Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Chantal86: 16 dagen LA SF LV LA - reis of race?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Chantal86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Chantal86: 16 dagen LA SF LV LA - reis of race?

Bericht door Chantal86 »

@ Kalaman - Dat van die meren is aangekomen, prachtig zeg! :wink:
Ik zal je blog ook eens doornemen, zag al snel heel wat mooie foto's voorbij komen.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Yosemite en omgeving vind je in de blog van juni/juli 2013
de kust van Californië dan weer in december 2012
En het zuidwesten...dat zie je wel direct :wink:
Ik ben wel nog de blog van deze maand aan het bijwerken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

kalaman schreef: Ik ben wel nog de blog van deze maand aan het bijwerken.
Haha ik heb net pas de dvd van de vakantie van vorig jaar gebrand :D
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Maar als ik te lang wacht zie ik door de bomen het bos niet meer, Paul...het zou wel eens kunnen dat er dan een verslag van Lake 'O Hara opduikt tussen de Bisti Badlands :wink:
Chantal86
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal86 »

@ Kalaman - Dat geeft niks hoor, alleen maar leuk ook!
Ik zal de komende weken toch ook wel blijven kijken in de blogs, op zoek naar de tips.
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Zoals de meesten hier al gezegd hebben: je kan beter minder zien en ervan genieten dan gehaast alles aftikken.
Ik zie in je originele planning op dag 3,5,6,7,9,12,13 en 14 meer dan 300 km afstand om af te leggen en soms zelfs 500. Dat is dus 3-5 uur puur autorijden. Ik ga ervan uit dat je nog wel een keer wilt stoppen en ontbijten / lunchen. Dan ben je al een halve dag aan het reizen.

Al gekeken naar een One-way?

LA-SF-Yosemite-Death Valley-LV-Grand Canyon-LV/Phoenix bijvoorbeeld?
Chantal86
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal86 »

@ Dirkmuis,

Dank je wel voor je tip, de reis die jij voorstelt heeft Ingrid ook laten zien!
Daar zijn we nu inderdaad naar aan het kijken, dat komt een stuk rustiger over.
Chantal86
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal86 »

De afgelopen dagen hebben we een aantal mogelijke routes uitgestippeld om te zien wat haalbaar is wat niet.
We denken dat we met onderstaand schema een mooie route hebben (met dank aan iedereen hier, Google Maps en de Hallwag nr 5):

1 - Amsterdam naar Los Angeles
2 - Disney - 30 mile / 48 km / 40 min
3 - LA (Hollywood sign - walk of fame) - 23 mile / 37 km / 30 min
4 - LA naar Pismo Beach (kustroute) - 179 mile / 288 km / 3 uur
5 - Pismo Beach naar San Fransico - 245 mile / 394 km / 3.45 uur
6 - San Fransisco
7 - San Fransisco naar Yosemite (Mariposa of Oakhurst) - 166 mile / 267km / 2.45 uur
8 - Yosemite
9 - Yosemite
10 - Yosemite naar Lone Pine - 226 mile / 363km / 4.35 uur
11 - Lone Pine naar Vegas (death valley) - 232 mile / 373 km / 4.05 uur
12 - Las Vegas
13- Las Vegas naar Grand Canyon (south rim) - 270 mile / 434 km /3.59 uur
14 - Grand Canyon naar Las Vegas* - 270 mile /434 km /3.59 uur
15 - Las Vegas/Phoenix naar Amsterdam

*14 - Grand Canyon naar Phoenix * - 227 mile /365 km /3.18 uur

Nou hebben wij nog een vraag:

Terug zitten we te twijfelen met vertrek vanaf Phoenix of Las Vegas. We hebben via Exit een offerte voor tickets en de huurauto aangevraagd en deze kwam op 975 p.p. (met vertek vanaf Vegas of Phoenix, het leek ons een mooie prijs, we moeten nog wel even kijken of we niet een hogere klasse huurauto willen) Maar goed, Phoenix heeft iets meer de voorkeur omdat het wat dichterbij is van de Grand Canyon en we zijn tenslotte al in Vegas geweest.

Nou twijfelen we alleen over de tijd die hebben om over te stappen, is dit niet veel te kort?
10:10 Phoenix naar Houston (14:40)
15:50 Housten naar Amsterdam (08:20 volgende dag)

Als we vanaf Vegas zou vertrekken zien de tijden er zo uit:
06:45 Vegas naar Housten (12:55)
15:50 Housten naar Amsterdam (08:20 volgende dag)

Wat zouden jullie doen?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Phoenix of Vegas maakt eigenlijk niets uit. Op de weg van de GC naar Vegas is er toch niets te zien (behalve de Hoover Dam).

Mooie route heb je nu uitgestippeld :thumbup: .
Vergeet zeker niet de Alabama Hills te bezoeken bij Long Pine, zie 22 december 2012

Die overstaptijden zijn geen probleem. Alle formaliteiten heb je immers al achter de rug in Phoenix/Vegas. Ook de bagage gaat rechtstreeks naar Amsterdam.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik vermoed dat jullie tussen Pismo beach en San Francisco toch ook de kustroute gaan nemen ? De opgegeven afstand en tijd is immers langs de snelweg nu. Via de kustroute is het 420 km en 5 u 15 rijden. En dat is uiteraard als alles vlot gaat. Als je wat stops inlast en rekening houd met wat trager verkeer ben je die dag toch minstens een 10 uur onderweg.

Oakhurst is interessanter dan Mariposa als je naar Mariposa grove en Glacier point wil.

Ik zou kiezen voor Phoenix, dan kan je vanaf de GC via Sedona, dat is zeer mooi. Twee maal dezelfde route nemen heen en terug naar Vegas lijkt mij zonde.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Chantal86
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal86 »

@ Kalaman - dank je, fijn dat het gewoon mogelijk is van Phoenix (het klinkt zo kort maar je zegt het alle formaliteiten zijn al geweest).
Ik heb de Alabama Hills in je blog gezien, heel mooi, en zeker een stop waard.

@ Marcopstal - Ik zie inderdaad dat dit niet de route langs de kust is, in principe lijkt me dat geen probleem maar wel iets om rekening mee te houden inderdaad!
Bedankt ook voor de Oakhurst tip, Mariposa Grove staat hoog op de lijst. En Sedona is erbij geschreven.
Chantal86
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal86 »

Even een kleine update:

De tickets (en huurauto) zijn inmiddels geboekt en de grote zoektocht naar de hotels is begonnen!
We hebben per plaats nu ongeveer uitgezocht in welke hotels we willen slapen, dus dat begint vorm te krijgen.

Bij Exit hebben we de auto gehuurd (Alamo) met volgende verzekeringen - Alamo huurauto met onbeperkte mijlen, incl. wettelijke W.A.-, CDW-, EP-verzekering, navigatie systeem en Tax -
(ik zal het autotopic nog extra doornemen maar volgens mij zit het wel goed zo), zijn er echter nog verzekeringen die ter plaatse aan te raden zijn?
Het lijkt me dat een 'sleutels kwijt verzekering' niet echt noodzakelijk is (wel even afkloppen natuurlijk!).

Onze route hebben we ondertussen nog iets aangepast:

1 - Amsterdam naar Los Angeles
2 - Disney
3 - LA (Hollywood sign - walk of fame)
4 - LA naar Pismo Beach (kustroute)
5 - Pismo Beach naar San Fransico (kustroute - lange dag)
6 - San Fransisco
7 - San Fransisco naar Oakhurst (Yosemite)
8 - Oakhurst (Yosemite)
9 - Oakhurst - Tioga Pass - Mammoth Lakes
10 - Yosemite (Mammoth Lakes) naar Furnace Creek
11 - Furnace Creek naar Las Vegas
12 - Las Vegas
13 - Las Vegas naar Grand Canyon (south rim)
14 - Grand Canyon naar Phoenix
15 - Phoenix naar Amsterdam

Nogmaals bedankt voor alle tips (niet alleen in dit topic maar op het hele forum) en voor de schop onder de kont om de reis wel zelf te plannen!
:thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route zo, en een fijn idee dat de belangrijkste dingen nu vastliggen. De autohuur lijkt me prima zo. Een navigatie huren is erg duur, je kunt ook zonder, of er ter plekke een kopen, maar goed, het ligt al vast denk ik.

Voor Yosemite zou ik proberen iets in het park/de vallei (zie http://www.yosemitepark.com) of dichter bij het park te vinden. Vanuit Oakhurst rij je elke dag veel heen en weer, niet alleen voor een bezoek aan de vallei maar ook voor de rit naar Mammoth Lakes ligt het niet handig.
Probeer ook voor de GC iets in het park te vinden of in Tusayan. Zie voor de mogelijkheden in het park http://www.grandcanyonlodges.com. Je hebt niet veel tijd daar dus heen en weer rijden is niet handig.

Marianne
Chantal86
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal86 »

Dank je wel! Ja navigatie zit er inderdaad al bij maar dat geeft niet (ik wil liever echt niet zonder - ben nogal een stresskip met dat soort dingen).

Voor de overnachtingen bij Yosemite en de Grand Canyon zijn we inderdaad aan het kijken naar een overnachting in het park.
Ik zag dat bij de Grand Canyon de Yavapai nog beschikbaar is dus die zullen we in ieder geval boeken.
Alleen bij Yosemite is er enige twijfel, de tenten zie ik niet helemaal zitten (gelukkig is er meer keus!) maar omdat we ook naar Mariposa Grove willen dachten we dat Oakhurst misschien nog niet eens zo slecht lag.

Maar we zullen er zeker nog naar kijken.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Oakhurst ligt zeer gunstig ten opzichte van Mariposa Grove. Voor het bezoeken van de vallei kun je beter in de vallei zelf verblijven. Dat scheelt een hoop op en neer rijden. Wij kwamen vanuit San Francisco en zijn in de avond in Oakhurst gearriveerd. Dag erna Mariposa Grove bezocht en daarna koers gezet naar de vallei om daar een aantal nachten te blijven. Vonden wij zelf een hele bijzondere ervaring. Prachtige locatie om eens te verblijven!
Groetjes,
Daniel
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Met de beperkte tijd zou ik toch echt voor de vallei gaan.

7 - San Fransisco via Oakhurst en zuidingang het park inrijden - Mariposa Grove - eventueel Glacier Point en dan naar de Yosemite Valley om te overnachten
8 - Yosemite - vallei bezoeken, geen auto nodig, alles met de shuttle bus
9 - Yosemite Valley - Tioga Pass - Mammoth Lakes (vanuit Oakhurst is je rit hier ook een dik uur langer)

Trouwens de tenten bij Curry Village vallen best mee hoor.
Ik ben ook niet zo'n kampeertype, maar ik vond het er fijn. De locatie is trouwens super.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Chantal86
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal86 »

@ Mr vanilla & Ingrid, goed dat het meeviel, als ik de recensies ook lees moet het een top ervaring zijn.
Ik krijg er alleen zo'n legerbasis gevoel bij (komt door de stretcher bedden hoor) en juist omdat we iets langer in Yosemite zijn dacht ik misschien is iets verder weg met wat meer gemak ook wel goed te doen.
(Een uurtje rijden in zo'n omgeving verveeld niet snel toch, of wordt het gewoon te zwaar dan?)

Maar misschien moeten we toch nog even verder twijfelen! :D
Zijn de tenten heel gehorig of valt dat mee?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Chantal86, waarom de keuze voor Pismo Beach? Het is qua indeling van de kustroute makkelijker en mijns inziens verstandiger om door te rijden tot San Simeon en Cambria.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Wij zijn ab-so-luut geen kampeerders en stonden ook wat sceptisch tegenover een verblijf in een tent. Er was echter niets anders te krijgen dsu we zijn er voor gegaan. En geen seconde spijt gehad. Ja, het is veel geld voor twee veldbedden en wat zeil. Maar de locatie maakt veel goed. We zaten er in september en hadden geen last van kou. De sanitaire voorzieningen zijn uiterst schoon en in grote getale aanwezig. En qua gehorigheid: tsja, het is slechts een stukje zeil wat tussen jou en de rest van de wereld zit. Maar de policy in Curry Village is dat het na 22 uur stil dient te zijn en dat was in ons geval zeker het geval. Je hoort heus wel eens iemand voorbij lopen of een beer aan je tent snuffelen (grapje) maar geloof me: in een motel kun je net zoveel last hebben van gehorige kamers of herrie makende bovenburen.
Groetjes,
Daniel
Chantal86
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal86 »

@ Mr vanilla - bedankt he, dat van die beer had ik net nodig :lol:
Goed, even realistisch gezien begrijp ik de keus natuurlijk ook wel dus we gaan er in ieder geval naar kijken (en over twijfelen).
Hadden jullie een heated tent? Wij zullen er eind augustus zitten (dan weet ik in ieder geval waar ik me op voor moet bereiden :wink: )

@ Hockey - Pismo beach omdat het in de originele route ook zat en ik het er tijdens het uitzoeken leuk uit vond zien met de pier en het brede strand.
Eerlijk gezegd heb ik daarna niet heel veel verder gekeken ook (wel naar Morro Bay maar dat leek ons minder interessant).
Waarom zijn de andere plekken verstandiger? Om de afstand naar SF (of juist vanuit LA)? Of is het er veiliger?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer