Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wainsie (John): SD-LA-SF-LV voorjaar 2015.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wainsie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis wainsie (John): SD-LA-SF-LV voorjaar 2015.

Bericht door wainsie »

Hoi allemaal,

Ik ben mijn volgende vakantie een beetje aan het beginnen te plannen. (April / mei 2015.)

Ik heb maximaal 3 tot 4 weken de tijd. Wil de onderstaande route met een combi van auto en openbaar vervoer doen.

Kunnen jullie wellicht wat tips geven en op de route schieten? (Eindpunt is sowieso Las Vegas, ik tref daar een vriend van me, met wie ik samen zal terugvliegen.)
Grand Canyon hoeft niet perce, ik heb die in mei 2013 met anderhalve week Las Vegas gecombineerd.

Alvast bedankt en groet,
John (wainsie).

Dag 1: Amsterdam - San Diego.
Dag 2: San Diego
Dag 3: San Diego
Dag 4: San Diego --> LA
Dag 5: LA
Dag 6: LA
Dag 7: LA
Dag 8: LA - SF (Kustroute.)
Dag 9: LA - SF (Kustroute.)
Dag 10: San Francisco
Dag 11: San Francisco
Dag 12: San Francisco --> Yosemite NP.
Dag 13: Yosemite NP.
Dag 14: Yosemite NP --> Sequioa NP
Dag 15: Sequioa NP --> Death Valley.
Dag 16: Death Valley --> Las Vegas.
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas --> Bryce Canyon
Dag 19: Bryce Canyon NP
Dag 20: Bryce Canyon NP --> Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las Vegas
Dag 25: Las Vegas --> Amsterdam.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis John - SD-LA-SF-LV voorjaar 2015.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Misschien kun je aangeven wat je graag wilt zien, wat de echte musts zijn, en waarom je voor bepaalde keuzes gaat. Ik mis bijvoorbeeld Zion in je route. En ik vind bijvoorbeeld het aantal dagen voor Las Vegas relatief veel. Mag dat ook wat minder zijn? Je zou bijvoorbeeld voor Sequoia wel meer tijd uit mogen trekken, vooor 1 nacht is dat nauwelijks de moeite.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat zijn heel veel staddagen. Let even op dat je voor Sequoia erg weinig tijd hebt zo en verkijk je niet op de rit naar death valley. In April heb je ook nog kans dat bepaalde gebieden in Yosemite en Sequoia, zoals bv glacier road nog gesloten zijn wegens sneeuw.

Verder mis ik Zion en bv Page, ben je daar al eens geweest?
wainsie
Amerika-ontdekker

Bericht door wainsie »

Thanks voor de reacties tot dusver.

Las Vegas kan ik niet veel aan veranderen, een vriend van mij vliegt vanuit Mexico daarnaartoe.
We hebben afgesproken, om dan nog samen een dag of 5 in Las Vegas de bloemetjes buiten te zetten;)

Must is eigenlijk alleen de route van LA naar San Francisco en San Francisco zelf.
De NP's tussen vooral SF en LV neem ik automatisch mee, daar kom ik langs.

Ik zou wellicht 1-2 dagen bij LA kunne weghalen?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

K zou 1 nacht LA weghalen en die bij Sequoia zetten. Dag 17 Las Vegas weghalen en van Death Valley naar Zion rijden en dan 1 vd 2 nachten Bryce ook omzetten naar Zion. Dan rij je daarna vanaf Bryce terug naar Las Vegas.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

wainsie schreef:combi van auto en openbaar vervoer
Hoe bedoel je dit precies?
Ik zie enkel de mogelijkheid om SF met het OV te bezoeken, en misschien Las Vegas.
Voor al de rest heb je toch een auto nodig.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
wainsie
Amerika-ontdekker

Re: Reis wainsie (John): SD-LA-SF-LV voorjaar 2015.

Bericht door wainsie »

Ok, thanks voor de tips, dit ga ik zo aanpassen.

Wat betreft openbaar vervoer, dit gaat inderdaad een utopie worden, dan moet ik maar een paar centjes extra sparen, daar ik op Las Vegas na alleen zal gaan reizen, zoals het nu uitziet.

Ik ben in mei / juni in Oost Amerika en Canada met de auto rondgetrokken, samen met een vriend, die auto was niet al te goedkoop, dus vandaar de openbaar vervoer optie;).

Las Vegas ken ik van vorig jaar, openbaar vervoer is daar easy te regelen.

Nog een vraagje: ik weet dat ik vanuit Las Vegas ook excursies kan regelen, bv. Bryce, Zion of Death Valley. Raden jullie mij aan, of is het beter het zelf te regelen? (Ik neig naar zelf regelen en dan met de auto.)

