Navigatie USA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Cees A
Amerikakenner
Berichten: 904
Lid geworden op: 09 sep 2012, 10:49

Re: Navigatie USA

Bericht door Cees A »

USofA schreef:Het lijkt me trouwens een goed idee om ........... enz.
Bedoel je zoiets ? http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=39
woutervg
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Navigatie USA

Bericht door woutervg »

Ik vind google maps in combinatie met een amerikaanse simkaart het prettigst werken. Wij nemen sowieso al een data abonnement, dus de navigatie is dan gratis.
jack van de vin
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2013, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: weert

Re: Navigatie USA

Bericht door jack van de vin »

gewoon even op marktplaats kijken en hier voor een prikie een tweedehands kopen heb ik een paar jaar geleden ook gedaan werkt prima.
sucses jack
Brenda68
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 jun 2013, 22:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Navigatie USA

Bericht door Brenda68 »

dvanmald schreef:Ik ben van vorige week terug uit Atlanta, de gratis versie van Copilot op iPhone werkte prima, erg overzichtelijk.
Hoi, heb je dit op de iphone of ipad gebruikt. Ik heb nl in 2011 navree- op mijn iphone 3 gezet maar hij pakte het gps-signaal niet op en dit werkte dus voor geen meter.
Nu gaan we van de zomer weer en ik heb nu op de iphone 5 (wel 2 jar oud) en op de ipad 2 copilot heb gezet maar ik kan het natuurlijk niet ff uitproberen.
Krijg je dan ook echt de aankomsttijd e.d. te zien?

gr. Brenda
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Navigatie USA

Bericht door Marenko »

Wij hebben dit jaar op Sygic op mijn iPhone gereden, en het is ons prima bevallen. Tegenvaller was dat hij niet altijd de dichtsbijzijnde Walwart of restaurant vond.
Geen last gehad van vreemde route keuzes. En dat hadden wij juist met de Tomtom weer wel.
Brenda68
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 jun 2013, 22:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Navigatie USA

Bericht door Brenda68 »

Marenko schreef:Wij hebben dit jaar op Sygic op mijn iPhone gereden, en het is ons prima bevallen. Tegenvaller was dat hij niet altijd de dichtsbijzijnde Walwart of restaurant vond.
Geen last gehad van vreemde route keuzes. En dat hadden wij juist met de Tomtom weer wel.
Ok bedankt voor de tip, dan zetten we Sygic er voor de zekerheid ook op. Lekker "DOUBLE DUTCH" :lol:

1 van de 2 zal toch wel werken.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Navigatie USA

Bericht door Old Faithful »

Marenko schreef: Geen last gehad van vreemde route keuzes. En dat hadden wij juist met de Tomtom weer wel.
Een navigatietoestel maakt geen keuzes maar berekent een route aan de hand van de instellingen van het toestel; meestal in ieder geval kortste route of snelste route. Bij dat laatste is de gemiddelde snelheid van belang die het toestel voor het wegtype gebruikt. Daarbij kan - ik weet niet of dit voor alle merken/modellen geldt - het toestel zelf lerend zijn: het gebruikt de gemiddelde snelheid die jij onlangs op dat wegtype hebt gereden. Dat kan dus tot verschillende routes naar dezelfde bestemming leiden.
Een voorbeeld uit de praktijk. Van Bryce naar Torrey is er een kans dat je navigatie een route berekent via Panguitch over Highway 89 en 62 en misschien zelfs via Antimony over John's Valley Road, omdat dit enkele minuten korter is dan over Highway 12, de route die je waarschijnlijk wilt rijden. Mijn advies is daarom om niet meteen de eindbestemming te kiezen maar met een aantal tussenbestemmingen te werken, zodat je in ieder geval de route rijdt die je in gedachten hebt.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Navigatie USA

Bericht door Marenko »

Dat snap ik ook wel. Wij zullen ook nooit direct een eindbestemming invoeren, omdat ik meestal via een bepaalde route wil rijden. Maar dan nog doet de Tomtom vreemde dingen.
Zoals je van de doorgaande weg afsturen, om je dan later via 1x links, 2x rechts weer op diezelfde weg terug te laten komen. Of je helemaal binnendoor naar een camping te sturen terwijl die camping aan de doorgaande weg ligt waarop je al zat. Of je ipv het parkeerterrein van de walmart op te sturen, je eerst een rondje er omheen te laten rijden. Ik heb er ergens nog een foto van maar die kan ik zo snel niet vinden ;)
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Navigatie USA

Bericht door Rob »

Zoals je van de doorgaande weg afsturen, om je dan later via 1x links, 2x rechts weer op diezelfde weg terug te laten komen. Of je helemaal binnendoor naar een camping te sturen terwijl die camping aan de doorgaande weg ligt waarop je al zat.
Dat hebben wij ook regelmatig, campground aan de linkerkant van de weg een dom-dom laat je 3 x rechts gaan om dat recht over te steken naar de campground, wij noemen het altijd een UPC rondje :wink:
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Navigatie USA

Bericht door Marenko »

De foto. wij staan al op het parkeerterrein van de Walmart. De Tomtom wil ons eraf sturen. 4 x rechts en ons dan het parkeerterrein op sturen. :shock: :roll: :lol:
Afbeelding
Tomtom logica by Marenko - Eyes of Holland, on Flickr
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Navigatie USA

Bericht door Mrvanilla »

:lol:
Groetjes,
Daniel
Lightning
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jun 2010, 19:41

Re: Navigatie USA

Bericht door Lightning »

Voor de mensen met Tomtom of Garmin.
Waarom geen gebruik maken van TyreToTravel
http://www.tyretotravel.com/nl/start-tyre/
Het programma werkt met Google maps en er is ook een gratis versie.
Bij de voorbereiding van je reis kan je thuis al je te rijden routes aanmaken met alle gewenste tussenstops
en via de weg die je wil volgen. Na het aanmaken kunnen de aparte routes in uw gps toestel worden opgeslagen.
Per dag kun je nu de route rijden die je thuis hebt aangemaakt. Werkt perfekt, enkel een kwestie van
thuis goed uw route op te maken en eens de handleiding door te lezen
http://www.tyretotravel.com/nl/handleiding/
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1749
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 41

Re: Navigatie USA

Bericht door Lilo »

wij gebruiken ook al jaren de app sygic op de android phone, geen probleem, bij vreemde routekeuzez gewoon verstand gebruiken helpt, heel tevreden ervan
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer