Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis De Rijk: eerste reis Westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis De Rijk: eerste reis Westkust

Bericht door Old Faithful »

De Rijk schreef: Ik zie ook niet direct welk adres ik op de GPS moet ingeven?
Het adres is 4050 Red Rock Loop Road, Sedona, AZ, USA. Met de link van Mrvanilla moet het ook lukken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

Mrvanilla schreef:Routebeschrijving staat op deze pagina. Klik.

Je kunt overigens met je eigen mobiele telefoon ook bellen hoor (ervan uit gaande dat je die een hebt). Zeker als het alleen in geval van nood is.
Zeker? Ik had begrepen dat je enkel kon bellen met een tri-band of meer . Ik snap daar niets van maar mijn gsm ( van net na de tweede wereldoorlog) is duo-band ( of zoiets)
Als ik met mijn gsm kan bellen,hoef ik er natuurlijk geen te kopen . Zelfs als het duur uitvalt ( voor die ene keer dat ik hem ms nodig heb)
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik denk dat je een tri-band toestel nodig hebt.
Maar waarom koop je hier dan geen tri-band toestel? Ze kosten niet zo veel meer. En je bent ook na je vakantie verlost van je net-na-de-tweede-wereldoorlog-toestel :wink:

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Dat klopt inderdaad, maar vrijwel alle telefoons van de laatste jaren ondersteunen de bandbreedte in Amerika. Als je inderdaad een heeeele oude (of heeeel goedkope) hebt dan zou het kunnen dat je telefoon nog dual band is. Als je dan toch een nieuwe wil kun je die beter hier aanschaffen, zoals Ingrid al aangaf.
Groetjes,
Daniel
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

Volgende vraag:

In onze planning zit een traject Zion - Las Vegas
Omdat ik pas tegen de avond in LV wil zijn dacht ik pas te vertrekken na de middag en tot dan in Zion te blijven

Nu merk ik echter dat ik er ook kan voor kiezen om vroeg te vertrekken en een tussenstop te maken in " the valley of fire".
Dat breekt dan ook de rit

Lijkt dat een goed idee? Of beter langer Zion? (ik heb al 2 overnachtingen voorzien in Zion) . De eerste dag kom ik ws aan tegen de middag ( van Bryce) en ben er dus al 1,5dag .
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Gezien jullie geen lange wandelingen gaan doen, heb je met 1,5 dag voldoende volgens mij.

Je zou dus zonder problemen Valley of Fire kunnen invoegen. Of bekijk het de avond ervoor, wil je nog langer in Zion blijven of heb je het wel gezien daar.
Het is gewoon de keuze tussen de ene of de andere route, je moet niets reserveren dus je kan tot het laatste moment wachten met beslissen.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou dat ter plekke bekijken. Als je na die twee nachten Zion het idee hebt dat je nog iets wilt zien of nog een wandeling wilt doen, dan kun je dat doen; heb je het gevoel dat je alles gezien hebt dan vertrek je op tijd en rijdt via VoF. Het hoeft niet veel tijd te kosten, zeker als het warm is zul je er geen uitgebreide wandelingen maken. Wij bezochten het in 2008 na ons beozek aan Zion, we vertrokken toen aan het eind van de ochtend uit Springdale en waren toen aan het eind van de middag in Las Vegas. Je passeert een tijdgrens, dus je wint een uur.

Ingrid is me al voor. :wink:

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Sorry Marianne :wink:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je hoeft je niet te verontschuldigen. De vraag stond al meer dan 10 minuten op het forum. Ze heeft haar kans dus zelf voorbij laten gaan. :wink: :wink:
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

:lol: :lol: :lol:
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

Om problemen te voorkomen zal ik volgende keer 10 min voordat ik een vraag stel ,een PB sturen :wink:

Dat van die tijdzones moet ik trouwens nog eens goed uitzoeken. heb er al iets over gelezen , maar in mijn planning eigenlijk nergens rekening mee gehouden
Update: nagezien : ik passeer maar één keer een tijdzone, en ik win daarbij een uur. dat zit goed

Maar in alle ernst: ik ben heeeel blij met de hulp die ik hier krijg.Al veel verkeerde keuzes voorkomen ! Al zal er hier en daar nog wel iets mis lopen zeker.
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »

Een tijdje geleden dat ik jullie lastig gevallen heb :D

Vraagje over auto (omdat ik tegenstrijdige dingen lees)

Omdat we maar met 2 zijn en geen heel lange ritten voorzien, hadden we een "Compact" voorzien.

Volgens de website van de verhuurder (hier Alamo) is er plaats in de koffer voor 2 grote koffers.

Op " alles Amerika" lees ik echter
Compact: 2 volwassenen, 2 kinderen, 1 grote en 2 kleine koffers; grootte Chevrolet Cavalier

We spreken over details, ik weet het. Maar een koffer op de achterbank zetten lijkt me nogal uitnodigend voor de dieven.

Zijn er hier reizigers die een "compact" gehuurd hebben en kunnen bevestigen dat er voldoende ruimte is voor 2 koffers.
Anders gaan we toch een grotere versie vragen denk ik, verschil in prijs is niet zo groot (verbruik ms wel)
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

In een ver verleden hebben wij ook ooit een Chevrolet Cavalier gehuurd. Ik reisde toen met mijn partner en we konden onze 2 koffers kwijt in de koffer van de auto.
Wij reizen wel altijd met bagage met zachte wanden. Als het dan nodig is kan je die in de gewenste vorm duwen.

Groetjes,

Ingrid
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat van die tijdzones moet ik trouwens nog eens goed uitzoeken. heb er al iets over gelezen , maar in mijn planning eigenlijk nergens rekening mee gehouden
Update: nagezien : ik passeer maar één keer een tijdzone, en ik win daarbij een uur. dat zit goed
Ik twijfel hier nu even over hoor. Volgens mij heeft Arizona namelijk in de winter de Mountain Time Zone en in de zomer, bij daylight savings time de Pacific Time Zone. Uitzondering is dan Navajo Nation (waar bv Monument Valley inligt). Die niet aan daylight savings time doen en dus in de zomer dezelfde tijd als bv Utah heeft.
Een andere reden dat ik hierover twijfel is dat wij tijdens onze reis in April 2012 wat gedoe hadden met onze telefoons, tomtom en autoradio die rond Page ineens steeds van tijd wisselde en dan weer allemaal gelijk en dan weer ineens allemaal verschillend stonden.

Over de auto. Je moet gewoon wat geluk hebben wat er op de parkeerplaats bij het verhuurbedrijf staat. Over het algemeen zijn of voelen de auto's daar altijd groter dan hier.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Handige site om de tijdzones te kennen:
http://www.timetemperature.com/tzus/ari ... zone.shtml
The Navajo Nation in Arizona starts Daylight Saving Time on
Sunday March 8, 2015 at 2:00 AM local time.
The Navajo Nation in Arizona ends Daylight Saving Time on
Sunday November 1, 2015 at 2:00 AM local time.
voorbeeld:
van de site The World Clock - http://www.timeanddate.com/worldclock/converter.html
Phoenix (U.S.A. - Arizona) donderdag, 14 mei 2015, 14:00:00 MST UTC-7 hours
Salt Lake City (U.S.A. - Utah) donderdag, 14 mei 2015, 15:00:00 MDT UTC-6 hours
Las Vegas (U.S.A. - Nevada) donderdag, 14 mei 2015, 14:00:00 PDT UTC-7 hours
San Francisco (U.S.A. - California) donderdag, 14 mei 2015, 14:00:00 PDT UTC-7 hours
Corresponding UTC (GMT) donderdag, 14 mei 2015, 21:00:00

Als dit nog je route is:
14/05 : brussel _phoenix - Arizona Time
15/05 auto ophalen en Phoenix -Grand Canyon - Arizona Time
16/05 :GC - Arizona Time
17/05: GC- Page - Arizona Time
18/05 : Page -Bryce - Utah Time (je verliest een uur)
19/05: Bryce -Zion - Utah Time
20/05 :Zion - Las vegas - Nevada Time (je wint een uur)
21/05 : Las vegas - Nevada Time
23/05 : Las Vegas - Death Valley - California Time (blijft zoals in Nevada)
24/05 : DV - Mammoth Lake
25/05 : ML- Yosemite
26/5 : Yosemite
2705 : Yosemite-San fransisco
28/05 : SF
29/5: SF _ Brussel

Groetjes,

Ingrid
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, dus heb ik gelijk dat ze 2x door een tijdzone gaan toch :wink:
De Rijk
Amerika-ontdekker

Bericht door De Rijk »