Dat half jaar is waarschijnlijk via jou eigen (Belgische of Nederlandse?) school op exchange? Dit heeft als voordeel dat je waarschijnlijk kunt gaan studeren in de US en de Nederlandse/Belgische kostprijs van scholing kan betalen.
Als je natuurlijk langer in de VS wilt blijven kan je als 'international student' je natuurlijk inschrijven aan een Amerikaanse Universiteit. Als je bv een Master's diploma wil, (Wat in de US Graduate school heet), kan je dat perfect aan een Amerikaanse universiteit gaan doen onder een F1 studenten visum. Reken er wel op dat studeren in de US enorm duur is (Toch vlug minstens een paar duizenden euro's per semester aan Tuition/Fees voor de school alleen), en dan moet je nog housing, eten, transport enzo gaan voorzien.
Op een F1 visum mag je ook het eerste jaar niet werken buiten de school, dus part-time werken om de kosten te dekken zit er het eerste jaar niet in. En dat is iets wat vele Amerikanen wel doen, zeker in Graduate school waar je maar 10-15 uur les per week hebt. Je mag wel legaal werken op school. Maar deze jobs zijn zeer competitief omdat alle internationale studenten naar zo'n job op zoek gaan.
Vanaf je tweede jaar in de US mag je legaal werken onder OPT, je kan zelfs credits krijgen als je werkt onder CPT.
Let er ook op dat je niet zomaar in elke Amerikaanse school binnengeraakt, afhankelijk van hoe prestigieus je school is zijn de toelatingseisen best streng. Zo heeft UC Berkeley bv maar een toelatingspercentage van 10%. Bij een State School ligt dat al vlug wat hoger. Je zal ook toelatingsexamens moeten doen denk ik, voor rechten zal je waarschijnlijk de LSAT moeten nemen. Ik raad je daarom aan om bij een school of 3 een applicatie in te dienen om je kansen groter te maken.
Wat je ook kan doen is na dat je afstudeert in je thuisland is een jaar op stage gaan onder een J1 visum. Met dit visum mag je een jaar tot 18 maanden legaal werken als stagair voor een Amerikaans bedrijf. Dit kan misschien ook een mogelijkheid voor je zijn?
Trouwens, zomaar "verliefd worden en dan hopelijk een Amerikaan worden" is niet zo simpel als het allemaal lijkt. Er moet getrouwd worden en dat is toch een gigantische stap zeker voor iemand die je eigenlijk nog niet zo heel lang kent. Er komt ook veel druk op je relatie te staan omdat je weet dat je visum uiteindelijk verloopt en in de meeste gevallen betekend dit ook het einde van je relatie. Ik spreek uit ervaring als iemand die een Amerikaanse vriendin had op mijn J1 visum