Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

American Owned And Operated

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
amerikafan
Amerika-ontdekker

American Owned And Operated

Bericht door amerikafan »

Er zijn motels en hotels in Amerika die een groot bord hebben met daarop de tekst: "Proud to be American Owned and Operated".

Waarom deze tekst? Kan een Amerikaan dit uitleggen?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

dat wil zeggen volgens mij ... dat ze trots zijn dat hun bedrijf en werknemers nog niet zijn overgenomen door iemand uit het buitenland.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Dat begon vooral erg te leven na 9/11. Toen, en tot zeker hoogte nog steeds, werd het kopen van American Made gezien als een daad van vaderlandsliefde.
w8in
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door w8in »

Ik zie hier ook veel bumperstickers met de slogan "Buy American" of soortgelijks (ik woon in SouthEast Michigan en je wordt hier vooral aangespoord een Amerikaanse auto te kopen).

Volgens mij zie je dat soort "American Owned & Operated" niet zo gauw bij hotelketens..meer bij de kleine zelfstandigen.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

veel banen worden ook outsourced dezer dagen, he, en er wordt gevraagd om amerikanen te steunen, door amerikaans te kopen of bij een amerikaans owned/operated bedrijf af te nemen. maar vaak heeft het gewoon de taak om te appealen aan het patriottisme van de amerikaan.
SEEING IS BELIEVING
w8in
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door w8in »

doreennicole schreef:veel banen worden ook outsourced dezer dagen, he, en er wordt gevraagd om amerikanen te steunen, door amerikaans te kopen of bij een amerikaans owned/operated bedrijf af te nemen. maar vaak heeft het gewoon de taak om te appealen aan het patriottisme van de amerikaan.
Inderdaad. Het leuke is dat mensen heel stoer roepen "Buy American" en dan gewoon regelmatig in de Walmart te vinden zijn, waar 70% van de artikelen "made in China" is.

Even een zijsprongetje: vorig jaar was er hier een delegatie van Rotary Nederland op bezoek in het kader van een uitwisselingsproject. Een van de Rotary-clubs in metro Detroit waar ze op bezoek waren gaf hen een grote Amerikaanse vlag. Toen ze op het label keken stond er "made in China" op. Erf symbolisch ;-)
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

w8in schreef: Even een zijsprongetje: vorig jaar was er hier een delegatie van Rotary Nederland op bezoek in het kader van een uitwisselingsproject. Een van de Rotary-clubs in metro Detroit waar ze op bezoek waren gaf hen een grote Amerikaanse vlag. Toen ze op het label keken stond er "made in China" op. Erf symbolisch ;-)
Inderdaad frappant. Ik hoorde op radio vorige week ook een discussie met een een of andere professor die zei dat Amerika in de jaren 50, 60, 70 en 80 strijd voerde tegen het de effecten van de wereldwijde verspreiding van het communisme, terwijl in 21e eeuw vooral strijd zal worden geleverd tegen de verspreiding van het kapitalisme. Een doordenkertje voor de woensdag ;)
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Je kan wel zeggen buy American, maar het wordt erg moeilijk om nog een tv of jeans te vinden die in America gemaakt wordt. Het moet wel ongelooflijk goedkoop zijn om wat in China te maken, verschepen, met winst te verkopen, en het nog zo goedkoop te kunnen houden. Ik vraag me vaker af hoeveel energie er in die productie van dat kleine vlaggetje op deze manier zit.
Hier zie je ook veel "buy local", voor groenten probeer ik dat zo veel mogelijk te doen. Het is een beetje onzin om appels uit Chili te kopen als ze hier ook geteeld worden.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Toen ik afgelopen jaar in China was meerkte ik nog meer hoe laag die productiekosten moeten zijn. Ik kocht twee baseballcaps met Beijing Olympics erop van een redelijk goeie kwaliteit voor $1 (two for a dollar). Later tijdens de trip kocht ik er nog eens 5 van een mindere kwaliteit voor $1 (five for a dollar). Diezelfde baseball caps vind je hier in de US ook in toeristenwinkels voor minimaal $15 per stuk. Iemand maakt ergens een behoorlijke winst denk ik...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer