Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

mogelijkheid emigreren naar Amerika, kansloos?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zie het advies van PeeJay: bel het Amerikaanse Consulaat. Er is geen betere manier om aan de informatie te komen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
soof

Bericht door soof »

daaar ben ik al mee bezig
LuisFLopez
Amerika-newbie

Re: mogelijkheid emigreren naar Amerika, kansloos?

Bericht door LuisFLopez »

Hallo allemaal,

Ik ben 15 jaar oud en woon in België, ik heb interesse om later op het unief de faculteit rechtsgeleerdheid te volgen en als advocaat daarna in Hollywood, CA te gaan wonen. Ik heb er geen familie noch vrienden. Ik heb al gehoord over de Green Card Lottery, waarbij jaarlijks 50 000 Green Cards worden verloot, mijn vragen zijn dus:
- Zijn er nog andere manieren behalve Green Card Lottery?
- Wat is de startsalaris van een lawyer of advocaat?

Alvast bedankt!!!!!!!!
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Ik zou even wat meer rondlezen binnen het forum, dat geeft je vast een basiskennis over welke visa er zijn. Kun je gerichtere vragen stellen, bijvoorbeeld http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=53544 . Wanneer je vijftien bent is je beste kans om binnen te komen via studie/baan in plaats van de loterij.

Ik weet niet hoe lastig het is om als advocaat aan de slag te gaan. Wanneer je in Belgie rechtsgeleerdheid gaat sturen zul je mogelijk tekortschieten in kennis van het Amerikaanse systeem, maar wanneer je in Amerika gaat studeren is het een studie met een erg hoge schuldenlast.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ideeen voor de toekomst zijn uitstekend. Echter een opleiding rechten in Belgie geeft weinig tot geen mogelijkheden tot werk als advokaat in de US.
Het juridisch systeem is hier op totaal andere leest geschoeid.
WestEuropa kant een systeem gebaseerd mede op Napoleontische wetten. De US volgde oorspronkelijk vooral het Engelse juridische systeem. Plus men kent in de US case-law. Vervolgens is wetgeving per staat verschillend. In het zuidwesten van de US er enige invloed van Spaanse wetgeving nog merkbaar.

Je zult je opleidig voor een groot deel hier moeten doen en dat is helaas voor een niet-USer zo ongeveer onbetaalbaar.
Voor de meeste USers ook overigens.
Voor een andere studie kun je een groter deel in Belgie doen en dan een kleiner deel in de US.

De enige (andere) manier om de US binnen te komen is trouwen met een US Citizen.

Start-salarissen van advokaten zijn de afgelopen jaren behoorlijk gezakt. Ik las zelfs bedragen van $ 25,000 per jaar.
Laatst gewijzigd door USInsider op 01 apr 2014, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
LuisFLopez
Amerika-newbie

Ik heb wel gehoord dat je nog een examen kunt afleggen voor de advocatuur in Amerika als je hier afgestudeert bent, maar goed, als dit toch fout is, toch hartelijk bedankt!!!!
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Een examen halen is niet hetzelfde als weten hoe een land in elkaar zit, iets dat in een vak als de advocatuur uitermate belangrijk is omdat je moet kunnen aansluiten bij je clienten. Veel mensen die hier binnen komen doen dat met bijvoorbeeld een wetenschappelijk beroep: laboratoriumwerk is overal min of meer hetzelfde. Ik werk in een laboratorium waar maar een van de negen mensen in Amerika geboren en getogen is, en slechts drie zijn er citizen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@LuisFlopez, je stelt een aantal verschillende vragen. Ik zal ze hier zo goed mogelijk beantwoorden.

Ten eerste het emigreren naar de VS.
Begin eens met dit plaatje te bekijken. Lees daarna mijn standaardlijstje. En weer daarna deze twee topics.

Ten tweede het advocaat worden verhaal. Er is een optie, maar let op, dit is geen gemakkelijke optie. Als je in NL of België je mastertitel in de rechten haalt kan je in de VS een LLM doen. Daarna kan je in ik geloof twee staten meedoen aan de Bar Exam. Dat kan in New York en ik dacht in Californië. Als je de Bar exam haalt mag je werken als advocaat in die staat. Heb je eenmaal de bar exam in een staat gehaald kan je opgaan voor de Bar Exam in een andere staat.

Tenslotte het startsalaris van een advocaat. Hier is geen eenduidig antwoord voor te geven. Beginnen op Wall Street betekent een startsalaris van zo'n $200.000 per jaar. Beginnen in de sociale advocatuur in laten we zeggen Missisippi zal $15.000 tot $20.000 per jaar zijn. Het startsalaris hangt af van de universiteit waar je gestudeerd hebt, hoe hoog je in jouw jaar eindigt, waar je gaat werken (zowel soort kantoor als geografische locatie) en of je überhaupt wel een baan kan vinden.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Op WallStreet wordt de efgelopen jaren echt geen $ 200,000 meer neergeteld voor een net-afgestudeerde.
Sterker nog meer en meer gaat 'beginners' werk naar paralegals - stukken goedkoper - dan wel wordt on-line uitbesteed naar India.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik vond dit artikel wat een bedrag van $160.000 geeft. Met eventuele signing bonusses en andere emolumenten kom je wel aan de $200.000 vermoed ik.

Doch, en dit is de downside. De kosten in New York zijn zeer hoog, je moet zeer veel uren werken, de concurrentie is moordend en ze nemen alleen de top graduates van de top schools aan.
LuisFLopez
Amerika-newbie

Rachel. schreef:Een examen halen is niet hetzelfde als weten hoe een land in elkaar zit, iets dat in een vak als de advocatuur uitermate belangrijk is omdat je moet kunnen aansluiten bij je clienten. Veel mensen die hier binnen komen doen dat met bijvoorbeeld een wetenschappelijk beroep: laboratoriumwerk is overal min of meer hetzelfde. Ik werk in een laboratorium waar maar een van de negen mensen in Amerika geboren en getogen is, en slechts drie zijn er citizen.
Sorry, ik bedoelde niet zomaar een examen maar inderdaad die LLM en Bar examen waar Hockey het over had, maar goed bedankt iedereen voor de eerlijke antwoorden.
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Ik heb een vriend in Miami die recent is afgestudeerd in Law en die had een startsalaris van rond de $50.000 en woont weer bij familie. Miami is geen goedkope stad.

Geeft natuurlijk geen betrouwbaar beeld, want het is maar een persoon.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Rachel. schreef:Ik heb een vriend in Miami die recent is afgestudeerd in Law en die had een startsalaris van rond de $50.000
Aan welke universiteit? Hoeveelste in zijn jaar? Bij wat voor soort kantoor?
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Aan het NOVA in Miami, presteerde als hoge middenmoter, kantoor weet ik niet. Zoals ik al zei, het is maar een persoon, dus weinig peil op te trekken, meer ter illustratie.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik kan het artikel dus niet lezen.
Ik zag alleen 'Associat'e staan. Nu is in een kledingwinkel een 'associate' degene die de spullen probeert te slijten en de kassa mag bedienen.

Ik vond http://www.jobs-salary-com. Zoals zo vaak, Hockey heeft gelijk en ik toch ook. Inkomens varieren behoorlijk voor associates. Inderdaad hoger in NY - veel hoger.
Laatst gewijzigd door USInsider op 03 apr 2014, 03:51, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

:offtopic: Dat vind ik nou zou prachtig he, mijn resume lijkt er een stuk interessanter door, door 'sales associate' neer te zetten als doodgewone verkoopster. :roll: :lol:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik kan het artikel helaas ook niet lezen als ik op de link klik, maar wel toen ik het via Google vond. Sorry. Ik heb bewust Wall Street aangehaald als voorbeeld van het topinkomen. Inkomens in die richting kan je ook krijgen bij een "megafirm" in Chicago, Washington, Los Angeles, San Francisco en dergelijke grote steden. Het betreft dan vrijwel altijd corporate law, waar alleen de topstudenten van topuniversiteiten worden aangenomen.

Een andere weg voor LuisFlopez zou zijn om te beginnen in België bij een internationale firma en dan uitgezonden worden als hij voldoende hoog is opgeklommen.

Doch altijd geldt: het pad is steil, zeer steil, de kans is klein en er dient keihard gewerkt te worden en hij dient te behoren tot de besten.
LuisFLopez
Amerika-newbie

Nogmaals bedankt voor de antwoorden!!!!!!!
Nog een laatste vraag: stel ik ben uiteindelijk advocaat en ik heb mijn droom waargemaakt, gaat mijn loon hoger als ik een doctoraat heb behaald?
Het is misschien een rare vraag, maar ik heb op een site gezien (http://www.salary.com) dat 90% van de advocaten een doctoraat heeft.

Veel geluk voor degenen die wel de kans hebben om the Land of Opportunity te kunnen bezoeken!!!!!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Een doctoraat wil in dit geval zeggen een J.D., een Juris Doctor. Iets waar elke law school je voor opleidt. De LLM (een master) is geen gebruikelijke weg in de VS en geeft slechts in zeer beperkte gevallen toegang tot de Bar exam.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer