Strike valley overlook

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1755
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Strike valley overlook

Bericht door Lilo »

Ik heb gezien dat er al heel wat geschreven is over de strike valley overlook en de weg er naartoe. Wij zouden graag volgend jaar mei/juni die kant uit gaan. We zouden een SUV met high clearance huren, maar geen 4WD. Heb al vanalles opgezocht over de weg ernaartoe, filmpje van Kalaman gezien, maar ben er nog niet uit. Is het te doen met een gewone SUV of niet? In een eerdere post heb ik gezien dat er staat dat de weg niet van de minste is, op het filmpje van Kalaman krijg ik de indruk dat het eerder meevalt, of zie ik dat verkeerd. Als het niet te doen is (wij zijn zeker geen ervaren dirtroad rijders) zouden we de wandeling er naartoe wel doen.
Wat denken jullie?

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
gastxyz

Re: Strike valley overlook

Bericht door gastxyz »

Ik lift mee. Heb het op de planning staan voor volgend jaar, maar ik durf (nog) niet ;-)
En 10 km heen en weer lopen is ook weer zo wat.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Strike valley overlook

Bericht door kalaman »

Onze video geeft niet de échte toestand weer, nl héél slecht (april 2012), gewoon omdat je op n video geen dieptezicht hebt. Er waren toen heel diepe putten en grote stenen waar dient tussen/over/rond gelaveerd worden. Mijn zoon moest meerdere keren uitstappen en mij aanwijzen om de wielen in het juiste spoor te zetten. We hebben het toen met een Nissan Murano gedaan (heel goede auto met HIGH clearance), géén 4x4 (als ik mij goed herinner), maar AWD. 4x4 heb je daar overigens niet nodig (bij droog weer).
Maar...euh..."te voet" :? , vanaf de Burr Trail? Dat zijn wel ettelijke kilometers...
Waarom niet gewoon proberen (als je de Burr Trail doet passeer je er sowieso) en zien wat het geeft? Je kan gerust, in meerdere keren, overal draaien als je het te slecht vindt.
Dat zal je wel weten, maar een huurauto is nooit verzekerd op n dirt road... Bezint eer je begint :wink: .
PS: dirt roads rij ik al sinds mijn legerdienst en dit is héél lang geleden én dat zijn ook héél veel dirt roads inmiddels...
Mijn zoon rijdt met dé enige echte 4x4: Land Rover Defender (gewoon om onze passie voor dit soort wegen te illustreren). :wink: . Als je nog nooit n dirt road gereden hebt zou ik er niet aan beginnen. Vergeet ook de Burr Trail Switchbacks niet, die kunnen er ook slecht/gevaarlijk bijliggen. Want daar heb je, in tegenstelling tot de weg naar de Strike Valley Overlook, wél een diepe afgrond...uiteraard zonder vangrails (zie ook onze video).
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Strike valley overlook

Bericht door Henriëtte »

Voor ons is het alweer 5 jaar geleden dat we naar Strike Valley Overlook zijn gereden. Ik zag er toen ook tegenop, ik was bang dat ik de rit niet aan zou durven. Maar uiteindelijk viel het me mee, in ons reisverslag schrijf ik dat ik vanwege wat losse keien en een heel smal stuk nog wel even met m'n billen heb zitten te knijpen, maar dat ik de rit uiteindelijk toch hooguit kon inschalen in de categorie "een heel klein beetje eng". Het blijft natuurlijk altijd een momentopname, dus hoe de route er nu bij ligt daar kan ik uiteraard niets over zeggen. Maar destijds was het met een gewone SUV met high clearance best te doen. En, ook heel belangrijk natuurlijk: het uitzicht was schitterend!!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Strike valley overlook

Bericht door kalaman »

Zoals Henriëte zegt: het blijft een momentopname. Ik zou het spijtig vinden mocht ik het jullie afraden, als later blijkt dat de weg ondertussen misschien wel onderhouden werd. Wacht misschien de weersomstandigheden af en als je toch van plan bent om de Burr Trail te rijden, neem gewoon de afslag en kijk hoe het gaat.
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Strike valley overlook

Bericht door annet2009 »

Toen wij er waren in september 2013 was de weg ook slecht. Wij hebben er wel een groot deel van gereden (SUV met 4WD).
Ik heb er dit over opgeschreven in mijn reisverslag:

Upper Mule Canyon geprobeerd, 2.6 miles van de 3 miles gereden, erna was niet meer te doen met de grote rotsstukken op de weg. Ook het deel dat we wel hebben gereden was erg slecht: vooral door de stenen en rotsstukken. Na 2.6 miles auto geparkeerd en naar Strike Valley Overlook gelopen, was nog maar 20 min.

Het had veel geregend in de periode voordat wij er waren (Cathedral Valley was bijvoorbeeld volstrekt onbegaanbaar).
Maar ik denk niet dat deze weg veel beter was geweest als het langer droog was geweest, want het grootste probleem bij deze weg zijn de grote stenen/rotsblokken, en die liggen er ongeacht de weersomstandigheden.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Strike valley overlook

Bericht door Henriëtte »

Misschien kan je vooraf bij het Visitor Center in Capitol Reef informeren, mogelijk dat zij weten hoe op de route er op dat moment bij ligt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1755
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Strike valley overlook

Bericht door Lilo »

Oke, bedankt allemaal. We zullen zeker in het VC in Capitol Reef informeren en afhankelijk wat zij zeggen eventueel een poging doen. We hebben al wel op dirtroads gereden, maar steeds met de bijbehorende schrik om iets voor te hebben. We zijn een paar jaar geleden op de hole-in-the-rock road via de dry fork road naar peekaboo en spooky geweest, die dry fork vonden wij toen bijzonder slecht. Op de house rock valley road zijn we ook altijd bang om een platte band te rijden, hebben we trouwens voorgehad op weg met een SUV naar de bistibadlands. Toen hebben we een schrik gepakt. Zijn ook naar de blue canyon geweest door het los zand, natuurlijk weer met veel schrik. We willen nu toch graag het Burr trail en Cathedral Valley proberen. Ook voor Cathedral valley zullen we niet op ons gemak zijn, weet ik nu al. Zijn de switchbacks op het Burr trail te vergelijken met bvb. Moki dugway qua afgrond enzo of niet?
Ik ga nog eens kijken bij Kalaman z'n video.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1755
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Strike valley overlook

Bericht door Lilo »

Heb juist de switchbacks op het burr trail nog eens bekeken en ik denk dat we dat wel zullen durven. Hoogtevrees is niet zozeer ons probleem maar wel schrik om de auto kapot te rijden. Strike valley overlook zullen we dan laten afhangen van het moment en anders toch misschien te voet naar het uitkijkpunt lopen. Ja, een mens moet er iets voor over hebben he :wink:

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Strike valley overlook

Bericht door Yeehaw »

Ook bij die visitor center krijg je niet altijd hetzelfde advies. Zo vertelde men ons bij Capitol Reef dat Notom Bullfrog gemakkelijk te rijden was en in Torrey zei men dat het niet kon. Uiteindelijk bleek het wel te doen met wat slipwerk ;-)
Er&D
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 jul 2013, 22:40
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Gem. Nieuwkoop

Re: Strike valley overlook

Bericht door Er&D »

Eind juni was de weg met een tweewiel aangedreven SUV (Toyota RAV4) goed te doen. Maar ook dat is een momentopname.

2011 Orlando & Atlanta
2013 Atlanta & Denver - Las Vegas - San Francisco (tijdens shutdown)
2014 Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas
2015 Vancouver - Vancouver via Icefield Parkway & VI
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Strike valley overlook

Bericht door sachasenne »

Ik ga altijd de visitorcenter binnen voor we een dirt road ryden. Ik zeg niet dat je hun advies niet moet volgen, maar hun advies is zeer wisselend en niet eenduidig. Bv het visitorcenter in kanab en dat voor Page, komende van kanab gaven op dezelfde dag tegenstrijdig advies over dezelfde weg. (Cottonwood road)
Enkel als ze zeggen dat het afgesloten is , ben ik zeker :-) onze ervaring na vele dirt roads is dat ze snel adviseren niet te doen vanuit het motto : better safe than sorry.
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer