Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
AIR BERLIN vlucht geannuleerd door Cheapoair
-
moon29
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
AIR BERLIN vlucht geannuleerd door Cheapoair
Hallo,
Even geleden maakte ik hier al een topic aan vanwege het feit dat onze vluchten van Dusseldorf naar Londen Stansted iets waren gewijzigd (Airberlin was Darwin Airlines geworden, en de tijd week enkele minuten af) waardoor we niet meer in konden loggen bij Virgin Atlantic (voor de vlucht van Londen naar Vegas) om onze stoelen te kiezen. Uiteindelijk is dat allemaal goedgekomen.
Wat schetst onze verbazing. Vandaag (3 weken en 2 dagen voor vertrek) krijgen we de volgende mail:
Please be advised that we have not been able to update your ticket information with the new flight changes made by Air Berlin. The flights with Air Berlin are actually operated by Darwin Airlines. All their flights are operated by Darwin Airlines. Unfortunately, we cannot update the ticket information with Darwin Airlines operated flights. Please review the following alternate option provided:
Flight: British Airways 941 Departure:Dusseldorf 13JUL/445P Arrival:London Heathrow 13JUL/515P
Flight: Virgin Atlantic 43 Departure:London Gatwick 14JUL/1125A Arrival:Las Vegas Mccarran intl. airport 14JUL/210P Airline reservation ID:D7PEL2
Flight:Virgin Atlantic 44 Departure: Las Vegas Mccarran intl. airport 05AUG/440P Arrival:London Gatwick 06AUG/1030A Airline reservation ID:D7PEL2
Flight: British Airways 944 Departure:London Heathrow 06AUG/530P Arrival:Dusseldorf 06AUG/750P
The above flight options are subject to availability. Please contact our Schedule Change Department at (888) 728-1669 to proceed.
Natuurlijk hebben we meteen gebeld.
De vlucht die we eigenlijk hadden (met Airberlin, later Darwin, naar London Stansted) behoort niet meer tot de mogelijkheden blijkbaar.
Nu is het ineens een andere luchthaven (Heatrow). Taxi tussen Stansted en Gatwick was al geboekt. Wel te annuleren, maar toch niet handig.
EN... op de terugvlucht nog langer wachten in Londen voor de vlucht naar Dusseldorf.
Ze hebben beloofd nu naar alternatieven te gaan kijken en ons morgen terug te bellen.
Voor ons is het de eerste keer dat we naar Amerika gaan en ik weet niet of dit vaak voorkomt maar ik baal enorm dat ik alles lang van te voren heb geregeld en nu dit. Maar goed. Ik ben zelf alvast eens gaan kijken wat de alternatieven zijn. Ik zie op de cheapoair website ook een easyjet vlucht op de juiste datum en goede tijden, tussen Dusseldorf en Londen Gatwick! Dan zouden we de taxi kunnen annuleren en hoeven we niet te wisselen van luchthaven. Dus ik ben heel benieuwd of die morgen ook tot de mogelijkheden behoort!
Als het Britisch Airways perse zou moeten zijn (al weet ik niet waarom, want we hadden die in eerste instantie niet geboekt) dan zouden we nog kunnen kiezen voor een vlucht van Heatrow naar Dusseldorf 2,5 uur eerder dan die ze nu voorstelden.
Dat zou inhouden dat we om 10.30 uur landen op Gatwick, dan koffers op halen, met taxi naar Heatrow en dan daar om 15 uur vliegen. En daar eerst dus nog koffers zelf inchecken. Iemand enig idee of dit haalbaar is? Of dat we dan toch beter voor de door hun voorgestelde vlucht van 17.30 uur kunnen gaan?
Ik weet dat er hier enkele meer zijn met precies dezelfde vlucht als wij, zelfs op dezelfde datum, dus ik ben benieuwd wat jullie kiezen of dat jullie het voorstel hebben geaccepteerd.
Groetjes,
Monique
Even geleden maakte ik hier al een topic aan vanwege het feit dat onze vluchten van Dusseldorf naar Londen Stansted iets waren gewijzigd (Airberlin was Darwin Airlines geworden, en de tijd week enkele minuten af) waardoor we niet meer in konden loggen bij Virgin Atlantic (voor de vlucht van Londen naar Vegas) om onze stoelen te kiezen. Uiteindelijk is dat allemaal goedgekomen.
Wat schetst onze verbazing. Vandaag (3 weken en 2 dagen voor vertrek) krijgen we de volgende mail:
Please be advised that we have not been able to update your ticket information with the new flight changes made by Air Berlin. The flights with Air Berlin are actually operated by Darwin Airlines. All their flights are operated by Darwin Airlines. Unfortunately, we cannot update the ticket information with Darwin Airlines operated flights. Please review the following alternate option provided:
Flight: British Airways 941 Departure:Dusseldorf 13JUL/445P Arrival:London Heathrow 13JUL/515P
Flight: Virgin Atlantic 43 Departure:London Gatwick 14JUL/1125A Arrival:Las Vegas Mccarran intl. airport 14JUL/210P Airline reservation ID:D7PEL2
Flight:Virgin Atlantic 44 Departure: Las Vegas Mccarran intl. airport 05AUG/440P Arrival:London Gatwick 06AUG/1030A Airline reservation ID:D7PEL2
Flight: British Airways 944 Departure:London Heathrow 06AUG/530P Arrival:Dusseldorf 06AUG/750P
The above flight options are subject to availability. Please contact our Schedule Change Department at (888) 728-1669 to proceed.
Natuurlijk hebben we meteen gebeld.
De vlucht die we eigenlijk hadden (met Airberlin, later Darwin, naar London Stansted) behoort niet meer tot de mogelijkheden blijkbaar.
Nu is het ineens een andere luchthaven (Heatrow). Taxi tussen Stansted en Gatwick was al geboekt. Wel te annuleren, maar toch niet handig.
EN... op de terugvlucht nog langer wachten in Londen voor de vlucht naar Dusseldorf.
Ze hebben beloofd nu naar alternatieven te gaan kijken en ons morgen terug te bellen.
Voor ons is het de eerste keer dat we naar Amerika gaan en ik weet niet of dit vaak voorkomt maar ik baal enorm dat ik alles lang van te voren heb geregeld en nu dit. Maar goed. Ik ben zelf alvast eens gaan kijken wat de alternatieven zijn. Ik zie op de cheapoair website ook een easyjet vlucht op de juiste datum en goede tijden, tussen Dusseldorf en Londen Gatwick! Dan zouden we de taxi kunnen annuleren en hoeven we niet te wisselen van luchthaven. Dus ik ben heel benieuwd of die morgen ook tot de mogelijkheden behoort!
Als het Britisch Airways perse zou moeten zijn (al weet ik niet waarom, want we hadden die in eerste instantie niet geboekt) dan zouden we nog kunnen kiezen voor een vlucht van Heatrow naar Dusseldorf 2,5 uur eerder dan die ze nu voorstelden.
Dat zou inhouden dat we om 10.30 uur landen op Gatwick, dan koffers op halen, met taxi naar Heatrow en dan daar om 15 uur vliegen. En daar eerst dus nog koffers zelf inchecken. Iemand enig idee of dit haalbaar is? Of dat we dan toch beter voor de door hun voorgestelde vlucht van 17.30 uur kunnen gaan?
Ik weet dat er hier enkele meer zijn met precies dezelfde vlucht als wij, zelfs op dezelfde datum, dus ik ben benieuwd wat jullie kiezen of dat jullie het voorstel hebben geaccepteerd.
Groetjes,
Monique
Re: AIR BERLIN vlucht geannuleerd door Cheapoair
Bij het zoeken naar vluchten voor onze reis naar Zuidwesten konden we ook vanaf Rotterdam Airport vertrekken met British Airways ( naar Heatrhow) en daar dan aansluitende vlucht . Prijzen waren niet duur. Dus vraag mij af waarom je perse vanaf Düsseldorf wilt vliegen . je hebt er bij wijze van al een hele reis opzitten nog voor je gaat vliegen . Is natuurlijk afhankelijk waar je woont .
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Geen idee of dat zo is, maar is het niet zo dat ten eerste je gewoon pech hebt, maar ook de goedkopere maatschappijen hebt gekozen en daarom tegen dit soort dingen aanloopt?
Wij reizen ook heel wat jaartjes op en neer en hebben dit soort dingen nog nooit bij de hand gehad. We vliegen eigenlijk altijd met KLM of partners vanaf Schiphol. Ook met overstap in USA nooit problemen gehad.
Wel balen want het geeft wel een hoop geregel en druk zo vlak voor de vakantie.
Succes met regelen!
Wij reizen ook heel wat jaartjes op en neer en hebben dit soort dingen nog nooit bij de hand gehad. We vliegen eigenlijk altijd met KLM of partners vanaf Schiphol. Ook met overstap in USA nooit problemen gehad.
Wel balen want het geeft wel een hoop geregel en druk zo vlak voor de vakantie.
Succes met regelen!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Als ik het goed heb is dit inderdaad de erg goedkope aanbieding in het hoogseizoen naar Las Vegas. Er zijn een aantal touroperators (Cheapoair en Killroy en misschien nog een aantal) die verschillende vluchten van maatscahppijen die normaal gesproken niet samenwerken aan elkaar geknoopt hebben om zo goedkoop mogelijk te kunnen reizen. Het is wel jammer om te lezen dat sommige mensen die daar geboekt hebben nu voor problemen komen te staan, maar uiteindelijk moet de touroperator ervoor zorgen dat je op je bestemming aankomt en weer terug, en dat zal best goed komen, maar misschien wel met het nodige gedoe en een langere reisduur.
Succes ermee, ik hoop dat ze met een goede oplossing komen.
Succes ermee, ik hoop dat ze met een goede oplossing komen.
Misschien begrijp ik het niet goed, maar als de eerste vlucht naar Heathrow is, is dat toch een stuk dichter bij Gatwick dan als je vliegt naar Stansted? Lijkt me eigenlijk wel een verbetering. Het was denk ik al het oorspronkelijke plan om op de heenweg in Londen te overnachten? Het geregel met hotel en taxi is natuurlijk wel vervelend. Succes!
Ik krijg het spaans benauwd als ik jullie reisschema zie Wat een gedoe. Succes en ik hoop dat het goedkomt.
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wat ontzettend balen, dat er zo kort voor vertrek nog zo'n wijziging doorgevoerd wordt. Jij schrijft dat je 10:30 aankomt op Gatwick, maar daarboven staat 11:30 aankomst Gatwick. Ik ga er vanuit dat 11:30 de juiste tijd is (omdat wij ook om die tijd landen op een andere datum
) Dan lijkt 15:00 op Heathrow mij nog best haasten, maar er zijn er genoeg hier op het forum die op de heenweg ook een overstap tussen de vliegvelden van 3 uur hebben dus het schijnt haalbaar te zijn. (maar mocht Virgin Atlantic vanuit Las Vegas vertraging hebben, dan ga je die vlucht niet halen). Zelf heb ik liever iets meer speling qua tijd, daar voel ik mij prettiger bij dan een uurtje eerder thuiskomen, maar dat is per persoon natuurlijk verschillend.
Edit:( Offtopic: Moon29, staat jouw forumtijd nog op wintertijd?)
Edit:( Offtopic: Moon29, staat jouw forumtijd nog op wintertijd?)
Jaren geleden ook zoiets meegemaakt. We hadden een rechtstreekse vlucht geboekt. 4 weken voor vertrek werd het ineens met overstap op berlijn. Ik ben gelijk gaan zoeken naar een andere rechtsstreekse vlucht (wel wat duurder) de oorspronkelijke geannuleerd en een nieuwe geboekt.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dankjewel voor jullie reacties!
Hierbij wat reacties van mij daar weer op:
Dusseldorf is bewuste keuze. Is onze voorkeur zelfs (buiten Eindhoven). Mijn man vliegt zakelijk altijd vanaf Dusseldorf. Dus dat is het probleem niet.
Heenweg zou ik niet weten waarom de door ons gekozen vlucht gestrest of een heel gedoe is. We gaan op zondagmiddag rustig ruim een uurtje vliegen naar Londen. Kijken daar gezellig ergens de finale van het WK en overnachten er in een leuk hotelletje wat naast het vliegveld ligt waar we de volgende morgen rechtstreeks naar LV vliegen. We kunnen eerst nog rustig ontbijten. Dus ik vond dit eigenlijk wel heerlijk relaxed. Niet al midden in de nacht op om te vertrekken ofzo.
Terug is de overstap in Londen niet ideaal. Dat hebben we ons vanaf het begin gerealiseerd, maar bewust toch gekozen. Niet omdat we geen hoger budget ervoor uit konden geven maar omdat we dit simpelweg de 1500 euro verschil waard vonden.
Maar goed, dat is nu ook niet waar het om gaat.
Maar ik ben nog niet terug gebeld door Cheapoair ondertussen, dus het is nog steeds afwachten en kijken wat ze kunnen aanbieden naast de aangeboden vlucht op London Heatrow.
Dit is inderdaad dichter bij Gatwick, dus in dat opzicht wat gunstiger. Maar dan twijfel ik wel of ik die van 15 uur of 17 uur vanaf Heatrow moet kiezen (terugweg). We komen 10.30 uur aan op Gatwick.
Stressen om aansluiting te halen is niks, maar uren te vroeg op Heatrow staan lijkt me ook niks.
Moeilijk inschatten, zeker omdat we natuurlijk nu niet weten of onze vlucht vanuit LV vertraging zal hebben.
Maar het liefst laat ik hem denk ik omzetten naar een vlucht van Easyjet, die vliegt op Gatwick en heeft mooie tijden.
En voor een vluchtje van een uur maakt het me niet zoveel uit welke maatschappij het is. (of heeft Easyjet meer vertragingen bijv. dan British Airways?)
Ik heb met de zomertijd inderdaad geen forumtijd aangepast, was me ook niet bewust van dat dat nodig was. Waar kan ik dat doen?
Hierbij wat reacties van mij daar weer op:
Dusseldorf is bewuste keuze. Is onze voorkeur zelfs (buiten Eindhoven). Mijn man vliegt zakelijk altijd vanaf Dusseldorf. Dus dat is het probleem niet.
Heenweg zou ik niet weten waarom de door ons gekozen vlucht gestrest of een heel gedoe is. We gaan op zondagmiddag rustig ruim een uurtje vliegen naar Londen. Kijken daar gezellig ergens de finale van het WK en overnachten er in een leuk hotelletje wat naast het vliegveld ligt waar we de volgende morgen rechtstreeks naar LV vliegen. We kunnen eerst nog rustig ontbijten. Dus ik vond dit eigenlijk wel heerlijk relaxed. Niet al midden in de nacht op om te vertrekken ofzo.
Terug is de overstap in Londen niet ideaal. Dat hebben we ons vanaf het begin gerealiseerd, maar bewust toch gekozen. Niet omdat we geen hoger budget ervoor uit konden geven maar omdat we dit simpelweg de 1500 euro verschil waard vonden.
Maar goed, dat is nu ook niet waar het om gaat.
Maar ik ben nog niet terug gebeld door Cheapoair ondertussen, dus het is nog steeds afwachten en kijken wat ze kunnen aanbieden naast de aangeboden vlucht op London Heatrow.
Dit is inderdaad dichter bij Gatwick, dus in dat opzicht wat gunstiger. Maar dan twijfel ik wel of ik die van 15 uur of 17 uur vanaf Heatrow moet kiezen (terugweg). We komen 10.30 uur aan op Gatwick.
Stressen om aansluiting te halen is niks, maar uren te vroeg op Heatrow staan lijkt me ook niks.
Moeilijk inschatten, zeker omdat we natuurlijk nu niet weten of onze vlucht vanuit LV vertraging zal hebben.
Maar het liefst laat ik hem denk ik omzetten naar een vlucht van Easyjet, die vliegt op Gatwick en heeft mooie tijden.
En voor een vluchtje van een uur maakt het me niet zoveel uit welke maatschappij het is. (of heeft Easyjet meer vertragingen bijv. dan British Airways?)
Ik heb met de zomertijd inderdaad geen forumtijd aangepast, was me ook niet bewust van dat dat nodig was. Waar kan ik dat doen?
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Oh en Butterfly:
het is echt 10.30 uur
Dat staat daarboven toch ook? ( Gatwick 6 augustus 10.30A)
het is echt 10.30 uur
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat overigens wel vreemd is (vind ik):
Als ik bij Airberlin inlog (welke vlucht dus gecancelled zou zijn) dan kent hij nog steeds mijn vlucht op onze namen daar.
Als ik bij Airberlin inlog (welke vlucht dus gecancelled zou zijn) dan kent hij nog steeds mijn vlucht op onze namen daar.
Je vlucht omzetten naar easyjet zal niet gaan.
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
@mtl:
waarom niet. cheapoair biedt die zelf aan.
ze zetten nu toch ook om van Airberlin naar British Airways?
waarom niet. cheapoair biedt die zelf aan.
ze zetten nu toch ook om van Airberlin naar British Airways?
Volgens mij werkt easyjet niet samen met andere maatschappijen en doen ze ook niet aan codesharing. Of er moet iets veranderd zijn? In dat geval zou ik ze vragen hoe het zit met doorlabelen van bagage en hun beleid bij vertragingen. Ik weet uit ervaring dat easyjet nogal eens vertraging heeft.
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Heen zou vertraging nog niet zo'n probleem zijn omdat we overnachten in Londen.
En dan is bagage doorlabelen ook niet noodzakelijk. Eigenlijk wel fijn om die in Londen gewoon bij ons te hebben.
Ik hoop dat ze ons snel bellen, dan weten we wat meer....
En dan is bagage doorlabelen ook niet noodzakelijk. Eigenlijk wel fijn om die in Londen gewoon bij ons te hebben.
Ik hoop dat ze ons snel bellen, dan weten we wat meer....
Ik heb inmiddels drie keer met Easyjet gevlogen, en ik heb nog geen enkele keer vertraging gehad, soms heb je gewoon pech.
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Sorry, ik keek scheelmoon29 schreef:Oh en Butterfly:
het is echt 10.30 uur
Ik vind jullie heenweg ook geen stressvolle reis, zo hebben wij hem ook alleen vliegen wij iets later (rond 18:00). Wij hebben zelfs besloten gewoon met regulier ov naar ons hotel in Gatwick te gaan omdat wij dat qua tijd makkelijk kunnen doen.
Zomertijd aanpassen: gebruikerspaneel klikken, daarna foruminstellingen, als je naar beneden scrollt zie je zomertijd in gebruik, en dan moet je daar een vinkje zetten. (Ik keek alleen of je dit lang geleden gepost had, en toen zag ik dat de posts daarna "vroeger" gepost waren dan de start-post, Vandaar)
Hopelijk heb je gauw contact met Cheapoair.
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dank je Butterfly.
Ik zal even kijken naar die zomertijd.
Ik heb toen ook eens gekeken voor openbaar vervoer van Stansted naar Gatwick, maar daar werd ik niet zo vrolijk van en was ook nog erg duur met 4 personen.
Maar tussen Heathrow en Gatwick is dat beter? Taxi tussen deze is zo'n 140 pond zie ik, retour, dus ik ben benieuwd wat OV dan kost. Met alle koffers en handbagage leek taxi me sowieso wel relaxed, hoef je bij overstappen enzo (kon niet anders tussen Stansted en Gatwick) niet op te letten of de kinderen niet iets achterlaten in de trein ofzo
Ik zal even kijken naar die zomertijd.
Ik heb toen ook eens gekeken voor openbaar vervoer van Stansted naar Gatwick, maar daar werd ik niet zo vrolijk van en was ook nog erg duur met 4 personen.
Maar tussen Heathrow en Gatwick is dat beter? Taxi tussen deze is zo'n 140 pond zie ik, retour, dus ik ben benieuwd wat OV dan kost. Met alle koffers en handbagage leek taxi me sowieso wel relaxed, hoef je bij overstappen enzo (kon niet anders tussen Stansted en Gatwick) niet op te letten of de kinderen niet iets achterlaten in de trein ofzo
Je kan vanuit Heathrow met de metro naar Londen Victoria en van daaruit de trein naar Gatwick. Ben je ongeveer 15 tot 20 pond kwijt. Met veel bagage in de metro kan niet echt handig zijn. Voor de Gatwick Express van Victoria naar Gatwick ben je overigens meer kwijt dan voor een gewone trein.
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dan is taxi inderdaad goedkoper.
70 pond voor 4 personen.
en minder 'gedoe'
70 pond voor 4 personen.
en minder 'gedoe'
-