Wij hebben twee van dat soort badkamers en die tellen gewoon ieder for "one full". Anders raakt een mens de tel kwijtLoek schreef:Maar wat als je een badkamer hebt met zowel een aparte douche als een badkuip/jacuzzi en een toilet en dubble wastafels? I dat in z'n eentje dan 'one and a half bathroom'? Deze opstelling zie je in meer en meer huizen opduiken.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
3,5 bathroom
Re: 3,5 bathroom
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Loek: hier maken ze soms het onderscheid tussen een 4-piece bathroom en een 5-piece bathroom. Als jij dus een toilet + (dubbele) lavabo + ligbad + douche + bubbelbad hebt, dan heb je een 5-piece bathroom.
(al zijn er sommigen die ook 5-piece bathroom zeggen als je een toilet + bad + douche hebt met een dubbele lavabo)
(al zijn er sommigen die ook 5-piece bathroom zeggen als je een toilet + bad + douche hebt met een dubbele lavabo)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
In ons huis hier in Florida hebben we een beetje vreemde master bath: toilet + garden tub (dieper bad dan een gewoon bad maar geen bubbels) + douchecabine. De wastafels zijn buiten de badkamer, tegenover de his and hers walk ins (die de kinderen tot 'dressing room' hebben omgedoopt). Hoe zou je zo'n badkamer dan noemen?
Tikje ongewoon inderdaad, maar volgens mij is 'ie gewoon full 
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Komt veel voor bij mibile homes en huizen die in de jaren 80 zijn gebouwd. Is inderdaad gewoon een full bath.
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wat voor doucheruimte hebben jullie Neder-Amerikanen dan zelf in een full bath ?
Een douche kraan in de badkuip (wat ik zelf onhandig vindt), of ook een losse douchecel/bak
Een douche kraan in de badkuip (wat ik zelf onhandig vindt), of ook een losse douchecel/bak
Crisis ? What Crisis ?
Twee badkamers met een bad en een aparte douche en twee badkamers met een douche in bad (en dan nog eentje met alleen een douche).
Ik heb inmiddels zelf wat doucheslangen geïnstalleerd, want in dit huis zaten alleen vaste douches (en ook bij de baden alleen een vaste kraan). Geen idee hoe je wordt geacht de boel daarmee schoon te houden
Bij ons zijn de baden trouwens zo diep, dat de boiler al lang leeg is voordat het bad vol is. Om tot aan het niveau van de bubbel-gaten te komen, heb ik 2,5 boiler nodig
Ik heb inmiddels zelf wat doucheslangen geïnstalleerd, want in dit huis zaten alleen vaste douches (en ook bij de baden alleen een vaste kraan). Geen idee hoe je wordt geacht de boel daarmee schoon te houden
Bij ons zijn de baden trouwens zo diep, dat de boiler al lang leeg is voordat het bad vol is. Om tot aan het niveau van de bubbel-gaten te komen, heb ik 2,5 boiler nodig
- goldenhills
- Amerika-expert
Wij hebben enkel een badkamer met daarin 1 wasbak, 1 bad met douchekop, en 1 wc in ons bungalowtje uit 1950. Een wc los van de badkamer lijkt me wel erg handig. En eerlijk gezegd zou ik liever een fatsoenlijke douchecabine hebben in plaats van een bad, en dan de vrijgekomen ruimte gebruiken voor een dubbele wastafel met wat extra opbergruimte.
Genoeg wensen voor als we (eindelijk) een huis kunnen kopen. Nog even geduld...
Genoeg wensen voor als we (eindelijk) een huis kunnen kopen. Nog even geduld...
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Volgens de CA-definitie heeft ons huis 3 zulks "full baths." In de praktijk is dat een jacuzzi met douche, aparte douche-cel met twee douche-koppen, toilet, en dubbele wastafel in de master. Douche boven het ligbad, toilet, en dubbele wastafel voor onze kleine puk (haar wastafel is verlaagd, zodat zij erbij kan zonder opstapje nodig te hebben). Alleen douche-cel, toilet, en dubbele wastafel beneden bij de logeerkamer. Alledrie dus net wat anders, maar gaan hier toch onder dezelfde noemer ...bluemoon schreef:Wat voor doucheruimte hebben jullie Neder-Amerikanen dan zelf in een full bath ?
Gr., Flipje
- DixieChick
- Amerika-expert
Wij hebben twee full baths: de master heeft een garden tub, een aparte douche (waarin ik inderdaad een douche met slang eraan heb laten installeren, toch net iets handiger soms), twee sinks en een WC (maar die zit in een apart kamertje in de badkamer - lekker claustrophobisch). De tweede badkamer heeft een toilet, een douche en bad in een, en een sink.
Wat ik wel interessant vind, is het fenomeen "bonus room". Wij wilden dus perse een huis met vier slaapkamers. Maar als we keken naar huizen met vier slaapkamers, kwam je vaak uit op kasten van huizen met ook vier badkamers, mega grote ruimtes (dingen zoals twee dining rooms, een hal waarin ik mijn auto kan parkeren, etc), en een prijskaartje waar wij niet blij van werden. Maar als je kijkt op "drie slaapkamers plus bonus room", wordt de keuze in een keer een stuk "normaler". Dan heb je dus in feite ook vier slaapkamers, maar omdat een kamer geen ingebouwde kast heeft, mag dat geen slaapkamer heetten. We hebben nu dus zo'n huis, waarbij de bonus room de grootste slaapkamer in het huis is, maar niet zo mag heetten omdat er geen kast in zit. Echt waanzin. We hebben dus ook als plan om daar een kast in te bouwen, zodat de kamer wel meetelt, en we meer zouden kunnen vragen voor het huis (nou alleen die tweede dining room nog;))
Wat ik wel interessant vind, is het fenomeen "bonus room". Wij wilden dus perse een huis met vier slaapkamers. Maar als we keken naar huizen met vier slaapkamers, kwam je vaak uit op kasten van huizen met ook vier badkamers, mega grote ruimtes (dingen zoals twee dining rooms, een hal waarin ik mijn auto kan parkeren, etc), en een prijskaartje waar wij niet blij van werden. Maar als je kijkt op "drie slaapkamers plus bonus room", wordt de keuze in een keer een stuk "normaler". Dan heb je dus in feite ook vier slaapkamers, maar omdat een kamer geen ingebouwde kast heeft, mag dat geen slaapkamer heetten. We hebben nu dus zo'n huis, waarbij de bonus room de grootste slaapkamer in het huis is, maar niet zo mag heetten omdat er geen kast in zit. Echt waanzin. We hebben dus ook als plan om daar een kast in te bouwen, zodat de kamer wel meetelt, en we meer zouden kunnen vragen voor het huis (nou alleen die tweede dining room nog;))
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Grappig, zo hebben wij het juist laten bouwen. Ik vind die privacy wel zo prettig.DixieChick schreef: een WC (maar die zit in een apart kamertje in de badkamer - lekker claustrophobisch)))
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Gast
Ik vind dat ook prettig, een apart toilet. Ik heb dat nooit zo begrepen, in bad gaan met het toilet (meestal) vlak naast je 
Met kinderen die in bad zitten en ineens heel nodig moeten, is het toch wel handig 
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Wij hebben nu "3 full baths": in de master bathroom een aparte douche en garden tub, toilet en dubbele wastafel, dan een algemene badkamer met bad/douchecombo, wastafel en toilet op de begane grond (zowel in gebruik voor gasten als twee slaapkamers) en nog zo'n combo in de kelder.
Ik vind het altijd wel flauw als een badkamer zonder badkuip geen "full bath" genoemd mag worden, dus ik ben blij om te zien dat de officiele definitie bad OF douche aangeeft. Want wees eens eerlijk... hoe vaak gebruik je nou een bad?? Wij echt niet meer dan 5x per winter of zoiets, als het echt steenkoud is. (Onze tub in de master bathroom leegt ook onze complete ketel warm water...)
Ik vind het altijd wel flauw als een badkamer zonder badkuip geen "full bath" genoemd mag worden, dus ik ben blij om te zien dat de officiele definitie bad OF douche aangeeft. Want wees eens eerlijk... hoe vaak gebruik je nou een bad?? Wij echt niet meer dan 5x per winter of zoiets, als het echt steenkoud is. (Onze tub in de master bathroom leegt ook onze complete ketel warm water...)
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hey, dat hebben wij ook laten doen. In onze nieuwe master bathroom hebben we een aparte kamer voor de WC, een echte "Water Closet". Ook vanwege de privacy, want het zit zo raar als je je behoefte doet in zo'n grote ruimte...Petra/VS schreef:Grappig, zo hebben wij het juist laten bouwen. Ik vind die privacy wel zo prettig.DixieChick schreef: een WC (maar die zit in een apart kamertje in de badkamer - lekker claustrophobisch)))
Wij hebben 3 "badruimtes" (even een nieuw NLs woord introduceren)
1) Gasten badruimte in de basement: Douche cabine, wastafel en toilet)
2) Gasten badruimte op de begane grond: Douche/badkuip (gecombineerd), wastafel en toilet
3) Master badruimte op de begane grond: Douche cabine, warme lucht bubbel badkuip, dubbele wastafels en dan nog een toilet in aparte ruimte in de badruimte.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben officieel 2.5 bathrooms (met een 'rough-in' in de kelder waar nog een 'full' badkamer kan worden gemaakt):
- een 'powder room' op de begane grond (toilet en wastafel)
- een gastenbadkamer boven (dubbele wastafel, toilet en bad/douche combinatie)
- de master bathroom boven (dubbele wastafel, extra groot bad, aparte douche, en een apart kamertje voor het toilet, met een raam - kun je fijn naar buiten kijken als je... Nou ja, je snapt 'm wel...).
- een 'powder room' op de begane grond (toilet en wastafel)
- een gastenbadkamer boven (dubbele wastafel, toilet en bad/douche combinatie)
- de master bathroom boven (dubbele wastafel, extra groot bad, aparte douche, en een apart kamertje voor het toilet, met een raam - kun je fijn naar buiten kijken als je... Nou ja, je snapt 'm wel...).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wat ik nooit begrepen heb is dat Amerikaans huizen vaak meer bathrooms dan bedrooms hebben. Is dat logisch? Lijkt mij alleen maar een hoop poetswerk 
-
sharon-vb
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Datzelfde verbaasd mij dus ook. Meer badkamers dan slaapkamers.... Ik bied mijn gasten liever een bed aan, dan een washandje met een handdoek.... 
Volgens mij zijn er meestal wel meer slaapkamers dan full bath rooms. Wij hebben 6 slaapkamers en 5 full bathrooms, en dan nog een halve voor algemeen gebruik (gewoon een toilet dus). Schoonmaken kost nauwelijks meer of of tijd dan 1 badkamer, want ze worden natuurlijk ook door veel minder mensen gebruikt. Ik bemoei me niet met de badkamer van mijn dochters; dat regelen ze zelf maar. Hun vuil 
P.S. Jojostravelusa: het valt me op dat je steeds op berichten reageert van meer dan een jaar oud?
P.S. Jojostravelusa: het valt me op dat je steeds op berichten reageert van meer dan een jaar oud?
-
sharon-vb
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Maar, waarom zijn er dan in hemelsnaam zoveel badkamers in een huis? Hier is het gewoon even je beurt afwachten totdat je kunt douchen. Ik begrijp het serieus niet. Het schijnt daar ook echt een issue te kunnen zijn om de badkamer te moeten delen.
Ze zouden eens naar onze bescheiden Nederlandse huisjes met maar 1 badkamer waar meestal niet eens een bad in zit, moeten komen kijken hahaha. Cultuurshock!!!
Ze zouden eens naar onze bescheiden Nederlandse huisjes met maar 1 badkamer waar meestal niet eens een bad in zit, moeten komen kijken hahaha. Cultuurshock!!!