Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zuid-Afrika in Maart

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Zuid-Afrika in Maart

Bericht door Raafje87 »

Dag allen,

Ik ga in Maart 2 weken naar Zuid-Afrika, backpackend en al, ik hoor graag tips over de regio Kaapstad en omgeving als jullie die hebben.

Heb er superveel zin in en vind het heel spannend haha!

Groetjes!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Zuid-Afrika in Maart

Bericht door plume »

Beste Raafje,

Wij zijn dan wel niet in de regio Kaapstad geweest, maar in een ander gedeelte, hier kan ik je dus geen tips over geven.
Maar je gaat naar een geweldig mooi land toe en zal hier zeker van genieten. Alvast een prettige reis.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

He Raafje,

wij gaan ook in maart, voor 3 weken! :thumbup: Zie link in mijn onderschrift.

Kan je iets meer specifiek zijn wat je precies wil doen/zien/...? Er is echt ontzettend veel te zien en te beleven in Kaapstad en omgeving. Ga je alleen of met vriend(in)(en)? Zelf met de auto rijden of bazbus?

ik zal onze route eens posten in mijn topic, dan kan je daar ook inspiratie uit halen.
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

@Plume, bedankt, ik heb er ook superveel zin in!
@LeenG, mooie route hebben jullie. Ik vlieg op Johannesburg en ga dan naar het Krugerpark met een tour. Daarna wil ik binnenlands naar Port Elizabeth vliegen om de garden route te doen en te eindigen in Kaapstad voor een paar dagen. Weet nog niet of ik BazBuz ga gebruiken of iets anders. Ik ga alleen.
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Hey Raafje,

ik ben al eens in Zuid - Afrika geweest toen ik nog student was in 1998. Als je alleen reist, kan je makkelijk in backpackers logeren, kosten niet veel en meestal een ideale manier om andere backpackers te ontmoeten. Zo hebben wij toen een paar keer een lift van andere backpackers gekregen, ik reisde met een vriendin, als 2 jonge meisjes is het niet zo moeilijk natuurlijk. :wink:

Must do's in en rond Kaapstad
- Cape point, een rit rond het peninsula, dit is wel handigst met eigen vervoer.
- Boulder's beach: pinguïns op het strand,
- Robben Island, volgens sommigen saai maar zo belangrijk in de geschiedenis van ZA
- Tafelberg uiteraard, daar kan je ook abseilen, hiking, mountenbiken,...
- lekker relaxen op het strand in Camps Bay
- Township tour als je wil zien hoe de armere bevolking leeft (wel uitzoeken dat je een beetje een goeie tour kiest die iets doet voor de community en niet zomaar "beestjes kijken" als je snapt wat ik bedoel)
- Stellenbosch, wijn proeven (best met openbaar vervoer, haha)

op Tripadvisor vind je ook nog massa's tips
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

ik kwam deze nog tegen Raafje,, misschien heb je er ook iets aan
http://www.travelstart.co.za/blog/40-th ... nder-r200/
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

en zeker ook Bo Kaap bezoeken in Kaapstad
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Dank voor alle tips en de link! De high tea van Mount Nelson lijkt me geweldig haha :) Ik ga even een route in elkaar flansen! Ik zal hem snel posten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer