Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hoi :-)

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Julia6
Amerika-newbie

hoi :-)

Bericht door Julia6 »

Hallo,
Ook ik heb me aangemeld op dit forum. Het is inmiddels een jaar of 9 geleden dat ik voor het laatst de USA bezocht, misschien met een iets wat ongewone reden, namelijk het bezoeken van mijn penvriend op death row. Waarschijnlijk zit er weer zo'n bezoekje aan te komen in de herfst en ik ben nog wel op zoek naar wat info. Hopelijk kunnen jullie, met jullie ervaringen mij hier en daar van tips voorzien.

Bedankt!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: hoi :-)

Bericht door Mrvanilla »

Hallo Julia, wees welkom. Jeetje, wat een bijzondere rede om naar de US te gaan zeg. Die heb ik nog niet eerder voorbij zien komen hier op het forum! Hoe kom je bij zo iets als ik vragen mag? Naar welke regio zou je gaan in de herfst? In ieder geval veel plezier met rondneuzen op het forum :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Julia6
Amerika-newbie

Bericht door Julia6 »

Hoi Daniel,
Ja, bijzonder voor veel mensen, voor mij inmiddels, na bijna 18 jaar schrijven, normaal. Destijds via een penpal organisatie zijn adres gekregen en begonnen met corresponderen, hij zat toen net een half jaar op DR. Dat is dus bijna 18 jr geleden. Al een paar x eerder geweest, maar dat is dus al 9 jr geleden. Binnenkort zou hij weer eens bellen, voorheen deed hij dat collect, maar door een hoop gedoe belt hij nu 'normaal'. Ik moet eens uitzoeken wat de tarieven zijn aangezien hij het had over bellen naar mijn gsm, maar mag toch aannemen dat dat vanaf een vaste telefoon daar een stuk duurder is dan wanneer hij gewoon naar mijn vaste telefoon zou bellen? Weet je dat toevallig? :wink:

En wat betreft het opbouwen van een vriendschap met iemand, op deze, wat andere manier, ik kan het iedereen alleen maar aanraden, hoewel dat uiteraard ook altijd veel discussies oplevert :)
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Of het duurder is durf ik niet te zeggen. Ik weet niet ook niet wat de faciliteiten zijn waar zo iemand over beschikt. In Nederland is het zo dat bellen via mobiel tegenwoordig net zo duur is als via vast (bron). Geen idee of dat ook voor internationale gesprekken zo is.

Ben inderdaad wel benieuwd of je je vooroordelen voor iemand die in de dodencel aan de kant kunt schuiven. Ik zeg dit nu heel zwart/wit en rationeel omdat het een ver-van-mijn-bed-show is. Maar het lijkt me lastig om gezellig te babbelen met iemand die veroordeelt is voor een dubbele moord of iets anders. Maar dat zal de discussie zijn waar je op doelt.

Maar goed, het is natuurlijk ook weer niet zo dat iemand die vast zit nooit meer contact zou mogen hebben met iemand. Maar bijzonder is het zeker!
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 08 mei 2014, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Daniel
Xelxero
Amerika-ontdekker

Bericht door Xelxero »

Hoi Julia! Ik vind het helemaal geen ongewone manier haha ;)! Mijn broer was er een tijdje heel erg in verdiept. Hij schreef allemaal brieven naar alles en iedereen. In die tijd zat hij nog te msn'en met iemand uit Canada die gek genoeg een geitenboerderij hadden. Hij wilde daarheen als het een keer vakantie was, maar dat is alweer jaren geleden. Het contact is helaas verdwenen. Maar het gaat niet over mijn broer, maar over jou :)! Welkom in ieder geval :)
High school droom: actief
Emigratie Amerika droom: actief

Aantal keren naar Amerika geweest: 0 (helaas)
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Wauw Julia,

wat een aparte reden zeg!
Welkom op het forum trouwens.
Krijg je, voordat je begint met het hele penvrienden gebeuren, ook te weten waarvoor die persoon zit?
Het zou voor mij namelijk wel verschil uitmaken of iemand zit omdat hij iemand heeft vermoord of dat hij een serie kinderverkrachter is.
Het lijkt me heel spannend om iemand (die je ook nog eens niet echt kent) in de gevangenis op te zoeken. Ik ken het alleen van films, maar ik vind de gevangenissen in Amerika erg angstaanjagend namelijk...

Groetjes Sharon.
Xelxero
Amerika-ontdekker

Bericht door Xelxero »

Sharon? Is Death Row een gevangenis???

sharon-vb
Amerikafan

Bericht door sharon-vb »

@ Xelxero.

Death row is een afdeling van de gevangenis waar ter dood veroordeelden wachten tot de uitvoering van hun vonnis... Hun doodstraf.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

sharon-vb schreef:Het zou voor mij namelijk wel verschil uitmaken of iemand zit omdat hij iemand heeft vermoord of dat hij een serie kinderverkrachter is.
Alleen voor moord, al dan niet meervoudig, kan je de doodstraf krijgen in de VS.
Julia6
Amerika-newbie

Bericht door Julia6 »

Dank jullie wel voor jullie reacties! Warm welkom hier - leuk :-)
@Xelxero; hihi, geitenboerderij of DR, inderdaad - Death Row. Hoewel, soms worden ze op DR net zo als geiten behandeld, of nog erger. Ze zitten er natuurlijk niet voor hun zweetvoeten, maar @Daniel, mijn voornaamste reden was te proberen te geloven dat iedereen ook een menselijke kant heeft en het recht heeft op contact met iemand uit de buitenwereld. Soms is dat best moeilijk als je uitgekafferd wordt op momenten dat hij het helemaal niet meer trekt, maar door de jaren heen hebben we elkaar behoorlijk goed leren kennen. Ik zal nooit vergeten waarom hij er zit, zoals ik al zei: niet voor zijn zweetvoeten, maar kijk ook meer naar zijn achtergrond dan ooit ook maar één advocaat daar gedaan heeft. Enorm triest. Hij verdient zeker zijn straf, maar de doodstraf? Dat is voor mij legaal moorden.
@Sharon, toen ik mij aanmeldde bij die stichting moest ik eerst beargumenteren waarom ik graag met iemand zou willen corresponderen. Er zijn voldoende mensen die na 3 brieven afhaken namelijk. Toen ik 'groen licht' kreeg, stond er in de brief dat hij ter dood veroordeeld was. Er stond geen reden bij. Ik snap je standpunt trouwens erg goed, helemaal nu ik zelf 4 kleine kinderen heb zou ik het vast heel moeilijk gevonden hebben als ik met iemand zou schrijven die een of meerdere kinderen zou hebben verkracht.
sharon-vb
Amerikafan

Bericht door sharon-vb »

@ Hockey.

Volgens Wikipedia...

Misdaden die bestraft kunnen worden met de doodstraf.

Het verschilt per jurisdictie welke veroordeelden ter dood veroordeeld kunnen worden. Alle staten die de doodstraf kennen, de federale overheid én het leger beschouwen moord als een misdaad die bestraft moet kunnen worden met de dood. Andere zulke misdaden zijn hoogverraad, ontvoering met gebruik van geweld (in Idaho, Georgia, Kentucky en South Carolina), het kapen van een vliegtuig (in Georgia en Mississippi), verkrachting van iemand onder de twaalf jaar (Louisiana) en spionage. Op de lijst van het Amerikaanse leger staan vijftien misdaden waarop de doodstraf kan staan, maar een aantal is slechts van toepassing in tijd van oorlog (zoals desertie).
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@sharon-vb, je hebt gelijk. Voor hen die het willen nalezen, hierbij de link.
Xelxero
Amerika-ontdekker

Bericht door Xelxero »

Ohja, dat is natuurlijk waar. De doodstraf bestaat nog in de VS. Ik neem aan toch voor alleen echt heel ernstige zaken right?

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer