Expat naar Raleigh, NC

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Brandjes
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 apr 2012, 19:53

Expat naar Raleigh, NC

Bericht door Brandjes »

Hoi Allemaal,

Vorig jaar heb ik veel informatie op dit forum kunnen krijgen over onze familiedroomreis naar zuidwest USA en Canada. Dit jaar ben ik weer terug op dit geweldige forum, maar nu omdat wij half juli voor 4 jaar naar Raleigh NC gaan vertrekken.

Huis is zo goed als geregeld, school voor onze 3 kinderen ook. Vraag is dus eigenlijk meer wat ik kan verwachten. Zijn er andere forumleden die een dergelijke overstap hebben gemaakt. Kan iemand mij misschien tips geven over Raleigh en omgeving. Als we aankomen gaan we een week op pad naar de Smoky Mountains en Charleston SC. Wat mogen we niet missen.

Eigenlijk is alle info welkom, zelfs over waar ik het beste mijn boodschappen, brood, verse groenten, meubels en nog veel meer kan halen.

Bedankt alvast.
Groetjes,
Annette

Living the life in Raleigh, NC
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Expat naar Raleigh, NC

Bericht door Marenko »

Staceybeesie woont dichtbij Raleigh, zij is ook lid van dit forum. Misschien kun je haar een pb sturen en vragen om informatie en tips? En volgens mij woont er ook nog een forumlid in Durham.
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Expat naar Raleigh, NC

Bericht door Rudolfje »

Brandjes schreef:Vraag is dus eigenlijk meer wat ik kan verwachten. Zijn er andere forumleden die een dergelijke overstap hebben gemaakt. Kan iemand mij misschien tips geven over Raleigh en omgeving. Als we aankomen gaan we een week op pad naar de Smoky Mountains en Charleston SC. Wat mogen we niet missen.
Gefeliciteerd en vergeet vooral niet om tijd in te ruimen om de ervaringen op je in te laten werken, je bent er minimaal 4 jaar en je hoeft niet alles in 1 keer te doen alsof je met vakantie bent. Charleston is 1 van de leukste plaatsen waar in ben geweest en neem gerust een dag om door de oude straten te struinen en aansluitend een dag om naar vliegdekschip Yorktown te gaan en dit kun je combineren met strand. Verder is het mogelijk om Fort Sumpter te bezoeken en dit heeft zeer belangrijke rol gespeeld in de Civil War. In de Smokies vinden wij het altijd leuk om naar hoogste punt (Clingmans Dome)te gaan en ook Ashville, Biltmore Estate en Blueridge Parkway zijn aan te raden. De smokies zelf zijn een waar wandelparadijs en met de kinderen kun je geen groter plezier doen dan te gaan tuben.

Over Raleigh-Durham kan ik je helaas weining vertellen.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Expat naar Raleigh, NC

Bericht door Felicitas »

Wij hebben een aantal jaar in Durham gewoond (ivm werk van mijn man). Maar dat is al meer dan 20 jaar geleden, dus ik heb geen actuele informatie. In de Smoky Mountains heb je enkele attracties die onze kinderen toen leuk vonden. En ik zie dat ze nog steeds bestaan: Ghost Town in the Sky, Santas Land, Museum of the Cherokee Indian, en de Tuckaleechee Caverns in Townsend. Leuk om daar te wonen hoor. De Smoky Mountains zijn niet ver weg en je kan ook binnen een dag naar Washington D.C. of naar de kust. Wij huurden destijds een deel van onze meubels, maar kochten ook veel spulletjes op yard sales. Andere favoriete uitjes waren baseball wedstrijden van de Durham Bulls en zwemmen in Jordan Lake.
Brandjes
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 apr 2012, 19:53

Re: Expat naar Raleigh, NC

Bericht door Brandjes »

Dank je wel voor jullie reacties.

De tips voor Charleston en de Smoky Mountains ga ik zeker meenemen in de planning. Bedankt daarvoor. En wat betreft de meubels, ik zal inderdaad nog wel wat nodig hebben. We wonen nu in Frankrijk, in een huis dat al veel groter is dan dat in NL, maar we gaan nog groter! Heb er erg veel zin in.

Ik hou me aanbevolen voor algemene tips, en zal ook meer lezen op het forum. Tussen alle bedrijven door, want met name het visum neemt wel wat tijd in beslag. Ondanks dat bijna alles voor ons gedaan wordt. We hebben ook nog een tripje naar de Ambassade in Parijs voor de boeg. Is geen straf, maar toch.

Groeten.
Groetjes,
Annette

Living the life in Raleigh, NC
Gebruikersavatar
USA2004
Amerikakenner
Berichten: 913
Lid geworden op: 16 dec 2004, 17:36
Locatie: Arlington, VA
Contacteer:

Re: Expat naar Raleigh, NC

Bericht door USA2004 »

Als je echt goed Europees brood wilt hebben, dan is Guglhupf in Durham je plek. Hun "Copenhagen" brood is een prima volkoren brood.
Gebruikersavatar
TedjevanEs
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 11 apr 2007, 18:46
Locatie: Troy, NC

Re: Expat naar Raleigh, NC

Bericht door TedjevanEs »

Welcome to the South.
Half Juli dan is het al best lekker warm hier.
Gaan jullie in Raleigh zelf wonen of in een van de plaatjes rondom? Zoals Cary bijv...

Enjoy :thumbup:
Brandjes
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 apr 2012, 19:53

Re: Expat naar Raleigh, NC

Bericht door Brandjes »

Hoi TedjevanEs,

Ja, we gaan in Noord Raleigh wonen. En de Duitse bakker kennen we, daar hebben we een keer ontbeten. Heerlijk brood, gaan we zeker groot inkopen en in de vriezer bewaren.

Woon jij ook in Raleigh of omgeving? Ik ben wel heel benieuwd naar het leven daar, zijn nu zo gewend aan het Franse ritme. Nu nog druk bezig met alle voorbereidingen en dan half juli de plas over.

Groeten.
Groetjes,
Annette

Living the life in Raleigh, NC
NCDutchie1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 dec 2010, 23:18

Re: Expat naar Raleigh, NC

Bericht door NCDutchie1975 »

Hoi Annette,

Veel plezier in NC. Ik woon zelf al 5 jaar in Morrisville, 5 minuutjes bij RDU ( de luchthaven vandaan) en werk in Raleigh dus ken het best goed.
Het is inderaad al erg warm hier 35graden plus en een hoge luchtvochtigheid. Raleigh en omgeving is een erg leuke stad met een "booming" downtown, veel restauranten, parken etc, leuk voor mensen met kinderen. Buiten Raleigh is ook een hoop te doen, Blueridge, Asheville en Charleston, SC is ook erg mooi.

Heel veel plezier en indien je verder nog vragen hebt, hoor ik het wel.

Gr. Vincent
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer