Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis monique57: SF - SF
Re: Reis monique57: SF - SF
dit is het vluchtschema:
Vluchtschema
07 september Amsterdam - Washington 11:15 - 13:5007 september Washington - San Francisco 15:50 - 18:45
04 oktober San Francisco Washington 07:55 - 15:5504 oktober Washington - Amsterdam 17:25 - 07:15 aankomst volgende dag
Morgen maar even overleggen wat er voor andere opties zijn.
Vluchtschema
07 september Amsterdam - Washington 11:15 - 13:5007 september Washington - San Francisco 15:50 - 18:45
04 oktober San Francisco Washington 07:55 - 15:5504 oktober Washington - Amsterdam 17:25 - 07:15 aankomst volgende dag
Morgen maar even overleggen wat er voor andere opties zijn.
De aanbieding voor vliegtickets van Tioga geldt alleen in combinatie met een hotelboeking.
het hotel wat ze nu voorstellen in SF is Tomo hotel in Japantown
Of het Metropolis Hotel, ligt tegen tenderloin aan.
Als ik nu lees wat de mindere buurten zijn van SF beginnen we toch te twijfelen.
Iemand ervaring met deze hotels/buurten?
En is SF verder wel veilig om er 2 dagen veel rond te lopen?
We zouden 3 overnachtingen is SF doen. Heb je echt 2 dagen nodig om de highlights te zien van de stad?
Of zullen we dan toch maar gaan voor meer natuur en minder stad???
het hotel wat ze nu voorstellen in SF is Tomo hotel in Japantown
Of het Metropolis Hotel, ligt tegen tenderloin aan.
Als ik nu lees wat de mindere buurten zijn van SF beginnen we toch te twijfelen.
Iemand ervaring met deze hotels/buurten?
En is SF verder wel veilig om er 2 dagen veel rond te lopen?
We zouden 3 overnachtingen is SF doen. Heb je echt 2 dagen nodig om de highlights te zien van de stad?
Of zullen we dan toch maar gaan voor meer natuur en minder stad???
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Twee dagen is wel mooi, hoewel ik zelf 1 dag ook wel mooi vind. Of doe een compromis en maak er 1,5 dag van.
Ik heb geen ervaring met die hotels; meestal valt het in de praktijk wel mee. En je hoeft toch niet in die buurt te blijven rondhangen? In het hotel zul je er geen last van hebben.
Boek (en betaal) zo snel mogelijk, ik lees hier dat Tioga de ticketprijzen verhoogt (vanwege de dollarkoers?).
Marianne
Ik heb geen ervaring met die hotels; meestal valt het in de praktijk wel mee. En je hoeft toch niet in die buurt te blijven rondhangen? In het hotel zul je er geen last van hebben.
Boek (en betaal) zo snel mogelijk, ik lees hier dat Tioga de ticketprijzen verhoogt (vanwege de dollarkoers?).
Marianne
We willen zeker morgen boeken, probleem is ook nog dat we laat landen, 20.30 als we geen vertraging hebben.
Ik weet niet of het verstandig is om dan nog richting hotel te gaan, we zullen dan toch laat nog een stuk over straat moeten. Daarom willen we ook graag weten of die hotels in veilige buurt liggen.
Of misschien die eerste nacht dan maar vlakbij vliegveld en de volgende morgen richting stad??
Ik weet niet of het verstandig is om dan nog richting hotel te gaan, we zullen dan toch laat nog een stuk over straat moeten. Daarom willen we ook graag weten of die hotels in veilige buurt liggen.
Of misschien die eerste nacht dan maar vlakbij vliegveld en de volgende morgen richting stad??
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Jullie vluchturen geven een landing om 18:45 aan, vanwaar komt dan die 20:30 ?
In ieder geval is het niet echt heel ver van de luchthaven naar de stad, zeker niet als de avondspits door is. Met de huurwagen ben je er zo.
Ik zou dan ook direct de huurwagen ophalen. Wat je financieel wint met dit uit te stellen verlies je volgens mij weer ergens anders, al is het maar inzake tijd.
In ieder geval is het niet echt heel ver van de luchthaven naar de stad, zeker niet als de avondspits door is. Met de huurwagen ben je er zo.
Ik zou dan ook direct de huurwagen ophalen. Wat je financieel wint met dit uit te stellen verlies je volgens mij weer ergens anders, al is het maar inzake tijd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marc, we hadden een nieuw schema door gekregen van Tioga.
Inmiddels besloten toch de vlucht met landing om 18.45 te boeken en dan met shuttle naar hotel.
Auto halen we op als we vetrekken vanuit SF naar Monterey. We willen de auto dan ophalen op vliegveld.
Inmiddels besloten toch de vlucht met landing om 18.45 te boeken en dan met shuttle naar hotel.
Auto halen we op als we vetrekken vanuit SF naar Monterey. We willen de auto dan ophalen op vliegveld.
-
SarahB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij zijn ook pas 's avonds geland (rond 21u) in San Francisco. We hadden ook een shuttlebusje gereserveerd, dan hoef je niet meer over straat zo laat.
Onze auto hebben we ook pas twee dagen later opgehaald, bij ons vertrek naar Yosemite. Ik vond dat wel goed zo, en ik zou het een volgende keer opnieuw hetzelfde doen. Aan ons hotel was geen gratis parking, dus we spaarden enkele dagen parkeerkosten + huurkosten voor de auto uit. Het ophalen van de auto ging heel vlot, dus we zijn daar echt niet zo lang mee bezig geweest en hebben daar geen tijd mee verloren (we waren toch erg vroeg wakker dus konden al vroeg op pad). Ik was eigenlijk echt wel blij dat we de avond na zo'n lange vlucht niets meer in orde moesten maken en zelf onze weg niet meer moesten zoeken in San Francisco.
Onze auto hebben we ook pas twee dagen later opgehaald, bij ons vertrek naar Yosemite. Ik vond dat wel goed zo, en ik zou het een volgende keer opnieuw hetzelfde doen. Aan ons hotel was geen gratis parking, dus we spaarden enkele dagen parkeerkosten + huurkosten voor de auto uit. Het ophalen van de auto ging heel vlot, dus we zijn daar echt niet zo lang mee bezig geweest en hebben daar geen tijd mee verloren (we waren toch erg vroeg wakker dus konden al vroeg op pad). Ik was eigenlijk echt wel blij dat we de avond na zo'n lange vlucht niets meer in orde moesten maken en zelf onze weg niet meer moesten zoeken in San Francisco.
Onze blog: http://sarahfilip.wordpress.com/
YESSS, Tickets geboekt, eerste nachten SF geboekt en de 2 nachten bright angel lodge ook!!
Nu op ons gemak een roadbook gaan maken!
Nu op ons gemak een roadbook gaan maken!
Nu de tickets vast liggen ben ik eens aan het kijken voor overnachtingsplekken.
Tot mijn schrik geven veel boekingsites al veel vol voor volgend jaar september!!
Maar als ik dan kijk voor bv volgende week is er nog genoeg vrij, en ook nog eens voor veel lagere prijzen.
Dus wat is verstandig? Nog een poos afwachten of voor bepaalde plaatsen toch al snel boeken?
Grand Canyon , bright angel lodge, en Death Valley, furnace creek ranch zijn al geboekt.
Yosemite willen we ook snel vast leggen.
Maar verder......???
Tot mijn schrik geven veel boekingsites al veel vol voor volgend jaar september!!
Maar als ik dan kijk voor bv volgende week is er nog genoeg vrij, en ook nog eens voor veel lagere prijzen.
Dus wat is verstandig? Nog een poos afwachten of voor bepaalde plaatsen toch al snel boeken?
Grand Canyon , bright angel lodge, en Death Valley, furnace creek ranch zijn al geboekt.
Yosemite willen we ook snel vast leggen.
Maar verder......???
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt nog tijd genoeg. Kijk wel alvast naar Yosemite, zeker las je wel in het park maar niet in een tent wilt zitten.
Misschien is het voor sommige hotels nog te vroeg om te boeken. Je kunt ook eens bij de hotels zelf kijken of ze iets beschikbaar hebben. Ik boek eigenlijk altijd alles rechtstreeks tenzij het via een boekingssite goedkoper is (maar dat zie ik nooit).
Marianne
Misschien is het voor sommige hotels nog te vroeg om te boeken. Je kunt ook eens bij de hotels zelf kijken of ze iets beschikbaar hebben. Ik boek eigenlijk altijd alles rechtstreeks tenzij het via een boekingssite goedkoper is (maar dat zie ik nooit).
Marianne
Graag nog eens jullie advies
We denken er over om het stuk kustweg in een etappe extra te doen.
Planning was: Sf- Monterey, via Santa Cruz.
Monterey
Monterey- Pismo
Pismo- Santa Barbara.
Bij nader inzien is 2 nachten Monterey misschien niet nodig, in de ochtend willen we walvistour doen.
Waar zouden jullie een nachtje erbij doen?
Of is 2 nachten Santa Barbara een idee?
We denken er over om het stuk kustweg in een etappe extra te doen.
Planning was: Sf- Monterey, via Santa Cruz.
Monterey
Monterey- Pismo
Pismo- Santa Barbara.
Bij nader inzien is 2 nachten Monterey misschien niet nodig, in de ochtend willen we walvistour doen.
Waar zouden jullie een nachtje erbij doen?
Of is 2 nachten Santa Barbara een idee?
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als je een walvistour in de ochtend wilt doen, is het bijna niet te doen om nog naar Pismo Beach te rijden.
Je zou ook op de dag dat je naar Monterey rijdt de walvistour kunnen doen.
Dus SF - whale watch (namiddag) - Monterey
Monterey - Pismo Beach
Pismo Beach - Santa Barbara
Voor mij persoonlijk zou Santa Barbara mogen wegvallen, ik zou van Pismo Beach naar LA rijden.
En dan 2 nachten in Monterey houden.
Groetjes,
Ingrid
Je zou ook op de dag dat je naar Monterey rijdt de walvistour kunnen doen.
Dus SF - whale watch (namiddag) - Monterey
Monterey - Pismo Beach
Pismo Beach - Santa Barbara
Voor mij persoonlijk zou Santa Barbara mogen wegvallen, ik zou van Pismo Beach naar LA rijden.
En dan 2 nachten in Monterey houden.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Het stuk tussen Monterey en Pismo Beach is juist het mooiste gedeelte met de meeste bezienswaardigheden. Als je in de ochtend nog die walvistocht gaat doen kom je zeker in de knoop. Het is (zonder te stoppen of oponthoud) al zeker drie en half uur rijden. Ga maar na.
Ik zou Ingrids advies zeker opvolgen en de whale whatch een dag eerder doen. Zodoende kun je op je gemak de kustroute pakken. Ik vond Santa Barbara heel erg leuk, zeker voor een middag. Maar naar mijn idee is er niet zoveel te beleven dat je er twee nachten zou moeten verblijven. Tenzij je niet van de stad (LA) houdt en lekker een dag aan het strand wil hangen.
Ik zou Ingrids advies zeker opvolgen en de whale whatch een dag eerder doen. Zodoende kun je op je gemak de kustroute pakken. Ik vond Santa Barbara heel erg leuk, zeker voor een middag. Maar naar mijn idee is er niet zoveel te beleven dat je er twee nachten zou moeten verblijven. Tenzij je niet van de stad (LA) houdt en lekker een dag aan het strand wil hangen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
We zijn vast wat overnachtingen aan het boeken.
We hebben nu een nacht in Mexican Hat, een yurt van de San Juan Inn.
Iemand hier ervaring mee?
We hebben nu een nacht in Mexican Hat, een yurt van de San Juan Inn.
Iemand hier ervaring mee?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In dit topic hebben wat mensen gereageerd op het slapen in de yurt.
O.a deze reactie, dus ik denk dat het je goed gaat bevallen hoor
O.a deze reactie, dus ik denk dat het je goed gaat bevallen hoor
Berichtdoor Masja » 21 okt 2014, 18:36
Wij hebben in een Yurt gelapen afgelopen zomer, in Monument Valley.
helemaal fantastisch! Het dak van deze luxe tent is van glas zodat je uit je tent de sterren kunt bewonderen.
Ik vond het hier echt betoverend mooi... Ik heb de tent geboekt bij de San Juan Inn. Kosten waren 124 Dollar per nacht.
Klinkt heel goed!!
Ik ben bezig per dag uit te schrijven wat we willen doen
Bij vertrek uit SF gaan we via Santa Cruz naar Monterey.
Is het de moeite waard om al vanaf de stad de kustweg te gaan volgen? Of beter via de snelweg naar Santa Cruz en daarvandaan de kustweg op?
We hoeven niet vroeg in Monterey te zijn, wel voor donker, we hebben de dag erna voor whale watch en de 17 mile drive.
Bij vertrek uit SF gaan we via Santa Cruz naar Monterey.
Is het de moeite waard om al vanaf de stad de kustweg te gaan volgen? Of beter via de snelweg naar Santa Cruz en daarvandaan de kustweg op?
We hoeven niet vroeg in Monterey te zijn, wel voor donker, we hebben de dag erna voor whale watch en de 17 mile drive.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Is je route nog hetzelfde als op 15 september? Met die 2 dagen SF ervoor kun je tussen SF en Santa Cruz nog diverse dingen bekijken. Je zou zeker ook de 1 vanaf Daly City kunnen pakken. Het is minder druk dan het andere stuk van de 1 onder Monterey en er zijn best mooie plekken hoor. Je zou ook via Silicon Valley kunnen gaan.
Ja, de route van 15 september is de definitieve. We halen dag 4 vroeg de auto op op het vliegveld en willen dan richting Monterey afzakken.
Dus wel de moeite waard om dat via de kust te doen begrijp ik? We willen in de middag Santa Cruz bekijken en ergens lunchen.
Dus wel de moeite waard om dat via de kust te doen begrijp ik? We willen in de middag Santa Cruz bekijken en ergens lunchen.
-
Louise vo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij hebben in 2012 ook een stuk van de reis gedaan die jullie gaan maken.
Heb je al ideeen voor wat betreft de hotels? Wij zijn een aantal leuke en goede hotels tegen
gekomen. In ons verslag kun je eventueel lezen welke dat waren.
Wel gaaf hoor de reis die jullie in het vooruitzicht hebben. Heb je al een auto gehuurd?
SF is echt een super mooie stad. Wij willen zeker nog een keer terug.
In Death Valley zijn de zons op en ondergangen erg mooi.
En de hotels in de parken zou ik goed in de gaten houden want er worden vaak
genoeg overnachten geannuleerd dus vaak effe checken.
Wij hebben in Death Valley ook overnacht in Furnace creek en dan in de Furnace creek range. Erg gaaf daar.
S'avonds als het donker is is de sterrenhemel daar echt fantastisch.
Veel plezier!!
Heb je al ideeen voor wat betreft de hotels? Wij zijn een aantal leuke en goede hotels tegen
gekomen. In ons verslag kun je eventueel lezen welke dat waren.
Wel gaaf hoor de reis die jullie in het vooruitzicht hebben. Heb je al een auto gehuurd?
SF is echt een super mooie stad. Wij willen zeker nog een keer terug.
In Death Valley zijn de zons op en ondergangen erg mooi.
En de hotels in de parken zou ik goed in de gaten houden want er worden vaak
genoeg overnachten geannuleerd dus vaak effe checken.
Wij hebben in Death Valley ook overnacht in Furnace creek en dan in de Furnace creek range. Erg gaaf daar.
S'avonds als het donker is is de sterrenhemel daar echt fantastisch.
Veel plezier!!

2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 7010 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 23 Reacties