Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe om te gaan met ziekenhuisrekening uit de VS
Hoe om te gaan met ziekenhuisrekening uit de VS
Afgelopen maand ben ik op reis geweest door het zuidwesten van de VS. Helaas moest ik op dag 1 al langs het ziekenhuis in Las Vegas vanwege een infectie aan mijn voet. Ik ben niet langer dan vijf minuten bij de dokter binnen geweest dus we schrokken wel even toen we bij de 'kassa' even $1080,00 moest aftikken.
Na wat verweer bleek er ineens een toeristenkorting te zijn en werd het bedrag omlaag gebracht naar $300,00. Nou ja, prima, dachten we, dus met de creditcard betaalt. We vonden dat wel vreemd, want onderhandelen over een zorgrekening zijn we natuurlijk niet gewend.
Drie weken later kwamen we thuis en lag er nog een mooie invoice (factuur) op de mat; nog een keer ruim $500. Geen enkele specificatie maar wel met de dreiging dat als ik niet betaal dit resulteert in een 'fee'. Na wat online research ga ik er vanuit dat het hier om de rekening van de behandelend arts gaat.
Gister lag er wéér een rekening in de brievenbus, ter waarde van ruim $400,00 en er staat ook nog eens bij dat dit een schatting is 'pending on final bill'. Met die eerste $800 vind ik eigenlijk dat ik al meer dan genoeg aan die lui heb betaalt voor wat ik er voor terug gekregen heb (ook al heb ik een deel kunnen declareren bij de verzekering). Ik heb ook geen zin in ellenlange correspondentie en gezeur. En blijkbaar komt er ook nog een vierde rekening aan. Het irriteert me dat niets gespecificeerd is.
Welnu, de vraag: ik beschouw mezelf als een nette betaler, maar wat als ik nu ophoud met betalen? Kunnen ze mij dwingen, ook al woon ik 10.000 km verderop? En gaat dit mij schaden bij nieuwe reizen naar de VS? Iemand ervaring?
Alvast dank
Na wat verweer bleek er ineens een toeristenkorting te zijn en werd het bedrag omlaag gebracht naar $300,00. Nou ja, prima, dachten we, dus met de creditcard betaalt. We vonden dat wel vreemd, want onderhandelen over een zorgrekening zijn we natuurlijk niet gewend.
Drie weken later kwamen we thuis en lag er nog een mooie invoice (factuur) op de mat; nog een keer ruim $500. Geen enkele specificatie maar wel met de dreiging dat als ik niet betaal dit resulteert in een 'fee'. Na wat online research ga ik er vanuit dat het hier om de rekening van de behandelend arts gaat.
Gister lag er wéér een rekening in de brievenbus, ter waarde van ruim $400,00 en er staat ook nog eens bij dat dit een schatting is 'pending on final bill'. Met die eerste $800 vind ik eigenlijk dat ik al meer dan genoeg aan die lui heb betaalt voor wat ik er voor terug gekregen heb (ook al heb ik een deel kunnen declareren bij de verzekering). Ik heb ook geen zin in ellenlange correspondentie en gezeur. En blijkbaar komt er ook nog een vierde rekening aan. Het irriteert me dat niets gespecificeerd is.
Welnu, de vraag: ik beschouw mezelf als een nette betaler, maar wat als ik nu ophoud met betalen? Kunnen ze mij dwingen, ook al woon ik 10.000 km verderop? En gaat dit mij schaden bij nieuwe reizen naar de VS? Iemand ervaring?
Alvast dank
Groetjes,
Daniel
Daniel
Re: Hoe om te gaan met ziekenhuisrekening uit de VS
Wat asociaal zeg. Ik zou mijn ziektekostenverzekeraar eens voor advies bellen.
Ik moest ook naar de dokter in de VS en vond het juist zo enorm goedkoop, ik hoefde slechts $67,50 te betalen en volgens mij ben ik wel langer dan 5 minuten binnen geweest, ik vond het zelfs nogal overdreven allemaal. Was wel bij een soort huisartsenpost en niet bij een ziekenhuis. Ik wist vantevoren dat ik daar een arts moest bezoeken (ivm verwijderen hechtingen) dus ik had hier advies gevraagd en kreeg het advies naar zo'n zo'n dokterspost te gaan en niet naar een ziekenhuis omdat je daar inderdaad idiote rekeningen krijgt.
Succes ermee.
Ik moest ook naar de dokter in de VS en vond het juist zo enorm goedkoop, ik hoefde slechts $67,50 te betalen en volgens mij ben ik wel langer dan 5 minuten binnen geweest, ik vond het zelfs nogal overdreven allemaal. Was wel bij een soort huisartsenpost en niet bij een ziekenhuis. Ik wist vantevoren dat ik daar een arts moest bezoeken (ivm verwijderen hechtingen) dus ik had hier advies gevraagd en kreeg het advies naar zo'n zo'n dokterspost te gaan en niet naar een ziekenhuis omdat je daar inderdaad idiote rekeningen krijgt.
Succes ermee.
Jeetje wat een verschil in prijs. Ja, wij wisten ook niet precies hoe en waar we heen moesten dus hebben gewoon het dichtstbijzijnde ziekenhuis bezocht. De pijn was toen redelijk hevig dus ik wilde gewoon geholpen worden.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Welkom bij het Amerikaanse gezondheidszorgsysteem! Jij hebt er nu niets meer aan, maar voor anderen die dit lezen: tenzij het een levensbedreigende aandoening is, probeer altijd om het ziekenhuis te vermijden. Voor de meeste dingen kun je beter een Urgent Care Center opzoeken, of een walk-in clinic bij een drogist of walmart (even googelen).
Wat betreft de rekeningen die je vaak van een ziekenhuisbezoek kan verwachten:
Je kunt van het ziekenhuis trouwens wel een "itemized bill" vragen met specificatie.
Wat betreft de rekeningen die je vaak van een ziekenhuisbezoek kan verwachten:
- Ziekenhuis (facility)
Behandelende arts
Radioloog (indien röntgenfoto's of CAT scan gemaakt)
Patholoog (indien meer ingewikkeld lab onderzoek)
DME supplier (krukken e.d.)
Je kunt van het ziekenhuis trouwens wel een "itemized bill" vragen met specificatie.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dankje voor de toelichting! Ja, we hebben ons lesje nu wel geleerd, al ga ik er wel vanuit dat het meeste vergoed wordt. Mijn zorgverzekeraar vergoedt alleen het Nederlandse equivalent van de gegeven zorg (wat natuurlijk een fractie is van het bedrag dat het ziekenhuis in rekening bracht) aangevuld met mijn reisverzekering die ook medische kosten dekt (werelddekking). Maar dat is even afwachten.
En anders is het een wat duurder lesje geweest. De pest is alleen dat je dit soort dingen pas uitzoekt als het al te laat is. Dus hopelijk lezen een hoop mensen dit topic
.
En anders is het een wat duurder lesje geweest. De pest is alleen dat je dit soort dingen pas uitzoekt als het al te laat is. Dus hopelijk lezen een hoop mensen dit topic

Groetjes,
Daniel
Daniel
- Beaver
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wat vervelend allemaal, wij gaan volgend jaar naar de states en dit is dus een prima waarschuwing. Dank je wel voor het op het forum zetten. Is de infectie wel overgegaan?
De infectie ging na een ab-kuur wel weg, maar ik heb afgelopen week nog wel een poliklinische ingreep moeten ondergaan om de oorzaak daarvan te verwijderen. Gelukkig is al het eigen risico al verbruikt, dus daarvan geen factuur 

Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ben 2 jaar terug ook voor een uurtje in het ziekenhuis beland alleen hoefde ik niks ter plekken te betalen. Wel kreeg ik nog een factuur thuisgestuurd en die heb ik meteen doorgestuurd naar mijn reisverzekering. Die hebben samen met mijn zorgverzekering geregeld wie welk deel betaalde en ik heb er verder niets meer van gehoord.
Wel heb ik later bij de specificaties van reis en zorgverzekering dat ze alles hebben betaald. Weet niet meer precies het was maar schrok er wel van!!
Gr. Laura
Wel heb ik later bij de specificaties van reis en zorgverzekering dat ze alles hebben betaald. Weet niet meer precies het was maar schrok er wel van!!
Gr. Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
Mrvanila, Heb je voordat je naar het ziekenhuis ging ook contact gehad met je reis en of zorgverzekering? En zo ja, wat was hun advies/hulp?
Ergens in mijn achterhoofd zit iets dat zegt dat men altijd verwacht dat je 'indien mogelijk' vooraf contact op neemt met ze. En dit is niet als verwijt bedoeld, maar ik ben wel benieuwd naar wat ze dan aangeven. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen, dat als je pijn hebt, je even niet aan je verzekering bellen denkt, maar eerst geholpen wil worden.
Ergens in mijn achterhoofd zit iets dat zegt dat men altijd verwacht dat je 'indien mogelijk' vooraf contact op neemt met ze. En dit is niet als verwijt bedoeld, maar ik ben wel benieuwd naar wat ze dan aangeven. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen, dat als je pijn hebt, je even niet aan je verzekering bellen denkt, maar eerst geholpen wil worden.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Ja, waarom regelt je reisverzekering niet alles en wordt ook niet alles gewoon vergoed?
De reisverzekeraar wil eerst dat er gedeclareerd wordt bij de zorgverzekering. Zoals ik hierboven al aangaf vergoed mijn zorgverzekeraar alleen het Nederlandse equivalent van de ingreep, staat ook in de polis las ik later. Het is nu afwachten of mijn reisverzekering de rest wil vergoeden. Het ging er mij meer om dat er steeds nieuwe niet gespecificeerde facturen binnenkwamen.
Ja, ik heb in de wachtkamer van het ziekenhuis contact gehad met de alarmlijn van VGZ, ik wist toevallig dat dit verwacht werd. Er is toen een dossiernummer aangemaakt door een ontzettend onvriendelijke dame. Toen ik vroeg hoe ik de eventuele betaling moest afhandelen zei ze dat het procedure was dat patiënten dit voorschieten en later (indien toegewezen) declareren. Bij buitensporige bedragen (ja, wat is buitensporig) kon de verzekeraar bemiddelen met het ziekenhuis. Dat was bij mij dus niet het geval, maar zou het geval kunnen zijn als je je been breekt of erger.Pepito schreef:Heb je voordat je naar het ziekenhuis ging ook contact gehad met je reis en of zorgverzekering? En zo ja, wat was hun advies/hulp?
Ergens in mijn achterhoofd zit iets dat zegt dat men altijd verwacht dat je 'indien mogelijk' vooraf contact op neemt met ze. En dit is niet als verwijt
Groetjes,
Daniel
Daniel
- frans&esmé
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
begin van onze vakantie, welke nog bezig is trouwens, moesten we ook langs de ER in Orlando met als resultaat een rekening van $ 1132.-- voor een 2 "minut job" en daar viel niet over te onderhandelen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Onze ervaring van december 2013: Op de 2e dag van ons verblijf in Orlando waren we op DisneyWorld. Toen we in de wachtrij stonden voor een attractie zakte mijn vrouw in elkaar. Alle hulptroepen incl privépersonen die in de gezondheid werken, snelden toe. Alle lof. Vervolgens per ambulance vervoerd naar het Celebration Hospitaal (=van Disney) vervoerd. Aangekomen om 13.30uur. Onderzoeken gedaan en scans gemaakt. Arts wilde in 1e instantie dat ze een nachtje moest blijven. (lees Kassa) Toch maar niet gedaan en met een "noodnummer" weer ontslagen uit het ziekenhuis en wel om 18.30uur. Aan het eind van de(behandel-)dag heeft het ziekenhuis contact gezocht met ONVZ. Omdat het in Nederland middernacht was, is de telefoon van ONVZ doorgeschakeld naar de ANWB-alarmcentrale. Ik heb de alarmcentrale ook gesproken. Zij kunnen direct zien hoe je verzekerd bent, als je de polisnummer van de ziektekosten- en doorlopende reisverzekering bij de hand hebt. ANWB heeft mij prima te woord gestaan. Zelf gaven ze aan, dat ik moest vragen of het wel verantwoord is om terug te vliegen. Zo niet dan zouden zij een andere vlucht gaan regelen. Stelt je toch wat gerust. ANWB heeft aan het ziekenhuis, zoals ik heb begrepen, een garantieverklaring moeten afgegeven. Bij het uitchecken moest ik 10% (500$)aanbetalen. Het totale bedrag bleek dus bijna $ 5000!! te zijn. Thuisgekomen kwam er nog een rekening binnen van de behandelend arts, die we overigens bijna niet gezien hebben, van $ 1.000 binnen. Alle stukken doorgestuurd naar de reisverzekering. Na verloop van tijd heb ik maan aanbetaling ook terugontvangen. Gelukkig is alles weer goed gekomen en is alles geregeld door ONVZ en de mijn reisverzekening.
Samengevat: de Nederlandse ziektekosten dekt in het geheel niet de kosten van behandeling in Amerika (en ook de klinieken in oa Turkije). Zorg dus voor een aanvullende (doorlopende) reisverzekering met werelddekking die de geneeskundige kosten, zonder maximum, afdekt. Dan heb je een zorg minder en wordt de reis niet extra duur.
Een gezonde reis en veel plezier toegewenst.
Groeten
Ton
Samengevat: de Nederlandse ziektekosten dekt in het geheel niet de kosten van behandeling in Amerika (en ook de klinieken in oa Turkije). Zorg dus voor een aanvullende (doorlopende) reisverzekering met werelddekking die de geneeskundige kosten, zonder maximum, afdekt. Dan heb je een zorg minder en wordt de reis niet extra duur.
Een gezonde reis en veel plezier toegewenst.
Groeten
Ton
Hallo Ton, bedankt voor het delen van jullie ervaring. Ondertussen ligt mijn claim nu bij de reisverzekering aangezien VGZ maar een fractie (uitroepteken) vergoedde van de daadwerkelijk kosten. Het kost best een hoop gebel en geregel, maar je advies om inderdaad een goede reisverzekering af te sluiten kan ik enkel beamen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ook van deze kant dank! Ik heb mijn reisverzekering gemaild, gelet dat het niet helemaal duidelijk is aangegeven.
Wij hadden vorig jaar onze kennismaking met de Amerikaanse gezondheidszorg, in een voorstadje van San Francisco. We gingen daar naar de ER van het county hospital omdat onze dochter een nare snee in haar wang had opgelopen.
Ondanks toestemming van de alarmcentrale (veel dure telefoontjes en faxen later) om te laten behandelen, moesten we de kosten zelf voorschieten op onze creditcard. Dat was zo'n 200 dollar, na idioot (maar dan ook echt idioot) veel papierwerk in het ziekenhuis zelf, terwijl onze kleuter zat te snikken op schoot. Dat leek ons vrij goedkoop, na al die dramaverhalen over Amerikaanse ziektekosten. Na de vakantie de rekening zoals afgesproken opgestuurd naar de zorgverzekeraar, die zijn deel zou betalen en de rest zou verhalen op de reisverzekering. Het geld stond in no time op mijn rekening.
Een aantal maanden later kreeg ik een jaaroverzicht van de zorgverzekaar: blijkbaar was die 200 dollar een soort aanbetaling geweest, want het ziekenhuis had mijn zorgverzekeraar daarna het restant in rekening gebracht: zo'n 1.800 dollar (ook hier ongespecificeerd!) extra voor 30 seconden triage, twee keer twee minuten werk (snee schoonmaken en lijmen) door een verpleegkundige en 15 seconden meekijken door de dienstdoende eerstehulparts. Ik was met terugwerkende kracht blij met al die jaren betalen van een doorlopende reisverzekering met werelddekking. En met onze Nederlandse basisverzekering, waar een zorgpasje laten zien voldoet.
Ondanks toestemming van de alarmcentrale (veel dure telefoontjes en faxen later) om te laten behandelen, moesten we de kosten zelf voorschieten op onze creditcard. Dat was zo'n 200 dollar, na idioot (maar dan ook echt idioot) veel papierwerk in het ziekenhuis zelf, terwijl onze kleuter zat te snikken op schoot. Dat leek ons vrij goedkoop, na al die dramaverhalen over Amerikaanse ziektekosten. Na de vakantie de rekening zoals afgesproken opgestuurd naar de zorgverzekeraar, die zijn deel zou betalen en de rest zou verhalen op de reisverzekering. Het geld stond in no time op mijn rekening.
Een aantal maanden later kreeg ik een jaaroverzicht van de zorgverzekaar: blijkbaar was die 200 dollar een soort aanbetaling geweest, want het ziekenhuis had mijn zorgverzekeraar daarna het restant in rekening gebracht: zo'n 1.800 dollar (ook hier ongespecificeerd!) extra voor 30 seconden triage, twee keer twee minuten werk (snee schoonmaken en lijmen) door een verpleegkundige en 15 seconden meekijken door de dienstdoende eerstehulparts. Ik was met terugwerkende kracht blij met al die jaren betalen van een doorlopende reisverzekering met werelddekking. En met onze Nederlandse basisverzekering, waar een zorgpasje laten zien voldoet.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Ondanks dat het natuurlijk helemaal geen leuk onderwerp is, vind ik het toch prettig dat dit onderwerp er is. Het zet me er toe toch nog eens goed te bekijken hoe het nu zit met de verzekeringen die ik heb, voordat we in december weer gaan. Dus toch bedankt voor het delen van alle ervaringen.
Onze eigen ervaring qua kosten is trouwens wel anders, alhoewel dat ook niet onverwacht naar een eerste hulp was. Mijn vrouw wilde vorig jaar graag een aantal dingen laten onderzoeken en overleggen met een arts in haar moedertaal, Spaans. Daarom is ze op afspraak 2 maal bij een kliniek (gericht op Latijns Amerikaanse immigranten) geweest, consult en behandelingen hebben bij elkaar zo'n 2 uur geduurd. Daar hebben we tussen de 300 en 400 dollar voor betaald, en daar zat de medicatie nog bij in, ook mee te nemen naar NL. Ze is er erg tevreden over.
(Aangezien ik geen zin had in de discussie over de medische noodzaak/"gebrek aan vertrouwen" in Nederlandsche huisartsen in het perspectief van mijn vrouw, hebben we ook niet geprobeerd om het te declaren, of uberhaupt aangemeld bij de ziektekosten verzekering.)
Maar "2 minuten" gezondheidszorg kunnen dus ook een stuk goedkoper zijn, en hoeven niet altijd honderden of zelfs duizenden euro's te kosten.
Onze eigen ervaring qua kosten is trouwens wel anders, alhoewel dat ook niet onverwacht naar een eerste hulp was. Mijn vrouw wilde vorig jaar graag een aantal dingen laten onderzoeken en overleggen met een arts in haar moedertaal, Spaans. Daarom is ze op afspraak 2 maal bij een kliniek (gericht op Latijns Amerikaanse immigranten) geweest, consult en behandelingen hebben bij elkaar zo'n 2 uur geduurd. Daar hebben we tussen de 300 en 400 dollar voor betaald, en daar zat de medicatie nog bij in, ook mee te nemen naar NL. Ze is er erg tevreden over.
(Aangezien ik geen zin had in de discussie over de medische noodzaak/"gebrek aan vertrouwen" in Nederlandsche huisartsen in het perspectief van mijn vrouw, hebben we ook niet geprobeerd om het te declaren, of uberhaupt aangemeld bij de ziektekosten verzekering.)
Maar "2 minuten" gezondheidszorg kunnen dus ook een stuk goedkoper zijn, en hoeven niet altijd honderden of zelfs duizenden euro's te kosten.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Als de klinike gericht was op Hispanics - grote kans dat die gesubsidieerd is en dat men niet om verz. vroeg omdat dergelijke faciliteiten vaak bezocht worden door illegale immigranten - die geen verz. hebben. Tenmiste als de kliniek in ZW van de US was.
Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen - als ik je verhaal zo lees.
Temeer omdat je aangeeft dat jullie ook medicijnen meekregen in de kliniek ?
Op het moment dat je aangeeft verzekerd te zijn begint het 'grote plukken'.
Die rekeningen zijn zo hoog omdat voor toeristen 'out of network' wordt berekend.
Ik woon in CA en een deel van wat ik betaal aan een arts of ziekenhuis (zelf of via de verz.) wordt gebruikt om de kosten van zorg voor onverzekerden te dekken.
Ik schrijf dit omdat jij aangeeft 'het kan goedkoper'.
Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen - als ik je verhaal zo lees.
Temeer omdat je aangeeft dat jullie ook medicijnen meekregen in de kliniek ?
Op het moment dat je aangeeft verzekerd te zijn begint het 'grote plukken'.
Die rekeningen zijn zo hoog omdat voor toeristen 'out of network' wordt berekend.
Ik woon in CA en een deel van wat ik betaal aan een arts of ziekenhuis (zelf of via de verz.) wordt gebruikt om de kosten van zorg voor onverzekerden te dekken.
Ik schrijf dit omdat jij aangeeft 'het kan goedkoper'.
Ik heb ook een maal een beroep moeten doen op de Amerikaanse gezondheidszorg.
In totaal hebben we 1,5 uur in het ziekenhuis (in New Hampshire) gezeten, twee kleine onderzoeken ondergaan (vergelijkbaar met een consult bij de huisarts).
Totaal bedrag van de eindafrekening: 175 dollar... (dat was dus blijkbaar een koopje als ik dat hier zo zie)
In totaal hebben we 1,5 uur in het ziekenhuis (in New Hampshire) gezeten, twee kleine onderzoeken ondergaan (vergelijkbaar met een consult bij de huisarts).
Totaal bedrag van de eindafrekening: 175 dollar... (dat was dus blijkbaar een koopje als ik dat hier zo zie)
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wij hebben in 2008 kennis gemaakt met het Amerikaanse ziekenhuis . Ik kreeg last van duizelingen en uitdroging door veelvuldig braken. Eerst naar een walk inn clinic, onderzoek en een rekening van $ 150. Doorlezen naar de eerste hulp van het ziekenhuis. Daar aangekomen moest mijn man eerst contact opnemen met Worldassist voor er een opname kon plaatsvinden of een garantstelling van $100.000. Worldassist wilde eerst een gesprek met een dienstdoende arts.
Toen dit geregeld was volgde een opnamen van 4 dagen. Onderzoeken, scans e.d. En een rekening van $ 18.500, zonder de kosten van een nieuw vliegticket, verlengd verblijf en auto, telefoonkosten enz. Alles is betaald door mijn reisverzekering, bij ons dossier staat echter nog steeds " in behandeling". Onze fout was dat we geen werelddekking hadden bij onze ziektekostenverzekering, hoe dom kan je zijn
. Dit gebeurd ons nooit meer. Al met al koste dit meer dan € 15000.
Wij hebben zelf echter niks hoeven te betalen. Wel geleerd dat we ons goed moeten verzekeren en kleine lettertjes moeten lezen.
Succes verder.
Toen dit geregeld was volgde een opnamen van 4 dagen. Onderzoeken, scans e.d. En een rekening van $ 18.500, zonder de kosten van een nieuw vliegticket, verlengd verblijf en auto, telefoonkosten enz. Alles is betaald door mijn reisverzekering, bij ons dossier staat echter nog steeds " in behandeling". Onze fout was dat we geen werelddekking hadden bij onze ziektekostenverzekering, hoe dom kan je zijn

Wij hebben zelf echter niks hoeven te betalen. Wel geleerd dat we ons goed moeten verzekeren en kleine lettertjes moeten lezen.
Succes verder.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2681 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-