Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Meineed/Purgery
-
Hidde182
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Meineed/Purgery
Luitjes,
Ik had nog even een vraagje over een VISUM. Dit gaat over een vriend van me die ook naar Amerika zou gaan, hij zegt mogelijk per ongeluk meineed/purgery te hebben gepleegd. Nu is dat strafbaar zoals ook blijkt uit de VISUM aanvraag en je wordt daar ook mogelijk voor vervolgd.
Maar word je dan vervolgd in Nederland of in the states?
Groet,
Hidde
Ik had nog even een vraagje over een VISUM. Dit gaat over een vriend van me die ook naar Amerika zou gaan, hij zegt mogelijk per ongeluk meineed/purgery te hebben gepleegd. Nu is dat strafbaar zoals ook blijkt uit de VISUM aanvraag en je wordt daar ook mogelijk voor vervolgd.
Maar word je dan vervolgd in Nederland of in the states?
Groet,
Hidde
-
Simon_Says
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Meinneed/Purgert
Zonder duidelijkheid waarover meinneed werd gepleegd, is dat moeilijk te beantwoorden.
Indien op 1 van de vragen van ESTA niet eerlijk werd geantwoord, overtreedt hij de Amerikaanse wetgeving, en beslist dus een US court.
Indien op 1 van de vragen van ESTA niet eerlijk werd geantwoord, overtreedt hij de Amerikaanse wetgeving, en beslist dus een US court.
CR-1 Visum in aanvraag
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Heeft jouw vriend misschien de bijnaam "De Neus"??? Dan zou ik het zeker niet proberen 
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wil je vriend een Visum of een ESTA? Want een ESTA is geen Visum.
Op de ESTA aanvraag zie ik zo 1..2..3 geen vraag staan over meineed.
Op de ESTA aanvraag zie ik zo 1..2..3 geen vraag staan over meineed.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heeft hij dat achteraf beseft maar is hij dan niet terug naar de politie (of welke andere instantie dan ook) gestapt?Hidde182 schreef: mogelijk per ongeluk meineed/purgery te hebben gepleegd.
Of loopt er momenteel een onderzoek naar zijn 'mogelijke' meineed en is er nog geen uitspraak?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Gaat er toch om of die vriend (of wie dan ook) een strafblad heeft voor die meineed die al dan niet per ongeluk gepleegd is. Als er geen strafblad is dan kan die vriend op een esta. Is er wel een strafblad dan wordt het een visum aanvragen.
-
Hidde182
- Amerika-ontdekker
Ik zal het even verduidelijken. Hij is bang meineed/Purgery te hebben gepleegd op zijn Visum (b2 aanvraag). Hem werd gevraagd op het DS/160 of hij ooit gearresteerd is geweest hij heeft hierop ja gezegd, opzich goed, maar hij heeft niet vermeld hoevaak, ook niet tijdens zijn interview, hij sprake alleen over zijn laatste aanhouding. Hij is in totaal 2 keer gearesteerd geweest. Maar beide keren zonder veroordeling, zaken zijn geseponeerd.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Meineed/Purgery
Als hem niet om details gevraagd is, of hij heeft antwoord gegeven maar daarin niet gelogen (1 arrestatie invullen ipv 2), dan is er toch niets aan de hand?
Heeft hij het visum gekregen?
Heeft hij het visum gekregen?
-
Hidde182
- Amerika-ontdekker
Nee, hij heeft hem visum niet gekregen ze denken dat hij onvoldoende financiele middelen heeft om zijn reis door te brengen helaas.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Welk bedrag kon hij aantonen, en voor hoe lang vroeg hij een visum aan?
Welk is de reden die op het document staat met de afwijzing (een nummer/code)?
Welk is de reden die op het document staat met de afwijzing (een nummer/code)?
Elke
Waarom zou de Ned. overheid iemand gaan vervolgend die keurig gezegd heeft op een US visum aanvrage dat-ie gearresteerd is geweest.
Waarom zou de US zich druk maken om iemand die zichzelf (nodeloos) in de kijker heeft gebracht maar 1 issue heeft aangemeld en het hadden er 2 moeten zijn. Plus het visum is afgewezen.
Gewoon een jaar wachten, zorgen dat er goed bewijsmateriaal is mbt. de binding met Ned., een goed reis-plan, plus die keer beide issues vermelden.
Kortom niets aan de hand.
Plus meineed ? Meineed is als je een eed afleegt dat je naar waarheid antwoord en je doet dat niet.
Heeft de Consular Officer hem gevraagd om een eed te zweren mbt. de gegevens in zijn visum aanvrage ?
Ik dacht dat dat alleen voor groene kaarten het geval was.
Waarom zou de US zich druk maken om iemand die zichzelf (nodeloos) in de kijker heeft gebracht maar 1 issue heeft aangemeld en het hadden er 2 moeten zijn. Plus het visum is afgewezen.
Gewoon een jaar wachten, zorgen dat er goed bewijsmateriaal is mbt. de binding met Ned., een goed reis-plan, plus die keer beide issues vermelden.
Kortom niets aan de hand.
Plus meineed ? Meineed is als je een eed afleegt dat je naar waarheid antwoord en je doet dat niet.
Heeft de Consular Officer hem gevraagd om een eed te zweren mbt. de gegevens in zijn visum aanvrage ?
Ik dacht dat dat alleen voor groene kaarten het geval was.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Meineed heet overigens in het Engels perjury. Purgery, als het woord al bestaat, doet mij eerder denken aan zoiets als: je lichaam met behulp van een stofje even goed doorspoelen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik denk niet dat ze je daarvoor weigeren in de US. Ze zullen je hooguit raar aankijken

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien Purgatory? Waar je naartoe gaat als je perjury pleegt?Bennogr schreef:Meineed heet overigens in het Engels perjury. Purgery, als het woord al bestaat, doet mij eerder denken aan zoiets als: je lichaam met behulp van een stofje even goed doorspoelen.
(Wat is taal toch mooi)