@moon29: Het zou wel handig zijn om te weten welke camera en welk objectief je hebt.
Tja, zoveel mensen, zoveel meningen......
De meeste camera's kunnen makkelijk iso 800 aan (zonder dat het beeld te korrelig wordt) en lager zou ik in het geval van Antelope Canyon niet gaan.
Verder is een zo groot mogelijk groothoek bereik een voordeel. Hoe meer groothoek hoe meer scherptediepte en hoe minder problemen je hebt met instellingsonscherpte. Die instellingsonscherpte kan nog wel eens een probleem zijn in de soms wat donkere canyon. Persoonlijk ben ik geen voorstander van fotograferen met volle lensopening. (het hoe en waarom gaat dit topic ver te buiten). Onderstaande foto heb ik uit de vrije hand gemaakt met iso 800, F 5.6 en een brandpuntsafstand van 16 mm (omgerekend naar fullframeformaat). Sluitertijd 1/30 seconde. (ook niet zo kritisch bij voldoende groothoek)
Nog belangrijker dan het maken van instellingen is het werken met je ogen voordat je de opname gaat maken. Zijn er delen van het beeld beschenen door direct zonlicht dan zal je nooit een mooie opname kunnen maken. (Tenzij je uitgebrande plekken wel mooi vind). Je moet dus op zoek naar wanden van de canyon die door indirect (reflecterend) licht beschenen worden. Daar maak je mooie foto's van. In mijn voorbeeld is trouwens wel een direct beschenen plek te zien maar dat kon niet anders omdat ik zowel de lichtbundels als de vloer van de canyon in beeld wilde hebben. Dat uitgebrande heb ik in de nabewerking wat gecamoufleerd door in te kleuren.