Bankrekening openen in USA welke bank?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
bazinga
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 feb 2013, 21:48
Locatie: Las Vegas

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door bazinga »

@Usinsider , ik heb je een PBtje gestuurd.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door USInsider »

Ontvangen. Geantwoord. Hoi.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door Dbacks2 »

bazinga schreef:Ik zeg alleen maar dat ik blij ben dat ik bij een credit union bankier. Ik geloof dat als je kijkt hoe BoA een rol heeft gespeeld in de mortgage crisis en dergelijke ik niet veel over hun praktijken hoef uit te vertellen.
Laat ik het zo zeggen: 75% van de mensen die bij BoA een account heeft checked zijn rekening niet..... en dat is alles wat ik er over zeg.
Nou laatste reactie van mijn kant dan maar...
Je zei niet alleen dan je blij was bij een credit union bankier, en nu kom je niet verder dan 75% checked zijn bankrekening niet. Dat zal bij een credit union niet anders zijn... dus uit het checken van je bankrekening bij BoA valt kennelijk iets te halen. Rekenen ze kosten die anderen niet doen? Halen ze stiekem je rekening leeg? Staan er bezweringen op je bankafschriften?

Lekkere waarschuwing hoor... PAS OP.... en verder niks. Kun je echt je voordeel mee doen.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door kastelke »

Ben er zeker van dat je van elke bank en credit union wel (ex)personeelsleden kan vinden die iets negatiefs te zeggen hebben. Geen enkele instelling is ene heilig huisje met medewerkers heiliger dan de paus.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
bazinga
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 feb 2013, 21:48
Locatie: Las Vegas

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door bazinga »

De topic was welke bank te openen in de USA. Mijn reactie is luister ik heb bij een hele grote bank gewerkt. Ik ben op de hoogte van hun praktijken. Dus adviseer ik een credit union. That's all! Dat je alle "dirty details" willen horen, sorry daar begin ik niet aan. Ik heb gewoon dingen meegemaakt en ervaringen opgedaan die mij hebben doen besluiten mijn associate checking/savings account op te zeggen en bij een persoonlijke en kleine credit union te gaan. Dat jullie daar uit concluderen dat ik een ex medewerker zo zijn die misschien nog een appeltje te schillen heeft met haar oud werkgever, moet ik jullie helaas teleurstellen. Ik heb daar lang gewerkt met uitstekende benefits, collega's en inkomen.
Sorry als jullie je gestoord hebben aan mijn post. Mijn excuses.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door dimona »

Wij hebben indertijd voor Bank of America gekozen, omdat ze voor ons (voorlopig) een rekening wilden openen zonder social security nummer. We hebben een personal consultant die we altijd kunnen bellen of emailen als er iets is, en ze lost de akkefietjes die we tot nu toe hebben gehad snel en probleemloos op. Ze zijn naar Amerikaanse begrippen redelijk modern te noemen, met elektronische betalingsmogelijkheden, automatische betalingen (ook van mijn credit card) en handigheidjes zoals overdraft protection, zodat je nooit rood kan komen te staan (je spaarrekening wordt automatisch aangesproken als dat dreigt te gebeuren). Wat ik een groot voordeel vind, is dat ze overal zitten, zodat ik vrijwel nooit kosten hoef te maken bij geldopname. Eigenlijk geen klachten dus. Ze zijn inderdaad wel betrokken geweest bij een aantal schandalen, Fannie & Freddie Mae en ook Merrill Lynch, maar dat is voor mij geen reden om mijn rekening op te zeggen. Ik ben dus wel zo iemand die ieder afschrift doorworstelt, maar ik heb vooralsnog niets gevonden dat Bank of America een onbetrouwbare partner maakt. Ik vind dat banken per definitie schurkachtige trekjes hebben, en dan zijn de grote banken wat sneller in de picture dan kleine. Ik vind wel de spaarrente bij Bank of America belachelijk laag, maar ik geloof niet dat dat bij andere banken beter is.

Edit: Overigens kennen ook credit unions schandalen hoor. Waar (veel) geld verdiend kan worden, zitten schurken. Per definitie.
bazinga
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 feb 2013, 21:48
Locatie: Las Vegas

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door bazinga »

Mijn credit union is aangesloten bij het Allpoint network en ik heb toegang ( gratis) tot 55000 atm's. Is ook een aanrader om als je voor een credit union kiest even te kijken of ze bij deze organisatie zijn aangesloten.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door USInsider »

BofA is niet zozeer betrokken geweest bij 'schandalen'. Ze hebben juist wat lang gewacht met zich in de winstgevende tak van hypotheek verschaffing te storten. Toen Ken Lewis Countrywide kocht deed hij dat net toen die markt op het punt van instorten stond. Ik heb die beslissing nooit begrepen. En het kostte hem inderdaad de kop.
Vervolgens hebben ze Merril Lynch in feite door de strot gedrukt gekregen. Inclusief de rot die daar aanwezig was (denk bv. Orange County). John Thain verdiende dat jaar 50 miljoen als mijn info klopt. Heb ik ook nooit begrepen.

Ik heb me wel - net als jij dus - even zorgen gemaakt dat verliezen misschien via randje/kantje methodes mede op gewone klanten verhaald zouden worden. Maar alle banken liepen klappen op. Dus bij allemaal geldt dat een tientje hier en een tientje daar toch optelt als je maar genoeg klanten hebt. Inderdaad hadden we zo een ervaring met Citi die ons $ 1500 probeerde te laten betalen voor een fout door henzelf gemaakt. De problemen die ik had de maanden daarna om dat ongedaan te maken gaven voor mij aan dat er opdracht was gegeven zoveel mogelijk te verdienen.

Dit is de US. Je moet enorm op je qui vive zijn en zeker waar het geld betreft alles voortdurend in de gaten houden. Nu en dan zij er 'computer glitches' waardoor er 'iets misgaat' dat jou geld kost. Nooit andersom in mijn ervaring.
Ik heb met tel-bedrijven, energiebedrijven, internet providers, cable co.'s, verhuurders, garages, verzekeraars, banken, allemaal (!) helaas de ervaring dat er dingen berekend werden/worden nooit geleverd. Soms kreeg ik het geld terug maar vaak niet. De bedragen waren van een tientje tot tegen de $ 100. Veel mensen realiseren zich niet dat een charge onterecht is of dat kosten verkeerd zijn berekend. Bewijzen dat je iets niet hebt ge/verbruikt is vaak niet eenvoudig te leveren. Plus je kunt gelijk krijgen maar dan wordt het geld toch niet terggestort of enige tijd later doodleuk opnieuw afgeschreven. Men gaat ervan uit dat je het dan wel opgeeft in meestal doe je dat ook.

Grotere winkels als Target: coupons worden wel ingenomen maar slechts ten dele uitbetaald. Kleine bedragen in grote hoeeelheden tellen toch op.
Supermarts: geen prijzen op de produkten meer. Herinner jij je bij de kassa alle bedragen - mn. van aanbiedingen ? Dubbel scannen gebeurt ook. Dat is vooral een kwestie van slordigheid.
Mail order pharmacies: een maand leveren, drie maanden berekenen. Ook een manier om meer winst te boeken.

Rekeningen van artsen, tandartsen, ziekenhuizen, je moet er met een vlooienkam doorheen en meestal zijn ze onbegrijpelijk gecodeerd. Maar al j het doet kom je meestal toch iets tegen dat niet is gebeurd, toch berekend.
floridausa
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 mar 2013, 21:40

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door floridausa »

Hoi Usinsider,

Kan je geruststellen zo werkt het ook in Europa..... heb 25 jaar in Frankrijk gewoond en jouw verhaal hier klinkt als een deja vu...

Leuke uitdagingen dus om gewoon scherp te blijven!

:lol:
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door USInsider »

Ik had in Ned. niet het gevoel dat zo ongeveer iedere instantie er tuk op was me voor een bedrag(je) te tillen.
Of zo inefficient werkte als men hier doet. En mij met de problemen opzadelt.
Nu heb ik geen hoge hoed op van de US als totaal dus dat helpt ook al niet.

Voor mij allang geen 'leuke uitdaging' meer. Het kost geld, het kost tijd, het betekent ergernis.
Niet bepaald wat ik een als een goede besteding zie van mij spaarzame uren.

Het heeft me altijd leuk geleken in Frankrijk te wonen - maar als ik jouw reaktie lees, krijg ik daar nu second thoughts over.
Je spreekt dus vloeiend Frans ? Oh daar ben ik jaloers op !
floridausa
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 mar 2013, 21:40

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door floridausa »

Hoi Usinsider,

Ja, ik spreek inderdaad vloeiend frans en ieder land heeft zijn voor-en nadelen.
De uitdagingen voor mij en mijn man liggen nu om de juiste verzekeringen banken enz te vinden.

Floirda
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door USInsider »

En wij proberen met wat we weten daarbij behulpzaam te zijn.
Zoals in het ond. over med. verz.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 feb 2012, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door smittenimmigrant »

Ik vind de kostenstructuur van een Credit Union beduidend gunstiger dan die van verschillende banken die ik bekeken heb. Als voorbeeld: mijn man bankiert geheel gratis (hij is 'doelgroep' van de CU) en ik betaal een dollar per maand voor checking en savings. Als mijn 'aandeel' in de CU staat 25 dollar van mijn spaargeld 'gereserveerd'. Deze bedragen zijn onafhankelijk van hoeveel geld er op de rekening staat. Of ik er nu $100 of $100.000 op heb, dat maakt niet uit.

Als we daar Bank of America naast leggen:

(tarieven voor Californië)

Fee Type: MyAccess Checking® Fee: $12 monthly maintenance fee

To avoid the monthly maintenance fee, meet one of the following requirements during each statement cycle:
Have at least one qualifying direct deposit of $250 or more made to your account each statement cycle. Set up Direct Deposit

Or
Maintain an average daily balance of $1,500 or more in your account
NOTE: Students under age 23 are eligible for a waiver of the monthly maintenance fee while enrolled in a high school or in a college, university or vocational program. Please refer to your Personal Schedule of Fees for details.

A minimum amount of $25 is required to open this non-interest bearing account.

Hide eBanking
Fee Type: eBanking Fee: $8.95 monthly maintenance fee
To avoid the monthly maintenance fee, meet both of the following requirements each statement cycle:
Use only self-service options (such as our ATMs and Online Banking, instead of a teller) for your deposits and withdrawals

And
Use only a paperless statement

About discontinued accounts
You can no longer open this account. However, if you already have this account, please continue to use it until we notify you of any changes.

Hide Regular Checking
Fee Type: Regular CheckingFee: $14 monthly maintenance fee

To avoid the monthly maintenance fee, meet one of the following balance requirements during each statement cycle:
Minimum/Average Daily Balance Account Type
$1,500 minimum or more
Checking
$2,000 minimum or more
Linked Regular savings
$5,000 minimum or more
Linked money market savings
$5,000 average or more
Linked savings, CD and IRA
A minimum amount of $100 is required to open this non-interest bearing account.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 feb 2012, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door smittenimmigrant »

Oh, oeps. Te vroeg op enter geduwd. Ik was nog niet klaar.

Ik vond de CU ook erg behulpzaam. Deed in het geheel niet moeilijk over dat ik nog geen SSN had, kon me goed adviseren over hoe mijn creditscore op te bouwen zonder 'vast' inkomen (ik ben een freelancer) en is heel erg servicegericht. Ik spreek er vaak dezelfde mensen, en ze bellen me snel en gemakkelijk. Daar staat tegenover dat ze verder weg zitten (er zat ook een kantoor dichterbij, maar dat wordt nu verbouwd. Als een klant me dus met checks betaalt, duurt het wel eens even voordat ik ze kan cashen, maar daar lig ik niet wakker van.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door dimona »

Je quote is me niet op alle vlakken geheel duidelijk, maar ik heb (hier in Maryland) nog nooit 1 cent aan fees hoeven te betalen voor onze BoA rekening, met uitzondering van pinnen bij een vreemde bank.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 feb 2012, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door smittenimmigrant »

is er iets wat ik voor je kan verduidelijken?

Ik heb wel het idee dat de 'maintenance fes' van staat tot staat kunnen verschillen. De BOA website liet me in elk geval mijn staat kiezen voor me deze tarieven te laten zien. Als je continu veel saldo op je rekening hebt, worden de maintenance fees vaak kwijtgescholden. hHet is dus vooral voor minder kapitaalkrachtige mensen een beter idee om naar een CU te gaan.

Ik heb geen vergelijking gemaakt van overdraft fees, wire transfer fees en meer van dergelijke, maar ook daar begrijp ik van mijn echtgenoot (tot een jaar geleden BOA lid) dat die veel hoger liggen dan bij de CU. Hoeveel het verschilt, kan ik wel eens proberen uit te vinden, als je wilt?
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door USInsider »

Voor de meesten die voor werk naar de US zijn gekomen is er inkomen en dan is er meestal automatic deposit van dat inkomen. Diegenen realiseren zich niet hoe duur bankieren kan zijn voor mensen die weinig inkomen hebben. Een saldo dat altijd (alle dagen) boven een bepaald minimum blijft is ook voor een bank reden geen maintenance fee te rekenen.
Het is heel simpel: er moet geld verdiend worden en als jij - en vele anderen - geld op een rek. hebt staan dat weinig/geen rente oplevert geeft dat de bank toch mogelijkheden daartoe.

De informatie over Credit Unions is daarom van belang. Net in de US aangekomen had ik bv. geen idee dat een CU een bank was en voor iedereen toegankelijk.
Een ieder moet zelf een keuze maken gebaseerd op situatie, lokatie, hoogte inkomen, wat hij/zij nodig heeft, enz.
Laatst gewijzigd door USInsider op 07 apr 2014, 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door dimona »

smittenimmigrant schreef:is er iets wat ik voor je kan verduidelijken?

Ik heb wel het idee dat de 'maintenance fes' van staat tot staat kunnen verschillen. De BOA website liet me in elk geval mijn staat kiezen voor me deze tarieven te laten zien. Als je continu veel saldo op je rekening hebt, worden de maintenance fees vaak kwijtgescholden. hHet is dus vooral voor minder kapitaalkrachtige mensen een beter idee om naar een CU te gaan.

Ik heb geen vergelijking gemaakt van overdraft fees, wire transfer fees en meer van dergelijke, maar ook daar begrijp ik van mijn echtgenoot (tot een jaar geleden BOA lid) dat die veel hoger liggen dan bij de CU. Hoeveel het verschilt, kan ik wel eens proberen uit te vinden, als je wilt?
Nee joh, dat hoef je voor mij niet te doen. Ik ben prima tevreden met mijn bank. De wire transfer kosten zijn inderdaad hoog, maar ik maak bij buitenlandse transacties daarom gebruik van paypal of mijn Nederlandse rekening. Voor mij geen redenen om over te stappen. Ik heb wel vaker gelezen dat je voor krediet beter af bent bij een CU en er zijn voor veel mensen ongetwijfeld meer valide redenen om bij een CU te bankieren. Ik wilde met mijn bericht alleen maar zeggen dat het qua kosten in de praktijk mogelijk minder erg is dan uit je quote valt op te maken.
ashleydalisha
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2014, 16:31
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door ashleydalisha »

Ik heb een account bij de Bank of America gehad, die heb ik vorige maand gesloten toen ik daar was. Mijn ouders hebben al jaren bij de Regions Bank een account, daar is je rekening gratis als er 1500 dollar op je account sta, anders betaal je 10 dollar per maand geloof ik.
ayla42
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 nov 2012, 00:37
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Overijssel

Re: Bankrekening openen in USA welke bank?

Bericht door ayla42 »

Ik heb zelf bijna een jaar lang bank of america gehad en vond ze heel erg fijn. ze hebben goede service en ook erg fijn met online bankieren
24 April / 1 November @Myrtle Beach, SC voor stage + 1 Maand rondreis door USA.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer