Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Aanvragen (procedure) studentenvisum
Je zoektocht voor een verblijf in de VS moet ook helemaal niet beginnen bij "welk visum moet ik aanvragen?". Je kan beter eerst kijken wat je wilt, en vooral wat je kunt. Zoek mensen die al in de states zitten en je kunnen helpen bij het zoeken van een opleiding of een baan, of mensen "thuis" die je op een andere manier kunnen helpen (contacten, aanbevelingen, etc.). Als je eenmaal iets gevonden hebt waar je 100% voor wilt gaan, moet je zorgen dat je toegelaten / aangenomen wordt. Als je op dat punt bent, is het visum slechts een formaliteit.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Op dat punt ben ik al, ik ben nu aan het uitzoeken watvoor visum ik nodig zou moeten hebben daarvoor (zoals ik al eerder heb gezegd.)fcolos schreef:Je zoektocht voor een verblijf in de VS moet ook helemaal niet beginnen bij "welk visum moet ik aanvragen?". Je kan beter eerst kijken wat je wilt, en vooral wat je kunt. Zoek mensen die al in de states zitten en je kunnen helpen bij het zoeken van een opleiding of een baan, of mensen "thuis" die je op een andere manier kunnen helpen (contacten, aanbevelingen, etc.). Als je eenmaal iets gevonden hebt waar je 100% voor wilt gaan, moet je zorgen dat je toegelaten / aangenomen wordt. Als je op dat punt bent, is het visum slechts een formaliteit.
Ik begreep dat je nog geen idee had van naar welke school je gaat, hoe dat gefinancierd gaat worden, voor hoe lang je gaat, waar je gaat verblijven, etc? Zolang je op dit soort vragen geen concrete antwoorden kunt geven, kun je geen visum aanvragen.DZire schreef: Op dat punt ben ik al, ik ben nu aan het uitzoeken watvoor visum ik nodig zou moeten hebben daarvoor (zoals ik al eerder heb gezegd.)
Download voor de grap eens de DS-156, DS-157 en DS-158 formulieren die bij de J-1 visum aanvraag horen, en zie maar eens hoe ver je komt met invullen...
"You're drunk again."
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
fcolos, ik denk dat het voor Dzire allemaal niet zoveel uitmaakt, hij wil gewoon een visum, zodat hij bij zijn vriendin kan zijn. En aangezien een werkvisum niet mogelijk is, lijkt het soms 'makkelijk' om voor een studentenvisum te gaan, maar tja, de centjes hé!...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
DZire schreef:Daar komt het in feite op neer ja, haha.
Hoewel ik niet vanaf het begin heb gezegd dat ik een studentenvisum wil, mijn vraag was welk visum voor mij het beste zou zijn en dan kan ik daar alle informatie bij zoeken en er werk van gaan maken.
(En of dat uberhaupt wel mogelijk is.)
Tenzij je de lottery wilt is emigreren zonder partner/familie daar en van Amerikaanse nationaliteit bijzonder lastig.
Op een werkvisum kom je ook al bijna niet binnen. Zoals Kastelke het geloof ik al zei, vaak zijn het mensen die hoog opgeleid zijn of al bij een internationaal bedrijf werken. Een bedrijf moet veel geld in je investeren om je werkvisum te regelen en doet dit niet voor een werknemer die niet iets "extra" heeft boven de mensen die het in eigen land kan werven. Daarbij gelden ook hier wachtlijsten voor werkvisa.
Trouwen met een Amerikaan(se) is een mogelijkheid, evenals een vergunning aanvragen omdat je vader, moeder of andere bloedverwanten in de US wonen. Ik geloof niet dat de oom van je vader en daar weer een nicht van die getrouwd is met... telt
Studentenvisum is een mogelijkheid als je een boel geld hebt of iemand die in jou wil investeren. Ook een studentenvisum is moeilijk te krijgen. Je moet aan kunnen tonen dat je de financiën hebt of dat iemand voor de kosten garant staat. Je moet heel goed kunnen uitleggen wat voor studie je dan wilt gaan doen en hoe lang dat die studie duurt.
Persoonlijk denk ik toch dat als je het geld zou hebben een studentenvisum de relatief makkelijkste weg is in dit geval. Wat ik doe is een aantal jaren studeren. Ik haal eerst mijn Associate of Arts (gelijk aan eerste 2 jaar HBO), daarna wil ik door voor mijn bachelor. Tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben wil ik hier en daar gaan solliciteren. Ik wil vertaalwerk gaan doen, omdat ik tegen die tijd redelijk Engels zal kunnen spreken en schrijven. Mijn Nederlands is natuurlijk perfect. En ik ben nu bezig mijn Frans op te halen, zodat ik mijn credits kan krijgen en een toevoeging voor International Studies. Mijn plan is om mijn major in Frans te doen en misschien mijn minor in Duits of anders business.
Eerlijk gezegd wist ik dit ook allemaal nog niet hoor toen ik begon met zoeken naar de beste weg om in de US te komen. Ik had toen zelfs zoiets van: "ai, terug naar school???". Maar nu ik hier ben en naar school ga vind ik het hartstikke leuk en ben ik zelfs heel fanatiek met leren.
Ik wens jou succes met je zoektocht naar de beste manier.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3100 Weergaves
-
Laatste bericht door SCOMMT
-
- 3 Reacties