Groetjes en alvast bedankt voor de reactie,
John
wainsie
Amerika-ontdekker

Bericht door wainsie »

Route wordt, met inkopieren van jullie tips dan als volgt:

Dag 1: Amsterdam - San Diego.
Dag 2: San Diego
Dag 3: San Diego
Dag 4: San Diego --> LA
Dag 5: LA
Dag 6: LA
Dag 7: LA - SF (Kustroute.)
Dag 8: LA - SF (Kustroute.)
Dag 9: San Francsico
Dag 10: San Francisco
Dag 11: San Francisco --> Yosemite NP.
Dag 12: Yosemite NP.
Dag 13: Yosemite NP --> Sequioa NP.
Dag 14: Sequioa NP
Dag 15: Sequioa NP --> Death Valley.
Dag 16: Death Valley --> Bryce Canyon. (Is een lange rit, maar te doen.)
Dag 17: Bryce Canyon.
Dag 18: Bryce Canyon --> Zion NP.
Dag 19: Zion NP.
Dag 20: Zion NP --> Las Vegas
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las Vegas
Dag 25: Las Vegas --> Amsterdam.

Trouwens: iemand nog tips om kosten te besparen;)?

Groetjes,
John
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Geld sparen kan op verschillende manieren.
Je kan je bv lid maken van ANWB of VAB (Viva Club). Daarmee krijg je in de USA overal de AAA korting.
(gewoon lid worden is al genoeg, je moet er zelfs geen verzekering voor afsluiten.)

Voorts kan je je bij sommige websites inschrijven op een nieuwsbrief, je ontvangt dan regelmatig kortingscodes of zo
zie ook de pagina Links-nuttige info-tips van mijn blog http://ingridmg14.blogspot.be/p/links.html

Zoals je het nu hebt:
Dag 7: LA - Cambria of San Simeon
Dag 8: Cambria of San Simeon - SF
Vooral dag 8 is druk. Beter zou zijn: LA - Morro Bay of Cambria / Morro Bay of Cambria - Monterey / Monterey - SF
Misschien 1 dag LA laten vallen?
De dag dat je van San Diego naar LA gaat kan je daar ook al een halve dag doorbrengen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
wainsie
Amerika-ontdekker

Bericht door wainsie »

Hoi allemaal,

Heb er nog maar eens een paar weekjes over geslapen, wil de reis zoals hieronder inkleden:

Dag 1: Amsterdam - San Francisco. (Proberen in de ochtend in SF aan te komen.)
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF --> Highway 1.
Dag 5: Highway 1.
Dag 6: Highway 1 --> Los Angeles.
Dag 7: LA
Dag 8: LA
Dag 9: LA --> San Diego.
Dag 10: SD
Dag 11: SD
Dag 12: SD --> Sequioa National Forrest.
Dag 13: SNF
Dag 14: SNF --> Death Valley
Dag 15: Death Valley --> Las Vegas
Dag 16: LV
Dag 17: LV
Dag 18: LV
Dag 19: LV
Dag 20: LV
Dag 21: LV
Dag 22: LV --> Amsterdam

Ik wil 2 van de dagen van LV eventueel gebruken voor Zion / Bryce. (Ik weet dat het veel dagen LV zijn, maar ik heb hier afgesproken met een vriend van me.)

Weet iemand hotels / motels in vooral Sequioa, Death Valley & Zion / Bryce?

Periode: 2de helft mei / begin juni.

Thanks again,
John
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom naar Sequoia National Forest (met 1 r)? En niet naar Sequoia NP?
Ik vind het erg jammer om Zion en Bryve vanuit Las Vegas te doen, dat kost je veel reistijd. waarom rij je van DV niet naar Zion en overnacht je niet in Springdale? Dan de volgende dag naar Bryce, daar overnachten, en dan naar Las Vegas. Kijk eens in ons 2013-verslag voor onze route in mei/juni, ook voor tips voor accommodatie. Wanneer komt die vriend naar LV?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sequoia zou ik ook voor het Nationale Park gaan (en ook Kings Canyon aandoen) ipv het Nationale Bos..

Als je met die 2 dagen bedoelt een dag van Las Vegas naar ZIon en de dag erop naar Bryce en dan terug naar Las Vegas krijg je wel een redelijk beeld van Bryce en Zion.

Sequoia kan ik geen overnachtingsplek voor aanwijzen omdat ik alleen ooit door het National Forest ben gereden.
Voor Death Valley heb je van west naar oost: Panamint Springs, Stovepipe Wells en Furnace Creek.
Voor Zion kun je het beste iets in Springdale zoeken. Genoeg hotels daar. Ik ben alleen bekend met de Bumbleberry Inn. Ik vond het een goed hotel.
Voor Bryce is vaak de Bryce View Lodge redelijk goedkoop net buiten het park. Maar je kan ook kiezen voor de Best Western (als het tegenwoordig nog een BW is) of in Tropic overnachten.
wainsie
Amerika-ontdekker

Bericht door wainsie »

Hoi Marianne en Paul,

Thanks voor de tips, daar kan ik zeker wat mee!
(Ga vanavond tijdens het voetbal kijken, eens even jullie reisverslagen doorspitten;))

Hoe ik Vegas, Bryce en Zion ga doen, ben ik nog niet helemaal uit, het is ook een optie om van Death Vally door te rijden naar Bryce / Zion, eventueel met een tussenstop van een nacht in Las Vegas.
Vandaar uit dan 1 dag voor Bryce en 1 dag voor Zion, dan terug naar Las Vegas, waar ik dan nog een dag of 5 heb.

Vraagje: boeken jullie de hotels al vooraf, of kijken jullie on the road wat er voorbijkomt, waardoor je dus meer flexibiliteit hebt.
(In US Oostkust en Canada hebben we dit zo gedaan, alleen de eerste 3 nachten in New York vooraf geboekt en daarna alles on the road, ging prima.)

Groetjes en bedankt,
John
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het hangt er een beetje vanaf. Ik zou als je toevallig in het weekend in Zion en Bryce zit dat wel vooraf boeken. Ik weet niet helemaal wanneer je er precies bent, maar ook in het memorial day weekend in Mei zeker boeken. Anders zou ik dat wel in de gaten houden maar best een dag vooraf boeken. Zorg voor Zion als je er zo kort bent wel zeker dat je in Springdale overnacht. Ik zou overigens wel altijd eerst Zion en dan Bryce doen.

San Francisco zeker vooraf boeken, daar is het altijd lastig een hotel met normale prijzen te vinden. LA is een beetje afhankelijk van waar je wilt en wat je budget is.

Voor Las Vegas zou ik zeker aanbiedingen zoeken (of speel je myvegas?). Ik weet niet of je daar goedkoop uitbent als je ter plekke een kamer gaat boeken.
wainsie
Amerika-ontdekker

Bericht door wainsie »

Hoi allemaal,

Ik heb mijn vakantie periode (3 weken) 2de helft mei, 1ste helft juni. (Met aan beide kanten een weekje speling.)

Heb er de afgelopen dagen nog eens over nagedacht en besloten Los Angeles en San Diego eruit te laten. (Vooral vanwege de tijd.)

Planning is nu als volgt:

Dag 1: Amsterdam - San Francisco.
Dag 2: San Francisco.
Dag 3: San Francisco.
Dag 4: San Francisco - Monterey.
Dag 5: Monterey - Santa Barbara.
Dag 6: Santa Barbara - Sequioa National Park.*
Dag 7: SNP / Kings Canyon.
Dag 8: SNP - Yosemite National Park. **
Dag 9: Yosemite National Park.
Dag 10: Yosemite National Park - Carson City. ***
Dag 11: Carson City - Death Valley. (Lone Pine / Furnace Creek / Stovepipe Wells.) --> Is dit qua afstand haalbaar?
Dag 12: Death Valley - Las Vegas.

Het aantal dagen dat ik in Las Vegas blijf, moet ik nog bepalen. Bedoeling is in ieder geval om in Las Vegas een auto te huren en dan 2 of 3 dagen Zion en Bryce te doen.

* Voor SNP heb ik als overnachtingsplaats Wuksachi lodge ingevoerd in Google Maps. (Is dit prima als uitvalsbasis, of zijn er andere mogelijkheden?)
** Voor Yosemite National Park heb ik el Portal als uitvalsbasis ingevoerd. (Ik ben van plan om buiten het park te verblijven. (Weer dezelfde vraag als bij SNP, is dit prima als uitvalsbasis, of zijn er andere mogelijkheden?)
*** Ik kan nergens binnendoor steken richting Death Valley, in ieder geval Google Maps geeft dit niet aan. (Weet iemand een mogelijkheid?)

Bedankt alweer voor jullie opmerkingen en reacties en voor straks alvast een fijn weekend!

Groet,
John
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt vanuit Yosemite wel naar het oosten rijden, via de Tioga Pass. Maar op dit moment is de Tioga Pass gesloten, daarom geeft googlemaps dat niet als mogelijkheid aan. Zoom eens verder in, en sleep de route naar de 120, dat zou wel moeten lukken.
Het is wel handig om hier alvast een kaart of Road atlas te kopen, dan zie je welke wegen er zijn. Vaak staat daar dan ook wel bij of ze in de winter afgesloten zijn.
De Tioga Pass gaat vaak eind mei open, maar daar loop je dus wel een risico. De CA88 is wel open (GoogleMaps geeft dit als alternatieve mogelijkheid als je de route El Portal - Furnace Creek vraagt), en misschien de Sonora Pass ook wel als de Tioga Pass nog gesloten is. Een stop tussen Yosemite en Death Valley is wel een aanrader, welke route je ook neemt. Als de Tioga Pass open is heb je ook tijd nodig om te genieten van de uitzichten. Je kunt ook nog naar Bodie en Mono Lake.
El Portal ligt voor Yosemite wel goed maar is ook niet goedkoop. Een cabin in Curry Village (zie ons 2008-verslag) is ook niet slecht en heel mooi gelegen. De Wuchsaki Lodge ligt goed, maar is niet goedkoop denk ik. Grant grove ligt ook goed. Misschien 1 nacht Three rivers en 1 nacht Grand Grove? Of 2 nachten Wuchsaki.
Kijk eens in ons 2013-verslag om een idee te krijgen van Yosemite en Sequoia begin juni en voor overnachtingsmogelijkheden.

Marianne
wainsie
Amerika-ontdekker

Bericht door wainsie »

Hoi allemaal,

Ten eerste allemaal de beste wensen voor 2015!

Ik heb afgelopen vrijdag mijn vliegticket geregeld. Op 15 mei naar San Francisco en op 6 juni terug vanaf Las Vegas.

Toch besloten om Los Angeles terug in de reis te brengen.

Nu een vraagje: zoals het nu uitziet, rij ik van Los Angeles naar Las Vegas. Ik wil daar 3 / 4 dagen over doen.

Als ik Google Maps bekijk kan ik bv. via Sequioa NP en Death Valley in 4 dagen naar Las Vegas rijden, maar ook via Palm Springs, Joshua Tree en Mojave National Preserve.
Death Valley kan ik daarnaast ook heel makkelijk vanuit Las Vegas doen.

Wat adviseren jullie? (Ik rij in mijn eentje, mocht dat een rol spelen, maar heb geen problemen met een paar 100 km per dag.)

Dank en groet,
John
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is moeilijk adviseren want het is helemaal afhankelijk van wat jou aanspreekt. In 3 of 4 dagen van La naar LV via Sequoia is echter niet heel ruim. En het is ook niet zo dat je dan wel door DV komt, dat is niet de snelste route. Wat zou je in Sequoia willen doen en waar zou je dan overnachten?
DV zou ik onderweg doen, met een overnachting. Vanuit LV kan natuurlijk wel maar dan ben je de hele dag onderweg en je ziet het park alleen maar als de zon al hoog staat en de mooie kleuren en schaduwen verdwenen zijn. Een overnachting daar voegt veel toe.
Hoe ziet het begin van de reis er uit? Ga je ook naar Yosemite?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

1) Los Angeles - Sequoia
2) Sequoia NP
3) Sequoia NP - Lone Pine (midden op de middag vertrekken, is een uur of 4.5 rijden vanaf Three Rivers)
4) Lone Pine - Death Valley en dan begin van de avond aankomen in Las Vegas

Let wel dat het in Mei nog niet bekend is hoe Sequoia erbij ligt. Ligt er nog sneeuw bijvoorbeeld en zijn er wegen afgesloten.
Over het algemeen heb je rond Palm Springs en Joshua Tree en Mohave Desert wel beter weer. Maar je kan er ook, net als vorig jaar, enorme bosbranden hebben dat je er weinig kunt doen. Ik had vorig jaar Mei overal in zuid California afgesloten wegen door die bosbranden.
wainsie
Amerika-ontdekker

Bericht door wainsie »

Hoi allemaal,

Volgens mij ben ik eruit, zie hieronder.
Uiteraard blijven reacties welkom.

Ik vertrek 15 mei en kom 6 juni weer terug.

Groet,
John

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF
Dag 5: SF -Monterey
Dag 6: Monterey
Dag 7: Monterey - Santa Barbara
Dag 8: Santa Barbara - Los Angeles
Dag 9: Los Angeles
Dag 10: Los Angeles
Dag 11: Los Angeles - Sequioa National Park
Dag 12: Sequioa National Park
Dag 13: Sequioa National Park - Lone Pine
Dag 14: Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Bryce Canyon
Dag 18: Bryce Canyon - Zion
Dag 19: Zion - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas - Amsterdam

Bryce en Zion kunnen natuurlijk ook op andere dagen. Het kan ook zijn, dat ik in plaats van Bryce en Zion iets anders ga doen, maar ik heb op deze manier in ieder geval de mogelijkheid om er naar toe te gaan.

Hotels reserveer ik zoveel als mogelijk vooraf.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer