Lange overstaptijd Newark

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Hav1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mar 2012, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Hartland, WI

Lange overstaptijd Newark

Bericht door Hav1983 »

Hallo Allen,

Ik vlieg over enkele weken naar Oklahoma met United. Ik heb een tussenlanding in Newark van een dikke 8 uur, en ik zie er nu al tegenop. Vandaar dat ik liever eens over en weer zou gaan naar Manhattan. Nu vroeg ik me af of ik zomaar de luchthaven mag verlaten.
Kan iemand mij vertallen:
- of ik dit wel zomaar kan doen
- of ik mijn bagage op de luchthaven kan laten
- hoelang op voorhand ik zeker terug in de luchthaven moet zijn

Elke hulp wordt zeker gewaardeerd.
Afbeelding
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Lange overstaptijd Newark

Bericht door Hockey »

Ik neem aan dat je op doorreis bent. Is dit de heenreis of de terugreis? Je kan van de luchthaven af, maar je moet wel weer op tijd terug zijn. Hoeveel op tijd hangt af van de vervolgvlucht.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Lange overstaptijd Newark

Bericht door Martin & Marianne »

Hoeveel tijd je hebt zal vooral afhangen van de tijd die je bij immigrations kwijt bent. En je zult je bagage af moeten halen en afgeven voor de volgende vlucht. Ik denk dat het voldoende is als je een uur van te voren aanwezig bent voor je volgende vlucht. Reken wel voldoende tijd om van Manhattan weer op Newark te komen. Maar ik denk dat het wel de moeite is om even op en neer te gaan.
Je zou ook ter plekke kunnen kijken of je op een eerder vlucht geplaatst kunt worden.

Marianne
Gebruikersavatar
cadarora
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 13 mei 2010, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Lange overstaptijd Newark

Bericht door cadarora »

Heenreis of terugreis is wel belangrijk om te weten.

Heenreis : je moet door de paspoortcontrole, dit is je eerste stop op Amerikaanse bodem. Controle kan soms wel een uur of langer duren als er een paar internationale vluchten tegelijk landen. Je moet nu ook je koffers van de band halen, door de douane en dan je koffers opnieuw inchecken voor je volgende vlucht. Hierna zou je het vliegveld kunnen verlaten.

Terugreis : je koffers worden al door gelabeld naar plaats van bestemming dus je zou het vliegveld gelijk kunnen verlaten.

Ik ben zelf nog nooit met het openbaar vervoer naar Manhattan gereden dus daarin zou ik je niet kunnen adviseren. Wat wij wel hebben gedaan is taxi pakken en bij de Outlet Mall Jersey Gardens te gaan shoppen. Dat is maar op 5 km van het airport.

http://www.jerseygardens.com/
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
http://www.cadarora.com
Gebruikersavatar
Arends1989
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 15 apr 2012, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nederland

Re: Lange overstaptijd Newark

Bericht door Arends1989 »

Ik heb ook een lange overstap (5,5 uur), maar dan in Washington.

Omdat we toch alle tijd hebben, zitten we achterin het vliegtuig. Daarnaast heb ik twee one-time passes voor de United lounges. Ze kosten 35 euro en voor dit geld kun je eten, drinken en chillen in de lounge. Ze zijn voorzien van wifi en stopcontacten. Daar kom ik de tijd wel mee door. Wellicht een optie om op Newark te doen?
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Lange overstaptijd Newark

Bericht door Christian »

Wij zijn ooit met de trein gegaan van newark naar Manhatten. En dat is niet duur en heel gemakkelijk. Je komt uit in het Grand Central station.
Hav1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mar 2012, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Hartland, WI

Re: Lange overstaptijd Newark

Bericht door Hav1983 »

Bedankt voor de reacties. Het gaat wel degelijk om de heenreis.
Ik ben eens ruim geweest in tijdsberekening en dan nog heb ik zeker 3 uur over, dus het lijkt me zeker de moeite om snel een wandeling in Manhattan te gaan maken.
Afbeelding
harryvanrooy
Amerikakenner
Berichten: 533
Lid geworden op: 14 jun 2013, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: merksem

Re: Lange overstaptijd Newark

Bericht door harryvanrooy »

Ga eens langs bij Macy's :D
Kun je nog wat voorraad inslaan :lol:
Anders empire State of een ander landmark, dan direct terug naar de luchthaven.
Veel tijd heb je niet, denk ik
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Lange overstaptijd Newark

Bericht door Rudolfje »

Het zal inderdaad afhangen of je deze lange overstap hebt als je aankomt vanuit Europa of vertrekt naar Europa. Als je aankomt na een lange vlucht vanuit Europa en door de douane bengt gekomen vraag ik me af of je nog zin hebt om een onderneming te doen naar Manhattan. je zou kunnen kijken of je een airport hotel kunt nemen om even languit te liggen en om een douche te nemen. Kun je volgende deel weer fris op pad.
Als je teruggaat naar Europa kun je de 8 uur gebruiken om met met Air Train naar Newark station te rijden (gratis shuttle trein) en vandaar uit kun je met Newark express naar Penn Station (duurt ongeveer 45 minuten en kost 25 dollar retour). Dit is hartje Manhattan en op loopafstand van Time Square, Broadway en Empire State.

Have Fun.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer