide reactie! Ja, Grand Teton. Lijkt ons heel mooi! Jij zegt eigenlijk ' Cody overslaan'? Ik had inderdaad gezien dat we voor de Rodeo net te vroeg zijn. Dus ja, misschien beter om van Dinosaur naar Jackson te rijden, vanuit daar Yellowstone in te gaan en dan zien we wel met Cody.
Aangaande Yellowstone: wat bedoel je met 'Alleen het 8e is al meer dan 250 km'?

We gaan eens overwegen om rechtstreeks zuidwaarts te rijden ipv een dag bij Bear Lake. (Ik had ergens gelezen dat de route vanuit Montpelier via Bear Lake naar Logan mooi was). Op Memorial Day een rijdag plannen is ook een optie inderdaad.
Nou, ik heb nog lang niet op alle suggesties gereageerd, maar die ga ik ook op een rij zetten. Nog eens wat schuiven met plekken en data en dan op tijd een 'definitief' schema hebben voor 15 januari 16.00 uur. :D

Na de Kerst waarschijnlijk dus een nieuw routeplan. En Marianne, ik had al eens op je reisblog gelezen. Leuke site, je schrijft grappig, ik zit regelmatig te grinniken hier :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door Martin & Marianne »

Kathie schreef: Vanwaar naar Seki via Three Rivers Marianne? Is dat een mooie route?
En denk je dat het junior rangers programma al leuk is voor kinderen van 4-6? Ze spreken geen Engels...
Als je vanuit Lake Isabella naar Sequoia gaat rij je normaal gesproken bij Three Rivers het park binnen. Je rijdt dan via de Generals hwy (de 198). dit is echter een kronkelweg die niet geadviseerd wordt voor campers langer dan 22ft. Kijk eens op de kaart van het park op http://www.nps.gov/seki (links onder park tools).
Ga je eerst naar Yosemite dan rij je via de 180 het park binnen en zou je ook via de 180 weer het park uit kunnen rijden.

Bij het junior ranger programma krijgen de kinderen een aantal opdrachten. Je kunt de opdrachten samen met de kinderen maken. Vaak is het ook nodig om een rangerpraatje bij te wonen; dat is dan wat minder handig, hoewel een wandeling met een ranger best kan; dan kunnen jullie zo nodig dingen vertalen. Wij hebben goede ervaringen met het junior ranger programma (zie bijvoorbeeld hier), maar ook een wat mindere ervaring, zie hier.

Wat de indeling betreft: je zou Zion, Bryce en Capitol Reef naar voren kunnen schuiven zodat je later in Yellowstone bent, maar de route wordt dan iets minder logisch.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door PSVwally »

Paul; bedankt voor je uitgebreide reactie! Ja, Grand Teton. Lijkt ons heel mooi! Jij zegt eigenlijk ' Cody overslaan'? Ik had inderdaad gezien dat we voor de Rodeo net te vroeg zijn. Dus ja, misschien beter om van Dinosaur naar Jackson te rijden, vanuit daar Yellowstone in te gaan en dan zien we wel met Cody.
Aangaande Yellowstone: wat bedoel je met 'Alleen het 8e is al meer dan 250 km'?
Heb je al eens een detailkaart van Yellowstone bekeken? Het zijn eigenlijk 2 rondjes op elkaar met links en rechts wat uitvalswegen. Vooral de bovenste door de lamar valley is bijna een zekerheid op Bizons. In Yellowstone moet je behalve de bezienswaardigheden ook vooral gaan rijden. In de ochtend en avondschemer als het wat rustiger wordt in het park, omdat de mensen die buiten het park overnachten weg gaan komt het wildlife nog meer tot leven. Ik vond het net een safaripark en zat op een gegeven moment als een maf naar links en rechts van de weg te scannen of er nog meer beren, coyotes, Bizons, Herten, Elanden, Arenden, etc te zien waren.

Even voor de duidelijkheid. Vanuit Jackson rij je de Grand Tetons in en vanuit daar naar Yellowstone. Voor de kinderen is er denk ik weinig te halen in Cody. Ik weet natuurlijk niet waar vooral de oudste 2 in geinteresseerd zijn, maar ik denk dat het Buffalo Bill museum niet door alle kinderen leuk gevonden gaat worden om de aandacht erbij te houden. Ik denk dat je je hierover even een klein beetje moet inlezen. Als je nou naar het oosten zou rijden had ik wel een nachtje Cody aangeraden.

Die 'lummeldagen' zijn wel altijd wat weersafhankelijk. Bij SF en langs de kustroute kan daar ook nog eens dikke zeemist bijkomen die soms pas in de middag optrekt. Je hebt zoveel tijd en zoveel opties dat de keuzes altijd lastig zijn, omdat je nooit, hoeveel dagen je ook hebt, alles kunt zien.
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door lovely_laura »

Ik weet nog dat in Monterey bijvoorbeeld een hele grote speeltuin zat. (zie ons reisverslag) Hier hebben we toen we daar waren een hele middag gezeten terwijl de kinderen lekker aan het schommelen en glijden waren. Dit soort dagen hadden we soms even echt nodig. De kinderen moeten dan niks en kunnen zich lekker uitleven. Volgens mij hadden we toen een website of app gevonden waarop je alle speeltuinen in de omgeving kon zien. Misschien weet iemand anders wat ik bedoel....
Maar ook een middagje bij het zwembad is voor de kinderen soms al heerlijk. Je merkt gewoon dat ze daarna weer een stuk vrolijker zijn nadat ze de hele dag verplicht de toerist moesten uithangen :wink:

Gr. Laura
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door ingrid14 »

In de buurt van de meeste town squares zijn ook kleinere speeltuinen te vinden.

In SF is er een hele leuke in Golden Gate Park : Koret Playground - http://sfrecpark.org/destination/golden ... s-quarter/

In LA zijn er meerdere: http://redtri.com/los-angeles/11-awesom ... -for-kids/

In Monterey is er Dennis the Menace Park

Hier kan je plaatsen ingeven en zoeken voor een speeltuin: http://mapofplay.kaboom.org/

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Kathie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2014, 14:31

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door Kathie »

We hebben ons nog eens over de route gebogen en zijn nu op het volgende uitgekomen... Ik denk nu beter dan de eerste versie. LA en SD toch bij elkaar in het begin van de trip, zodat Yellowstone wat later komt (en net na Memorial Day).
Ook schuift Yosemite zo weer iets naar achter.
Leuk, we komen steeds meer in de stemming :-). (En de kids ook met Bassie en Adriaan, haha).

29-04-15 Los Angeles, camper halen en inkopen doen
30-04-15 Los Angeles
1-05-15 Los Angeles
2-05-15 LA-SD
3-05-15 San Diego
4-05-15 San Diego
5-05-15 SD - 29 Palms
6-05-15 29 Palms - Kingman (via Joshua Tree NP)
7-05-15 Kingman- Sedona
8-05-15 Sedona
9-05-15 Sedona
10-05-15 Sedona naar GCNP
11-05-15 Grand Canyon NP
12-05-15 GCNP - Page
13-05-15 Page
14-05-15 Page
15-05-15 Page - MV
16-05-15 Monument Valley - Moab
17-05-15 Moab
18-05-15 Moab
19-05-15 Moab
20-05-15 Moab - Dinosaur
21-05-15 Dinosaur
22-05-15 Dinosaur - Jackson
23-05-15 Grand Teton
24-05-15 Grand Teton
25-05-15 Grand Teton - Yellowstone
26-05-15 Yellowstone
27-05-15 Yellowstone
28-05-15 Yellowstone
29-05-15 Yellowstone - Idaho Falls (of ergens richting zuiden, "volgende bestemming" is Capitol Reef...)
30-05-15 Idaho Falls (of ergens...) - Salt Lake City (of ergens in de buurt)
31-05-15 SLC - Capitol Reef
1-06-15 CR
2-06-15 CR - Bryce
3-06-15 Bryce
4-06-15 Bryce - Zion
5-06-15 Zion
6-06-15 Zion
7-06-15 Zion - LV
8-06-15 Las Vegas
9-06-15 Las Vegas
10-06-15 Las Vegas - DV
11-06-15 Death Valley - richting Yosemite
12-06-15 naar Yosemite
13-06-15 Yosemite
14-06-15 Yosemite
15-06-15 Yosemite
16-06-15 Yosemite - Kings Canyon
17-06-15 Kings Canyon
18-06-15 Kings Canyon - Sequoia
19-06-15 Sequoia
20-06-15 Sequoia
21-06-15 Sequoia - SF
22-06-15 San Francisco
23-06-15 San Francisco
24-06-15 San Francisco - Monterey
25-06-15 Monterey - Morro Bay
26-06-15 Morro Bay - LA
27-06-15 Los Angeles, camper inleveren
28-6-15 Huiswaarts

Tussen Yellowstone en Capitol Reef kijken we nog wel wat leuke/handige plekjes zijn, we laten dat even open.
Naar Yosemite hangt af van de weersomstandigheden en Tioga Pass hoe we dan precies rijden. We moeten dus even kijken welke data we daar gaan proberen te boeken.
Watchman heb ik gisteren al geboekt, omdat er nog maar heel weinig plek beschikbaar was op de data die wij wilden.
Wat denken jullie er zo van?
Alvast dank voor het meelezen.

Groet,
Marieke
Kathie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2014, 14:31

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door Kathie »

Oh en dank ook voor de speeltuin tips! :thumbup: Fijn!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6641
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door Mrvanilla »

Wat een fantastische reis! De route ziet er naar mijn idee prachtig uit. Hier en daar misschien wat té rustig, maar ik lees dat jullie kinderen hebben dus dat vergt wellicht ook een ander tempo dan ik gewend ben ;).

Ik zie dat Bear Lake uit de planning verdwenen is maar dat vonden wij toch wel een prachtig en rustig stukje natuur hoor. Of Dinosaur NM een volle dag blieft betwijfel ik ook.

Maar voor de rest; schitterend. Vooral jaloers op jullie tijd in Grand Teton, toch wel mijn favoriete NP! Alvast enorm veel plezier gewenst :thumbup: :clap:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door PSVwally »

Heerlijk zeg. Persoonlijk zou ik toch een dag meer voor Yellowstone uittrekken, maargoed...wie ben ik :D

Die volle dag Dinosaur is misschien niet nodig, maar ik zou je aanraden om als je van Moab naar DInosaur gaat bv het Canyon deel al mee te pakken. Dan de dag erna beginnen met de quarry en dan naar Flaming Gorges national recreation area te rijden en daar te overnachten. Dat is met de camper denk ik een kleine 2u van Dinosaur. Ik denk dat daar, met ook het water er wat meer te halen is dan in Dinosaur zelf. Ik heb er zelf helaas niet veel tijd kunnen doorbrengen, maar het is een prachtig gebied. Dinosaur Canyon vond ik mooi, maar er staat daar erg veel wind bovenin.
Kathie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2014, 14:31

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door Kathie »

Thanks! Wij zijn er ook blij mee hoe het er nu uit ziet. :)
Ja, we kunnen onderweg altijd zien hoe we het doen rondom Dinosaur... We gaan niet alles al vastleggen, dus er blijft wel wat ruimte om ter plekke aanpassinkjes te doen.
Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kathie: LA-LA 2 maand met 3 kids (6,4,2)

Bericht door PSVwally »

Inderdaad niet alles vastleggen, TOP :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer